• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Nowe BMW serii 3. Książę z Bawarii

Bawo,Mart,Ps
13 lutego 2012 (artykuł sprzed 12 lat) 

BMW 3 szóstej generacji podczas premiery w Trójmieście.



Dłuższa, szersza i o 40 kg lżejsza. Bardziej ekonomiczna, po raz pierwszy w różnych wariantach wyposażenia i z ośmiobiegowym automatem. Oto najnowsza limuzyna BMW w swoim szóstym wcieleniu. Limuzyna słynnej serii 3. Premiera tego modelu odbyła się w gdańskim salonie BMW Zdunek a gościem specjalnym imprezy był Krzysztof Hołowczyc.



Nowe BMW 320d Nowe BMW 320d
"Trójka" BMW od wielu lat należy do najchętniej kupowanych samochodów segmentu premium na całym świecie. Co prawda, w Polsce niektóre generacje serii 3 doczekały się statusu kultowych, głownie wśród pewnego wyróżniającego się grona miłośników marki (zwłaszcza serie E36 i E46), jednak z pewnością nie o takiej grupie docelowej, jako najbardziej pożądanej myślał bawarski producent. Obecna, najnowsza, szósta już generacja serii 3, oznaczona typoszeregiem F30 to samochód, który pełnymi garściami czerpie ze sprawdzonych już rozwiązań większych modeli, chociażby serii 5. Wprowadza także nowe, za którymi pójdą inni producenci, zarówno ci z segmentu premium, jak i do niego aspirujący.

Co więc nowego oferuje nowa seria 3, którą po raz pierwszy zobaczyliśmy na eleganckiej jak zawsze premierze, w salonie firmy Zdunek, pomorskiego przedstawiciela marki? Agresywny przód, reflektory przypominające zmarszczone brwi, wąski tylny słupek nawiązujący do dawnych modeli i dość szeroki tył. To co rzuca się w oczy, to niezwykle elegancki profil samochodu. Wśród pierwszych komentarzy można było usłyszeć głosy, że... to nieco pomniejszone BMW serii 5.

Seria 3 jednak urosła. Jest szersza i dłuższa. Po raz pierwszy też siadając na tylnej kanapie w tym samochodzie, można poczuć się naprawdę przestronnie. Do tego, że praktycznie każda wersja wyposażenia (Sport, Luxury i Modern) spełnia najwyższe standardy, nawet najbardziej wymagających użytkowników, nie trzeba nikogo przekonywać. Po raz pierwszy też w bawarskim "średniaku" pojawiają się wyrafinowane elementy wyposażenia, jak wyświetlacz head-up, system kamer dookoła samochodu, wspomagający parkowanie układ kontroli pasa ruchu i "martwego pola", system Night Vision z funkcją rozpoznawania pieszych, aktywny tempomat, asystent nagłego hamowania, "inteligentne" oświetlenie, oraz zaawansowana telematyka z dostępem do internetu czy mobilnych aplikacji.

Driving Experience Control to nazwa, którą warto zapamiętać w przypadku BWM. Kryje się za nią elektronika sterująca zestrojeniem zawieszenia, układu kierowniczego, automatycznej ośmiobiegowej przekładni oraz przepustnicy. DEC oferuje tryby Comfort, Sport i Sport+ (z całkowicie wyłączonym systemem ESP). Świadomy ekologicznie kierowca może wybrać wariant ECO Pro, który ogranicza zużycie paliwa.

Design nowego BMW 3 zwraca uwagę Design nowego BMW 3 zwraca uwagę
Szósta generacja BMW zdecydowanie stawia na turboładowane, rzędowe, czterozaworowe silniki, zarówno benzynowe jak i diesle. Wśród nich wisienką na torcie zdaje się być 3-litrowy, również turbodoładowany motor benzynowy R6, o mocy 306 KM i słusznym momencie obrotowym 400 Nm. Setkę osiąga w 5,5 sekundy.

Obecnie o wiele ważniejsze od osiągów zdają się być "zielone" aspekty motoryzacji. BMW także podąża tym tropem. Mamy więc system start-stop, układ odzyskiwania energii podczas hamowania, opony o mniejszych oporach toczenia czy specjalne sterowanie poszczególnymi elementami decydującymi o zużyciu paliwa, tak by je maksymalnie ograniczyć. Bawarski koncern z dumą podkreśla, że tak innowacyjny pojazd jest zaledwie o 4 proc. droższy od swojego poprzednika.
Bawo,Mart,Ps

Miejsca

Opinie (127) ponad 10 zablokowanych

  • :):) (1)

    Książę... jasne może delfin... albo graf Potocki
    Agresywny przód, reflektory przypominające zmarszczone brwi -- jak u kota s...o w sieczkę.
    "inteligentne" oświetlenie - że niby można z nim o Heglu porozmawiać?

    Takie trzymanie ręki w gaciach przy opowiadaniu o samochodzie nie przystoi dorosłemu człowiekowi, ale widać co teraz jest ważne i istotne dla "Europejczyków"

    • 2 5

    • popieram

      za duzo grafomanii a za malo konkretow. tak czy siak jestem fanem marki

      • 4 0

  • Kufnę se taką, (3)

    ale was kosted das?

    • 2 0

    • 150 klocken (2)

      szajse

      • 1 0

      • szajse (1)

        wiela dziengów

        • 1 0

        • zapraszamy

          • 0 0

  • BMW - SAMOCHÓD SMIERC (1)

    wiadomosci byle jakie - BMW = smierc !!! szczegolnie w E46 kiedy mlodzik kupił za 2000zł i chcial sie popisac przed kolegami predkoscią - taa chyba na drzewie

    • 0 11

    • za 2000

      to bys nawet E30 porzadnej nie kupil. co najwyzej bita, spawana z 3 i niezarejestrowana. kazde kolo inne.

      a co do BMW, jak sie nie umie jezdzic to sie laduje na drzewie. jakby mlodzikow bylo stac na ferrari to bys pitolil ze ferrari = smierc

      • 6 0

  • kupię go na pewno, ale...

    za 15 lat jak będzie mnie na niego stać! Pewnie przywiozę sobię z Berlina :)

    • 4 0

  • przynajmniej E90 stanieje...

    • 5 0

  • pięknie by się prezentował

    w kolorze afrika korps olivgrun

    • 1 0

  • biorę go

    powiedzieli w salonie,że odbiór za 20 lat.Poczekam...

    • 0 0

  • Byłem na wycieczce w fabryce BMW w Monachium (2)

    i się okazuje, że produkują tam jedynie "3" w wersji kombi. Reszta produkcji poza Bawarią.

    • 1 0

    • Nie do konca (1)

      Zaklad w Dingolfing (100 km od Monachium) produkuje wersje 5, 6 i 7, a w zakladzie w Regensburgu (120 km od Monachium) produkowane sa wersja 3 i 7.

      • 0 0

      • moze masz racje. Bylem zszokowany, ze w fabryce w monachium wlasciwie nic nie produkuja, chyba tylko trzymaja ja dla prestizu.

        • 1 0

  • komputer i nawigacja w nowym BMW 3 (2)

    A niech mi ktoś powie czy nawigacja i komputer są w wersji językowej polskiej,czy we wszystkich wersjach językowych łącznie z białoruskim, a bez PL.

    • 0 0

    • (1)

      nawi. i komp. po polsku napewno w nowej serii 5, więc w 3 chyba tez.

      • 0 0

      • te same sie laduje do wszystkich modeli

        jedynie ekraniki moga sie roznic

        • 0 0

  • limuzyna to może 5 lub 7 ale nie 3 (1)

    a awaryjność bmw ? niestety niemała :-(
    ale to artykuł bardziej sponsorowany

    • 5 4

    • popatrz lepiej na testy ADAC

      awaryjnosc zupelnie akceptowalna

      • 1 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane