• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Auta elektryczne zamiast salonu Opla w Gdyni

mJ
25 czerwca 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta. Salon Serwis Haller w Gdyni został zamknięty. Obiekt został przejęty przez Grupę Plichta.

Gdyński salon OplaMapka - jeszcze do niedawna należący do dealera Serwis Haller - znika z motoryzacyjnej mapy Trójmiasta. Obiekt został przejęty przez firmę Plichta, która otworzy w tym miejscu salon sprzedaży aut elektrycznych. Na pewno klienci w nowej stacji kupią debiutujące na naszym rynku chińskie Seresy. "Elektryków" będzie jednak więcej. Otwarcie jeszcze w te wakacje.



Serwis Haller znika z Gdyni, a to oznacza zamknięcie kolejnego salonu z grupy Stellantis na naszym rynku. Haller nie znika jednak z Trójmiasta. W dalszym ciągu działać będzie obiekt zlokalizowany przy obwodnicy, na ul. Odyseusza 20Mapka.

Dealer Peugeota stracił autoryzację. Pusty salon w Sopocie



Nowy salon z autami elektrycznymi



Gdyński obiekt po Serwisie Haller, mieszczący się przy ul. Morskiej 290AMapka, został przejęty przez trójmiejskiego potentata - Grupę Plichta. To już kolejny salon w portfolio firmy.

Plan jaki mamy na to miejsce to salon przeznaczony pod szeroko rozumianą elektromobilność. Na pewno swoje miejsce znajdą tutaj Seresy - chiński producent samochodów elektrycznych, który właśnie wjechał na rynek europejski. Grupa Plichta przygotowuje naprawdę innowacyjny projekt oparty o kilka ciekawych marek - wyjaśnia Dominik Matusik, kierownik sprzedaży w nowo powstającym salonie samochodów elektrycznych Grupy Plichta.
Dealer potwierdza obecność marki Seres w nowym salonie. W przypadku innych marek jest dość enigmatyczny. Wiadomo jednak, że Grupa Plichta została również przedstawicielem innego chińskiego producenta samochodów elektrycznych - Maxusa. I o ile nasza redakcja miała już styczność z egzotycznym Seresem, to Maxus jest kompletną nowością. Przypomnijmy, że na początku czerwca przy okazji testów Seresa 3 informowaliśmy o debiucie nowej marki w Trójmieście.

Wszystko wskazuje na to, że w nowym salonie - który prawdopodobnie nazywać będzie się Plichta Electric Auto - zaparkuje więcej "elektryków" innych marek.

Seres 3 podczas naszych jazd testowych. Seres 3 podczas naszych jazd testowych.

Seresy zaparkują w Gdyni



Seres to amerykańsko-chiński producent aut elektrycznych, który rozpoczął działalność w 2016 r. w kalifornijskiej Dolinie Krzemowej. Marka jest własnością chińskiego koncernu Chongqing Sokon Industry Group. W naszym kraju Seres pojawił się za sprawą litewskiej firmy Busnex, z którą broker Kingsman Finance podpisał roczną umowę na dystrybucję Seresa 3 w Polsce. Będzie to prawdopodobnie jedyny dostępny model na naszym rynku. Jego cennik otwiera kwota 169 900 zł.

Domy Stellantis powstaną w Trójmieście? Wiele marek pod jednym dachem



Maxus to zupełna nowość na naszym rynku. Maxus to zupełna nowość na naszym rynku.

Maxusy prawdopodobnie także



Nieco więcej, bo cztery modele zaoferuje Maxus. To dwa osobowe "elektryki" - Euniq 6 (od 224 900 zł) i Euniq MPV (od 222 900 zł), a także dwa auta dostawcze - e-Deliver-3 (od 159 725 zł) i e-Deliver 9 (od 308 497 zł).

Maxus to również młody chiński producent samochodów elektrycznych. Firma działa od 2011 roku i należy do państwowego koncernu SAIC Motor z Szanghaju. Maxus pojawił się w naszym kraju dzięki firmie RSA Polska - to przedstawiciel norweskiej spółki RSA.

Grupa Plichta zaprosi klientów do nowego obiektu jeszcze w te wakacje.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


Z salonu znikają szyldy Opla. Z salonu znikają szyldy Opla.
mJ

Miejsca

Opinie (167) 9 zablokowanych

  • A gdzie stoją elektryki od Mateusza Morawieckiego ? Ten milion, jakoś tak ? (1)

    • 13 1

    • Moje dziecko ma 3 na półce, idę do kiosku po baterie.

      • 0 0

  • Złe wieści dla dzieci z Afryki (2)

    Bez litu z Australii i Chile, grafitu z Chin i Brazylii, manganu z RPA i Australii, a przede wszystkim kobaltu z Demokratycznej Republiki Konga nie da się rozwijać elektromobilności.
    Dlatego dzieci pracujące w kopalniach DRK, będą musiały zwiększyć wydobycie kobaltu w prywatnych kopalniach, żeby eurokraci mogli wprowadzić w życie swój plan, pozbawienia mobilności dużej części mieszkańców euro kołchozu.

    • 19 1

    • To tam dorosłych nie ma tylko głupimi dziećmi się posługują? (1)

      Coś tu śmierdzi mi.

      • 0 2

      • Jesteś po prostu mało rozgarnięty. Nie szkodzi, rozumiemy i współczujemy. Prąd z elektryka Cię poraził. PS. Sam jesteś głupi a nie te dzieci.

        • 0 0

  • Elektryk super sprawa (8)

    11gr/km ładując z sieci, 30gr/km ładując ładowarką w trasie, 0gr/km ładując z FV, w porównaniu z autem benzynowym które obecnie kosztuje 64gr/km.
    Robiąc 20000km rocznie jestem do przodu o ponad 10000zł, co z nawiązką pokrywa mi różnicę między ratą za elektryka a benzynową.
    Do tego 6.5s do setki, darmowe parkowanie, śmigam buspasami w korku, cisza, a jako bonus mogę sobie klimę z apki odpalić 15min przed jazdą.

    • 13 54

    • Czyli kiepsko liczysz bo nie bierzesz pod uwagę różnicy w cenie auta elektrycznego. Za 8 lat może Ci się wyrówna.

      • 0 0

    • Ile to sie laduje? 24h? Czy dluzej? (3)

      Jaki zasieg? 200km? I co w trasie jak chcemy naladowac?

      • 9 3

      • A czytać umiesz? W trasie 30gr/km napisał. (2)

        • 0 3

        • Sorry ale elektryki nie nadają się na trasę (1)

          Wiem że dużo ludzi próbuje udowodnić, że się da, bo da się. tylko sensu w tym brak. To jak model statku w butelce, cieszy oko, ale jest zupełnie niepraktyczne. Samochód jest do jeżdżenia. Elektryk sprawdzi się w mieście, ale ruszanie nim w trasę to pomyłka. Może z czasem się to zmieni, teraz to lipa.

          • 1 1

          • Wszystko zależy jakim elektrykiem - małym starym też się da, ale jako tako wygodnie to jednak dopiero w nowszych.

            • 0 1

    • jest jeden problem (1)

      ja na 20 lat mojej motoryzacji wydałem 150 tysięcy (na wszystko) a tyle kosztuje elektryk w zakupie.

      • 9 2

      • jakbyś kupował nowe spalinówki

        to też byś wydał więcej

        • 2 2

    • jak dla mnie to się opłaca tylko przy drogich samochodach gdzie faktycznie różnica między elektrykiem a benzyną niknie. Przy małych miejskich to totalny nieopył. Niestety nie potrafię znaleźć nic sensownego co pomieściłoby 7 osób, nie byłoby VANem czyli SUV. W europie trudno nawet o spalinowca który by miał 3 pełnowymiarowy rząd, chyba tylko merc GLS. Większość to takie gdzie w 3 rzędzie możesz posadzić tylko teściową. A o takich elektrykach to już w ogóle nie ma mowy. I to jest dla mnie bezsens.

      • 4 1

  • 100 lat temu facet o nazwisku Porshe wymyślił pojazd elektryczny, mający zasięg 150km (4)

    Trzeba się zastanowić, w którym miejscu zatrzymał się postęp w tej dziedzinie i komu było na rękę aby powstrzymać rozwój tej technologi.
    Pojazdy elektryczne to najwolniej rozwijająca się dziedzina. Przez 25 lat Toyota produkuje tego samego Priusa... Od tamtego czasu ludzie z NOKIi 5110 przeszłi do super smartfonow które mają procesory i dyski jak zwykle komputery, a baterie w tych telefonach mają wielkie pojemności aby to zasilić.
    Przeskok w dziedzinie informatyzacji...
    Praktycznie w kazdej dziedzinie życia wszystko poszło do przodu, tylko nie w samochodach zasilanych baterią.

    • 11 4

    • Prius nie ma nic wspólnego z pojazdem elektrycznym (1)

      To pojazd spalinowy z przekładnia elektryczną bezstopniową.

      • 0 0

      • Dużo ma wspólnego - bateria, silniki elektryczne, falownik, brak sprzęgła, rozrusznika, alternatora.

        • 0 0

    • Tu ci gościu poniżej napisał czemu pewne rzeczy zmieniają się wolniej niż inne

      Nie ma sensu doszukiwać się tu żadnej teorii spiskowej. Nikt nie planuje tak dalekosiężnie by upupić elektryki na 100 lat bo dla niego to nic nie zmienia. I tak go wtedy już nie będzie. Baterie w elektrykach zmieniły się tak samo jak baterie w smartfonach czyli w zasadzie niewiele. Tak samo jak bajery typu ekrany, układy scalone itp. I telefony i samochody je dostały. W sumie nie wiem do czego pijesz. To o czym ty piszesz to wygląd. O ile w smartfonie ekran jest na cały telefon i to widać, tak samochód, tak jak opisał inny jegomość pod twoim postem, to 4 koła i kierownica. Taka jest funkcjonalność i zasada działania samochodu. Dlatego nie dostrzegasz jak bardzo się one zmieniły. Przez 25 lat masa samochodów wzrosła jakieś 25%. Masz lepsze systemy bezpieczeństwa, to co powiedziałem czyli bajery, sprawniejsze silniki. Technologicznie zmieniło się wiele. To czego nie widzsz to kolosalny skok w zastosowaniu algorytmów FEMowskich w analizie wytrzymałościowej w crashtestach, w aerodynamice, czy sprawności cieplnej silników.

      • 0 1

    • Toyota i ten sam prius?

      Aha , fakt VW produkuje gola od lat 70 tych , żadnych zmian nie ma : kierownica i 4 koła . Brawo za błyskotliwe porównania

      • 6 3

  • se pojedziesz, do Żukowa i z powrotem (1)

    tylko nie włączaj ogrzewania xd

    • 23 2

    • Jak kupisz 20-letniego przechodzonego elektrycznego rzęcha to możesz mieć rację.

      Ale do Żukowa i z powrotem zajedziesz kilka razy, zresztą w Żukowie jest szybka stacja. Jak taki rzęch byłby spalinowy to przede wszystkim niekoniecznie by w ogóle odpalił, i rozsypać mógłby się na pierwszym skrzyżowaniu.

      • 0 1

  • Czeka nas niedobór i ogromne podwyżki cen prądu. (7)

    Pośrednio przez UE i program ekologiczny Fit For 55, ktory zaklada docelowo, ze mamy byc biedni by mniej emitować. A że prądu brakuje przez greenwashing to wiadomo. Poczytajcie o Norwegii, Szwecji i Australii. A w Polsce też szykują lockdowny energetyczne:

    Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 listopada 2021 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu wprowadzania ograniczeń w sprzedaży paliw stałych oraz w dostarczaniu i poborze energii elektrycznej lub ciepła

    • 58 12

    • No to szykuje się złoty czas dla firm energetycznych - czas kupować ich akcje.

      • 0 0

    • Brednie

      "prądu brakuje przez greenwashing"??? Weź sprawdź znaczenie słów, które Ci podpowiada Ziobro albo inny Bosak. Jestem w pełni za Fit for 55. Przyszłość albo będzie zeroemisyjna albo nie będzie jej w ogóle. Zielone technologie to przyszłość. I to przyszłość zasobna i bezpieczna. Pomyśl, u zarania wszystkich obecnych kryzysów - wojny, kryzysu energetycznego i kryzysu żywnościowego - leży jedno: nasze uzależnienie od paliw kopalnych.

      • 0 8

    • Bzdura (2)

      • 7 30

      • (1)

        Niestety gościu prawdę pisze. Wiesław Gomółka był wizjonerem. Transport zbiorowy dla ludu pracującego, a transport indywidualny tylko dla uprzywilejowanych

        • 27 2

        • Ludu pracujący w stolicy!
          Jeśli my nie popracujemy mocniej, nie damy więcej, to nasze nadzieje nie będą miały realnego oparcia.

          • 5 0

    • F455 już mówią że nie wejdzie, już sięwycofują

      • 1 8

    • Dokladnie tak zafundował nam to Tusk ze swoimi kolesiami

      • 8 8

  • Już widzę kolejki po auta elektryczne ...

    • 0 0

  • Super ze sa elektryki ale kogo na nie stac ?? (6)

    • 2 1

    • Przecież elektryki kosztuje tyle samo co samochody spalinowe. (4)

      • 0 6

      • To prawda. Np Dacia Spring kosztuje tyle co dwie (1)

        Dacie Sandero

        • 3 0

        • Dacia Spring ponoć 70 tys. zł - jest jakiś samochód za 35 tys. zł?

          • 0 0

      • Faktycznie. Np H Kona 1.0 to 86 tys. PLNów

        a H Kona elektryk to od 150 tys. PLNów. Polskie Nowe Złote się zgadzają, cyfry przed nimi nie.

        • 3 0

      • chyba w Norwegii

        • 5 0

    • Też się dziwię kogo stać na Mercedesy, BMW, Audi, Porsche, a pełno tego po ulicach jeździ.

      • 0 3

  • wiecie ile podrożeja ubezpieczenia komunikacyjne przez te elektryki? (1)

    Jesli po dorgach bedzie jeździć wiecej zamochodów wartych 150 tys i więcej to siła rzeczy będa one miec większy udział w rozmaitych stłuczkach i kolizjach a co za tym idzie w likwidacji szkód. Przy wartosciach samochodów rzędu kilkadziesiąt tys, wygląda to znacznie inaczej niż przy droższych pojazdach. Podwyżki składek bedą wiec naturalną konsekwencją większego udziału elektryków w rynku.

    • 4 2

    • Cieszy mnie Twój optymizm, że w Polsce będzie jeździć więcej drogich samochodów.

      • 0 0

  • (2)

    Przekażcie kierownikowi Matusiakowi, że 70 proc. światowej produkcji kobaltu używanego w bateriach litowo-jonowych stosowanych w telefonach komórkowych, laptopach i samochodach elektrycznych pochodzi z afrykańskich kopalni w Kongu. Kobalt ów wydobywają małe dzieci gołymi rękami, zarabiając dolara dziennie. Demokracja, równość, korporacyjna krew.

    • 19 1

    • Takie wydajne są te dzieci w kopalniach? No nie wiem, jakoś rosły facet mi bardziej na górnika pasuje.

      • 0 2

    • To doinformuj się że 50% wydobycia kobaltu na świecie zużywa przemysł petrochemiczny przy produkcji benzyny.

      A 5% górnictwo do maszyn skrawających skałę głównie przy wydobycia węgla.

      • 0 8

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Ile autobusów elektrycznych dotarło do Gdańska w 2022 roku?

 

Najczęściej czytane