• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • Przed (1)

    przejściem postawić barierki. Rowerzysta niech przeprowadzi rower przez przejście . Nie musi pędzić na złamanie karku jak do tej pory. A wogóle rowerzyści w Trójmieście to święte krowy. Jeżdżą jak chcą i gdzie chcą.

    • 6 4

    • Bramki są. Przejścia tam nie ma .

      Popatrz uważnie.

      • 0 0

  • A może światła

    A może na wylocie Piramowicza na Zwycięstwa zrobić światła dla rowerzystów zgodne z tymi na przejściu dla pieszych przez Zwycięstwa ruch po Piramowicza mógłby się bardzo usprawnić a i święte krowy byłyby bezpieczne

    • 1 3

  • Tam podobno mieszka jakiś radny

    I śmieje się z tych komentarzy

    • 7 0

  • To przepraszam bardzo

    Mieszkańcy są dla jaśnie wielmożnego urzedasa czy jednak odwrotnie?przyjmij chłopie na klatę że odwaliles lipę przeproś mieszkańców że robisz z nich kretynów i nie brnij w to dalej!ale nie ja wiem lepiej moja racja jest najmojsza i mam was głęboko w d...

    • 6 1

  • Czas najwyższy aby przywrócić na tym skrzyżowaniu poprzednią organizację ruchu.

    • 6 1

  • Kretyńskie decyzje coraz częściej w Gdańsku

    Blokada końcówki Myśliwskiej od początku września jak wszyscy spieszą się do szkoły? Nowa Bulonska i światła spadające co 10 sekund pomimo, że nie ma pieszych?! Górny taras na Morenie tonie w korkach codziennie rano. Potrzeba nawet do 40 min żeby z tamtąd wyjechać, a jeszcze czeka cię reszta miasta.. Zablokowany skrót przy cmentarzu we Wrzeszczu bo postawimy sobie zakaz skrętu w prawo, który wszyscy kierowcy łamią codziennie tysiącami aut gdyż jest i**otyczny i doszczętnie korkuje dojazdowkę do Słowackiego. Zablokowana Piramowicza i Hallera tonie w korkach.. Kto tam w urzędzie robi analizy ruchu i podejmuje te decyzje, bo chyba nikt kto ma odrobinę pojęcia w tym co się dzieje obecnie w godzinach szczytu w mieście! dramat !!! Z podkreśleniem znaczenia tego słowa!!!

    • 4 2

  • Tragedia...

    Z góry było wiadomość, że to fatalna decyzja urzędników, którzy jeszcze biorą pensje za taką pracę, zamiast płacić kary!
    Należy przywrócić stan poprzedni i nie "truć", że nie można - a rowerzystom postawić czerwone światło zsynchronizowane z ruchem aut.

    • 5 2

  • Cóż....jaki włodarz miasta

    Tacy i urzędnicy. Przykre to

    • 5 3

  • Koszmar rownież dla mieszkańców ul. Hallera

    Jako mieszanka Hallera chciałabym zwrócić uwagę na kilka znaczących problemów, które wynikają ze zmiany organizacji ruchu na ul. Piramowicza. 1. Wszyscy zmotoryzowani chcący dostać się na ul. Zwycięstwa \Grunwaldzką (kierunek Gdynia) muszą zrobić pętle, spalając więcej benzyny przez co zanieczyszczają środowisko i tworzą większe korki 2. W godzinach szczytu ruch samochodowy znacznie się natężył na odcinku wiadukt - Opera Bałtycka 3. Samochody blokują ruch tramwajowy ( powodując opóźnienia w rozkładzie) i zastawiają przejście dla pieszych, które i tak jest newralgicznych punktem na mapie Gdańska. 4. My mieszkańcy mamy jeszcze większy hałas - ciągłe klaksony i dzwonki tramwajów oraz wdychamy jeszcze więcej oparów benzyny 5. Osoby, które zamieszkują tę samą stronę ulicy co Opera Bałtycka żeby włączyć się do ruchu na pas w stronę Gdańska Śródmieście muszą robić niebezpieczne manewry i blokują na dłużej drogę rowerową na Hallera. Jak Państwo to skomentujecie? Dodam, że popieram inicjatywy wspierające ruch pieszych i rowerowy, ale mam wrażenie, że decyzja o zmianie ruchu na ul. Piramowicza jest nietrafiona.

    • 4 1

  • Uważam że

    Te kilka kolozji to i tak za dużo, ale tłumaczenie urzędników to jakiś żart. Może całą grunwaldzką też zwężymy do jednego pasa ku zważeniu priorytetów ?
    W mojej opini potrzeba wzmocnić przekaz: dla kierowców tablica przed przejazdem z treścią: zatrzymaj się, rowerzysta ma pierwszeństwo,

    Ale i oznaczenia dla rowerzystów: zwolnij ! Pozwól się zauważyć

    • 2 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane