• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Fiat 500: jazda na włoskim sentymencie

Marcin Tymiński
14 grudnia 2007 (artykuł sprzed 16 lat) 
aktualizacja: godz. 11:06 (14 grudnia 2007)
Nowoczesność, fajny design plus odrobinka nostalgii. Fiat 500 z sukcesem wkracza na rynki Europy Nowoczesność, fajny design plus odrobinka nostalgii. Fiat 500 z sukcesem wkracza na rynki Europy
Włoskiego dziadziusia spełniony sen o motoryzacji, czyli Fiat 500 sprzed 50 lat Włoskiego dziadziusia spełniony sen o motoryzacji, czyli Fiat 500 sprzed 50 lat
W nowym autku nie brakuje ekstrasów. Lista wyposażenia dodatkowego jest imponująca W nowym autku nie brakuje ekstrasów. Lista wyposażenia dodatkowego jest imponująca
Fiat 500 właśnie trafił do sprzedaży w Polsce. Nawet jeśli nad Wisłą nie odniesie marketingowego sukcesu, to i tak powinniśmy się cieszyć. Auto powstaje przecież w Tychach.

Fiat 500 został autem roku 2008. Trzeba Włochom przyznać: to autko po prostu im się udało. Już dawno w całej Europie żaden nowy samochód nie wzbudził takiego zainteresowania. A zasługą to jest nie tylko sprawnej maszyny PR-owo-marketingowej Fiata. Choć pomysł, by przy produkcji nowego modelu odwołać się do motoryzacyjnego sentymentu Włochów, okazał się strzałem w dziesiątkę.

Pierwszy Fiat 500 pojawił się we Włoszech 4 lipca 1957 roku. Samochodzik szybko stał się symbolem nowych Włoch, odradzających się i dynamicznie rozwijających po II wojnie światowej. Udana konstrukcja podbiła serca Włochów.

Fiata 500 sporadycznie można było wówczas spotkać także na polskich drogach, choć wówczas nie budził on takich emocji, jak wśród mieszkańców Italii. Rewolucja motoryzacyjna rozpoczęła się u nas wraz z masową produkcją Fiata 126p. I jednego możemy być pewni - w rywalizacji na sentymenty, Włosi z pewnością z nami nie wygrają. Oni nie musieli zapisywać się na samochody, nie ronili łez nad talonem na wymarzone "cztery kółka", a zimą do odpalenia automobilu nie używali kija od szczotki...

Pięćsetkę wyposażono w całą gamę silników (benzynowe: 1.2 o mocy 69 KM i 1.4 16v o mocy 100 KM oraz turbodiesel 1.3 Multijet o mocy 75 KM) przystosowanych do spełnienia limitów normy emisji zanieczyszczeń Euro 5.

Nadwozie samochodu występuje w dwunastu kolorach. Wśród nich jest sześć kolorów pastelowych "Vintage", nawiązujących do lat 50. i 60.. Piętnaście rodzajów tapicerki wnętrza (a w tym wysokiej jakości pokrycia tapicerskie Cordura i Pelle Frau), dziewięć typów obręczy kół. Klienci mogą wybierać wśród dziewiętnastu oryginalnych naklejek do ozdobienia boków, dachu lub pokrywy silnika, wybrać chromowane osłony lusterek zewnętrznych i ozdobne listwy. Wszystkie te elementy pozwalają na skomponowanie ponad 500 tys. indywidualnych wersji samochodu. Do tego trzeba jeszcze doliczyć setkę akcesoriów zaprojektowanych specjalnie dla Fiata 500, wśród których najoryginalniejsze to elektryczny dozownik zapachów z trzema różnymi perfumami do wyboru, lub kolorowe wymienne obudowy na kluczyki, pozwalające dopasować je do barwy nadwozia.

Niestety takie miłe autko pozostawi całkiem niemiły przeciąg w naszych kieszeniach. Bo Fiat 500 będzie u nas droższy niż np. w Niemczech, Francji, Włoszech czy Hiszpanii. Już podstawowa wersja Fiacika jest u nas o kilkaset euro droższa (np. model POP z silnikiem 1,2 litra u nas kosztuje prawie 11 tys. euro, w Niemczech 10,5 tys. euro).

Na otarcie łez Fiat przygotował dla nas wersję o bezwstydnej nazwie "Naked" (już za tę nazwę marketingowcom Fiata powinni zabrać premię). Taki golas, wyposażony np. w dwie poduszki powietrzne zamiast siedmiu kosztować będzie w Polsce ok 35 tysięcy złotych.

W przyszłym roku zakładu w Tychach opuści prawie 500 tys. "pięćsetek". Planowana sprzedaż w Polsce to kilkaset sztuk rocznie.

Już teraz autko można zamawiać z katalogu Fiata poprzez stronę internetową, a na żywo oglądać w warszawskiej Galerii Mokotów.

- W naszych salonach pierwsze egzemplarze pojawią się w połowie lutego przyszłego roku - mówią trójmiejscy dilerzy Fiata.

Opinie (46) 3 zablokowane

  • ŻAL CI DUPE ŚCISKA CO ???:)

    • 0 0

  • Adaś!!!

    Nikomu żal dupy nie ściska, na prawdę. Po prostu rozśmieszasz nas do łez tymi tekstami o passacie:D Dawno takiego żenującego buca nie było na trojmiescie.

    • 0 0

  • NASTĘPNY ZADROŚNIK:) hahahah Ja to jednak się znam na ludziach

    • 0 0

  • Bo Adam od passata to taki Adaś Miałczyński on tez duuużo marzył... hehe

    • 0 0

  • A Ja bym cię zmiażdżył moim Focusem ST kapciu stary.

    • 0 0

  • Adas;- szkoda ze po tych tatowych Maczboxach (ponoc mial ich wiele )zostal ci ino ten jeden zdezolowani, potlyczont i odrapany passat.

    • 0 0

  • Jak mozna podpisywac sie PASSAT B6?????

    Musisz chlopie byc kompletnym burakiem zal mi cie. Tacy jak ty psuja opinie polakom.... Kogo obchodzi twoj passat ten artykul jest o fiacie 500 i jak bys choc troszke znal sie na autach to bys zauwazyl ze te 2 auta sa w zupelnie innych segmentach

    • 0 0

  • Adas- otsun z babcia tapcan tam powinien byc jesce jeden niebieski Garbus!.

    • 0 0

  • Czemu wszyscy jadą Adasiowi? Po prostu chciał sie pochwalić.

    • 0 0

  • Chciał się pochwalić?

    No to w takim razie musi być 12-letnim chłopczykiem, któremu raz ojciec pozwolił posiedzieć na miejscu kierowcy...

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Marka Rolls-Royce należy do koncernu:

 

Najczęściej czytane