- 1 Drogie auta będą jeszcze droższe (249 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch miast (54 opinie)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (13 opinii)
- 4 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 5 Wandale niszczą "auta na minuty" (103 opinie)
- 6 Nie było ofert na przebudowę Świętojańskiej (238 opinii)
Burzliwa dyskusja o rozszerzeniu strefy parkowania w Gdyni
Ponieważ dyskusję o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o Działki Leśne i Wzgórze św. Maksymiliana w Gdyni zorganizowano w piątek o godz. 13, uczestniczyło w niej tyle samo mieszkańców, co urzędników. Większość z dyskutantów była przeciwna zmianom.
Czytaj też: Mieszkańcy chcą większej strefy płatnego parkowania
Zmiany w obu dzielnicach
W zeszłym roku na Wzgórzu św. Maksymiliana zaczęła pojawiać się częściej straż miejska, zakładająca blokady zastawiającym chodniki. To spowodowało wzburzenie mieszkańców, którzy tłumaczyli, że nie mają gdzie parkować. W efekcie protestów zniesiono zakaz zatrzymywania po lewej stronie ul. Bp. Dominika. Miasto obiecuje, że w najbliższych dwóch latach miejsc parkingowych przybędzie, ale inwestycje i tak nie zaspokoją wszystkich potrzeb.
Na Działkach Leśnych próby uporządkowania sytuacji trwają od blisko 10 lat, kiedy to wprowadzono tu pierwsze ulice jednokierunkowe. Ten proces trwa: 5 lipca zostanie wprowadzony ruch jednokierunkowy na części ul. Pomorskiej oraz ul. Słupeckiej, ograniczając przy tym częściowo możliwość postoju.
Dyskusja nie o strefie, lecz o innych problemach
Piątkowa dyskusja miała być rozmową o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania o obie dzielnice. Skończyła się jednak awanturą o brak miejsc postojowych w okolicy. Obecni na sali mieszkańcy skupili się na prezentowaniu własnych problemów, dyskutując głównie o ostatnich zmianach na Działkach Leśnych.
W trakcie dyskusji nie brakowało emocji.
- Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców. Nie mamy gdzie parkować, więc przepisy nas nie interesują. W Gdyni wszyscy parkują jak chcą, nie pozostawiając 1,5 metra na chodniku, więc dlaczego my mamy robić inaczej? - grzmiał jeden z nich, poparty przez wielu obecnych na sali.
Rolę moderatorów dyskusji od przedstawicieli organizującego spotkanie Zarządu Dróg i Zieleni i prowadzących je przedstawicieli Laboratorium Innowacji Społecznych właściwie już na początku przejęli członkowie stowarzyszenia Miasto Wspólne, na których w głównej mierze skrupiła się złość mieszkańców. Przypomnijmy: to właśnie społecznicy wraz z Radą Dzielnicy Działki Leśne jako pierwsi wyszli z oficjalną propozycją rozszerzenia strefy, rozpoczynając na ten temat debatę.
- Nie sądziliśmy, że będziemy rozmawiali o wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego na Działkach Leśnych, ale o problemie braku miejsc do parkowania. Kodeksu Drogowego w Gdyni nie zmienimy. Przez rozszerzenie strefy mamy szansę na łatwiejsze znalezienie miejsca parkingowego - tłumaczyli Łukasz Piesiewicz i Paweł Różyński ze stowarzyszenia Miasto Wspólne.
Mieszkańcy: Jakie propozycje, oprócz rozszerzenia strefy?
Spotykali się jednak z negatywną reakcją mieszkańców.
- Czy miasto ma w planach przebudowę miejsc i jakiekolwiek inwestycje w miejsca do parkowania? Mamy do czynienia z latami zaniedbań i teraz próbuje się to zmienić za pomocą farby i pędzla. Kiedyś zabrakło działań, teraz nie ma pieniędzy i mamy tego efekty - odpowiadał jeden z mieszkańców.
Uczestniczący w dyskusji radni dzielnicy i urzędnicy przekonywali, że nic nie zostało postanowione, a spotkanie jest punktem wyjścia do dyskusji. Dodawali, że to ostateczne rozwiązanie, by uporządkować sytuację.
Radnych miasta na spotkaniu nie było
- Nie będziemy nic zmieniać na siłę, wbrew mieszkańcom. Wiedziałem, że nasza petycja o rozszerzeniu SPP będzie włożeniem kija w mrowisko, ale trzeba o tym rozmawiać, bo nie zanosi się na to, że miejsc parkingowych w dzielnicy przybędzie - opowiadał Wojciech Jankowski, przewodniczący Rady Dzielnicy Działki Leśne.
Ewentualne decyzje o rozszerzeniu strefy płatnego parkowania zostaną podjęte przez radnych miasta, których jednak na sali w piątkowe popołudnie nie było.
Miejsca
Opinie (228) 3 zablokowane
-
2017-06-30 15:57
(3)
Piękne wypowiedzi mieszkańców. W całej Gdyni nikt nie przestrzega przepisów więc czemu u nas ma być inaczej hahahahah. I jeszcze- kierowców nie interesują przepisy, on ma mieć swiete, dożywotnie prawo do dewastacji chodnika. Bo tak. Bo tak było 20 lat temu, pan starszy się przyzwyczaił i tak ma zostać. Tylko data inna, czasy inne, ilość samochodów inna. Miejsce do parkowania to luksus. Niestety wina urzędu miasta, które latami przymykalo oko na anarchie i dewastacje trawników i chodników. Teraz nie ma na co czekać, dzialajcie lenie!!
- 35 11
-
2017-07-01 11:27
Stare komuchy i tyle.
- 0 0
-
2017-06-30 16:15
100% prawdy (1)
tak było i tak ma zostać hehe.
"Prawo nie może być ponad potrzebami kierowców" heheheh
To była pewnie wypowiedź dziadka byłego SBka.- 9 0
-
2017-06-30 17:33
A ja mysle,ze zaden starszy mieszkaniec dzielnicy sie tam nie pojawil, a ww argumentow uzywali przyjezdni..
- 0 0
-
2017-06-30 20:36
Odnośnie postulatu (5)
"Żeby mieć samochód trzeba wykupić miejsce" czy "Dlaczego mam płacić za czyjeś miejsce parkingowe" można również dobrze powiedzieć:
- chcesz jeździć rowerem - jeździj po prywatnej ścieżce rowerowej (dlaczego ja mam za nią płacić)
- chcesz biegać - biegaj po prywatnym terenie
Generalnie to wprowadźmy ogrodzenia, prywatne chodniki, prywatne parkingi, prywatne ścieżki rowerowe ... Miasto ma zaspokoić wszystkich mieszkańców!!!
A do tych co używają terminu: "blachosmrody" powiem tak: Jak dla mnie autobus bywa "Wewnątrzsmrodem" bo spora część pasażerów zapomina, że dezodorantu używa się po a nie zamiast prysznica...- 13 10
-
2017-06-30 21:19
(4)
nietrafione porównanie. ścieżki rowerowe czy chodniki podobnie jak jezdnie służą do przemieszczania, a nie do zostawiania na nich swoich prywatnych przedmiotów.
nikt ci za jezdnie nie karze płacić, powinieneś płacić za pojazd pozostawiony na przestrzeni publicznej.- 4 5
-
2017-07-01 09:33
(1)
Płacimy w opłacie paliwowej, nie tylko za rozwód dróg i autostrad, ale także rozwój kolei. Poczytaj sobie trochę idioto to może przestaniesz powtarzac te kłamstwa o darmowym parkowaniu.
- 1 3
-
2017-07-01 10:48
ale za budowe i utrzymanie dróg w miescie nie.
- 3 1
-
2017-07-01 09:16
A stojaki dla rowerów... (1)
- 4 0
-
2017-07-01 10:47
obecnie stojaki jedynie służa jako słupki ograniczające parkowanie w miejscu gdzie stoją.
- 2 0
-
2017-06-30 18:51
sprawa jest prosta blachosmrody chca miec wszystko zadarmo i pod nosem najbardziej roszczeniwa grupa (2)
Burak by na plaży parkował przy parawanie gdyby mu pozwolono!!
- 7 12
-
2017-07-01 09:31
Za darmo????? Najpierw przeczytaj upośledzeńcu, a potem się wypowiadaj. (1)
Ważną częścią ceny jest opłata paliwowa (3-6 proc.). Pieniądze te trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego oraz Funduszu Kolejowego i finansują inwestycje drogowe i kolejowe. Obydwa fundusze zostały utworzone w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Opłata paliwowa jest jednym z podstawowych źródeł zasilania KFD . Fundusz ten stanowi wsparcie dla realizacji rządowego Programu Budowy Dróg i Autostrad. W 2013 roku z opłaty paliwowej tylko do KFD trafiło 3 mld 584 mln zł.- 0 1
-
2017-07-01 10:45
opłata paliwowa 3.5mld? jedna nitka drogi do elbląga 3.7mld. a gdzie inne inwestycje w całej Polsce? a z czego gotowe drogi jeszcze utrzymać?
- 2 1
-
2017-07-01 09:30
Do wszystkich półgłowków uważających, że darmowy parking się nie należy. (1)
My kierowcy płacimy za budowę dróg, czy kolei. Jest to w cenie paliwa.
Ważną częścią ceny jest opłata paliwowa (3-6 proc.). Pieniądze te trafiają do Krajowego Funduszu Drogowego oraz Funduszu Kolejowego i finansują inwestycje drogowe i kolejowe. Obydwa fundusze zostały utworzone w Banku Gospodarstwa Krajowego.
Opłata paliwowa jest jednym z podstawowych źródeł zasilania KFD . Fundusz ten stanowi wsparcie dla realizacji rządowego Programu Budowy Dróg i Autostrad. W 2013 roku z opłaty paliwowej tylko do KFD trafiło 3 mld 584 mln zł.
Tak, "darmowy" parking nam się należy.- 5 7
-
2017-07-01 10:42
tak. dróg krajowych i autostrad zgadza sie. tu jest mowa jednak o drogach i miejscach postojowych w MIESCIE. ktore utrzymuje miasto z podatkow sciaganych od mieszkancow, a nie z żadnych zawartych w paliwie
- 6 0
-
2017-07-01 07:05
Potrzeba miejsca parkingowego (2)
Na działkach jest ogromny problem z parkowaniem zwłaszcza przy przychodni wprowadzenie jednokierunkowej nic nie da wladze powinny porządnie się zająć rozwiązaniem tego problemu
- 5 1
-
2017-07-01 08:44
jakieś zgodne z prawem i niezbyt kosztowne pomysły? (1)
Czy "mi dajcie, bo mi się należy"?
- 1 2
-
2017-07-01 09:34
Nie musisz korzystać, inni skorzystają chętnie.
- 0 1
-
2017-06-30 15:25
Działki Leśne (9)
Przepraszam , ale rozszerzenie strefy płatnego parkowania to nabijanie miejskiej kasy nic więcej.Te dzielnice to sypialnie, przecież nie ma tam centrów handlowych ani biurowców zwłaszcza na Działkach Leśnych.
Pytanie: co niby ma ułatwić strefa płatnego parkowania?
Odp: no ma dać w skali roku od jednego mieszkańca który parkuje pod swoim domem 360 zł, bo tyle kosztuje abonament- 121 31
-
2017-07-01 09:33
360 zł /rok to 12 zł miesięcznie
W Gdańsku Śródmieście opłata wynosi 300 zł miesięcznie. W Gdyni wychodzi więc tanio. Czysta okazja.
- 1 6
-
2017-06-30 19:48
Hahaha, sypialnia. Dwie ulice od centrum. Dobry dowcip :)))))
- 4 6
-
2017-06-30 15:45
głupoty (4)
Nie masz kompletnie racji, na Działkach Leśnych jest dużo biur (Wolności, Podlaska no i kompleks biurowy na Śląskiej), a do tego coraz więcej chcących oszczędzić, a pracujących np. na 10 lutego lub Starowiejskiej parkuje na Działkach i piechotą idą do pracy. Rozszerzenie strefy nie jest idealnym rozwiązaniem, ale da efekty. Od czegoś trzeba zacząć, i to jest krok w dobrym kierunku. Innym tematem jest podejście straży miejskiej i władz jeśli chodzi o egzekwowanie przepisów ruchu drogowego. Sam jestem kierowcą i zawsze staram się parkować zgodnie przepisami nie szczędząc kilku złotych na parking i tego też oczekiwałbym od innych kierowców.
- 17 14
-
2017-06-30 15:55
ok ale ty mnie kolego nie rozumiesz (3)
To co napisałeś o biurach na ul Wolności to troszkę się roześmiałem.Ale masz wiele racji.Może rozwiązaniem uniwersalnym byłoby wprowadzenie płatnej strefy , ale bez abonamentu dla mieszkańców.Pamiętaj jedno Działki Leśne to nie jest młoda dzielnica , większość mieszkańców to starsi ludzie którzy liczą każdy grosz.
- 14 2
-
2017-06-30 17:23
(2)
Uwazasz,ze abonament 30zl/rok to duzo przy oplatach za auto, jego naprawy, OC to majatek i nie stac starszych ludzi ktorzy defakto nie maja aut lub mieszkaja w domach z garazami? Mieszkancy beda placic,zeby bezpiecznie chodzic po chodnikach i przejsciach ktore notorycznie sa zastawiane przez samochody..
- 4 9
-
2017-06-30 17:52
30 zł za rok? (1)
Chyba za miesiac matole
- 14 0
-
2017-06-30 19:38
zieew
polactwo rozkminia z języczkiem w kącie ust i z wypiekami na gębie
problemy dawno rozwiązane gdzie indziej- 0 5
-
2017-06-30 17:31
Abonament na pierwszy samochód za darmo. Za kolejny - 50 zł miesięcznie. (1)
Na gospodarstwo/adres.
- 8 2
-
2017-06-30 18:29
to nie 500+. opłata powinna byc od kazdego auta
- 2 3
-
2017-06-30 18:57
(2)
Kiedy, pytam kiedy piesi w końcu zaczną płacić za korzystanie z chodników w centrum miasta? Za darmo mają śmieci? Pluć i zatruwać powietrze papierosami? Z jakiej okazji osoby, które płacą podatek drogowy mają ponosić dodatkowe koszta ba rzecz miast a ta banda pieszych ma zanieczyszczeń centra miast za darmo, Pluć na chodniki!
- 8 12
-
2017-07-01 07:28
W centrum Gdyni nie byłem już kilka lat i nie mam zamiaru tam jeździć a co do opłat to chyba wszyscy równo mamy być traktowani. Piesi szczekają na kierowców to kierowcy na pieszych a szczególnie na takich idiotów jak ty pacanie. Co, ty chcesz wszędzie za darmo? Inni niech płacą albo nie przyjeżdżają? Więc Ty płać.
- 1 2
-
2017-06-30 19:00
Brawo buraku udowodniłes swoją głupote i tylko potwierdziłes jakimi idiotamisą kierowcy.
Na szczęście nie wszyscy.Ale pisz dalej pochwal sie swoja głupotą chętnie się pośmiejemy.Co będzie dalej Oc dla matek z wózkami bo w końcu to pewnie pojazdy sa :) i parking na plaży
- 4 3
-
2017-06-30 16:03
strefę parkowania proponuję rozszerzyć o chodnik przed urzędem miasta, tam często (1)
stoją samochody sprawujących najwyższe funkcje w mieście, niech przykład idzie z góry
- 45 3
-
2017-07-01 07:24
Trzy minusy = trzy samochody, które tam stoją
- 1 1
-
2017-07-01 01:23
Dzień dobry :-) Przy biurze paszportów w Gdyni petenci nie mają szans na zaparkowane auta i załatwienie sprawy w urzędzie ponieważ parking przed biurem jest zajęty przez auta pracowników biura paszportowego i sąsiadującego z nim SKOKu. Logicznym byłoby wprowadzenie strefy ograniczonego parkowania, np. do 2 godz. Pisałem w tej sprawie do UM Gdynia, niestety, odzewu brak:-(
- 8 1
-
2017-07-01 00:42
Władze miast (zarówno Gdyni jak i Gdańska i Sopotu) na problemy z parkowaniem maja tylko
JEDNĄ receptę. - KASA !!!! Świadczy to wyjątkowo WROGIM stosunkiem tzw. władzy do mieszkańców.
Te "władze" powinny jednak sobie uświadomić, że są "władzą" tylko dlatego że tak zechcieli mieszkańcy. A sprawa wygląda prosto: każdy mieszkaniec chce mieć swój samochód pod swoim domem, a g*wnianym czy też psim OBOWIĄZKIEM!!!!!! "władzy" jest mu to ZAPEWNIĆ !!! Ot, cały problem.....- 8 4
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.