• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Alfa Romeo Giulia: co z nią jest nie tak?

Michał Jelionek
5 czerwca 2021 (artykuł sprzed 3 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Alfa Romeo Giulia Veloce Alfa Romeo Giulia Veloce

Ten samochód ma wszystko - świetny wygląd, elegancko skrojone wnętrze i kapitalne właściwości jezdne. Dlaczego więc głośno zapowiadana, obecna na rynku od 5 lat Alfa Romeo Giulia wciąż nie skradła serc polskich kierowców? Ciężko to wytłumaczyć. Być może winowajcą są stereotypy, być może cena. Wzięliśmy pod lupę odświeżoną Giulię ze sportowym zacięciem Veloce. I wiecie co? Jazda testowa tylko potwierdziła wcześniejsze słowa - Giulia to naprawdę dobre, dające masę frajdy auto.



Czy podoba ci się Alfa Romeo Giulia?

Przypominam sobie rok 2016, kiedy to długo wyczekiwane, premierowe egzemplarze Alfy Romeo Giulia pojawiły się w Trójmieście. Trzeba przyznać, że włoska ślicznotka, która otworzyła nowy, jakże ważny rozdział w dziejach Alfy Romeo, zrobiła furorę. Pierwsze wrażenie było bardzo dobre, a potem stało się to, czego raczej nikt się nie spodziewał. Giulia nie sprzedawała się tak, jakby sobie tego życzyli importer i krajowi przedstawiciele tej włoskiej marki.

Pytanie brzmi: dlaczego tak się stało i wciąż się dzieje? Ten samochód naprawdę prezentuje się genialnie, szczególnie w testowanej przeze mnie wersji Veloce. A do tego oferuje właściwości jezdne, które błyskawicznie potrafią podnieść kierowcy poziom ekscytacji i dostarczyć pokaźną dawkę endorfin. Włosi naprawdę znają się na robocie i doskonale wiedzą, jak budować atrakcyjnie wyglądające samochody ze sportowym zacięciem. Mimo to wielu kierowców w ogóle nie bierze pod uwagę zakupu tego modelu, woli przebierać w bardziej popularnych i z reguły nudniejszych propozycjach konkurencji. I z reguły kończy się na złożeniu podpisu na umowie z dealerem innej marki. To trochę dziwne.

Alfa Romeo Giulia Veloce Alfa Romeo Giulia Veloce
Jak już wspomniałem na początku, Alfa Romeo Giulia dostępna jest na naszym rynku od 2016 roku. W ubiegłym roku doczekała się kuracji odmładzającej, która przyniosła kilka istotnych zmian, głównie w kabinie.

Na początek bardzo dobra wiadomość - wygląd zewnętrzny w zasadzie pozostał bez zmian. Nie było sensu, aby poprawiać to, co prezentuje się naprawdę dobrze. Projektanci skupili się na mankamentach, które zaczęły nieco dokuczać użytkownikom tego modelu.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
Najwięcej zmian wprowadzono w panelu centralnym i tunelu środkowym, który wcześniej prezentował się nieco tandetnie i archaicznie. Teraz wygląda zdecydowanie bardziej elegancko i nowocześnie. 8,8-calowy ekran multimedialny - w końcu - można obsługiwać przy użyciu palców. Na szczęście projektanci nie zrezygnowali z pokrętła do obsługi multimediów. A taki zabieg jest aktualnie coraz powszechniej stosowany u innych producentów. Dzięki pokrętłu ekran nie jest "oblepiony paluchami".

  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
Fachowcy Alfy Romeo odrobili lekcje. System multimedialny działa teraz sprawniej, bo otrzymał nowy procesor. Przy okazji odświeżono także szatę graficzną, która jest teraz bardziej czytelna i intuicyjna w obsłudze. System został wzbogacony m.in. o łączność z internetem czy hotspot Wi-Fi. Multimedia można dowolnie personalizować według własnych potrzeb i preferencji. Oczywiście system jest kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto.

Zmodyfikowano także kierownicę, która ma teraz nowy układ przycisków, a także obszycie wybieraka skrzyni biegów.

Minusy? To na pewno jakość obrazu z kamery cofania. O ile w świetle dziennym jakość jest bardzo wysoka, to już po zmroku jest raczej kiepska.

  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
To, co mnie osobiście ujmuje we wnętrzu odświeżonej Giulii - to ten włoski sznyt, którego nieco brakowało w wersji sprzed faceliftingu. Trzeba przyznać, że wnętrze dojrzało. Czuć w nim teraz powiew elegancji, stylu i naprawdę wysokiej jakości materiałów. To wszystko sprawia, że podróż w tak skrojonej kabinie to sama przyjemność, której nie chce się kończyć. Warto również wspomnieć, że inżynierowie do listy poprawek dorzucili także lepsze wygłuszenie wnętrza.

W Giulii wyprofilowane fotele osadzone są nisko, dzięki czemu kierowca przyjmuje sportową pozycję za kierownicą. Same fotele oprócz tego, że świetnie trzymają w zakrętach, są po prostu ładne i wygodne.

  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
No dobra, przechodzimy do najważniejszego i chyba najbardziej przyjemnego - doznań z jazdy. Napiszę to raz jeszcze, Włosi wiedzą doskonale, jak budować auta eleganckie, wyróżniające się na drogach, a do tego fenomenalnie jeżdżące. Giulię Veloce prowadzi się naprawdę dobrze. W trybie normalnym auto płynie po asfalcie, efektywnie wybierając nierówności, nawet na sporych, 19-calowych felgach. A gdy chcemy poczuć trochę emocji - w D.N.A. (tryby jazdy) aktywujemy tryb sport (literka "D"). Alfa momentalnie się usztywnia, pręży muskuły i daje nam maksimum swoich możliwości. Reakcja na gaz jest bardzo szybka. Giulia z idealnie rozłożoną masą 50:50 zamienia się w niepozornego zadziorę z dużym zapasem mocy. "Przyklejony" do podłoża niczym po sznurku pokonuje kolejne kilometry. Bajka.

Alfa Romeo Giulia Veloce Alfa Romeo Giulia Veloce
Tych emocji nie byłoby bez 2-litrowego, 280-konnego "benzyniaka" z napędem na tylną oś (taka konfiguracja dostępna jest wyłącznie w wersji Veloce). Silnik generuje 400 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 s. Jednostka została zestrojona z 8-biegowym automatem. Przy okazji warto wspomnieć, że Giulia po faceliftingu dostępna jest wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów, zrezygnowano z manuala.

Podczas jazd testowych średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło 11,7 l paliwa na 100 km.

Alfa Romeo Giulia Veloce Alfa Romeo Giulia Veloce
Na koniec, tradycyjnie, pora na cenę Giulii. Bazowa wersja Business z 200-konnym silnikiem benzynowym kosztuje co najmniej 144 600 zł. Za Veloce trzeba już zapłacić 207 700 zł (testowany egzemplarz został wyceniony na kwotę 242 tys. zł). Natomiast ta najbardziej muskularna, 510-konna wersja Quadrifoglio to już koszt ponad 400 tys. zł.

Odpowiadając na pytanie zadane w tytule tego artykułu: nie wiem, po prostu nie wiem.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma Euro-Car z Gdyni. Przy okazji przypomnijmy, że od marca oficjalnie kolejnym trójmiejskim przedstawicielem marki Alfa Romeo została firma Euro-Car.

  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce
  • Alfa Romeo Giulia Veloce

Miejsca

Opinie (225) ponad 50 zablokowanych

  • BMW? (1)

    Czy tylko ja widzę podobieństwa do BMW we wnętrzu?

    • 3 15

    • Skrzynia jest z podobną zf wkładaj ją do bmw

      • 1 0

  • (2)

    Generalnie największą wadą tego samochodu jest... moja za niska pensja ;)

    • 108 0

    • Konkretnie (1)

      Jeśli ktoś ma choć odrobinę stylu, to nie wybierze żadnego klona z vag, tylko skusi się na włoską piękność. Tylko ta cena.. Ona wszystko psuje niestety

      • 3 6

      • jeśli masz odrobinę stylu to nie będziesz się wartościował samochodem

        klasę możesz pokazać kulturą osobistą

        • 3 0

  • Widać inspiracje BMW serii 5 (11)

    Niestety cenowo też inspiruje do BMW serii 5 a to już troszkę za wysokie progi dla Alfa Romeo

    • 56 38

    • (3)

      hmmm ten samochód ma swoj styl i piekne wnętrze. Nie porównałbym tego do BMW bo jednak ta Alfa ma wiecej klasy i mniej ostentacji.
      I zdecydowanie lepiej jezdzi niz BMW 5 - generalnie kazdy model Giuli ma lepsze osiągi niz analogiczny BMW (nawet najlepsze BMW M nie ma startu do Giuli w tym wypadku QV).
      Polecam wsiąść i ...juz nie zamieni sie jej na oklepane BMW czy audi jakich pełno na ulicach

      • 15 19

      • Alfa i lepsze prowadzanie od Bmw ?!!! (1)

        Bzdura

        • 5 8

        • to samo

          • 0 0

      • To najbardziej wyscigowe M4 jak najbardziej ma start, bo maja praktycznie te same osiagi.

        • 3 0

    • chyba aspiruje

      • 0 1

    • (2)

      To Alfa jest wzorem dla BMW od początku historii marek.
      BMW ma ino lepszy marketing. Nie mam na myśli wcale reklamy.

      • 6 4

      • tak to bylo ale w latach 20 zeszlego wieku... :) (1)

        Aktualnie marka Alfy jest kompletnie rozmyta

        • 1 3

        • Ja ja

          • 1 0

    • seria 5?

      jeszcze nie widzialem testu w ktorym by ja prownywali do serii 5. Do serii 3 jak najbardziej.

      • 3 0

    • Polacy pseudo znawcy wypieli się na Alfę ale to efekt marketingu i Alfy wina że marketingu nie ma. Nie mówię o samej reklamie ani o product placing.

      • 6 0

    • Co Ty porownujesz

      BMW 5 to jeżdżący autobus.
      BMW 5 w tej konfiguracji to 300+
      To jest segment BMW 3

      • 9 6

  • co nie tak? (2)

    to ze nie ma konika z przodu:)

    • 10 11

    • Tryzub też jest fajny

      taki czterodrzwiowiec chociażby.

      • 1 0

    • Faktycznie :)

      Moj hyundai galloper ma konia na grillu, prawie 3 litrowy diesel i pali poniżej 8

      • 0 0

  • Wyglada jak G20 i ten wybierak żywcem skopiowany z seri F .

    • 0 1

  • Abonament na lawetę w cenie bazowej czy trzeba jakiś pakiet dokupić? (3)

    • 25 23

    • (1)

      5 lat gwarancji na 230 tyś km i w testach awaryjności (auta 5cio letnie) nr 2 w swojej klasie w Europie, bijąc wszystkie toyoty czy bmw

      • 9 5

      • Z którego roku ten ranking?

        • 0 2

    • Co za bzdury piszesz!

      • 4 4

  • Zdecydowanie

    Wolę od bmw, audi, mercedesa, ale to co Pan redaktor zrobił ze zdjęciami...

    Jak długo jestem czytelnikiem tak dobrych zdjęć nie widziałem. Wspaniała robota!

    • 7 1

  • Niestety nie ma wersji kombi

    • 4 2

  • Gdański przedstawiciel. (3)

    Niestety Gdański przedstawiciel marki ma w 4 literach klienta z ulicy. Pomimo chęci zakupu dwóch pojazdów zostaliśmy potraktowani jak dzieci i zrezygnowaliśmy.

    • 12 0

    • (1)

      Jedź do Gdyni do Eurocar też prosiłem w Gdańsku o oferty ale się nie doczekałem kupiłem na Morskiej, nowy salon i im się chce!

      • 4 1

      • mam to samo z inną marką, zamiast zająć sie klientem wolą przeglądać fejsa

        a jak o coś zapytasz to się denerwują bo przeszkadzasz. To nie kwestia tego czy salon nowy czy nie, tylko doboru pracowników.

        • 4 0

    • Sprzedajemy tylko pełnoletnim!

      A dzieciom z ulicy to już...

      • 1 4

  • Wszystko z nią o.k. (6)

    mam taką ślicznotkę od dwóch lat i dalej jestem zakochany . Jedyne auto na jakie bym ją wymienił to model z koniczynką.

    • 21 27

    • Tomek tez mam, ale Stelvio Veloce....najlepsze autko do tej pory !!! (1)

      • 2 0

      • wszystko zależy od tego co miałeś wcześniej

        zawsze należy brać poprawkę na to kto się zachwyca czym i co miał wcześniej. Bo może być tak, że zachwyca się kawalerką 20m2 bo wcześniej mieszkał w szałasie, a ty mieszkałeś na 100m2 więc na pewno kierowanie się jego opinią będzie dla ciebie zgubne.

        • 0 0

    • (3)

      A myślałem że na coś z wyłączalnym ESP dla prawdziwego kierowcy. Poza tym całkiem fajna bryka.

      • 0 0

      • Wyłączane ESP jest chyba w każdym aucie z zacięciem sportowym. (1)

        Miałem kiedyś Swifta Sport i nawet tam był taki magiczny guziczek. Zostawał tylko ABS, reszta w rękach i nogach kierowcy.

        Dużą frajdę dawało to autko, szczególnie na krętych drogach.

        • 1 1

        • nie każdym, a często jest też tak, że aktywuje się z powrotem po przekroczeniu 30-40 km/h

          • 0 0

      • nie jestem do końca pewien

        ale w trybie RACE esp jest chyba wyłączone lub mocno ograniczone

        • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakie zwierzę widnieje w logo Alfa Romeo?

 

Najczęściej czytane