• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h

Michał Sielski
19 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy. Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy.

Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.



Czy na ul. Chwarznieńskiej powinna być podniesiona dopuszczalna prędkość?

Przebudowę ul. Chwarznieńskiej zakończono w połowie tego roku. W ramach inwestycji powstała nie tylko nowa nawierzchnia z dwoma pasami w każdym kierunku, które oddzielone są od siebie pasem zieleni i barierkami, ale też infrastruktura dookoła. Cały odcinek leśny został szczelnie ogrodzony siatką i zamykanymi bramkami. Zwierzęta mogą przechodzić na drugą stronę poprzez specjalne przepusty i tunele.

Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.

Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.

- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.

Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.

- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą zobacz na mapie Gdyni, gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.

- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (238) 4 zablokowane

  • Kasę wydali to teraz chcą żeby kierowcy ta inwestucje zasponsorowali :) takie ograniczenie świadczy tylko o ograniczeniach umyslowych osób decydujących o tym.

    • 28 3

  • (2)

    Ciekawe, że w Gdańsku na odcinku leśnym ul. Słowackiego podniesienie prędkości do 70 km/h nie stanowiło problemu. A droga jest tam znacznie bardziej kręta...

    • 36 5

    • na leśnym odcinku SŁowackiego regularnie remontowane są barierki (1)

      za kilkadziesiąt tysięcy złotych miesięcznie

      • 3 9

      • a kto je niszczy?

        ten co jedzie 70? czy ten co jedzie 110?
        albo moze jacys niedzielni kierowcy?
        najczesciej te bariekri niszcza idioci w e46 ktore zostawia 4 slady

        • 4 1

  • Kolejne martwe ograniczanie (4)

    nikt tam nie jeździ 50 km/h o ile nie widać radiowozu

    • 28 3

    • To problem kierowców,nie drogi (1)

      • 2 8

      • to problem stanu prawa w Polsce

        nie tylko kierowców

        • 9 2

    • bzdura (1)

      nieprawda, podobno niedawno jakaś babcia przejechała tamtędy 49 km/h. policjantom czapki pospadały z wrażenia

      • 8 1

      • uwierzę jak zobaczę

        • 4 1

  • zrobic tempo 30 i wprowadzić zakaz poruszania sie pojazdami silnikowymi

    • 28 7

  • predkość (1)

    Na początku tego odcina powinna być informacja o dopuszczalnej prędkości, chyba, że chodzi o kase dla miasta, bo przecież trzeba zapłacić za lotnisko.
    Nikt nie jeździ tam 50 km/godz. To jest obszar niezabudowany. To jak ma być?
    Do niedawna łapał nas wysoko oceniany przez prezydentów Tomasz W. szef od parkowania( co z nim, został po 2 miesiącach wypuszczony z aresztu), a więc władza wie, co robi.

    • 14 6

    • Ten odszar jest w granicach miasta ,

      przez co jest uwazany jako zabudowany .

      • 1 0

  • Kierowcy! Gdzie Wam się tak śpieszy? Do następnego korka? Więcej luzu...

    • 9 19

  • różnica (2)

    Różnica pomiędzy Niemcami a nami jest taka że w Niemczech znaki ustawia się dla głupich, u nas ustawiane są przez głupich...

    • 45 2

    • U nas każdy jest mądry i nie musi słuchać znaków

      Najmądrzejsi lansują się w rowach przydrożnych.

      • 4 9

    • w NIemczech często spotyka się znaki o zmiennej treści

      na wielu autostradach "bez ograniczenia prędkości" samochody stoją w wielokilometrowych korkach, zwłaszcza na podjazdach do miast lub w wyniku stłuczek i innych karamboli.

      • 2 1

  • szybkość (1)

    Tam także i policja jeżdzi 70km

    • 21 3

    • Daj fotki

      • 1 2

  • stępa co (2)

    jest z bezurzyteczną kładką za kilka milionów - robisz sobie z ludzi jaka? Ile można czekać na likwidację pseudo świateł

    • 24 5

    • Po co robić z ludzi yaka,czy innego wołu? Ludzie sami robią bydło...

      PS. "urzyj" słownika.

      • 3 1

    • światła nie są pseudo

      jak jest czerwone proponuję jednak się zatrzymać.

      • 3 6

  • skąd tyle ludzi ma samochody i na paliwo do nich, skoro większośc płacze że tak malutko zarabia??

    • 12 10

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym mieście znajduje się siedziba Audi?

 

Najczęściej czytane