• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Szymon Zięba
16 września 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 

Po zmianie organizacji ruchu na ul. Piramowicza w godzinach szczytu powstają ogromne korki.

Odwrócenie ruchu na ul. PiramowiczaMapka nie poprawiło bezpieczeństwa w okolicy, a zmiana utrudniła życie kierowcom. Takiego zdania jest 80 proc. naszych czytelników, którzy oddali głos w ankiecie przy okazji publikacji dotyczącej pomiaru ruchu w okolicy ul. Piramowicza i al. Hallera. Problemem są także olbrzymie korki, które - wraz z początkiem września - jeszcze mocniej dają się we znaki uczestnikom ruchu. Kierowcy oczekują, że miasto wycofa się z budzącej kontrowersje decyzji.



Jakie działania powinni podjąć urzędnicy ws. ulicy Piramowicza?

Przypomnijmy: od 31 lipca na ul. Piramowicza we Wrzeszczu obowiązuje nowa organizacja ruchu. Samochody poruszają się od al. ZwycięstwaMapka w kierunku al. HalleraMapka. Do tej pory było odwrotnie.

Miejscy urzędnicy wprowadzając zmiany, uzasadniali je względami bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów. Tymczasem zdaniem większości naszych czytelników reorganizacja ruchu, zamiast pomóc - zaszkodziła.

Już po niespełna miesiącu funkcjonowania nowych zasad na krzyżówce Piramowicza i Zwycięstwa aż 80 proc. głosujących w naszej ankiecie uznało, że w okolicy nie tylko nie jest bezpieczniej, ale na dodatek sama zmiana utrudniła życie kierowcom.

O skali zainteresowania tematem świadczy m.in. fakt, że we wspomnianej sondzie udział wzięło prawie 3 tys. osób, a pod publikacją pojawiło się ponad 750 komentarzy, w przytłaczającej większości krytykujących pomysł odwrócenia ruchu przy ul. Piramowicza.

Kierowcy: rozwiązanie jest nielogiczne



Do naszej redakcji regularnie wpływają także sygnały od niezadowolonych mieszkańców, których czas dojazdu do pracy znacznie się wydłużył i którzy zarzucają rozwiązaniom brak logiki.

Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza. Większość naszych czytelników negatywnie oceniła reorganizację ruchu przy ul. Piramowicza.
- Obecna organizacja ruchu jest praktycznie bezużyteczna. Kierowca skręcający z al. Zwycięstwa w Piramowicza ma bowiem dwie opcje, a każda z nich jest pozbawiona sensu: może on zjechać do końca Piramowicza i wyjechać przy wiadukcie na Hallera, gdzie niełatwo jest się włączyć do ruchu w godzinach szczytu. Poza tym i tak kierowca wraca do punktu wyjścia, czyli na al. Zwycięstwa. Absurdem jest zakładanie, że ktokolwiek będzie wybierał tę trasę, aby udać się w kierunku Brzeźna czy przez węzeł Kliniczna do Nowego Portu - zauważa pan Emil.

Powrót do szkół i większe korki



Wspomniany problem stał się jeszcze bardziej palący wraz z 1 września i początkiem roku szkolnego, czyli w czasie kiedy w całym Trójmieście rośnie ruch samochodowy.

Na al. Hallera powstają obecnie olbrzymie korki, nawet do skrzyżowania z ul. Mickiewicza.

Swoboda przejazdu samochodów mniejszym priorytetem



Co na to miejscy urzędnicy? Tomasz Wawrzonek, dyrektor ds. zarządzania w Gdańskim Zarządzie Dróg i Zieleni, przyznaje, że jeżeli pojawi się rozwiązanie, które zapewni bezpieczeństwo na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza, przywrócenie "starej" organizacji ruchu może zostać wzięte pod uwagę. Na razie jednak ponowne "odwrócenie" kierunku jazdy samochodów nie wchodzi w grę - i to mimo olbrzymich korków w godzinach szczytu.

- Dla nas kluczową sprawą jest bezpieczeństwo. Odwrócenie ruchu na ul. Piramowicza było ostatecznością. Przypominam, że wcześniej podjęliśmy szereg działań, by ustabilizować sytuację na skrzyżowaniu przy ul. Piramowicza: powstał m.in. wyniesiony przejazd rowerowy, zbudowana została także wysepka oraz podjęto działania zmierzające do ograniczenia prędkości rowerzystów, poruszających się drogą rowerową - wylicza Tomasz Wawrzonek.
Urzędnik podkreśla, że podjęte działania nie wpłynęły na mniejszą liczbę wypadków, należało więc "zważyć" priorytety: swobodę przejazdu samochodów i bezpieczeństwo rowerzystów.

- W tej chwili odwrócenie ruchu ponownie przywróci sytuację zagrożenia bezpieczeństwa na przejeździe rowerowym wzdłuż al. Zwycięstwa - podkreśla Tomasz Wawrzonek.

Bez zdarzeń z udziałem pieszych, dwie kolizje rowerzystów



Czy faktycznie jednak na skrzyżowaniu al. Zwycięstwa i Piramowicza - przed odwróceniem kierunku ruchu - dochodziło do wielu groźnych wypadków? O statystyki poprosiliśmy gdańskich policjantów.

Jak poinformowała nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku, od stycznia do sierpnia tego roku w tej okolicy nie doszło do żadnej kolizji czy wypadku z udziałem pieszych. Faktycznie, odnotowano dwie kolizje (w styczniu i czerwcu), przy których kierowca samochodu nie ustąpił pierwszeństwa rowerzyście.

W tym samym czasie w Gdańsku odnotowano w sumie 253 wypadków (285 osób rannych i 7 zabitych) oraz 4341 kolizji. Wśród najniebezpieczniejszych tras znalazły się m.in.:

  • al. Grunwaldzka - 16 wypadków, 19 osób rannych, 360 kolizji,
  • ul. Kartuska - 16 wypadków drogowych, 17 osób rannych, 158 kolizji.


Niewielkie pole manewru urzędników. Czas, by się wycofać?



Tymczasem pracownicy GZDiZ - by nieco rozładować korki w okolicy Hallera i Zwycięstwa - kalibrują sygnalizację świetlną na krzyżówce tych dwóch ulic. Chodzi o kilkusekundowe dłuższe zielone światło dla aut wyjeżdżających z al. Hallera

Manipulacja przy czasie wyświetlania świateł jest jednak delikatną sprawą: przedłużające się zielone światło może bowiem zakorkować al. Zwycięstwa.

Innych działań w okolicy kierowcy spodziewać się jednak nie powinni. Urzędnicy bowiem przyznają, że na razie nie mają większego pola manewru.

W obliczu tego otwarte pozostaje pytanie, czy negatywne aspekty dla płynności ruchu w jednym z najbardziej newralgicznych punktów Gdańska nie stanowią na tyle dużego utrudnienia, by osoby odpowiedzialne za organizację ruchu w mieście wysłuchały głosu większości mieszkańców i wycofały się z budzącej kontrowersje decyzji odwrócenia ruchu na ul. Piramowicza.

Opinie (874) ponad 50 zablokowanych

  • Temu co wymyślił tą zmianę..

    Kazać w nogrode tamtędy jeździć dzień w dzień.

    • 3 0

  • Wawrzonek -domagamy sie twojej natychmiastowej i bezwzglednej dymisji!!!

    Niech cie przesuna albo usuna.Szkodzisz mieszkanca,szkodzisz kierowca,tracimy przez ciebie czas,paliwo i nerwy..Dzialasz w swoim lub znajomych interesie bo na pewno nie w interesie poprawy plynnosci ruchu.Zbieraj manele,pakuj mandzur w karton i dowidzenia!!! Co urzedas to glupsza decyzja...Od dzisiaj dolonczysz do takich tuzow i poprawiaczy- warunkow poruszania sie i jedynie slusznych decyzji jak Lisicki i Zomkowski.Wygrales tez plebiscyt w kategorii-,,korek roku".

    • 4 0

  • 85% czytelnikow chce wycofania sie -z glupiej urzedniczej decyzji i przywrocenia wczesniej obowiazujacych zasad

    Cofnijcie zmiany barany na Hallera zlikwidujcie kocie oczka ,przywroccie po dwa pasy dla obu kierunkow tylko swiatla zamontujcie dla pieszych z guzikiem na zmiane zielonego dla nich aby bezpiecznie mogli tam przejsc ...i nie bedzie takich zatorow i korkow.Przywrocic tez wszedzie zielone metalowe strzalki!!

    • 4 0

  • Na Hucisku -skret w prawo od Kartuskiej w strone wiaduktu i budynku lotu-powinien byc tylko nakaz jazdy w prawo..wypala sie paliwo bo jadacy na wprost blokuja skret gdy czekaja na czerwonym.Tam rowniez na stale powinna sie palic zielona strzalka a znacznie lepszym rozwiazaniem i nie pozerajacym pradu byl by powrot do strzalek metalowych a nie swietlnych-to bylo proste i skuteczne rozwiazanie-komu to szkodzilo?

    • 3 0

  • Na obwodnicy trojmiasta -jest slabe jedno malowidoczne oznaczenie skretu na Warszawe i nowa S-7

    Dlaczego nie ma wielkiej tablicy tak przynajmniej na 3 km przed zjazdem a jedynie jedna ,malutka....Myslicie ,ze ludzie bez nawigacji ja wypatrza?Drogowcy to jednak jest stan umyslu.Zobaczcie jak i ile wczesniej sa tablice przypominajace o zjezdzie....To samo gdy wraca sie od strony Elblaga do Gdanska .....skrecajac z nowej S-7 w prawo -jadac w strone nowego linowego wiaduktu-prowadzacego dalej do tunelu..Juz zjazd na centrum i lotnisko-Musieli zrobic tylko jedna malutka niewidzialna tablice...Ludzie !!! jak nie wiecie jak to ma wygladac,ze tablice maja byc wyrazne i conajmniej kilka przed zjazdem ...to niech was wysla na authobany niemieckie lub wezcie poleccie na wyspy....wielkie i wyrazne tablice-i nie jedna....aa tak inaczej bardzo latwo mozna przegapic tak fatalnie oznaczony zjazd...Daja po jednej malej tablicy i zadowoleni...Wiecie jak wyglada taka wielka tablica? Ma ja byc wyraznie widac z odleglosci 500metrow.W UK zjaszdy macie wyrazne nad droga nad calym pasem masz wyznaczony kierunek, kierunek zjazdu tez z 10 metrow nad pasem i widoczny jest z co najmniej 2 km...Tylko w Gdansku na odwal sie robia.

    • 1 0

  • Zjazd z obwodowej i wjazd do Gdanska -centrum -kierunek lotnisko.Jak poprawnie powinno tam byc z oznaczeniami zjazdow?

    Pierwsza tablica informacyjna-zostalo 10 km do zjazdu na centrum druga tablica -zostalo 5 km do zjazdu na centrum,trzecia tablica -zostala 1km do zjazdu na centrum -zjedz w prawo tak powinno byc a jak jest /Jest jedna mala tablica i to krotko przed samym wjazdem -i to nie jest tak tylko tam w tym miejscu ale na calej obwodnicy-oznaczonej znakami wjazdu i zjazdu -wybiorczo,rzadko i fatalnie od lat !!!Tak trudno to zrobic i poprawic blad?Moze kasy nie ma ?Kasy czy kompetencji zabraklo?Nie wiem ile jeszcze bedziemy czekac az drogowcy to zauwaza?Miesiace?Lata? a moze nic z tym nie zrobia bo przeciez nikomu to nie przeszkadza?Te wjazdy i zjazdy to taka nasza wizytowka....Ja gdybym byl kierowca bym sie mocno zdziwil -ze tak mozna spieprzyc prosta sprawe.

    • 1 0

  • Otworzyc uliczke obok Piramowicza!

    Teraz na Morene wracam w korkach przez Gdansk glowny, bo inaczej sie nie da! Stoje tam po 45 min i nic, wszedzie sie stoi, przy rynku, nawet z ul. Dmowskiego juz koniec bo zmniejszaja ulice pod droge rowerowa, a tam tez sie stalo. Urzednicy musza podjac jakas decyzje bo tak sie nie da! Moze zeby troche chociaz odciazyc ten bajzel, zrobic przejezdna uliczke zaraz za Piramowicza, gdzie obecnie znajduje sie zakaz wjazdu !albo przywrocic wjazd na Pirampwicza od Hallera!!!!

    • 2 0

  • Przywrocic dawny ruch na Piramowicza!

    Przy Grunwaldzkiej postawic znak stopu dla bezpieczenstwa rowerzystow i jest rozwiazanie. A rowerzysci tez niech uwazaja bo nieraz zachowuja sie jakby nikogo poza nimi na drodze nie bylo! Kazdy musi uwarzac!

    • 2 0

  • dla zanomego

    Jak zwykle w gdańsku, kiedys z jedna osboa wpływowa z władz gdańska rozmawiałem o korkach za tynelem na Przymorze, otz dał do zrozumienia, ze icch to nie obchodzi, bo chodzi by centrum było wolne , tam jeździł budyń i inni , fakt nie chodzi o anas tylko ktos wazny tam miał problem to mu zmienili organizacje ruchu.

    • 0 0

  • a co z tristarem

    wszedzie gdzie jadą ciagle z czerwonego na czerwno i stoje i CO z rury leci, riuszam spalanie max , i pytam czemu tristar praktycznie nie działa zobacze słowackego , od grunwaldzkiej , zawsze światła przerywaja plynna jazdę do góry, to samo na Jana pawła, a juz nie wspone o dojeździe do tunelu max brak synchronizacji ruch, ,

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Pasjonat zabytkowych aut, Witold Ciążkowski, jest twórcą:

 

Najczęściej czytane