• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

25 mln na utrzymanie systemu Tristar

Krzysztof Koprowski
6 listopada 2018 (artykuł sprzed 5 lat) 
Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej. Przetarg został podzielony na dwa zadania, obejmujące infrastrukturę dla wszystkich użytkowników dróg oraz dotyczącą wyłącznie komunikacji miejskiej.

Prawie 25 mln zł będzie kosztowało Gdańsk utrzymanie i serwis urządzeń Tristar w najbliższych latach. Dotychczas prace te wykonywano w ramach umowy gwarancyjnej, która wygasa w grudniu bieżącego roku.



Czy Tristar wpłynął na poprawę płynności ruchu?

Przetarg na utrzymanie sprawności systemu Tristar został podzielony na dwa zadania:
  1. Dotyczące infrastruktury dla wszystkich użytkowników dróg do 10 grudnia 2020 r.
  2. Dotyczące infrastruktury dla komunikacji miejskiej do 31 grudnia 2021 r.

W ramach pierwszego zadania wykonawca będzie zobligowany do m.in.:
  • bieżącego utrzymania w dobrym stanie technicznym i estetycznym całej infrastruktury systemu Tristar,
  • dokonywania napraw sygnalizacji i pozostałych urządzeń systemu,
  • zapewnienia całodobowego serwisu oraz dozoru technicznego,
  • codziennych objazdów i kontroli urządzeń sygnalizacji i elementów infrastruktury,
  • obsługi informatycznej, w tym bieżącej aktualizacji oprogramowania i usuwania ewentualnych błędów.

W tej części przetargu wpłynęła tylko jedna oferta od gdańskiej firmy Eldro Serwis na kwotę ok. 19 mln zł 915 tys. zł.

W ramach drugiego zadania wykonawca będzie odpowiadał za m.in.:
  • serwis i utrzymanie Systemu Informacji Pasażerskiej, w tym tablic oraz urządzeń pokładowych w tramwajach i autobusach,
  • utrzymanie sprawnej bezprzewodowej transmisji danych w ramach systemu,
  • usuwanie wszystkich awarii i usterek,
  • dbałość o poprawne funkcjonowanie oprogramowania systemu w ramach SIP.

W zakresie drugiego zadania także została złożona tylko jedna oferta - firmy GMV Innovating Solutions z Warszawy, która swoją pracę wyceniła na ok. 5 mln 71 tys. zł.

Nieznacznie przekroczony zakładany budżet



Złożone oferty odbiegały nieco od wydatków planowanych na ten cel przez Gdański Zarząd Dróg i Zieleni. W zadaniu pierwszym budżet przekroczony został o niespełna 3 mln zł, zaś w drugim oferta była tańsza o prawie 0,5 mln zł.

W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej. W ramach drugiego zadania przewidziano m.in. utrzymanie tablic Systemu Informacji Pasażerskiej.

Przejęcie odpowiedzialności za Tristar już w grudniu



Ostatecznie umowy z wykonawcami podpisano m.in. ze względu na brak czasu na powtórne rozpisanie przetargu i ryzyko mniej korzystnych ofert. Obsługę systemu obie firmy przejmą już 11 grudnia, czyli w momencie, gdy wygasają dotychczasowe umowy na utrzymanie systemu.

- Po tym terminie za sprawność systemu będą odpowiadały firmy wyłonione w przetargu. Dotychczasowa umowa na utrzymanie sygnalizacji świetlnej została więc rozszerzona o utrzymanie sprawności całego systemu Tristar. Jest to pierwsza taka umowa dotycząca infrastruktury systemu Tristar - mówi Magdalena Kiljan, rzecznik Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Przekazanie tak znacznego zakresu prac firmom zewnętrznym nie wpłynie w żaden sposób na liczbę etatów w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni.

- W ramach przetargu nie zmieni się operator i zarządca systemu. Jest nim GZDiZ, a dokładniej pracownicy Działu Inżynierii Ruchu. Stan ten zostanie utrzymany niezależnie od tego, kto będzie odpowiadał za poprawność działania systemu - wyjaśnia Kiljan.

Materiał archiwalny z 2015 r.

Miejsca

Opinie (239) 4 zablokowane

  • Trójmiejski przewał listopada 2018 :)

    Gdynia i Sopot do boju :)

    • 12 0

  • Nie na temat

    Bardzo ładne zdjęcie otwiera artykuł.
    Takie graficzne.

    • 0 0

  • Wybieracie złodziei (1)

    to macie

    • 21 2

    • I to powinien być jedyny komentarz pod połową artykułów.

      • 8 0

  • (1)

    To najgorzej zainwestowane pieniądze Włodarza Miasta . Co jeszcze zrobi żeby nam utrudnić życie. Teraz czas na Mevo i koniecznie zakaz wjazdu samochodem do Wrzeszcza i Na Starówkę w Gdańsku .

    • 23 2

    • Już niebawem tak będzie... Merkel powie i co najwyżej rowerem tam wjedziesz.

      • 2 1

  • Wybory przeszly i znow śmieciarki blokują ulicę w godzinach 7-9. Czemu im zależy na korkach?

    • 9 0

  • Tristar - działanie

    Ja jadąc z Zaspy na Jasień o godzinie 5:45, przez Żołnierzy, Potokową i Łostowicką - mimo ruchu praktycznie żadnego, stoję na każdych światłach. Już pomijam fakt że przed 6:00 w ogóle można by wyłączyć sygnalizację, ale jest ona tak ustawiona, że jadąc przepisowo stoję po kilkanaście razy

    • 22 1

  • zielona fala itd,,,

    miała być zielona fala a jest zielone nic - jadąc z przepisami nie da się przejechać na tym czymś co nie istnieje, bo ruszasz z jednych świateł i i po 100m widzę jak drugie zmieniają się na czerwone a są oddalone o kolejne 300m,... ten system to jedna wielka fikcja. Zobaczcie sobie jak to działa choćby w Londynie, tam nikt nie wjeżdza na skrzyżowanie jak nie może go opuścić bo zanim dojedzie do domu to już ma wystawiony mandacik, a u nas ten system nie wnosi NIC kompletnie, a takie było halo i łaaaał i jak zwykle funkcjonalność na 10%

    • 23 2

  • Brawo. (1)

    Drugi dzień i kolejna udana decyzja. Pisiory na ten system to pewnie by 250 wydaly

    • 2 17

    • Trollujesz prywatnie czy z urzędu?

      • 6 0

  • (2)

    taki artykuł dopiero po wyborach... przecież to wyrzucenie w błoto kasy za system który nie działa !!!!!!!!!! wręcz ma negatywny wpływ na korki

    • 12 2

    • A teraz idz zrób coś takiego

      Wez sobie dzień wolnego i pojeździj gdańska komunikacja i spisz wszystko co nie działa. Potem idz do ratusza i powiedz to pierwszemu developerowi gdańska

      • 2 0

    • Przed wyborami nie wiedziałeś że nie działa?

      • 1 1

  • Mam nadzieję że kiedyś... (1)

    Osoby odpowiedzialne za wywalenie w błoto kilku miliardów złotych na ten cały TriStar staną przed sądem!

    W Krakowie zastosowano dużo tańsze i bardziej skuteczne rozwiązania.

    W Trójmieście obojętnie czy jedzie się zgodnie z przepisami czy szybciej czy wolniej zawsze jeździe się od czerwonego do czerwonego! Ciągle w korkach i to często spowodowanych właśnie przez ten bezwartościowy system!

    • 19 5

    • Kilku miliardów? No to cię poniesło tera

      • 2 3

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest borygo?

 

Najczęściej czytane