• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h

Michał Sielski
19 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy. Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy.

Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.



Czy na ul. Chwarznieńskiej powinna być podniesiona dopuszczalna prędkość?

Przebudowę ul. Chwarznieńskiej zakończono w połowie tego roku. W ramach inwestycji powstała nie tylko nowa nawierzchnia z dwoma pasami w każdym kierunku, które oddzielone są od siebie pasem zieleni i barierkami, ale też infrastruktura dookoła. Cały odcinek leśny został szczelnie ogrodzony siatką i zamykanymi bramkami. Zwierzęta mogą przechodzić na drugą stronę poprzez specjalne przepusty i tunele.

Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.

Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.

- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.

Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.

- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą zobacz na mapie Gdyni, gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.

- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (238) 4 zablokowane

  • (2)

    Nie krytykujcie tak bo pan Szczurek się obrazi i nie dokończy przebudowy Chwarznieńskiej na odcinku Witomina .

    • 7 3

    • haha

      marne szanse bo kasa z ue tylko do 2020

      • 1 1

    • w najblizszych 2-3 latach i tak tej przebudowy nie będzie

      Zresztą i tak Nikt nie ma konkretnego pomysłu na prawidłową przebudowę,
      no i brak odważnego na męskie decyzje.

      • 1 2

  • Kolejny absurd w gdyni po kolejce na kamienna gore.

    nikt tej 50 ki nie przestrzega poniewaz jest to totalnie bez sensu.

    • 14 3

  • Tak tworzy się państwo bezprawia ... (1)

    Kierowcy w przewadze mają swój rozum, którym urzędnik bez wyobraźni nie narzuci jak mają jeździć. No chyba, żeby zbudować państwo policyjne.

    Wygląda na to, że stanowienie mądrego prawa przekracza urzędnicze kompetencje i dlatego większość będzie łamać przepisy. Tak jak ograniczenie do 100 km/h na obwodnicy. Dzięki takim decyzjom jeździmy w poczuciu, że znaki drogowe stawiane są bez sensu i nie trzeba ich respektować.

    Innym przykładem jest choćby 300m linii ciągłej na obwodnicy przy Matarni w stronę Gdyni, którą ktoś bez głowy namalował wiele miesięcy temu. A teraz widzę jak utrudnia płynne włączanie się do ruchu na obwodnicy bez łamania przepisów.

    • 18 3

    • Racja, nie raz mam ochotę zjechać na lewy (a jeżdżę codziennie do pracy 90-100) b ustąpić włączającym się do ruchu? I co? i po miesiącu nie miał bym prawka za punkty... paranoja. Inna kwestia że namalowali tą linie bo było dużo kolizji w tamtym miejscu, ale to poniekąd wina nie umiejętnego włączania się do ruchu.

      • 2 0

  • a może to z pełną premedytacją jest ta 50 -tka , budowniczy tego odcinka i mieszkaniec Wiczlina chce się podelektować !

    a zrobić mu 25km/h. jeszcze przydało by się zrobić normalny węzeł Chwarznieńska -Obwodnica , bo to co jest to jest kompromitacja !!! i o dziwo niedawno {dwa albo 3 lata temu } coś tam babrali .jachałem tamtędy z kuzynem z niemiec to nie mógł się nadziwić ;- kto to wymyślił ???

    • 9 4

  • Ludzie !!!- a poco tam się rozpędzać do wiekszych prędkości ??? - jak i tak zaraz hamowanie!...

    • 5 8

  • W Gdyni to nic dziwnego (2)

    Po rozbudowie Janka Wiśniewskiego też długo było ograniczenie do 50, ludzie też się buntowali, UM tradycyjnie odpowiadał że 50 zostać musi. A po kilku latach okazało się, że wcale nie musi i prędkość została podniesiona do 70.
    Tak samo było na trasie różowej, tak samo jest teraz na Chwarznieńskiej.
    Za kilka lat podniosą limit prędkości. A co policja sie nachapie a kierowcy naklną, to już inna sprawa. Kogo to obchodzi...

    • 20 3

    • A teraz na Wiśniewskiego cięzarowe jadą obok siebie 90 , a POLICJA na witominie .

      • 2 0

    • Chwaszczyńską też po latach już nawet bliżej nie określonych łaskawie podnieśli do 70...

      • 1 0

  • Najtrudniej przecisnąć się przez ciasne móżdżki urzędników.

    • 14 3

  • BUS PAS

    dla stępy na chwarznieńskiej zrobić , żeby mu się żyło jeszcze lepiej

    • 13 0

  • "Poza tym ogrodzenie lasu

    Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni"
    TO PO CO stępa ze szczurkiem wydali miliony na ogrodzenia, bramy i mosty? a no po to żeby inwestycja była droższa a resztę dopowiedzcie sobie sami

    • 12 2

  • czy kol. Szczurek i tow. Stępa jadą do i z pracy kolumną ?

    i czy zawsze mają tzw. zieloną fale ?

    • 7 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC (1 opinia)

(1 opinia)
30 zł
zawody / wyścigi

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w herbie Abartha?

 

Najczęściej czytane