- 1 15-latek autem na minuty uciekał policji (47 opinii)
- 2 W trakcie jazdy odpadło mu koło (46 opinii)
- 3 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (124 opinie)
- 4 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (61 opinii)
- 5 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (24 opinie)
- 6 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (8 opinii)
Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h
Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.
Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.
Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.
- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.
Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.
- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą , gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.
- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.
Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.
Opinie (238) 4 zablokowane
-
2014-12-19 14:06
haha (2)
no no pewnie zyskasz godzinę na tych 3km
- 4 6
-
2014-12-19 15:19
zależy jak często tam jeździ
- 4 0
-
2014-12-19 15:53
tu nie chodzi o zyskanie czasu, a o przetasowanie się pojazdów-kierowców tych z cięższą nogą, wyprzedzenie pojazdu wolnego,
- 2 0
-
2014-12-19 15:16
Nie zawsze wolno znaczy bezpiecznie
Dziś widziałem jak blond dziumdzia z prędkościa 40 km/h włączała się do ruchu na obwodnicy - wprost pod jadącego TIR-a. Tym razem jej się udało...
- 11 0
-
2014-12-19 15:43
Spokojnie niedługo ograniczą do 30 km/h...jak przy ograniczeniu 50 będą wypadki... (1)
Pewnie zastosują to samo rozumowanie co na drodze różowej. Tam było ograniczenie do 70 km/h. Były wypadki więc ograniczono prędkość do 50 km/h. Teraz jak na Chwarznieńskiej będą wypadki ograniczą prędkość do 30 km/h. Słuszne rozumowanie ma nasza władza.
- 12 2
-
2014-12-19 15:52
Tylko, że na Różowej były tylko dwa wypadki, po jednym w każdym z kierunków.
I to przy znacznym 120 km/h przekroczeniu prędkości i przy złych deszczowych warunkach atmosferycznych. Jak Ktoś jest (czy był) idiotą, to................
- 1 3
-
2014-12-19 16:08
A co z Witominem (1)
Co z przebudową centralnego skrzyżowania w dzielnicy ?
Czy są już jakieś pomysły, jak ułatwić życie pieszym-mieszkańcom dzielnicy ?
Kiedy wreszcie rusza jakieś prace: projektowe, wykonawcze ?- 11 0
-
2014-12-19 21:52
Posłuchaj sobie Pietrzaka w piosence : za trzydzieści pare lat .
- 2 0
-
2014-12-19 16:18
zamieńmy tą drogę na ścieżkę rowerową! a co tam! a po bokach część dla pieszych-niech zażywają chodu
ehhehehehehe
- 7 1
-
2014-12-19 16:32
Jakie to smutne
I znowu Policja zarabia pieniądze tam, gdzie najłatwiej.
Szybka droga, głup.ie ograniczenie do 50 km/h i ......kasa leci.
I tłumaczenie, że my w tych miejscach stoimy nie dla pieniędzy. A po co ?
To samo na Chwaszczyńskiej, Estakadzie, z rzadka na Drodze Różowej,
czyli na drogach bez jakiejkolwiek zabudowy. Tam gdzie można depnąć 70-80km/h, wyprzedzić , nadrobić czas. Dlaczego jednak tak się dzieje ?
Dlaczego Policja nie staje np. jak wspomniano w artykule, na Chwarznieńskiej, ale za Obwodnicą. Właśnie, tam są: osiedla, szkoła, biegacze, piesi i pędzące samochody po 100 km/h, i to pomimo licznych tablic: zwolnij - 50km/h.
Kilka dni temu był poważny wypadek, dachowanie Renault Espace, i co ?
Czy to coś zmieniło ? Czy witomińska lub gdyńska Policja staną wreszcie na wysokości zadania ? Czy zajmą się kontrolami na terenach zamieszkałych ?
Czy sprawią wreszcie, że poczujemy się bezpieczniej w dzielnicach, a nie na leśnych niezaludnionych szerokich arteriach ?
