- 1 Pod prąd uciekał przed policją (238 opinii)
- 2 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (311 opinii)
- 3 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (123 opinie)
- 4 Wyścigi zdalnie sterowanych modeli (14 opinii)
- 5 "Popis" tego kierowcy to kiepska reklama dla marki BMW (322 opinie)
- 6 Pomorskie Targi Autokosmetyki po raz drugi (30 opinii)
Seat Ateca: w lipcu debiut nowego SUV-a
Niebawem do polskich salonów Seata wjedzie długo wyczekiwany model Ateca. Będzie to pierwszy w historii hiszpańskiego producenta SUV. Sprzedaż w Polsce prawdopodobnie ruszy w lipcu, a ceny będą rozpoczynać się od około 80 tys. zł. Czy nowość w ofercie Seata okaże się strzałem w dziesiątkę?
Pierwszym Seatem, który niebawem ruszy na podbój segmentu kompaktowych SUV-ów jest Ateca. Producent z tym modelem wiąże ogromne nadzieje. Wierzy, że Ateca tchnie nową jakość i przyczyni się do wzrostu sprzedaży aut marki Seat. Czy podbije również serca polskich kierowców? Wszystko na to wskazuje.
Zadanie nie będzie jednak proste, bo przecież konkurentów na rynku nie brakuje. Ateca stanie w szranki z innymi kompaktowymi SUV-ami, m.in.: Mazdą CX-5, Nissanem Qashqai, Renault Kadjarem, Mitsubishi ASX, Hyundaiem Tucson, Skodą Yeti czy VW Tiguanem. Seata czeka zatem spore wyzwanie.
Hiszpański SUV bazuje na volkswagenowskiej platformie MQB. Pod maską Ateki znajdziemy dobrze znany - zapożyczony od VW - zestaw silników. Podstawową jednostką będzie 1-litrowy "benzyniak" o mocy 115 KM. W najmocniejszej wersji klienci otrzymają 190-konne, 2-litrowe TDI z napędem 4x4 i skrzynią biegów DSG. I póki co, producent nie przewiduje mocniejszego silnika.
Czytaj także: Q3, czyli mały SUV marki Audi
Osoby szukające czegoś pomiędzy najsłabszą a najmocniejszą jednostką, będą mogły wybrać między 1.4 TSI (150 KM) a silnikami wysokoprężnymi: 1.6 (115 KM) i 2.0 (150 KM).
Auto ma raczej standardowe dla kompaktowego SUV-a wymiary: 4360 mm długości, 1840 mm szerokości, 1600 mm wysokości, a rozstaw osi to 2640 mm. Ateca jest niemal identycznej wielkości co Audi Q3 czy Nissan Qashqai.
W przestrzeni bagażowej udało się wygospodarować całkiem sporo wolnego miejsca. To 485 litrów dla wersji z napędem na wszystkie koła oraz 510 litrów w wariancie z przednim napędem.
Czytaj także: Bardzo cywilizowany Yeti
Trzeba przyznać, że Seat Ateca przyciąga wzrok swoją stylistyką. Choć sama bryła jest raczej klasyczna, to ostre przetłoczenia nadają atrakcyjności nowemu SUV-owi.
Seat Ateca do polskich salonów trafi na przełomie czerwca i lipca, a jego ceny będą rozpoczynały się od około 80 tys. zł.
Miejsca
Opinie (29)
-
2016-05-06 09:15
Nie mogę - hahaha - silniczek od kosiarki? (7)
1000 cm3.
- 36 2
-
2016-05-06 10:29
to silnik z VW lupo , nie znasz się - prawdziwa żyleta
- 4 0
-
2016-05-06 19:38
(4)
Lepiej 1.9 TDI 90 KM, haha.
- 4 1
-
2016-05-06 20:13
No właśnie - żebyś wiedział - że taki bazowy - niewyżyłowany tedeik ma ogromny moment obrotowy (3)
już przy niskich obrotach, co przekłada się choćby na siłę uciągu auta. Możesz poholować nawet jacht. Spróbuj tej sztuki z jednym litrem pojemności skokowej.
- 4 0
-
2016-05-06 20:51
(2)
Ten jeden litr dzięki turbinie ma 200 Nm, pewnie więcej niż ten Twój tedeik. I wystarczająco aby załadować całą rodzinę z bagażem i jakoś to udźwignąć. To nie jest ten 1 litr który miał Twój wujek w matizie;) A jak ktoś kupuje 1 litra z oczekiwaniami że będzie miał 3, to jest po prostu głupi.
- 0 4
-
2016-05-06 21:07
nie w tym rzecz
1 litr pojemności
3 cylindry
bezpośredni wtrysk
system start stop i turbo !
turbina zajwania a s&s go mocno chwyta !
ile ta turbina wytrzyma takich gwałtownych stopów i startów ?!
ile waży ten przednionapędowy Seat z dużym prześwitem ?
z prześwitem który zachęca do wyskoku do lasu, bądź wjazdu na wysokie krawężniki
z ręką na sercu
ile wytrzyma ten silnik ?
i czy da radę tam w razie wymiany, zapakować pod maskę np 2.0 albo 1.6 bez wodotrysków po kapitalnym
EURO 6 :D :D
EURO 7 to będzie 0.7 z trzema turbinami i żywotnością max 35 tys.km- 3 0
-
2016-05-06 22:18
Ty jesteś idiotą czy tylko udajesz
Wyżylowany silnik ci się rozsypie tydzień po upływie gwarancji. Mialem juz sporo samochodów i te z małą iloscią KM a duzymi silnikami bez turbo byly dużo mniej awaryjne niż benzyniaki bzyczące jak muszki owocówki gdy z litra wyciskano im ponad 100 koni.
- 2 1
-
2016-05-06 23:51
W wersji 1.0 Ateca ma w standardzie drugi bagażnik - nad silnikiem
Całe 250 litrów ;-)
- 2 0
-
2016-05-06 09:51
SUVami... (1)
to tylko leciwi dziadkowie lub sikse,które nie do końca opanowały sztukę prowadzenia samochodu.
- 7 16
-
2016-05-06 10:39
A skąd te sikse mają na zakup SUVa?
...od leciwych dziadków.
- 13 0
-
2016-05-06 09:51
Stylistycznie zwalony z audicy Q5. Brak polotu.
- 7 6
-
2016-05-06 09:51
Tak jak kolega wyżej napisał (1)
1. Silnik 1-litrowy to jakieś nieporozumienie! Buhahahaha, już sobie wyobrażam komfort jazdy powyżej 120 km/h
2. Stylistyka - przerobione Audi Q5
3. Wnętrze - szara nuuuuuda, przygnębiające wrażenie- 17 3
-
2016-05-06 19:37
Wolny wybór
Kto Ci każe kupować 1 litrowy? Masz 2 litry. Kiedyś jak chciałeś kupić jak najtaniej auto, to brałeś 1.4 85 KM i te 120km/h na autostradzie osiągałeś w 10minut. Dziś masz 1.0 ale 115 KM i szybciej przyspieszysz, ale kosztem późniejszego komfortu. Wtedy i dziś musisz się liczyć z brakiem czegoś. Chcesz najtańszy silnik i być królem autostrad?
- 2 1
-
2016-05-06 10:26
fajny z przodu brązowo pomarańczowy a z tyłu szary - ciekawe
zmienia kolor w zależności od której strony się patrzy - dla mnie mega wypasiony lakier
- 3 0
-
2016-05-06 10:41
silniki to jakieś nieporozumienie (3)
zwłaszcza 1.6- 115koni. Nijak się mają do konkurencji.
- 5 0
-
2016-05-06 10:45
to tak na nasz rynek,na runek polski
- 2 0
-
2016-05-06 13:32
Ale zapewne te 1.6 to zwykły silnik, gdzie szczytem techniki jest 16 zaworów,
żadnych udziwnień typu turbo.
A co za tym idzie, ilość elementów do zepsucia jest mała.
Podobnie w nowym TIPO, jest w ofercie też zwykły silnik.- 5 0
-
2016-05-06 14:11
przecież to TDI !
benzyna to 1.0 turbo od Upa! i 1.4 turbo
4 zera, szmelcvagen, seat i szkoda nie mają benzyny wolnossącej o poj. 1.6
(znaczy mają ale nie w Europie)
podziękujmy urzędasom unijnym za EURO 6- 2 0
-
2016-05-06 11:47
Po prostu VW Tiguan w zubozonej wersji
gorsza jakosc plastikow, tansze materialy, gorsze wykonanie, mniejszy wybor opcji i gorszy wybor silnikow
- 2 4
-
2016-05-06 11:59
jestem ziteresowany Tiguanem (3)
Mnie się wydaje, że Seat trafia pomiędzy Skodę Yeti (już 8-letnia konstrukcja) a nowego Tiguana (ta sama platform. Może go kupię jak ceny będą rozsądne. Ja chcę wersję 4x4 z dieselem 150 HP. Przeliczałem z niemieckich cen Tiguana I Atecy (tam już mają cennik) na nasze ceny Tiguana I wyszło mi 113 tys za podstawową wersję tego, co chcę mieć (taki Tiguan 131 tys.) Natomiast skandaliczna jest obsługa Seata. Zapytałem sie ich mailowo z 2 tyg. temu czy ich napęd 4x4 - 4Drive ma system EDS (Skoda I Tiguan go mają). Mają XDS, ale to co innego. I do tej pory chyba tego nie wiedzą. Za tą sama cene mogłem mieć na początku tego roku poprzednią wersję Tiguana - troche żałuję, że go nie wiąłem, ale to 8 letnia konstrukcja. A auto kupuję na jakieś 10 lat. Ten EDS potrzebuję w górach na śniegu gdzie mam domek.
- 1 6
-
2016-05-06 23:44
a ja mam dacze na mazurach i szałas w Bieszczadach (1)
- 2 2
-
2016-05-07 09:55
Chyba
Dacie :)
- 1 0
-
2016-10-11 14:55
domek w górach...
...kogo obchodzi Twój domek w górach skoro temat dotyczy Seata Ateca ??
żenuaaaa- 0 0
-
2016-05-06 14:41
Wygląda jak nie przymierzając Kia Sportage. Zero innowacji, a silnik 1.0 w tego typu samochodzie o niemałej przecież masie - przez grzeczność przemilczę.
- 4 1
-
2016-05-06 14:49
1.0 TSI to teraz Fiat uderzy i zamontują 850ccm 2 cylindrowe do Dodga Durango
z napędem na jedno koło
do wyboru, wedle życzenia klienta, może być na zapasowe- 12 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.