- 1 Za rok pojedziemy Obw. Metropolitalną (316 opinii)
- 2 Tak organizowano Rajd Monte Carlo w Gdańsku (24 opinie)
- 3 Pod prąd uciekał przed policją (280 opinii)
- 4 Spore zainteresowanie Pomorskimi Targami Autokosmetyki (28 opinii)
- 5 Stacje tankowania wodoru w Trójmieście (141 opinii)
- 6 Paraliż drogowy na północy Gdyni (200 opinii)
Będą opłaty za wjazd do centrum pojazdem spalinowym?
Miasta powyżej 100 tys. mieszkańców, takie jak Gdańsk czy Gdynia, mogą tworzyć strefy czystego transportu. Kierowcy samochodów z tradycyjnym napędem silnikowym za wjazd do strefy zapłacą maksymalnie 2,5 zł/h.
Bezpłatnie w strefach czystego transportu mogły będą poruszać się samochody:
- elektryczne;
- napędzane wodorem;
- napędzane gazem ziemnym;
- wszelkich służb.
Jak ustawodawca tłumaczy wprowadzone zmiany? Mają one zapobiec negatywnemu oddziaływaniu na zdrowie ludzi i środowisko w związku z emisją zanieczyszczeń z transportu, szczególnie na terenie śródmiejskiej zabudowy.
Sęk w tym, że obecnie samochody zeroemisyjne stanowią maksymalnie 3 proc. wszystkich samochodów w dużych miastach. Zatem zakaz wjazdu dotyczyłby niemal wszystkich kierowców. Z tego powodu pomysł jest mocno krytykowany.
Czytaj też: SEVI - trójmiejski pomysł na elektryczne auto miejskie
2,5 zł za godzinę wjazdu do strefy czystego transportu
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu będzie stanowiła dochód gminy, który może być wykorzystany wyłącznie na potrzeby oznakowania strefy czystego transportu, zakupu autobusów zeroemisyjnych i pokrycia kosztów wykonania analizy o skuteczności działań zeroemisyjnych.
Opłata za wjazd do strefy czystego transportu nie może być wyższa niż 2,50 zł za godzinę i może być pobierana jedynie za poruszanie się po tej strefie w godzinach od 9 do 17. Może mieć formę opłaty abonamentowej lub zryczałtowanej.
To w skrócie oznacza, że w centrum miasta będziemy płacić za poruszanie się, a także postój w strefie płatnego parkowania.
Jeśli nie dokonamy opłaty za wjazd, możemy liczyć się z mandatem w wysokości nawet 500 zł. Jak mają być wnoszone opłaty, przepisy ustawy tego nie określają. Władze miasta mają wolną rękę zarówno we wprowadzaniu stref, jak i wybierania formy poboru opłat.
Opinie (1183) ponad 10 zablokowanych
-
2018-06-10 10:24
Super
Popieram całym sercem, w końcu zwróci się mi kasa którą wydałem na elektryka.
- 2 13
-
2018-06-10 10:25
W sumie jak codziennie rano słyszę i czuję te przepalane po 10 min. dieslowskie klekoty
to zaczynam rozumieć sens tego przepisu.
- 7 9
-
2018-06-10 10:25
Samochody elektryczne (5)
Przepraszam bardzo, ale na jakiej podstawie ktoś twierdzi, że samochody elektryczne są EKO? Skąd one czerpią energię? Z sieci. Czym jest zasilania sieć? Energią powstałą w wyniku spalania węgla. Także w Polsce pojazdy elektryczne wcale nie są eko i przestańcie nabijać ludzi w butelkę. Najbardziej eko są LPG.
- 30 5
-
2018-06-10 10:27
Powinny byc tez oplaty za chwaleniem sie zaniekiem mózgu i głupotą! (1)
- 3 6
-
2018-06-10 14:13
Rowerzyści by się nie wypłacili
- 3 0
-
2018-06-10 10:28
pierdu, pierdu, po raz kolejny słyszę te teksty. Nawet już mi się nie chce ripostować.
- 0 5
-
2018-06-10 10:30
Racja!
Ciekawe kto będzie utylizowal te „eco baterie” z tychże samochodów za kilkanaście lat...
kolejny sposób na wyciąganie pieniędzy i tworzenie złudnej eko rzeczywistości- 9 0
-
2018-06-10 14:10
Zgadzam się.
- 0 0
-
2018-06-10 10:25
rozumiem że motocykle także... (1)
- 8 1
-
2018-06-10 15:49
A właśnie co z motocyklami i skuterami. Ciekawe czy te pojazdy też będą podlegały pod tą ustawę...
- 0 0
-
2018-06-10 10:27
dlaczego nie mogą wjeżdżać darmowo hybrydy ? (2)
Po to umieścili przycisk EV w hybrydach europejskich, żeby można było własnie wjeżdżać w takie miejsca.
- 4 4
-
2018-06-10 10:34
Hybryda też w każdej chwili moze jechać na zwykłej benzynie
Dla tego brak opłat nke dotyczy tylko 100% elektryków które są na dzień dzisiejszy autami na dojazd do najbliższej biedronki bo na dłuższe wyprawy nie pozwoli beznadziejna bateria
- 5 0
-
2018-06-10 10:36
Bo hybryda to pseudo eko
- 4 3
-
2018-06-10 10:27
xxx (4)
Czyli inwalida, majacy problem z poruszaniem sie, juz ma siedzieć w domu, bo juz z nim nie podjadę na Główne Miasto.....p...*****cie się czubnieci "ekolodzy", a czym sie różni auto napędzane LPG od CNG, w czym jest gorsze?
- 19 4
-
2018-06-10 10:28
Tak (3)
Są wózki elektryczne
- 2 8
-
2018-06-10 10:38
xxx
Troche wyobrazni, 20 km na wózku elektrycznym i z powrotem, autobusami, które nie jezdzą?
- 9 1
-
2018-06-11 12:53
Debil.... Większości niepełnosprawnych nie stać na wózek elektryczny...
- 6 0
-
2018-06-12 08:03
W zimie, śniegu i wietrze wózek elektryczny to jest to!
- 0 0
-
2018-06-10 10:27
Super
Do widzenia Grudziądze Giżycka Elbłągi Tczewy Wejherowa Kartuzy i kaszubskie mieszczaństwo. Za diesle to10 zł za godzinę!
- 4 9
-
2018-06-10 10:27
(4)
Jak chcą zakazu i są tacy cwani to niech mi dołożą do paliwa i nowego samochodu elektrycznego.
- 16 3
-
2018-06-10 10:31
Idioto (3)
Samochody elektryczne nie są na paliwo.
Jak miałem benzyne to rocznie wydawałem ponad 10k na paliwo, przy elektryku jeżdżę więcej a za prąd rocznie nie przekraczam 3k, a ładuje tylko w domu. Jakbym miał gdzieś blisko miejską ładowarkę to koszt wyniósłby 0 zł- 1 3
-
2018-06-10 10:39
(1)
Sam jestes idjota. Ile podatku jest w paliwie ? Ponad 100% . Prad jest tez paliwem tylko w innej formie. I jak myslisz ile panstwo dowali podatku do pradu jak beda same elektryki ?
- 5 1
-
2018-06-10 16:19
Hahaha
"Idjota"
Ponad 100% podatku w paliwie.
Faktycznie dyskusja z debilem z Passerati :)- 0 1
-
2018-06-10 11:24
nie nie wyniósłby 0 zł bo koszty tego prądu zapłaciliby biedni ludzie w opłatach za "światło" - darmowy prąd dla jakiejś kasty to jest kradzież!
- 4 0
-
2018-06-10 10:28
Hehe
Jestem za jak miasto da mi samochod elektryczny wtedy niemam nic przeciwko ale narazi3 to nie beda mi tu kazac co mam kupic w momencie kiedy tego zakupu juz dokonalem
- 10 0
-
2018-06-10 10:28
Opodatkować Mocodawców ..
Trzeba tą bandę opodatkować do spodu...posłów,senatorów,prezydentów,radnych itd. Zlicytować ich majątki i niech parkują gdzie chcą!!!
- 12 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.