A co z innymi ulicami w mieście:
Władysława IV i "jej" rajdowcy, zwłaszcza motocyklowi robią swoje,
Dwujezdnowa Dąbka na Pogórzu z bardzo licznymi szaleńcami, Chabrowa, Legionów, etc......czy dalej wymieniać ???.- 7 2
-
2014-12-19 16:58
Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta (1)
Co sądzicie Państwo o policjantach kryjących się pomiedzy rzędami ekranów,
na samym końcu estakady Kwiatkowskiego, na końcówce wlotu z ul. Morskiej,
w kierunku Obwodnicy Trójmiejskiej, tuż pod znakiem koniec obszaru zabudowanego.
Tam, ku mojemu ogromnemu zdziwieniu obowiązuje 50km/h, choć ostatnie ponad 500m drogi (od wlotu z ul. Hutniczej / zjazdu do Morskiej) aż do granicy lasu, jest całkowicie szczelnie okryte ekranami dźwiękochłonnymi. Droga przecież dwujezdniowa, dwupasmowa, bez jakiejkolwiek zabudowy, w b. dobrym stanie technicznym, bo przecież nowa.
TIR-y nie mogą przez to rozpędzić się pod bardzo stromą górkę, zasmradzają cały piękny okoliczny las, bo znaki: koniec obszaru zabudowanego oraz ograniczenie, a właściwie dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej, czyli tam gdzie zaczyna się las.
Dlaczego tak się dzieje ???
Dlaczego po wjeździe z Hutniczej / zjeździe na Morską, gdzie obowiązuje 50 km/h, nie pojawiły się do tej pory znaki dopuszczające 70 km/h.
Kto tutaj zawala sprawę ?
Na razie po rozmowach z Policją na Portowej, oraz ZDiZ na 10 -lutego, na pytanie "jak zmienić ten chory stan rzeczy?, co możecie z tym zrobić ?"
udało mnie się ustalić jedno, że Nikt z w/w nie ponosi winy za taki stan rzeczy.
Ot i tyle........Więc jak to w końcu jest ? Kto to ma zmienić?
To samo zresztą tyczy się Chwarznieńskiej.- 10 1
-
2014-12-19 17:36
Estakada Kwiatkowskiego, kierunek Obwodnica Trójmiasta
To akurat dość łatwo wytłumaczyć - Pan sam sobie odpowiedział. Cytując "dopuszczenie 70 km/h znajdują się dopiero, na końcu pasa wlotu z Morskiej". Tego wlotu. którego nie widać z Estakady, bo "jest całkowicie szczelnie okryty ekranami dźwiękochłonnymi".
Pas wjazdowy z Morskiej jest za krótki - i dopóki go nie wydłużą, dopóty włączenie się do ruchu "pod górkę", obok jadącego 70km/godz TIRa będzie rozrywką ekstremalną.
A tak w ogóle, to tam kiedyś było 70km/godz i dopiero po c.a. dwóch latach ustawili "pięćdziesiątki".- 0 0
-
2014-12-19 17:06
Tomasz Krzak mega myśliciel, dwa pasy bariery i 50km, szok.
nawet autobusy zasuwają tam 80km/h. Może dodać progi zwalniające, hehe? Wasze durne pomysły doprowadziły do kolejnych wypadków na Różowej, macie swoje ograniczenia do 50km/h na dwupasmówkach.
- 8 3
-
2014-12-19 17:11
Kasa pusta i to przyczyna ograniczenia (2)
Droga dobra, brak zagrożeń, bo piesi i rowerzyści odgrodzeni, więc jedynym celem jest rabowanie kierowców.
- 7 3
-
2014-12-19 21:56
A czym odgrodzeni ? KRAWĘZNIKIEM ? (1)
- 1 0
-
2014-12-19 22:00
barierkami energochłonnymi
trzeba by jeszcze te brakujące 200-300 m dołożyć i prędkość można zmieniać
- 2 0
-
2014-12-19 18:15
To takie azjatyckie
W tym cały widz. Optycznie i położenie wygląda na trasę o dopuszczalnej prędkości co najmniej na 70 km/godz. A tu zonk, chłopcy radarowcy z suszarkami kasują kierowców.
- 8 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.