• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Będzie Droga Czerwona..Tuż po milionie elektrycznych samochodów i zbudowaniu CPK.. (1)

    • 14 5

    • i elektrowni atomowej

      nie zapominajmy o kluczowych inwestycjach w regionie

      • 2 0

  • kto ten film kręcił że nic z niego nie wynika? (1)

    • 11 0

    • Jakiś pryszczaty bawił się dronem. Pocięte fatalnie, fantastyczny przykład jak nie powinno się robić materiału.

      • 3 0

  • Matołusz, jak zwykle...

    ... ględzi od rzeczy o tych kontenerowcach. Że też żaden mądrala, albo inny Horała nie powiedział mu gdzie jest terminal kontenerowy w Gdyni.

    • 6 10

  • Drogę nazwano Czerwoną? Ktoś wie dlaczego? (1)

    .

    • 8 3

    • Na cześć krwi przelanej przez Jarozbawa w walce z komuną w czasie stanu wojennego.

      • 6 3

  • Jak Pinokio obieca

    to będzie, tak jak samochody elektryczne , mieszkania i PKS.

    • 10 10

  • A nie lepiej było by wykorzystać już istniejące tory kolejowe dla ładunków do i z portu?

    Przecież już są tory. I już. Jak ktoś chce to niech sobie wyładuje ma jakiejś stacji za Trójmiastem

    • 6 8

  • Trasę rowerową również nam zafundują? (2)

    .

    • 8 6

    • Kontrapasy koniecznie

      • 6 1

    • Na lewym pasie będą pasy rowerowe bo na prawym będzie buspas

      • 1 0

  • (1)

    To jest duże wydarzenie, że ten rząd cokolwiek zbuduje, o ile zbuduje. Na razie to tylko mówi, że zbuduje promy, drony, Centralne Lotnisko, Stocznie Gdańską, elektryczne samochody. Nawet zwolennicy tego rządu są zszokowani obietnicą, że w Trójmieście ten rząd jednak chce coś zbudować. No bo jest to zaskakujące i wbrew programowi PIS-u - Polska w Ruinie.

    • 10 9

    • Duże wydarzenie to jest fakt zbudowania czegokolwiek w Gdyni

      Rządowi nie wierzę, ale to i tak jedyna szansa, że kiedyś taka droga powstanie.

      • 4 0

  • Uff

    bo już myślałem , że chodzi o niesławną Drogę Czerwoną przez Wrzeszcz, która mam nadzieję, nigdy nie powstanie.

    • 5 2

  • Ślamazarna robota ... (3)

    Byłem na zachodzie a głównie w Rajchu - tam prace trwają 24/godz. i wtedy robota ma tępo i buduje się szybko.Dlatego nigdy dopóki nie zmienimy systemu szybkiej pracy nigdy nie dogonimy zachodu.Dawać sprzęt ludzi i zapier*da*lamy na tępo a nie jak ślamazary - nieudaczniki.Niech powolniaków nie wybierają do roboty.A nie żeby jakiś cwaniaczek będzie ciągnął prace w 10 ludzi w nieskończność.

    • 12 4

    • Dworzec w Berlinie od dwudziestu lat otwierają i otworzyć nie mogą. (1)

      Autostradę na północy kraju zrobili, a ona się częściowo rozmyła. Jest dużo więcej przykładów niemieckiej jakości i szybkości robót.

      • 3 1

      • To nie dworzec tylko lotnisko . Zanim coś napiszesz głupio , poczytaj troszkę na temat.

        • 2 0

    • Byłem na zachodzie......

      naprawdę? Szybko jedz raz jeszcze bo ci paszport niedługo zdeponują na milicji. Nowe wraca!

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane