• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Czyżby wkrótce miały być jakieś wybory? (2)

    Na obiecanki cacanki i gruszki na wierzbie to chyba nie nadszedł jeszcze "ten" czas?

    • 15 9

    • Horała kombinuje, jak przedłużyć swoją egzystencje na stołku. (1)

      • 1 3

      • Musi się zgłosić po poradę do Szczurka

        Słońce Bulwaru niedługo Fidela przebije.

        • 3 2

  • Wszystko ładnie i pięknie ale... (6)

    .... zgodnie z projektem wyprowadzenie kontenerów (czytaj ciężarówek) z portu zewnętrznego ma być przez ul. Polską i Wiśniewskiego. Hmm... no chyba ze tam po 4 pasy zrobią w każdą stronę bo inaczej tego nie widzę. Bo w planie od węzła "Kwiatkowskiego" nie widać nowej drogi "do portu" tylko wykorzystanie obecnych.

    • 23 0

    • Polska i Wiśniewskiego akurat nie ma terminala... (4)

      ....tamtędy drobnics/masówka tylko.

      • 0 3

      • Ale przedmówca pisze o przyszłym porcie zewnętrznym, o którym już szefoswo prtu mówi już głośno. (2)

        • 4 0

        • (1)

          Port zewnętrzny ma być wyposażony w najnowsze technologie umożliwiające rezygnacje z ciężarówek. Kontenery będą przesyłane pocztą. Sasin już nad tym pracuje.

          • 1 1

          • to pisz trochę mniej

            bo zaczynasz się wkręcać i w końcu w to uwierzysz...
            ;)

            • 1 0

      • już ma

        bo tam sie przeniosła Stena.

        • 1 0

    • słuszna uwaga...

      przyjdzie odzyskać "międzytorze"... ;)
      I rozbudować Wiśniewskiego ...
      Kłaniają się nieroztropne decyzje pod naciskiem Rady Miasta Gdyni...

      • 2 1

  • A kiedy wreszcie Droga Zielona?

    • 6 6

  • oooooo wreszcie jakaś dobra wiadomość!

    Tylko kiedy ruszy budowa? Planowane zakończenie napisano a co do rozpoczęcia prac?

    • 7 1

  • (1)

    To teraz niech się popisze Horała i załatwi budowę drogi dużo szybciej ! Będzie fenomenalnie.

    • 16 2

    • Tak samo jak fenomenalnie walczymy z pandemią .

      • 2 1

  • Szczurek,bierzesz kasę od pisu?a byłeś za Trzaskowskim nie tak dawno

    • 16 8

  • A kiedy obwodnica Witomina?

    • 9 7

  • Hmmm... a Donald i Janusz Lewandowski (5)

    robili różne rzeczy ale chyba nic dla Trójmiasta. Prawdziwy paradoks.

    • 20 12

    • (3)

      Jesteś głupi ,czy ślepy . To tak krótko.Stadiony,Obwodnica Południowa ,Armii Krajowej ,Słowackiego .Nowe mosty ,w tym Wantowy, szpital,nowy terminal na lotnisku ,Muzea ,w tym II W Ś

      • 9 7

      • I wszystko w Gdańsku (2)

        Nic w Gdyni

        • 10 0

        • To mi wygląda, (1)

          że Tusk nie lubił gdyńskiej teściowej. Pewnie także teścia historyka, bo był konkurentem zawodowym.

          • 4 0

          • gdyńskiej żony

            też...

            • 2 0

    • co zrobił Donald?

      skreślił OPAT z planu realizacji w 2014 roku.

      "Odpowiedź na skierowany w lutym do premiera Donalda Tuska dezyderat parlamentarzystów stanowi m.in., że OPAT ma charakter lokalny i jako taki powinien być realizowany.
      Odpowiedzi na apel posłów ostatecznie udzielił nie premier, a podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju Zbigniew Klepacki. Jak podało centrum informacyjne rządu, to dlatego, że premier Donald Tusk przekazał to zadanie na ręce właśnie tego ministerstwa."

      • 4 2

  • Buspas (2)

    To może jeszcze buspas zrobic zamiast dwupasmowki... to beda jeszcze wieksze korki.

    • 8 5

    • To już rząd nie musi

      Takie przełomowe inwestycje Gdynia dźwiga we własnym zakresie!

      • 3 2

    • Na prawym buspas na lewym pasy rowerowe. Zgodnie z strategią miasta Gdyni

      • 7 0

  • No i elegancko

    Jest kilka Strategicznych inwestycji realizowanych więc i to wypali

    • 8 4

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W Polsce limit prędkości na drodze ekspresowej dwujezdniowej wynosi:

 

Najczęściej czytane