• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Szersza, nowa droga i stare ograniczenie do 50 km/h

Michał Sielski
19 grudnia 2014 (artykuł sprzed 9 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Chwarznieńska do obwodnicy już gotowa
Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy. Dwa pasy w każdym kierunku zachęcają do szybszej jazdy.

Nowy, przebudowany odcinek ul. Chwarznieńskiej zobacz na mapie Gdyni ma po dwa pasy w każdym kierunku. Droga przez las oddzielona jest barierkami, zwierzęta mają przepusty, a ich wtargnięciom na ulicę zapobiega płot. Mimo to ograniczenie prędkości do 50 km/h pozostało.



Czy na ul. Chwarznieńskiej powinna być podniesiona dopuszczalna prędkość?

Przebudowę ul. Chwarznieńskiej zakończono w połowie tego roku. W ramach inwestycji powstała nie tylko nowa nawierzchnia z dwoma pasami w każdym kierunku, które oddzielone są od siebie pasem zieleni i barierkami, ale też infrastruktura dookoła. Cały odcinek leśny został szczelnie ogrodzony siatką i zamykanymi bramkami. Zwierzęta mogą przechodzić na drugą stronę poprzez specjalne przepusty i tunele.

Przebudowana na odcinku 1,5 km trasa ma zapewnić lepszy dojazd z zachodnich dzielnic miasta do centrum. Wykonawcą była spółka Strabag, która za wykonanie robót dostała 25,9 mln zł. I rzeczywiście, dzięki dwóm pasom jeździ się teraz łatwiej, a dziur nie ma.

Czytaj także: Sprawdzą przepustowość ul. Chwarznieńskiej.

- Jest tylko jedno "ale". Policja, która z upodobaniem staje tam z radarem i łapie kierowców, przekraczających prędkość o 20 km/h. Tymczasem na takich drogach w Bydgoszczy czy Elblągu można jechać 80-90 km/h, bo nie jest to niebezpieczne - przekonuje nasz czytelnik, pan Wojciech, który postuluje podniesienie tam dozwolonej prędkości.

Urzędnicy są temu jednak przeciwni. Zwracają uwagę, że odcinek leśny ma ok. 1 km, a potem znowu jedzie się przez teren zabudowany.

- Poza tym ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć. Właśnie dlatego przy drodze stoją znaki ostrzegające przed dzikimi zwierzętami, co też ma wpływ na ograniczenie prędkości - mówi Tomasz Krzak z gdyńskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Nasz czytelnik zauważa jednak, że policjanci stoją na prostym odcinku drogi, gdzie nie ma skrzyżowań i jest ogrodzony las, a nie widuje ich za obwodnicą zobacz na mapie Gdyni, gdzie jest szkoła i znacznie więcej zabudowań.

- Policjanci zawsze wybierają miejsca, w których dochodzi do największej liczby niebezpiecznych zdarzeń - ripostuje kom. Michał Rusak, rzecznik gdyńskiej policji, który przypomina wypadki na Drodze Gdyńskiej, dodając, że pozornie prosta i szeroka droga często jest niebezpieczna. - Jesteśmy od pilnowania przestrzegania prawa, ale też zapobiegania wypadkom, a kontrole prędkości pełnią rolę prewencyjną - dodaje.

Zobacz jak przebudowywano leśny odcinek ul. Chwarznieńskiej.

Opinie (238) 4 zablokowane

  • Jeszcze się...Taki nie urodził

    Który by ...Wszystkim....Czytelnikom ....Dogodził

    • 2 0

  • Tak naprawdę nowa droga poprawiła warunki ruchu tylko na kierunku centrum - Obwodowa Trójmiasta. Na kierunku przeciwnym wszystkie pojazdy jadące 2 pasami ruchu i tak muszą się spotkać na jednym, więc tu poprawa jest prawie niewidoczna, dlatego i ograniczenie prędkości musi być aby nie tworzyły się gigantyczne zatory przed Witominem.

    • 3 0

  • (15)

    to prawda, że policja stoi z suszarką na odcinku leśnym, zamiast zabudowanym ? "Nasz czytelnik zauważa jednak" brzmi jak pewna forma ostrożności dziennikarskiej. To dość ważne, bo świadczy o prawdziwych intencjach policji. Tylko głupiec może twierdzić, ze ograniczenie do 50km/h jest tam tak samo zasadne jak np na Świętojańskiej w Gdyni.

    • 175 4

    • Na Świętojańskiej i prostopadłych powinna być strefa "Tempo 30" (1)

      ograniczenie do "50" na leśnym odcinku Chwarznieńskiej jest idiotyzmem

      • 28 4

      • haha

        Na świętojańskiej już jest strefa 30, nie da tam się więcej jechać

        • 0 0

    • Radzio chodzi o to, że za lasem i przed lasem tworzą się korki (10)

      i rozpędzony swoim cc700 możesz nie wyhamować, więc bezpieczniej będzie jechać tym lasem caaaały jeeeden kilometr te 70km/h (bo wiadomo, że 50 nikt nie jedzie) niż 120 na 90, paniał?

      • 10 15

      • (3)

        Ale właśnie przez takie sytuacje powstaje "wiadomo, że 50 nikt nie jedzie", bo wiadomo, że te 50 jest nieadekwatne do sytuacji drogowej. Ponastawiali ograniczeń i kierowcy się uodpornili i dodają sobie +10, +20. A tak, gdyby ograniczenia były realne, to na 50 ludzie jeździli by 50, bo byłoby wiadomo, że po coś to ograniczenie jest. A gdyby tu nagle w przyszłości było przedszkole?

        Poza tym na obwodnicy również zdarzają się korki więc analogicznie proponuję postawić tam 50. Jak ktoś nie jest w stanie z 70 na prostej, szerokiej, nowej drodze zauważyć, że samochody stoją to powinien prawo jazdy komisyjnie oddać.

        • 35 1

        • (2)

          co to znaczy nieadekwatne do sytuacji ? nie ty wybierasz ile masz jechać max tylko PORD, ty masz tylko zwolnic z prędkości MAX do odpowiedniej jak jest ślisko lub mgła. To jest dostosowanie prędkości a nie wybieranie sobie jej z puli dostępnej na liczniku samochodu.

          • 4 13

          • (1)

            No ale ja o tym dokładnie mówię - max prędkość wybiera PORD i stąd się bierze "wiadomo, że 50 nikt nie jedzie". Bo PORD wybiera tę prędkość nieadekwatnie do sytuacji drogowej. Tak tak wiem, jestem mądralą, mordercą drogowym, piratem, zabrać mi prawko. Bla bla bla. Droga dwupasmowa, prosta, równa, świetna widoczność bez przejść dla pieszych a ograniczenie takie samo jak było wcześniej na krętej jednopasmowej.

            Gdyby ograniczenia 50/30 były stawiane tylko tam, gdzie faktycznie jest niebezpiecznie to jestem przekonany, że i kierowcy by się bardziej stosowali. Bo panowałoby przekonanie, że skoro jest 50 to po coś to PORD postawił. A tak, trzeba postawić próg zwalniający żeby przekazać, że tutaj NAPRAWDĘ jest niebezpiecznie a nie tak jak w tych wszystkich innych miejscach z ograniczeniami na niby (tzn. takimi do mandatów).

            • 32 0

            • Z tymi progami to są jeszcze takie kwiatki że droga dziurawa, nie równoa (albo miejscami płyty YOMB!) a i tak stawiają kolejny próg, dla mnie to jakiś Kabaret...

              • 3 0

      • (5)

        ale ograniczenia nie mają chronić zderzaka Twojego Tico, tylko pieszych. Blachy się wyklepie, czaszki nie.

        • 13 4

        • zderzak w tikusiu mnie nie interesuje, mam tam słabe zagłówki i nie chce aby Radzio zapokował mi sie w d..e

          • 0 1

        • ograniczenia maja chronić wszystkich (2)

          nie tylko zderzaki. Autoagresja jest coraz częstsza. W korkach ludzie się pienią, choć często mogliby skorzystać z innych środków poruszania się po mieście.

          • 5 8

          • (1)

            mieliby sie przesiasc na pociag na chwarzno przez witomino, czy na autobus ktory leci nad nad chwarznienska?

            • 15 1

            • Jeszcze są wrotki i samoloty z Kosakowa, a będzie kolejka górska z Kamiennej Góry.

              Jednak jak zobaczyłbym jakiegoś urzędnika dymającego pod górkę na rowerze, z urzędu, przez Witomino na Chwarzno, to nawet przyznałbym mu jakąś górską premię.

              • 9 0

        • Niektórym przydałoby się wyklepać czaszki,

          szczególnie urzędnikom w Gdyni i to jeszcze, najlepiej, przed wypadkiem.

          • 5 1

    • Regulowanie natezenia ruchu

      • 0 1

    • raczej tak, widziałem ich w leśnym

      a na zabudowanym nie mają specjalnie gdzie stać

      • 13 1

  • ehh

    "ogrodzenie lasu nie rozwiązuje problemu. Zwierzę zawsze może się gdzieś przecisnąć" Zatem na wszystkich NIEOGRODZONYCH odcinkach leśnych mamy wprowadzić ograniczenie 50kmh, gdzie przy takim uderzeniu zwierzę i tak na ogół ginie? Wypowiedzi dotyczącej związku między miejscami gdzie milicja łapie, a liczbą niebezpiecznych zdarzeń nie skomentuję, jest zbyt żałosna.

    • 5 1

  • ja bym ogranicził do 40 (7)

    .... na "obwodowej" również - będzie bezpieczniej
    Świat schodzi na psy.

    • 131 19

    • Dbałosć o bezpieczeństwo nieudaczników nie ma granic

      W Gdańsku na Armii Krajowej też dbają, trzy pasy, obok skarpa więc człowieka ani zwierzęcia nie widziałem a oni 5.00 rano ustawiają się z suszarką i łapią z kilkuset metrów.
      A dlaczego o świcie?
      Bo o tej porze jadą pojedyncze samochody więc bez problemu można namierzyć z daleka zanim kierowca zobaczy nieoświetlony radiowóz.
      Tak łachudry dbają o bezpieczeństwo.

      • 2 0

    • Idąc takim tokiem rozumowania (2)

      może ograniczyć prędkość do zera. Wtedy liczba wypadków spadnie do zera. Tylko jak sobie wtedy wyobrażają transport osoby tak głośno krzyczące o wprowadzanie ograniczeń?

      • 5 1

      • transport może być zrównoważony: węższe jezdnie nie prowokujące do szybkiej jazdy po mieście (1)

        przeginanie na tym portalu już się opatrzyło

        • 1 4

        • POPIERAM!! 3 lata temu wyprowadziłem się na wieś tutaj drogi są zrównoważone, asfalt optymalnie podziurawiony i poobgryzany przez szczury po bokach. Drogi przystosowane pod traktor tak wąskie ,że jak się mijamy z przeciwległym samochodem to patrzymy sobie prosto w oczy i szukamy strachu bo albo dymasz po poboczu albo tracisz lusterko. To wszystko to nie jest nawet ironia tylko Polska:)

          • 3 0

    • 50 km

      A może z tej drogi zrobić deptak? Będzie super bezpiecznie! A samochody?

      • 12 1

    • na obwodowej przydałyby się znaki o zmiennej treści

      w czasie deszczu i gołoledzi jak znalazł. Mniej karamboli na pseudo "bezkolizyjnych" skrzyżowaniach.

      • 10 0

    • TY to powinieneś hulajnogą

      • 3 15

  • W Gdyni to nic dziwnego (2)

    Po rozbudowie Janka Wiśniewskiego też długo było ograniczenie do 50, ludzie też się buntowali, UM tradycyjnie odpowiadał że 50 zostać musi. A po kilku latach okazało się, że wcale nie musi i prędkość została podniesiona do 70.
    Tak samo było na trasie różowej, tak samo jest teraz na Chwarznieńskiej.
    Za kilka lat podniosą limit prędkości. A co policja sie nachapie a kierowcy naklną, to już inna sprawa. Kogo to obchodzi...

    • 20 3

    • Chwaszczyńską też po latach już nawet bliżej nie określonych łaskawie podnieśli do 70...

      • 1 0

    • A teraz na Wiśniewskiego cięzarowe jadą obok siebie 90 , a POLICJA na witominie .

      • 2 0

  • Tak tworzy się państwo bezprawia ... (1)

    Kierowcy w przewadze mają swój rozum, którym urzędnik bez wyobraźni nie narzuci jak mają jeździć. No chyba, żeby zbudować państwo policyjne.

    Wygląda na to, że stanowienie mądrego prawa przekracza urzędnicze kompetencje i dlatego większość będzie łamać przepisy. Tak jak ograniczenie do 100 km/h na obwodnicy. Dzięki takim decyzjom jeździmy w poczuciu, że znaki drogowe stawiane są bez sensu i nie trzeba ich respektować.

    Innym przykładem jest choćby 300m linii ciągłej na obwodnicy przy Matarni w stronę Gdyni, którą ktoś bez głowy namalował wiele miesięcy temu. A teraz widzę jak utrudnia płynne włączanie się do ruchu na obwodnicy bez łamania przepisów.

    • 18 3

    • Racja, nie raz mam ochotę zjechać na lewy (a jeżdżę codziennie do pracy 90-100) b ustąpić włączającym się do ruchu? I co? i po miesiącu nie miał bym prawka za punkty... paranoja. Inna kwestia że namalowali tą linie bo było dużo kolizji w tamtym miejscu, ale to poniekąd wina nie umiejętnego włączania się do ruchu.

      • 2 0

  • A kiedy zamontują spowalniacze?

    • 2 1

  • policja łamie prawo (1)

    zgodnie z przepisami na tym odcinku drogi nie ma miejsca do zatrzymywania

    • 8 1

    • Zacytuj ten przepis...

      • 1 0

  • Kiedy wreszcie zostaną zlikwidowane swiatla obok Falochronu. Już miesiąc temu Strabag miał zamontować barierki po obu stronach ulicy i usunąć sygnalizatory. Ile jeszcze trzeba na to czekać. Czy w tym mieście zależy komuś na udrożnieniu ruchu. Co robi ZDiZ Gdynia.

    • 5 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Do którego koncernu należy marka Lexus?

 

Najczęściej czytane