• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h

Michał Sielski
19 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy. Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy.

Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.



Czy na ul. Chwarznieńskiej powinna być podniesiona dopuszczalna prędkość?

Przebudowę ul. Chwarznieńskiej zakończono w połowie tego roku. W ramach inwestycji powstała nie tylko nowa nawierzchnia z dwoma pasami w każdym kierunku, które oddzielone są od siebie pasem zieleni i barierkami, ale też infrastruktura dookoła. Cały odcinek leśny został szczelnie ogrodzony siatką i zamykanymi bramkami. Zwierzęta mogą przechodzić na drugą stronę poprzez specjalne przepusty i tunele.

Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.

Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.

- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.

Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.

- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą zobacz na mapie Gdyni, gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.

- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (238) 4 zablokowane

  • haha (2)

    no no pewnie zyskasz godzinę na tych 3km

    • 4 6

    • zależy jak często tam jeździ

      • 4 0

    • tu nie chodzi o zyskanie czasu, a o przetasowanie się pojazdów-kierowców tych z cięższą nogą, wyprzedzenie pojazdu wolnego,

      • 2 0

  • Nie zawsze wolno znaczy bezpiecznie

    Dziś widziałem jak blond dziumdzia z prędkościa 40 km/h włączała się do ruchu na obwodnicy - wprost pod jadącego TIR-a. Tym razem jej się udało...

    • 11 0

  • Spokojnie niedługo ograniczą do 30 km/h...jak przy ograniczeniu 50 będą wypadki... (1)

    Pewnie zastosują to samo rozumowanie co na drodze różowej. Tam było ograniczenie do 70 km/h. Były wypadki więc ograniczono prędkość do 50 km/h. Teraz jak na Chwarznieńskiej będą wypadki ograniczą prędkość do 30 km/h. Słuszne rozumowanie ma nasza władza.

    • 12 2

    • Tylko, że na Różowej były tylko dwa wypadki, po jednym w każdym z kierunków.

      I to przy znacznym 120 km/h przekroczeniu prędkości i przy złych deszczowych warunkach atmosferycznych. Jak Ktoś jest (czy był) idiotą, to................

      • 1 3

  • A co z Witominem (1)

    Co z przebudową centralnego skrzyżowania w dzielnicy ?
    Czy są już jakieś pomysły, jak ułatwić życie pieszym-mieszkańcom dzielnicy ?
    Kiedy wreszcie rusza jakieś prace: projektowe, wykonawcze ?

    • 11 0

    • Posłuchaj sobie Pietrzaka w piosence : za trzydzieści pare lat .

      • 2 0

  • zamieńmy tą drogę na ścieżkę rowerową! a co tam! a po bokach część dla pieszych-niech zażywają chodu

    ehhehehehehe

    • 7 1

  • Jakie to smutne

    I znowu Policja zarabia pieniądze tam, gdzie najłatwiej.
    Szybka droga, głup.ie ograniczenie do 50 km/h i ......kasa leci.
    I tłumaczenie, że my w tych miejscach stoimy nie dla pieniędzy. A po co ?

    To samo na Chwaszczyńskiej, Estakadzie, z rzadka na Drodze Różowej,
    czyli na drogach bez jakiejkolwiek zabudowy. Tam gdzie można depnąć 70-80km/h, wyprzedzić , nadrobić czas. Dlaczego jednak tak się dzieje ?

    Dlaczego Policja nie staje np. jak wspomniano w artykule, na Chwarznieńskiej, ale za Obwodnicą. Właśnie, tam są: osiedla, szkoła, biegacze, piesi i pędzące samochody po 100 km/h, i to pomimo licznych tablic: zwolnij - 50km/h.

