• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Zbadają bezpieczeństwo na trasach tramwajowych

bra
14 sierpnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 
Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja. Zderzenie dwóch tramwajów na skrzyżowaniu Hallera i Mickiewicza, do którego doszło pod koniec maja.

Po licznych wypadkach z udziałem tramwajów gdańscy urzędnicy zlecili przygotowanie analizy bezpieczeństwa wszystkich tras tramwajowych w Gdańsku, zarówno tych istniejących, jak i planowanych. Ma ona wskazać potencjalnie najbardziej niebezpieczne miejsca i sposoby poprawy bezpieczeństwa. Wyniki poznamy na przełomie listopada i grudnia.



Jak oceniasz pomysł badania bezpieczeństwa tras tramwajowych?

Po serii wypadków i kolizji z udziałem tramwajów miasto wykonuje ruch w kierunku poprawy bezpieczeństwa podróżnych. Ma się to stać dzięki zleconemu przez DRMG audytowi bezpieczeństwa ruchu tramwajowego.

Wybrana w przetargu firma dokona przeglądu istniejących tras o długości 115 km oraz identyfikacji miejsc, w których może nastąpić zagrożenie. Przeanalizowany zostanie stan bezpieczeństwa ruchu tramwajowego w oparciu o informacje o zdarzeniach drogowych z udziałem taboru tramwajowego.

Audyt ma wskazać przyczyny i skutki nieprawidłowości oraz dać wytyczne dotyczące poprawy stanu bezpieczeństwa. Na razie jednak brak jakichkolwiek szczegółów.

Analizie pod kątem bezpieczeństwa poddane zostaną też projekty nowych linii (Nowa Bulońska Północna, Nowa Warszawska, Nowa Politechniczna i Nowa Unruga). Czy to oznacza, że nowe trasy mogą zostać przeprojektowane? Przypomnijmy, że Nowa Bulońska jest obecnie w fazie poszukiwania wykonawcy.

- Chodzi raczej o niewielkie zmiany dotyczące np. wzmocnienia barier na estakadach, które nie będą miały wpływu na cały projekt - tłumaczy Agnieszka Zakrzacka z Dyrekcji Rozbudowy Miasta Gdańska.
O tym, gdzie znajdują się newralgicznie miejsca na trasach tramwajowych oraz jak poprawić tam bezpieczeństwo dowiemy się pod koniec listopada, gdy wykonawca będzie miał wyniki audytu.
bra

Opinie (133) 1 zablokowana

  • Spóźnienia tramwaii

    Dobrze było by żeby jesze tramwaje się nie spóźniały a zwłaszcza tramwaj linii 8 i żeby nie jeździł z ludźmi jak z kartoflami

    • 1 1

  • Dziady w gait (2)

    Mechaników brakuje, motorniczych brakuje, kierowców autobusów brakuje, a oni pieniądze na analizy wydają. Śmiech na sali, zróbcie sobie analizę łba czy mózg prawidłowo funkcjonuje. Podwyżek wynagrodzeń brak, kiedyś czyli przed 2010r. zarabiałem 130 procent średniej krajowej jako kierowca autobusu, teraz 90 procent średniej krajowej. Do końca roku chyba nie wytrzymam w tej robocie zarabiając 2500 na rękę. Cały dzień w pracy, dojazd godzina, na 14, koniec po północy czyli ponad 10 godzin za fajerą powrót 40 min. W domu około 1 w nocy, a tu do pracy trzeba iść na 12 czyli wychodzimy po 11 przed południem. Gwiazdy z planowania dzwonią bym przyszedł z wolnego, a ja zrąbany po robocie nawet gadać mi się z nimi nie chce. Na tramwajach to samo. Dajcie mechanikom i prowadzącym pojazdy podwyżkę do normalnych stawek to wypadków nie będzie. Lansowanie się że zarobiłem 2900zł przy 210godz. w miesiącu i sprzedanych biletach za 4000zł(daje prowizję 200zł), jeszcze premia 700zł, wysługa 200zł. Praca w nocy po 22 dodatkowo płatna 4,6 zł/h . Związki zawodowe kompletnie nic nie robią, pieniądze od prezesa im mordy zamknęły. A ci dalej twierdzą że jest ok. Dziadostwo.

    • 16 0

    • Ogólnie wygląda to tak

      Że w miejskich/państwowych spółkach, panuje mentalność komuny tj. nie szanuje się pracowników, na których "spadają" wszystkie błędy beznadziejnej organizacji pracy oraz pozornych oszczędności (na płacach itp.).
      W związku z tym choćby nie wiem ile audytów zrobili będzie to równie pochyła, bo zacząć audyt trzeba od siebie Panowie Managerowie oraz ich Szefie !

      • 0 0

    • ale dlaczego wy siedzicie cicho?

      jest Was tam trochę, nagłośnić....

      ci " prezesi" nie mający zielonego pojęcia........
      robiący wszędzie " rewolucje".....

      • 0 0

  • III (1)

    Najpierw niech zbadają umiejętności motorniczych , którzy jeżdżą jak wariaci i oczywiście zapominają włączyć "klimatyzację"

    • 2 7

    • chętnie bym włączył

      jakby działała.Ile razy można tłumaczyć ,że od tego są czujniki które wszystkim regulują a prowadzącemu ZABRANIA SIĘ korygowania ustawień(nie my wymyślamy te przepisy,ale musimy się do nich stosować),a że czujniki żyją swoim życie to nic dziwnego ,że np.z przodu jest sauna a z tyłu lodówka i co mam na to poradzić?dostaje taki wóz i mam nim jeździć,nie jest to mój prywatny tramwaj,który sam wyprodukowałem z wadami,a kochani pasażerowie jak zwykle o wszystko pretensje-jednemu zimno innemu gorąco,okna otwierają to jak klima ma działać właściwie?!

      • 2 0

  • Wystarczy zapytać motorniczych a nie kasę bez sensu wydawać

    Na analizy ale przecież to nie ich kasa więc oszczędzać nie muszą

    • 7 0

  • Zgłaszam patrona tramwaju.

    Jest nim osoba zasłużona dla światowej nauki, konstruktor, badacz, innowator, i - co najważniejsze - z pochodzenia Niemiec - Otto von Braun. Dlaczego on? Jaki ma związek z Gdańskiem i wspaniałymi tramwajami? Ma on taki związek, że pierwsze dziecko jego geniuszu - rakieta V1 - napędzany był silnikiem pulsacyjnym, którego dźwięk do złudzenia przypomina dźwięki produkowane przez rozryrotany gdańsku tramwaj pędzący po rozpitolonych gdańskich torowiskach. Dzięki temu mieszkaniec Gdańska może się poczuć tak jak mieszkaniec Londynu w 1943r., szczególnie w ciepłą letnią noc.

    • 3 0

  • jaki tytul

    ile razy czesciej dochodzi do wypadkow z udzialem aut a ile z udzialem tramwaju?

    • 0 0

  • Jaka płaca taka Praca

    • 2 0

  • tam gdzie były wypadki - tam jest najgorzej

    co tu za filozofia; kłania się ul Mickiewicza - skręt w prawo wyjazd z Brzeżna przy skrzyżowaniu z drogami i oczywiście Hucisko które przy dobrej woli ZTM możnaby odciążyć, np linia nr 2 która powoduje zakorkowanie Huciska, POTEM SKRĘCA W 3MAJA (PO CO ?) a mogłaby z powodzeniem jechać górą na wprost bezkolizyjnie przejeżdżając skrzyżowanie

    • 0 0

  • Pracowałem tam 3 lata.

    Zwolniłem się sam żeby nie tracić w przyszłości kasy na psychologów. Strach tramwaje w tym stanie technicznym prowadzić i wręcz walka z technologią, niemiecka sprzed 30 lat i bydgoska najtańszą.

    • 2 0

  • Jest niebezpiecznie i każdy to wie!

    Nie ma co się oszukiwać, tramwaj to najbardziej niebezpieczny pojazd komunikacji miejskiej.

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane