• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cwaniactwo na drodze czy niezrozumienie? Kto zawinił w tej sytuacji?

mJ
8 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Jeden z naszych czytelników nagrał niebezpieczną sytuację na drodze, do której doszło tuż przed mostem wantowym im. Jana Pawła IIMapka w Gdańsku. Film nadesłał do naszego Raportu z Trójmiasta. Obejrzycie nagranie i oceńcie sami, kto zawinił w tym zdarzeniu, które należy do tych dość kontrowersyjnych.



Gdyby doszło w tej sytuacji do kolizji, kto byłby sprawcą?

RAPORT Z TRÓJMIASTA

Kamera pokładowa w aucie jednego z czytelników zarejestrowała w sobotę, 6 sierpnia, tuż przed południem niebezpieczną sytuację na drodze w Gdańsku. Co dokładnie się wydarzyło?

Na nagraniu widać dwa samochody, które poruszają się pasem rozbiegowym trasy im. majora Henryka SucharskiegoMapka. Z przodu jedzie biały ford, a tuż za nim srebrne audi. Jako pierwszy pas zmienia kierowca drugiego z aut, czyli audi. I w zasadzie to jest kluczowy moment całego zdarzenia. Audi "wskakuje" na trasę Sucharskiego, przyspiesza i niemal zrównuje się z wciąż jadącym pasem rozbiegowym Fordem.

Ford dojeżdża do końca pasa rozbiegowego i automatycznie włącza się do ruchu. Problem w tym, że w zasadzie na tej samej wysokości było już audi, które musiało wyraźnie przyhamować, aby nie doszło do kolizji. Brakowało niewiele. Ostatecznie po wyraźnym zwolnieniu prędkości przez obu kierowców audi delikatnie wyminęło forda i pognało do przodu. Na całe szczęście obyło się bez szkód.

Drobna kolizja. Czy wzywać policję?



Ocena sytuacji przez dyrektora PORD



Odnosząc się do materiału filmowego, możemy dostrzec przede wszystkim egoizm i brak współpracy pomiędzy kierowcami. To zdarzenie mogło być tragiczne w skutkach, a skończyło się na nieustąpieniu pierwszeństwa przejazdu podczas zmiany pasa ruchu, którego dopuścił się kierujący fordem. Na ostre słowa krytyki zasługuje również kierowca audi, którego zachowanie było niezwykle niebezpieczne. Na pewno zdawał sobie sprawę, że pas ruchu kończy się, kierujący fordem będzie przystępował do zmiany na sąsiedni, a mimo to zwiększył prędkość - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku.
Co myślicie o tym zdarzeniu? Czy waszym zdaniem sytuacja nagrana przez czytelnika to typowe cwaniactwo, a może brak komunikacji, niezrozumienie między kierowcami?

Jak napisać oświadczenie sprawcy kolizji?

mJ

Opinie (237) 6 zablokowanych

  • Zawinili obaj, brakiem wyobraźni.

    Kiedyś gdzieś widziałem takie zdanie: dobry kierowca to kierowca którego nie zauważasz, bo on jedzie i nie przeszkadza innym, nie stwarza problemów.
    Na szczęście coraz więcej ludzi tak właśnie jeździ.

    • 2 0

  • Otóż moi drodzy. (1)

    Audi - mógł chcieć wyskoczyć dalej na lewy ale nie miał gdzie - pewnie zbyt szybko i gęsto jechały tam samochody. Za to ciamajda w Fordzie - zobaczcie ten rower z kręcącą się kierownicą - kto tak przypina cokolwiek do samochodu ? Niechlujstwo i stąd błąd - niedbała zmiana pasa z naturalną olewką. Pewnie obaj ale ja bym obstawial Fordziaka. Póki co jego obowiązek to poczekac. Choć Audi to chamek

    • 3 4

    • Mógł chcieć

      być burakiem.
      Przez takich są wypadki, przez takich giną ludzie.

      • 2 1

  • Jeden I drugi cep ...... przepraszam za określenie.... ale inaczej się nie da

    • 2 0

  • Ten cwaniak z audi myślał że uda mu się od razu przeskoczyć na lewy pas, ale niestety pas był zajęty i tym sposobem go "zblokowało". Poza tym tak patrząc to te audi też tak trochę na styk wyskoczyło przed mercedesem, który widać że musiał lekko przyhamować i zmienić pas.
    Ford jednak faktycznie trochę niemrawo zbierał się do zmiany pasa i coś kiepsko ocenił całą sytuację oraz odległość do końca pasa rozbiegowego.

    • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Na zachodzie nie do pomyślenia (3)

    Nikt by nie wyprzedzał na pasie do włączania się do ruchu, każdy po kolei się włącza a inni mu to umożliwiają. To się nazywa kultura.

    • 145 6

    • Żeby to zrozumieć trzeba miec mózg

      A nie siano jak kierowca audi....

      • 29 3

    • Na Zachodzie??? To chyba czlowieku nigdzie nie byles...

      Takie bydlo jak tych dwoch: 1. W Fordzie wlaczajace sie do ruchu na koncu pasa, albo nawet za - jezeli jest miejsce, bez przyspieszenia albo zrownania predkosci (i czesto bez kierunkowskazu) ; 2. Bydlo w audi - blokujace wjazd na pas nawet dla tych co dobrze wykonuja manewr wlaczanie sie do ruchu - widze codziennie po kilkanascie razy na tym "wspanialym kulturalnym Zachodzie". Jeszcze jest bydlo 3 - tutaj nie opisane - to jest take ktore uzywa pasa rozbiegowego do wyprzedzania w korku, pomimo ciaglej linii - zeby nawet skoczyc o pare samochodow do przodu.

      Ale powidziec nic nie mozesz, bo buc z Afryki pistolet ci wyciagnie... Kultura kierowcow niestety spadla proporcjonalnie do ilosci samochodow na drogach, odleglosci i ciaglego "rat race".

      • 7 7

    • Dokładnie tak jest z tą małą róznicą, że samochód włączający się do ruchu mocno przyspiesza a nie wlecze się zwalnia jak często w PL i dużo wcześniej włącza kierunkowskaz

      • 8 0

  • Ten z rowerami na ponowne szkolenie. (2)

    Jest jedna podstawowa zasada, pas do wlaczania sie do ruchu sluzy, aby rozpedzic tak,zeby plynnie wjechalo na prawo. Co robią młot.ki? Jadą 50km i na koncu wymyszaja zatrzymywanie jadacych normalnie. Nigdy takich tepych dzid nie wpuszczam, tylko takich, co sie rozpedzaja i maja predkosc tych z drogi glownej.

    • 2 9

    • Płynnie na prawo?

      Jesteś pewny?

      • 1 0

    • aby rozpedzic tak

      spróbuj z drugiej strony tego mostu

      • 0 0

  • A czemu ford nie mogl przyhamowac (4)

    I zmiescic sie za audi mial pusto !

    • 3 3

    • (2)

      Bo audi ustawiło się w martwym polu i nie było dla niego widoczne.

      • 1 1

      • (1)

        To tylko pokazuje jakim słabym kierowcą jest kierowca forda. Wjeżdżając na pas rozbiegowy powinien był mieć pełną świadomość o sytuacji wokół niego, tj. powinien wiedzieć o tym, że za nim jest audi, które włączyło się szybciej niż on. Nie była to normalna sytuacja, gdyż to on, będąc pierwszym, powinien był najpierw się włączyć do ruchu, co się nie wydarzyło. Najwyraźniej jednak kierowca forda albo nie miał pojęcia o sytuacji drogowej (nie patrzył w lusterka? rower zasłaniał?) albo miał tę świadomość i liczył na... no właśnie na co?

        • 2 6

        • Prawda

          Jeśli ktoś z tyłu się włącza do ruchu to nie powinien nagle przyspieszać tylko dać możliwość dołączyć również temu co jest przed nami. Taka kultura jazdy:-)

          • 3 0

    • bo zaskoczył go pajac w audi

      • 0 1

  • a dlaczego

    a dlaczego szanowny dyrektor nie zwraca uwagi że ten turysta zasłania rowerami światła ? i tutaj nie chodzi o konkretną sytuację a o zagrożeniu nawet na prostym odcinku

    • 3 0

  • wina jest oczywiscie

    TUSKA!

    für Deutschland!

    • 4 2

  • Kolejka

    Drugi samochód jest winny zagrożenia. Pierwszeństwo miał samochód jadący jako pierwszy.

    • 0 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jakim autem ściga się młody, gdyński kierowca rajdowy Maciej Liszka?

 

Najczęściej czytane