• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Znamy przebieg Drogi Czerwonej

Michał Sielski
26 listopada 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Ta droga połączy dwie kluczowe inwestycje w Gdyni

Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu, ma już ostateczny kształt. Przynajmniej na papierze. Port Gdynia oraz miejscy urzędnicy uzgodnili jej przebieg i liczą, że uda się ją zrealizować w najbliższych latach. Finansowanie wartej ok. 1,5 mld. zł inwestycji wziął bowiem na siebie rząd.



Droga Czerwona powstanie w ciągu najbliższych siedmiu lat?

W lipcu tego roku premier Mateusz Morawiecki ogłosił, że Droga Czerwona, będąca przedłużeniem obwodnicy do portu w Gdyni, będzie częścią wielkiego ogólnopolskiego programu Centralnego Portu Komunikacyjnego, w ramach którego powstanie nie tylko lotnisko, ale też linie kolejowe i drogi. Także łączące CPK z portem.

- Droga Czerwona to tylko kilka kilometrów [ok. 9,5 km - dop. red.], ale jest bardzo ważnym, symbolicznym łącznikiem ze światem, rozwiniętą siecią dróg i autostrad, dzięki której przypływające tutaj kontenerowce będą mogły rozprowadzać towary po Polsce i nie tylko - mówił premier Mateusz Morawiecki.

Morawiecki: Droga Czerwona częścią CPK



Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd. Według planów Droga Czerwona ma być gotowa w 2027 roku. Jej koszt sięgający 1,5 mld zł ma sfinansować rząd.

Droga Czerwona najpóźniej za osiem lat



Dziś wiemy już, którędy dwupasmowa w obu kierunkach droga poprowadzi. Ogólny zarys znany był od dawna, ale miejscy urzędnicy uzgodnili już z władzami portu wszystkie szczegóły inwestycji. Dzięki temu "piłeczka" jest teraz po stronie rządu, który ma zająć się finansowaniem drogi.

- Trwa bardzo dynamiczny rozwój Portu Gdynia, więc musimy stawiać na inwestycje poprawiające dostęp do niego. A dostęp drogowy to bez wątpienia pięta achillesowa nie tylko portu, ale też całego miasta. Ta inwestycja będzie też kluczowa przy powstaniu portu zewnętrznego. Liczymy więc, że będzie gotowa - tak jak port zewnętrzny - najpóźniej za osiem lat - mówi prezes Portu Gdynia, Adam Meller.
Na to, że Droga Czerwona powstanie szybciej, liczy natomiast prezydent Gdyni Wojciech Szczurek. Przypomnijmy, że pierwotnie planowany termin to rok 2027.

- Mam nadzieję, że budowa zacznie się w najbliższych latach. Droga Czerwona jest bowiem ważna i potrzebna już dziś. Musimy wyjść naprzeciw oczekiwaniom transportowym, ale też wkomponować drogę w tkankę miasta i otworzyć potencjał Doliny Logistycznej. Miasto i port to bowiem dwa płuca jednego organizmu, a Droga Czerwona będzie ważnym elementem jej krwiobiegu - podkreśla Wojciech Szczurek.

Dlaczego Droga Czerwona jest tak ważna?



Problem związany z wyprowadzeniem ruchu tranzytowego z portu w Gdyni to jedna z największych bolączek komunikacyjnych Portu Gdynia i całego regionu. Obecnie ruch jest poprowadzony, będącą na utrzymaniu miasta, Estakadą Kwiatkowskiego, wymagającą regularnych i kosztownych remontów finansowanych z gdyńskiego budżetu.

Każdy - choćby niewielki remont estakady - skutkuje tym, że zakorkowane jest dosłownie pół miasta. A przeguby starszej części estakady są w takim stanie, że remontowane muszą być niemal co roku.

Jak ma wyglądać Droga Czerwona?



Droga Czerwona to bezpośrednie połączenie z portem poprzez przedłużenie Obwodnicy Trójmiasta. Ma być dwupasmową w każdym kierunku ekspresówką, która połączy się także z Via Maris. Ta będzie z kolei zaczynać się w Chyloni i połączy obwodnicę z Władysławowem.

Pierwsza ma odciążyć przede wszystkim nadmiernie dziś eksploatowaną Trasę Kwiatkowskiego, a druga ma być alternatywnym połączeniem Trójmiasta z Półwyspem Helskim.

Koszt jest jednak ogromny i ma wynieść ok. 1,5 mld zł, a całość prac ma zostać zakończona w 2027 r. Pierwsze dwa lata mają być poświęcone na prace przygotowawcze. Trasa ma być dostępna zarówno dla ciężkiego transportu z portu, aby go wyprowadzić poza granicę miasta Gdyni, jak i dla ruchu lokalnego.

Miejsca

Opinie (383) ponad 10 zablokowanych

  • Ta inwestycja mogłaby być rezerwowa, OPAT jest 100x ważniejszy i bardziej przydatny. Zjazd do portu już jest, co prawda od strony Gdańska ale i potok ciężarówek jest właśnie z tego kierunku, od strony Szczecina jest szczątkowy. Zamiast ulżyć mieszkańcom Chyloni i Cisowej, to robią jezdnie w strefie przemysłowej, która i tak będzie zaraz rozjeżdżona jeśli będzie robiona w takiej technologii. Te inwestycje w Gdyni to mam jakieś takie wrażenie że nie mają sluzyc mieszkańcom, tylko turystom, firmom które i tak podatki odprowadzają w innych miastach i krajach... Zanim makieta powstanie to jeszcze 3 x się zmieni.

    • 0 14

  • (1)

    Ale w Chyloni przejazd?

    • 10 1

    • W ciągu ulicy Południowej i Północnyj ma być tunel.

      Całość. łącznie ze skrzyżowaniem z Morską ma być w tunelu. Ale tak podano. Lecz jak będzie, to konkretnych planów jeszcze brak.

      • 2 0

  • (2)

    Ciekawe tylko czy Szczur z ekipą zdają sobie sprawę że co prawda państwo wybuduje, ale to miasto będzie ją potem utrzymywać. Pewnie nie dlatego tak ochoczo wyciągają ręce

    • 2 11

    • Dla Ciebie to jest pan Szczurek. Państwo buduje i utrzymuje. takie są teraz obowiązujące przepisy. (1)

      • 3 2

      • tego dotyczy cała żmudna i papierkow robota w Sejmie i w rządzie

        aby faktycznie ta droga była krajowa.
        A estakada będzie powiatowa po wieki wieków i nie zejdzie z budżetu miasta. Dlatego miasto nie pali sie do drogi czerwonej, bo jako taką chciało sprzedać estakadę i odciążyć budżet.
        Nadzieja w tym, że mniej obciążona, nie będzie tak zawodna i wymagająca remontów...

        • 1 0

  • Już się bałem, że chodzi o Gdańsk i czeka nas burzenie

    zabytkowego Wrzeszcza.

    • 4 4

  • Gdy Pinokio mówi że będzie to znaczy że nie będzie

    ..i tyle w temacie..

    • 5 12

  • Sasin wybuduje?

    To wiemy kiedy powstanie....

    • 8 8

  • Za osiem lat czyli lata swietlne !!!

    Rzeczywiscie wyczyn nie lada, bo wazniejsze sa mzonki kretynow z tego (nie)rzadu jak przekop mierzei, jak centralny port komunikacyjny itp a tak naprawde mamy do czynienia z centralna banda d**ili ktora nie radzi sobie z niczym !!!

    • 11 7

  • no to Horała z Arciszewską, Sellinem i Śniadkiem muszą (2)

    wyciągać z piwnic te łopaty, które tak pięknie wbijali na końcu obwodnicy..

    • 19 7

    • heh dobre

      • 4 0

    • nie wiem czy wiesz ale to efekt szuflowania

      w Sejmie.
      To nielatwa robota a magistrat na to jest za krotki.
      Nie maja takich jaj, jak Elblag.

      • 2 0

  • Pierwsza Elektrownia atomowa miała ruszyć w 2020r.

    Taka obietnica mi się przypomniała z zeszłej dekady i rządów POPiS
    To były czasy, PO wtedy było jeszcze skrajną prawicą.....
    No cóż.... pozmieniało się.....
    Nieważne,
    Troszkę musza nadgonić z robotą. Został tylko grudzień.

    • 6 5

  • 1,5 mld zł to nie jest ogromny koszt (1)

    To miesięczna składka Polski do UE. To nam daje rocznie 12 takich tras.

    • 6 2

    • A za roczna kwote przekazywana kk mozna zbudowac takich tras 120 i jeszcze dorzucic ze 20 szpitali.

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Alpina produkuje auta na bazie marki:

 

Najczęściej czytane