• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Blisko 40 tys. zł dopłaty do auta elektrycznego

mJ
11 grudnia 2019 (artykuł sprzed 4 lat) 
aktualizacja: godz. 09:37 (20 grudnia 2019)
Maksymalna dopłata do auta elektrycznego wyniesie 37,5 tys. zł. Maksymalna dopłata do auta elektrycznego wyniesie 37,5 tys. zł.

Prawdopodobnie jeszcze dziś, 11 grudnia, ogłoszony zostanie pierwszy nabór wniosków na dopłaty do samochodów elektrycznych zakupionych przez osoby fizyczne. Maksymalna kwota dofinansowania wynosi 37,5 tys. zł. W pierwszej turze otrzyma je 500 osób.



Czy według ciebie dofinansowanie w kwocie 37,5 tys. zł jest atrakcyjne?

Aktualizacja, 20.12.19, godz. 9:37

11 grudnia miał ruszyć pierwszy nabór wniosków na dofinansowanie zakupu aut elektrycznych przez osoby fizyczne. Miał, ale nie ruszył. Na przeszkodzie stanęła dość poważna luka w rozporządzeniu. Kiedy zatem będzie można ubiegać się o dopłatę do "elektryka"? Prawdopodobnie w pierwszym kwartale 2020 roku.



Rozpoczęcie procesu składania wniosków ma ogłosić Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Do rozdania jest 19 mln zł, które dofinansują zakup aut elektrycznych dla 500 osób.

Na jednego "elektryka" przewidziano maksymalną dopłatę w wysokości 37,5 tys. zł. Dofinansowanie zostanie przyznane w przypadku elektrycznych modeli, których cena nie przekracza 125 tys. zł. Ogłoszony próg cenowy zmusił kilku producentów do obniżenia cen swoich aut.

Jakie auta załapią się do dopłaty? Bliźniacze modele Opel Corsa-e (od 124 490 zł) i Peugeot e-208 (od 124 900 zł), Renault Zoe (od 124 900 zł), Nissan Leaf (od 118 tys. zł, wyprzedaż rocznika 2019), kolejne bliźniaki Volkswagen e-up (od 96 290 zł) i Skoda Citigo-e (od 83 900 zł) czy Smarty: EQ fortwo (od 96 900 zł), EQ fortwo cabrio (od 110 700 zł) i EQ forfour (od 98 400 zł).

Dofinansowania nie otrzymacie w przypadku zakupu m.in. e-Golfa (od 141 890 zł), Mini Coopera S E Countrymana (od 145 300 zł) czy BMW i3 (od 168 900 zł).

W pierwszej puli z dopłaty skorzysta 500 osób. W pierwszej puli z dopłaty skorzysta 500 osób.
Według prognoz pula przeznaczona na dopłaty do "elektryków" ma radykalnie wzrosnąć już w przyszłym roku. Mówi się o kwocie nawet 857 mln zł w 2020 roku. Będzie to fundusz przeznaczony nie tylko na samochody elektryczne nabyte przez klientów indywidualnych, dofinansowane będą także "elektryki" dla firm, stacje ładowania czy autobusy elektryczne.

Prawdopodobnie już w czwartek, 12 grudnia, będzie można złożyć pierwsze wnioski. Aby otrzymać dofinansowanie, należy kupić auto elektryczne i zapłacić 100 proc. jego ceny. Po pozytywnym rozpatrzeniu wniosku Fundusz Niskoemisyjnego Transportu zwróci 30 proc. kwoty zakupu. Czas zwrotu: do ośmiu miesięcy.

To nie koniec warunków. Właściciel musi wykupić ubezpieczenia OC i AC, a do tego nie może sprzedać "elektryka" w ciągu dwóch lat od dnia zakupu. Wnioski o dopłatę będzie można złożyć elektronicznie na portalu fnt.gov.pl. Aktualnie strona nie działa.

N tę chwilę po polskich drogach jeździ około 5 tys. w pełni elektrycznych samochodów. N tę chwilę po polskich drogach jeździ około 5 tys. w pełni elektrycznych samochodów.
mJ

Opinie (186) 4 zablokowane

  • Auto eko? (2)

    widzę tych bezdomnych i biednych ustawiających się kolejce po 40 tys. dopłaty na auto. Kolejna premia dla zamożnych...

    • 16 4

    • (1)

      Ty bierzesz 500+ więc z czym masz problem?

      • 0 4

      • no ja akurat nic nie biorę

        ani 500+, ani propagandy, ani dragów...ale widzę, że prawda uwiera.

        • 5 1

  • Eko są tam, gdzie

    elektrownie wodne, atomowe itp

    • 7 2

  • Przy obecnej nędznej siatce ładowarek zakup elektryka nie ma sensu. Może za 3-4 lata ...

    • 16 0

  • (3)

    A gdzie ja to naładuje?
    W domu nie da rady bo za mały prąd, na mieście tylko w kilku punktach. Nie widzę tego póki co.

    • 13 2

    • wywiesisz sobie przedłuzacz z 7 pietra na parking

      w łazience masz gniazdo do pralki 16A. Teslę naładujesz w 21 godzin. (80KWh) Ale jak 20 sąsiadów zacznie ładować to instalacja w bloku się sfajczy

      • 15 2

    • w domu

      ja laduje na 10tce . ok 12 h do pelna

      • 0 0

    • Jak na razie to tylko hybrydy mają sens. Mam yarisa z tym napędem do miasta i się sprawdza. Sam odzyskuje energię między innymi z hamowania i spala tylko 4,3l na setkę, Jak dla mnie o wiele lepsza opcja niż elektryk

      • 1 0

  • poprawiliby za te 19 baniek transport publiczny

    wyszło by 1000x bardziej eko niż samochodziki z żałosnym zasięgiem

    • 23 2

  • (2)

    W mieście sens mają tylko rowery.

    • 4 6

    • w Gdańsku tak bo reszta leży

      • 4 0

    • i deskorolki.

      • 3 0

  • ciekawe ile na tym ktoś zarobił pod stołem (2)

    bo pierdzielenie o autach elektrycznych jako o ekologicznych to hipokryzja do kwadratu i brak elementarnej wiedzy...ale widać niektórym hummus i kiełki zastąpiły mózg

    • 14 7

    • nie od dziś wiadomo ze diesel

      z max 40% sprawnością to szczyt ekologii

      • 2 0

    • Niektórym?

      To zobacz ile minusuje. Niestety, średniowiecze po raz drugi. Wystarczy jeszcze zobaczyć ceny na stacjach ładowania. Nie brałem pod uwagę tych najszybszych ale te co naładują w godzinę około.przejazd za 100 km ok 20 zł.

      • 2 1

  • a dopłaty do jednośladów elektrycznych? Rowerów, skuterów i motocykli? 30% dopłaty to można by się skusić.

    • 6 1

  • Powodzenia w ładowaniu tych aut... (1)

    • 14 2

    • To jest ich największy problem. Ale całe szczęście jest alternatywa w postaci hybryd. Te od toyoty są naprawdę dobre, niskie spalanie i duża moc - lubie takie połączenia. I oczywiście nie łąduje się ich z gniazdka

      • 0 0

  • Mamy KGHM chce wierzyc ,ze jeszze w Polskich rekach. (1)

    Dlaczego rzad nie buduje favryki silnikow elektrycznych do takich aut?
    Polska nie ma takich mozliwosci?Prywatny polski inwestor tez nie moze?Ktos pracujebad bateriami w Polsce ?

    • 5 0

    • Taka fabryka juz istnieje w Polsce

      Właścicielem jest LG i produkują mega nowoczesne akumulatory do takich aut.

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90

dni otwarte

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Sprawdź się

Sprawdź się

Chiptuning to:

 

Najczęściej czytane