• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Apel do prezydent o zmianę ruchu na Piramowicza we Wrzeszczu

Rafał Borowski
23 listopada 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum. Ul. Piramowicza, widok z al. Zwycięstwa, przy zespole szkół Conradinum.

Radna Gdańska wystosowała w imieniu okolicznych mieszkańców interpelację, w której postuluje przywrócenie "starej" organizacji ruchu na ul. PiramowiczaMapka we Wrzeszczu. - Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę - argumentuje radna. Czy dokument wpłynie na zmianę decyzji urzędników, która od dawna wzbudza spore kontrowersje?



Należy przywrócić dawną organizację ruchu na Piramowicza?

Przypomnijmy: z końcem lipca ubiegłego roku władze Gdańska wprowadziły zmianę w organizacji ruchu przy ul. Piramowicza we Wrzeszczu. Od tego momentu kierowcy mogą jechać tą jednokierunkową ulicą w odwrotnym niż dotychczas kierunku, tj. od al. Zwycięstwa do al. Hallera.

Jaki był cel tej decyzji? Gdański Zarząd Dróg i Zieleni argumentował, że ma ona poprawić bezpieczeństwo rowerzystów, którzy przejeżdżali przez skrzyżowanie ul. Piramowicza i al. Zwycięstwa. I rzeczywiście, z ujawnionych przez nas statystyk urzędników wynikało, że to kierowcy byli sprawcami większości kolizji i wypadków we wskazanym miejscu.

Czytaj więcej: Piramowicza. Liczba wypadków i kolizji maleje od 2019 roku

Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku. Ruch na ul. Piramowicza został odwrócony z końcem lipca ubiegłego roku.

Czytelnicy za przywróceniem "starego" ruchu



Jak to często bywa, intencje może były słuszne, ale skutki okazały się - delikatnie mówiąc - kontrowersyjne. Wystarczyło prześledzić komentarze pod naszymi artykułami na ten temat, aby przekonać się, że przytłaczająca większość piszących nie pozostawiła suchej nitki na nowej organizacji ruchu.

Tak samo prezentowały się wyniki naszej ankiety, w której zapytaliśmy czytelników o ocenę decyzji urzędników. Aż 86 proc. głosujących - w ankiecie wzięło udział ponad 2,5 tys. osób - optowało za przywróceniem wcześniejszej organizacji ruchu, czyli w relacji od al. Hallera do al. Zwycięstwa.

Czytaj więcej: 80 proc. czytelników negatywnie ocenia "odwrócenie" ruchu na ul. Piramowicza

Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów. Reorganizacja ruchu była podyktowana bezpieczeństwem rowerzystów.

Po Piramowicza można dzisiaj jeździć w kółko



Praktyka udowodniła, że oburzenie przeciwników reorganizacji ruchu nie było bezzasadne. Ul. Piramowicza stanowiła bajpas dla zawsze zakorkowanego w godzinach szczytu skrzyżowania al. Hallera i Zwycięstwa przy Operze Bałtyckiej.

Kierowcy jadący al. Hallera w kierunku Oliwy mogli wcześniej ominąć ul. Piramowicza wspomniane skrzyżowanie. Po likwidacji skrótu poranne i popołudniowe zatory na al. Hallera sięgają za wiadukt kolejowy.

To nie wszystko. Po wprowadzeniu zmian ul. Piramowicza została praktycznie wyłączona z ruchu. Trudno się temu dziwić, gdyż korzystanie z niej stało się bezużyteczne, bo polega w zasadzie na jeżdżeniu w kółko. Zgodnie z obecnym oznakowaniem w jednokierunkową ulicę można wjechać wyłącznie z al. Zwycięstwa. Następnie można skręcić w lewo w ul. Uphagena - z czego korzysta niewielu kierowców - albo jechać dalej i dojechać do al. Hallera, gdzie obowiązuje nakaz skrętu w prawo w kierunku... al. Zwycięstwa.

Radna Emilia Lodzińska. Radna Emilia Lodzińska.

Dwa tygodnie na odpowiedź prezydent Gdańska



Pomimo fali krytyki urzędnicy pozostali nieugięci. Wprowadzona ponad rok temu reorganizacja ruchu obowiązuje do dziś.

Pojawiła się jednak inicjatywa, która być może doprowadzi do przywrócenia stanu poprzedniego. Kilka dni temu na biurko prezydent Gdańska wpłynął apel, którego autorem jest jedna z radnych. Wystosowała go w imieniu mieszkańców domów położonych w okolicy ul. Piramowicza.

- Mieszkańcy okolicznych domów codziennie obserwują, co spowodowała ta zmiana. Według nich to, co się dzieje w rejonie Hallera - Opera - Zwycięstwa w godzinach porannych i popołudniowych, jest jakimś koszmarnym wynikiem totalnie nieprzemyślanej decyzji. Zakorkowanie w tym rejonie sięga granic absurdu. Zwracają też uwagę, że wprowadzona zmiana wyeliminowała ruch na ul. Piramowicza, gdyż mało kto wjeżdża z al. Zwycięstwa w ul. Piramowicza, by wjechać na Hallera i wrócić na Zwycięstwa. Tworzą się korki, auta blokują tramwaje, niektórzy jeżdżą "pod prąd", by ominąć cały stojący pas aut skręcających w prawo w Zwycięstwa, gdzie odcinek do lewoskrętu w al. Zwycięstwa stoi pusty - tylko nie ma jak się do niego dostać. Nie można pozostać głuchym na tak liczną krytykę ze strony mieszkańców - napisała Emilia Lodzińska z Koalicji Obywatelskiej.
Interpelacja radnej wpłynęła do biura podawczego Rady Miasta Gdańska w środę, 17 listopada. Zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym adresat pisma ma 14 dni na udzielenie odpowiedzi. Gdy tylko zostanie ona opublikowana - i tym samym rozstrzygną się losy sporu wokół ul. Piramowicza - przygotujemy kolejny artykuł.

21:53 30 LISTOPADA 21

Zamknięta Piramowicza potęguje korki (22 opinie)

Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was
Zajmijcie się proszę zamknięta ulica Piramowicza i nie odpuszczajcie tematu... Zamknięcie tej ulicy spotęgowało korki na ul. Hallera do Grunwaldzkiej oraz o czym nie pisano wcześniej ul. Mickiewicza. To jest jakiś dramat... Ten który do takiej sytuacji doprowadził chyba naprawdę nie ma nic do roboty a jego pasją jest uprzykrzanie życia innym. Pozdrawiam i liczę na Was Zobacz więcej

Opinie (628) ponad 50 zablokowanych

  • Gdyby ankiety na portalu trójmiasto miały byc wyznacznikiem to po pierwsze obecna władza nigdy nie wygrała by wyborów!! (3)

    A jest zupełnie inaczej !!!Głosowanie na portalu niema wiele wspólnego z rzeczywistością.Wystarczy sobie poczytac jaki kolwiek temat dotyczący kierowców to ogromna wiekszosc jest przeciwko jakim kol wiek zmianom.Gdańsk a wogle całe trójmiasto słynie z największej ilości wypadków w Polsce!!
    Manipulacja faktami jest tutaj żenująca .80% w tej ankiecie to własnie kierowcy to ze jest ich więcej niz rowerzystów to naturalne jeszcze w zaściankowym trójmieście .I oni zawsze głosuja przeciwko wysdtarczy poczytac o jakimkolwiek temacie to zawsze wiekszosc jest przeciwko zmianom na lepsze bo oni chca tak jak było kiedys .Bezxkarnosc za parkowanie gdzie kolwiek i bezkarnosc za tysiace wypadków które powodują dziennie!
    Codziennie jade autem tą trasą i własnie rano i popołudniu i te bzdury o korkach mozna sprawdzic ze niamaj nic wspólnego z faktami !!Są takie kolejki jak były zawsze nic sie nie zwiekszyły Ani razu nie widziałem by blokowały tramwaj!
    I jeszce jedno tam jest zaledwie garstka mieszkanców.

    • 8 8

    • To, że Ola wygrała, nie znaczy, że mieszkańcom podoba się korkowanie miasta

      Ola przyszła jako następca Pawła, o której prawie nic nie wiedzieliśmy więc zagłosowaliśmy (szczególnie że nie miała prawdziwej konkurencji). Paweł nie niszczył miasta aż tak bardzo jak Ola. Przed Olą nie wiedzieliśmy że w ogóle da się zniszczyć tak bardzo miasto w trakcie jednej kadencji. Teraz to już wiemy i Oli podziękujemy.

      • 0 1

    • do czasu do czasu jeszcze dalej niech Ola oku* mieszkańców jej koniec jako prezydent jest bliski. sprawa jest oczywista? rowerzyści nie biorą udział w ankietach bo w tym czasie pedałują do domu? Prawda?

      • 1 2

    • bo tu najwięcej do powiedzenia ma tranzyt z Banina

      • 2 2

  • Wyniki ankiety pokazują jedynie, że kierowcy samochodów stanowią większość. (3)

    Wyniki ankiety pokazują jedynie, że kierowcy samochodów stanowią większość, a nie że była to zła decyzja. Skrzyżowanie jest teraz bezpieczne dla rowerzystów, ale takich skrzyżowań w Gdańsku jest dużo więcej i z pewnością na wszystkich nie da się wprowadzić ruchu jednokierunkowego albo świateł regulujących ruch. Czy rowerzyści będąc na drodze uprzywilejowanej muszą stawać żeby upewnić się, że nikt nie wymusi na nich pierwszeństwa przejazdu? Czy da się wprowadzić jakieś rozwiązania systemowe żeby poprawić tę sytuację?

    • 1 4

    • a że w Polsce mamy demokrację i większość wybiera władzę podczas wyborów...

      Ta większość to mieszkańcy Gdańska, wkurzeni na tyle żeby pójść na wybory, a nie jakiś tranzyt

      • 0 1

    • jest wielu kierowców, którzy rozumieją, że trzeba szukać rozwiązań poprawiających warunki korzystania

      z alternatywnych, mniej terenochłonnych sposobów poruszania się po mieście. Tutaj na tym portalu rej wodzą trolle oraz osoby przyspawane mentalnie do foteli samochodów, uważające, że są "większością normalnych" podczas gdy coraz więcej wpisów kontrujących ich tezy pokazuje, że rośnie liczba ludzi rozumiejących pojęcie zrównoważonego rozwoju miasta.

      • 2 1

    • większość ale jaką? czy to są mieszkańcy? czy po prostu tranzyt ?

      • 2 1

  • Ogromny błąd

    Odwrotny ruch na Piramowicza to skandal, jeżdżę codziennie tą drogą i to co się dzieje na drodze to chaos, bezprawie , cyrk, nerwy i wiele minut w korku.
    Gdyby więcej radnych tamtędy podróżowało z pewnością zmieniliby szybko zdanie.
    Najpierw należy odnowić nawierzchnię i torowisko, a potem można eksperymentować !!!

    • 5 1

  • Tak samo i**otyczna decyzja jak ograniczenie 50 na alei.

    • 3 1

  • To skandal żeby z powodu rowerów zamykać

    zjazd na Grunwaldzką.

    • 5 1

  • Ta trasa to i tak bubel straszy

    Czas najwyższy już na poważniejsze rozwiązania jak pas i kontra pas na trakcie konnym dla rowerów.
    8 pasów kierowcom powinno wystarczyć.

    • 1 1

  • (8)

    Przywrócić, ale z sygnalizacją świetną bez strzałki warunkowej, nie będzie problemu kolizji samochód - rowerzysta. Wilk będzie syty a owca cała.

    • 46 19

    • No to nic nie zmieni (7)

      Masz tak przy Operze

      • 2 1

      • (3)

        Zmieni to, że będzie można bezkolizyjnie wyjechać z Piramowicza. Ale światła spowodują że skrót przestanie się opłacać.

        • 0 0

        • Nie, nie sprawi, bo się tzw potok rozproszy. (1)

          • 0 0

          • Nic się typie nie rozproszy wszędzie światła spietrzaja ruch

            • 0 0

        • albo rybka albo akwarium

          • 0 0

      • (2)

        Jak nic nie zmieni? Wstrzymujesz na chwilę rowerzystów i pieszych, by mogli kierowcy wyjechać bezkolizyjnie z Piramowicza. Można to zrobić w momencie jak na przejściu przy PG nadawany jest sygnał zielony dla pieszych.

        • 2 1

        • Człowieku przecież musiałaby być sygnalizacja dla alei zwycięstwa zrobiona też

          • 0 0

        • Rowerzyści nie patrzą na światła...

          • 0 1

  • złe usytuowanie drogi rowerowej (1)

    Droga rowerowa przebiega przez Piramowicza za blisko skrzyżowania . W poprzednim układzie drogowym stojąc do prawoskrętu i sprawdzając możliwość przejazdu każdym samochodem większym od Malucha blokowało się drogę rowerową. A nie ma możliwości sprawdzenia możliwości skrętu zza drogi rowerowej. Należy więc przywrócić dawny układ ale przesunąć drogę rowerową bardziej w głąb Piramowicza co przy okazji wyhamuje impet rowerzystów, którzy potrafią jeździć naprawdę szybko co także powodowało kolizje. Chociaż wobec obecności wejścia do szkoły można by bypass dla prawoskrętu w Zwycięstwa przenieść na nieużywana Konarskiego z opisaną powyżej uwagą o zagłębieniu skrzyżowania drogi rowerowej w głąb ulicy.
    O !

    • 1 4

    • po prostu jesteś beznadziejnym kierowca

      wszystko się dało tylko kierofczykom się śpieszyło i nie zwracając uwagi na rowery wpychali.

      • 2 1

  • Nie zgadzam się dopóty, dopóki cisną mnie gacie

    • 1 1

  • wylany kierunek. Pytanie kiedy tą barierkę zdemontują i wyprostują przejazd (7)

    a jak nie to na jezdni też proszę o barierkę na środku i mijanki dla samochodów.
    Jednym można przeszkody stawiać, a innym nie? co to za faworyzowanie samochodów.

    • 28 58

    • Niektórym i**otom trzeba pomoc pozostać przy życiu.

      • 0 0

    • Hehe (1)

      Jeden próg dla rowerzystów postawili w Sopocie i już piłowanie mordy było

      • 8 1

      • Bo po co on tam jest? Teraz gn..je pływają na deseczkach?

        • 0 3

    • Mam nadzieję że nigdy nie zdemontują . (1)

      Jakbyś nie wiedział to jest ona tam po to żeby zwolnić . To nie jest wyścig pokoju tylko jazda po mieście . Masz uważać na innych czyli pieszych , rowerzystów i samochody . To że masz w niektórych miejscach pierwszeństwo nie oznacza że jesteś nieśmiertelny . To samo dotyczy pieszych i kierowców . Przede wszystkim trzeba myśleć i uważać co się robi .

      • 13 5

      • ona jest po to żeby ominąć ją chodnikiem........

        oczywiście. wszyscy mają uważać tylko kierowca może bezrefleksyjnie jechać jak chce
        skoro to takie cudowne rozwiązanie to czemu nie stoją takie barierki na jezdni?
        zwęzić, postawić barierki, porobić szykany i zobaczymy jak będą sobie radzić

        • 3 3

    • (1)

      A jak może być że rowerzysta nie ma karty rowerowej,OC i jest uczestnikiem ruchu drogowego???

      • 14 11

      • Normalnie, zgodnie z przepisami.

        • 10 9

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest TPMS?

 

Najczęściej czytane