• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • Miasto powinno się wycofać z odwrócenia ruchu! (2)

    • 36 20

    • bezwzglednie tak!!!

      ale to nie zadne miasto tylko jeden osiol i baba ktora go pewnie popiera-ta od kocich oczek..Ta dwojka powinna zajmowac sie wycinankami z papieru na Sylwestra a nie tak powazna sprawa jak organizacja ruchu drogowego w miescie.

      • 5 5

    • miasto powinno promować komfort i bezpieczeństwo pieszych i rowerzystów

      zgodnie z zapisami dokumentów strategicznych przyjętych po wielu konsultacjach z mieszkańcami

      • 1 1

  • Mieszkańcy jedno urzędasy drugie. (4)

    Może trzeba wziąć sprawy w swoje ręce. Sfonansuje w pełni przywrócenie do normalości. Zdjąć znaki przemalowac linie i będzie ok. Oni nas mają a d. To my powinniśmy także. Mieszkańców gdańska nieinteresuja wasze interesy i ciemnie układy.

    • 41 12

    • wzięliście przecież

      ktoś wybrał prezydentkę a wczesniej wielokrotnie wybierał jej mentora.
      Nie widzieliście z jakich ludzi to środowisko się składa i jak działają urzędy pod ich zwierzchnictwem? Mało razy narzucano mieszkańcowm irracjonalną wolę UM ?

      • 5 2

    • mieszkańcy jakiej gminy?

      • 0 1

    • Sfinansujesz też koszty wypadków które przez to będą się zdarzać?

      • 0 1

    • Niedługo wybory do samorządów... masz szansę coś zmienić na lepsze.

      • 0 0

  • Samochody ,samochody ...... to nie samochodom ma być wygodnie w mieście. (10)

    Za długo stoisz w korku ? Jedź tramwajem . I nie pisz że dzieci , zakupy itd itp . Każdy wypisuje takie farmazony dla własnej wygody .

    • 30 73

    • Tym tramwajem który blokują samochody? (1)

      Bywasz tam w ogóle?

      • 21 7

      • Czyli samochodziarze sami paraliżują komunikacje publiczną i potem narzekają na nią?

        • 4 4

    • Tym tramwajem, ktory

      5 razy na dobę ma awarie? Ocknij się

      • 17 7

    • I trzy babcie na pięc operacji do siedmiu różnych szpitali, codziennie tak.

      • 2 8

    • Pasażer (1)

      Chyba nie jeździsz tramwajami nie dość że awaryjne to zapchane to jest ich za mało a ogólnie sieć połączeń oraz ich częstotliwość nie wspominając o cenie zakrawa na kpinę

      • 15 5

      • mam takie same doświadczenia

        • 6 3

    • Za to tramwajem, w tłoku jest wygodniej?

      • 6 2

    • (1)

      a dlaczego nie samochodom właśnie ma być wygodnie??? to kierowcy są obciążeni różnymi opłatami, więc powinni być uprzywilejowani - proste.

      • 6 8

      • A jakież to oni opłaty dodatkowe mają? Paliwo? OC? Podatki na utrzymanie dróg miejskich płacą identyczne jak piesi.

        • 1 1

    • nie umiesz przejechać przez przejście rowerem

      jedz autobusem.

      • 2 0

  • jak wprowadzic ankiete czy chcesz płacic podatki (8)

    90% też odpowie że nie ;).
    Nie ma znaczenia co chce wiekszośc tylko jak jest lepiej, a lepiej jest tak.

    • 26 46

    • Dla kogo? (7)

      • 6 10

      • dla mieszkancow poruszajacych sie na rowerach (6)

        • 8 4

        • Rowery nie stoja w korkach...wiec problem ich nie dotyczy. (3)

          Za to setki i tysiace kierowcow wypalaja paliwo i traca nerwy przez jednego administacyjnego pajaca ,ktory zmienil organizacje ruchu!!!!!!

          • 4 4

          • (2)

            Dotyczy bo przejeżdżali Przez piramowicza bardzo niebezpiecznie tam było

            • 4 1

            • No tak, a niestety dla Was... (1)

              Bezpieczeństwo jest najważniejsze... Tchórze!

              • 0 5

              • odezwał się chojrak uciekający przed byle TIRem

                • 1 0

        • nie tylko dla nich (1)

          na wzroście skłonności do korzystania z rowerów korzystają nie tylko rowerzyści, ale wszyscy mieszkańcy

          • 2 2

          • Ale myślisz że to tak przyjemnie siedzieć w samochodzie, czuć jak tyłek rośnie i widzieć tych wszysktich którym się chciało ruszyć? :-)

            • 0 0

  • Spokojnie (1)

    Zaraz wprowadza SPS w SPP. Co to oznacza? Opłaty strefę płatnego stania. Za stanie w korku będziecie płacić 10zl/h w zależności o grubości rury wydechowej.. Oczywiście płatność aplikacja będzie mozliwa

    • 11 6

    • hahahahaha Grzelak zaraz to łyknie

      • 0 1

  • Teraz tylko czekać aż pojawia się kolizje samochodów (1)

    Przy większym i gęstszym ruchu to nieuniknione. Decyzja do bani i do zmiany

    • 29 16

    • akurat czym wiekszy ruch tym bezpieczniej

      jest to oczywiste. zaden dzban wtedy nie jedzie jak wariat

      • 7 2

  • kierofczyki nie odpuszczają. (9)

    Ja czekam teraz na likwidacje zielonych strzałek. Skoro kierowcy nie potrafią z nich korzystać to trzeba je polikwidować dla dobra i bezpieczeństwa wszystkich.

    • 30 56

    • Pfff (1)

      A ja czekam na likwidację rowerów skoro nie potraficie korzystać z ulicy i przejść dla pieszych po których jezdzicie zamiast przeprowadzać rower.

      • 20 11

      • mam dobrą wiadomość dla nas wszystkich:

        nie doczekasz się!

        • 4 7

    • (3)

      Chcecie po prostu po mieście jeździć jak po lesie nie musząc uważać na cokolwiek. Ma być fajnie jak na łące.

      • 9 8

      • To Wy nie uważaliście

        I Wy teraz macie

        • 3 5

      • tak. mając zielone chciałbym bez incydentów mieć możliwość przejechać skrzyżowanie. To tak dużo? (1)

        co obecnie (tam gdzie są strzałki) jest niemożliwe.

        • 5 2

        • Życie

          • 1 1

    • Roferczyki nie odpuszczają

      Jest 21 wiek, ruch samochodowy w wielkich miastach to normalność. Nie można na siłę paraliżować głównych skrzyżowań

      • 8 7

    • O, nazwałeś mnie "kierofczykiem"

      Ale jestem poniżony, czuję się teraz źle. Chlip.

      • 3 2

    • A ja czekam na likwidację

      jazdy rowerem po mieście! czyzby to autor tej bzdury roku?

      • 3 3

  • Chyba (2)

    Trzeba ludziom ułatwiać życie, powinno się !

    Ale w Polsce tylko chyba robi się społeczeństwu na złość ..

    • 23 11

    • ludzie są różniści. Nie zauważyłeś?

      • 2 0

    • Przecież jest ułatwione. Rowerzystom i pieszym.

      • 1 1

  • Miasto niech lepiej (3)

    Słucha mieszkańców

    • 24 9

    • jako mieszkaniec tego miasta

      mówię że teraz jest dobrze i była to super decyzja !

      • 6 2

    • tak, mieszkańcy są różni (1)

      jak się słuchało tylko jednych, to był problem. Pojawili się inni, którzy zaczęli mówić, i sytuacja się poprawiła, ale ci myślący tradycyjnie nie mogą zrozumieć sensu tych zmian.

      • 2 0

      • Bardzo celnie powiedziane.

        • 0 0

  • Jako rowerzysta - Przed zmianą kierunku było faktycznie niebezpieczne. Kierowcy mają w poważaniu drogę/ścieżkę rowerową. (10)

    Dwa razy w ciągu miesiąca jazdy w tym miejscu kierowca wymusił mi pierwszeństwo.
    Raz przednim kołem obiłem się o przednie drzwi auta... Szkód nie było, powymienialiśmy się "pozdrowieniami" i każdy ruszył w swoją stronę. Mam na Policję dzwonić w takich przypadkach? Tylko refleks rowerzystów i przytomność umysłu daje powód do takich statystyk.

    • 28 38

    • Może warto wprowadzic pierwsza w Polsce sygnalizacje dla rowerzystów? (6)

      • 9 13

      • No to na jezdni tez by musiała by tam być

        kierofczyk wie jak sie samemu zaorac :D

        • 10 7

      • Na czym chcesz robić sygnalizację? (4)

        Tam jest ciągła droga rowerowa, ciągłość jezdni jest przerwana - PoRD jasno mówi o pierwszeństwie

        • 6 5

        • I na drodze dla rowerów ktoś szykany postawił? Ah ci Polacy.

          Był świetny filmik to podsumowujący. Najpierw zatłoczone skrzyżowania Indii, Pakistanu, Bangladeszu itp Tysiące pojazdów i bez kolizji. Potem puste skrzyżowanie w Polsce i dzwon dwójki polskich i**otów.

          • 7 2

        • (1)

          czyli nie myśląc może wparować w auto no brawo myśl i przewiduj obowiązuje obie strony

          • 0 1

          • jadę, widzę zwalniającego kierowcę patrzącego w moją stronę

            zwalnia - czyli się zatrzyma. Tak myśli każdy. Tyle, że przed maską typa można zauważyć, że osobnik daje pełen gaz.

            • 0 0

        • PoRD jasno mowi tez o tym, jakie warunki musi spelniac droga dla rowerow.

          Tutaj jest znak na zwyklym, pomalowanym chodniku. Troche jak swinie rumakiem nazwac i dziwic sie potem, ze wieprz w galop nie idzie.

          • 0 0

    • i co nie mogłeś tam zwolnić (1)

      czy ja mam robić zdjęcia rowerzystom i wysyłać na policję za wasze łamanie przepisów?

      • 1 2

      • I co, nie mogłeś przepuścić rowerzystów?

        Panie Jarku
        Czy mam nagrywać wszystkich wymuszających pierwszeństwo na rowerzystach i wysyłać na policję? Pół dnia bym stracił.

        • 0 0

    • jako pieszy też czuję sie niebezpiecznie na chodniku muszę rozglądać za rozpedzonym rowerzystą którzy w wiekszości mają gdzieś pieszych i innych uczestników drogi jezdni ścieżki rowerowej przejść dla pieszych, nie jesteście panami na drogach chodnikach ścieżkach rowerowych i myślenie dotyczy wszystkich jak przecinasz drogę to myśl o tym że ktoś nie myśli zasada wzajemnego zaufania obowiązuje wszystkich

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest CVT?

 

Najczęściej czytane