    Kilka dni temu był poważny wypadek, dachowanie Renault Espace, i co ?
    Czy to coś zmieniło ? Czy witomińska lub gdyńska Policja staną wreszcie na wysokości zadania ? Czy zajmą się kontrolami na terenach zamieszkałych ?
    Czy sprawią wreszcie, że poczujemy się bezpieczniej w dzielnicach, a nie na leśnych niezaludnionych szerokich arteriach ?
    A co z innymi ulicami w mieście:
    Władysława IV i "jej" rajdowcy, zwłaszcza motocyklowi robią swoje,
    Dwujezdnowa Dąbka na Pogórzu z bardzo licznymi szaleńcami, Chabrowa, Legionów, etc......czy dalej wymieniać ???.

    • 7 2

  • Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta (1)

    Co sądzicie Państwo o policjantach kryjących się pomiedzy rzędami ekranów,
    na samym końcu estakady Kwiatkowskiego, na końcówce wlotu z ul. Morskiej,
    w kierunku Obwodnicy Trójmiejskiej, tuż pod znakiem koniec obszaru zabudowanego.
    Tam, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu obowiązuje 50km/h, choć ostatnie ponad 500m drogi (od wlotu z ul. Hutniczej / zjazdu do Morskiej) aż do granicy lasu, jest całkowicie szczelnie okryte ekranami dźwiękochłonnymi. Droga przecież dwujezdniowa, dwupasmowa, bez jakiejkolwiek zabudowy, w b. dobrym stanie technicznym, bo przecież nowa.
    TIR-y nie mogą przez to rozpędzić się pod bardzo stromą górkę, zasmradzają cały piękny okoliczny las, bo znaki: koniec obszaru zabudowanego oraz ograniczenie, a właściwie dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej, czyli tam gdzie zaczyna się las.

    Dlaczego tak się dzieje ???
    Dlaczego po wjeździe z Hutniczej / zjeździe na Morską, gdzie obowiązuje 50 km/h, nie pojawiły się do tej pory znaki dopuszczające 70 km/h.
    Kto tutaj zawala sprawę ?
    Na razie po rozmowach z Policją na Portowej, oraz ZDiZ na 10 -lutego, na pytanie "jak zmienić ten chory stan rzeczy?, co możecie z tym zrobić ?"
    udało mnie się ustalić jedno, że Nikt z w/w nie ponosi winy za taki stan rzeczy.
    Ot i tyle........Więc jak to w końcu jest ? Kto to ma zmienić?
    To samo zresztą tyczy się Chwarznieńskiej.

    • 10 1

    • Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta

      To akurat dość łatwo wytłumaczyć - Pan sam sobie odpowiedział. Cytując "dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej". Tego wlotu. którego nie widać z Estakady, bo "jest całkowicie szczelnie okryty ekranami dźwiękochłonnymi".
      Pas wjazdowy z Morskiej jest za krótki - i dopóki go nie wydłużą, dopóty włączenie się do ruchu "pod górkę", obok jadącego 70km/godz TIRa będzie rozrywką ekstremalną.
      A tak w ogóle, to tam kiedyś było 70km/godz i dopiero po c.a. dwóch latach ustawili "pięćdziesiątki".

      • 0 0

  • Tomasz Krzak mega myśliciel, dwa pasy bariery i 50km, szok.

    nawet autobusy zasuwają tam 80km/h. Może dodać progi zwalniające, hehe? Wasze durne pomysły doprowadziły do kolejnych wypadków na Różowej, macie swoje ograniczenia do 50km/h na dwupasmówkach.

    • 8 3

  • Kasa pusta i to przyczyna ograniczenia (2)

    Droga dobra, brak zagrożeń, bo piesi i rowerzyści odgrodzeni, więc jedynym celem jest rabowanie kierowców.

    • 7 3

    • A czym odgrodzeni ? KRAWĘZNIKIEM ? (1)

      • 1 0

      • barierkami energochłonnymi

        trzeba by jeszcze te brakujące 200-300 m dołożyć i prędkość można zmieniać

        • 2 0

  • To takie azjatyckie

    W tym cały widz. Optycznie i położenie wygląda na trasę o dopuszczalnej prędkości co najmniej na 70 km/godz. A tu zonk, chłopcy radarowcy z suszarkami kasują kierowców.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Ilu dealerów samochodów marki Volvo znajduje się w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane