• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Cwaniactwo na drodze czy niezrozumienie? Kto zawinił w tej sytuacji?

mJ
8 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 

Jeden z naszych czytelników nagrał niebezpieczną sytuację na drodze, do której doszło tuż przed mostem wantowym im. Jana Pawła IIMapka w Gdańsku. Film nadesłał do naszego Raportu z Trójmiasta. Obejrzycie nagranie i oceńcie sami, kto zawinił w tym zdarzeniu, które należy do tych dość kontrowersyjnych.



Gdyby doszło w tej sytuacji do kolizji, kto byłby sprawcą?

RAPORT Z TRÓJMIASTA

Kamera pokładowa w aucie jednego z czytelników zarejestrowała w sobotę, 6 sierpnia, tuż przed południem niebezpieczną sytuację na drodze w Gdańsku. Co dokładnie się wydarzyło?

Na nagraniu widać dwa samochody, które poruszają się pasem rozbiegowym trasy im. majora Henryka SucharskiegoMapka. Z przodu jedzie biały ford, a tuż za nim srebrne audi. Jako pierwszy pas zmienia kierowca drugiego z aut, czyli audi. I w zasadzie to jest kluczowy moment całego zdarzenia. Audi "wskakuje" na trasę Sucharskiego, przyspiesza i niemal zrównuje się z wciąż jadącym pasem rozbiegowym Fordem.

Ford dojeżdża do końca pasa rozbiegowego i automatycznie włącza się do ruchu. Problem w tym, że w zasadzie na tej samej wysokości było już audi, które musiało wyraźnie przyhamować, aby nie doszło do kolizji. Brakowało niewiele. Ostatecznie po wyraźnym zwolnieniu prędkości przez obu kierowców audi delikatnie wyminęło forda i pognało do przodu. Na całe szczęście obyło się bez szkód.

Drobna kolizja. Czy wzywać policję?



Ocena sytuacji przez dyrektora PORD



Odnosząc się do materiału filmowego, możemy dostrzec przede wszystkim egoizm i brak współpracy pomiędzy kierowcami. To zdarzenie mogło być tragiczne w skutkach, a skończyło się na nieustąpieniu pierwszeństwa przejazdu podczas zmiany pasa ruchu, którego dopuścił się kierujący fordem. Na ostre słowa krytyki zasługuje również kierowca audi, którego zachowanie było niezwykle niebezpieczne. Na pewno zdawał sobie sprawę, że pas ruchu kończy się, kierujący fordem będzie przystępował do zmiany na sąsiedni, a mimo to zwiększył prędkość - wyjaśnia Roman Nowak, dyrektor Pomorskiego Ośrodka Ruchu Drogowego w Gdańsku.
Co myślicie o tym zdarzeniu? Czy waszym zdaniem sytuacja nagrana przez czytelnika to typowe cwaniactwo, a może brak komunikacji, niezrozumienie między kierowcami?

Jak napisać oświadczenie sprawcy kolizji?

mJ

Opinie (237) 6 zablokowanych

  • Cwaniak w Fordzie na wakacjach

    Wymuszenia są na porządku dziennym. Ford wymusza pierwszeństwo a ludzie zganiają na Audi. To nie Audi włącza się do ruchu. Gdzie jest policja ?

    • 4 12

  • Trochę nie w temacie

    Polecam autorowi artykułu nie zabierać się za pisanie na tematy związane z ruchem drogowym jeżeli nie rozróżnia wyprzedzania od wymijania oraz zmiany pasa od włączania się do ruchu

    • 0 2

  • Audi zawinił (7)

    Ford ma cały czas włączony kierunkowskaz sygnalizując zamiar zmiany pasa ruchu.
    Art. 24. Ustawy Prawo o ruchu drogowym mówi, że kierujący pojazdem jest obowiązany przed wyprzedzaniem upewnić się w szczególności, czy ma odpowiednią widoczność, dostateczne miejsce do wyprzedzania, czy jadący za nim nie rozpoczął wyprzedzania oraz czy kierujący jadący przed nim na tym samym pasie ruchu, nie zasygnalizował zamiaru wyprzedzania innego pojazdu, zmiany kierunku jazdy lub zmiany pasa ruchu.
    Audi nie miał prawa wyprzedzać.

    • 4 3

    • na filmie widać tylko kierunkowskaz audi, nie forda (6)

      gdzie (w której sekundzie filmu) widać włączony kierunek forda?

      • 1 1

      • Zrób zbliżenie, zobaczysz. (5)

        Zbliżenie

        • 0 1

        • (4)

          Kierunkowskaz widać w okolicy 23-25s, kiedy ford, po postoju, włącza się na prawy pas.

          • 1 1

          • Widać już w 14 sekundzie (3)

            Jak tylko Audi odsłania Forda.
            Wytęż wzrok.

            • 0 1

            • nic nie widać

              z tej pikselozy nic nie można wywnioskować na 100%. Może był włączony kierunkowskaz, może nie. Jakość filmu nie daje tej pewności.

              • 0 1

            • (1)

              Po pierwsze Ford nie miał żadnego kierunku włączonego, poza kilkoma pierwszymi sekundami.

              Po drugie, nawet jakby miał, to przez źle zamontowany rower można tego nie widzieć.

              Po trzecie, jest "eko melepetą" i ciśnie na 5 przy 50/h.

              • 2 1

              • Kierowca Audi widział doskonale

                Włączony kierunkowskaz.

                • 0 1

  • Audi zmieniło już pas, więc miało pierwszeństwo na tym pasie, (2)

    ale powinien wpuścić przed siebie biednego Forda, któremu już się kończył pas rozbiegowy. Wystarczy odrobina uprzejmości na drodze i wszyscy będą zadowoleni.

    • 5 2

    • nie powinien, tamten ma ustapić pierwszenstwa

      • 0 1

    • Jak d*pokierowca w Fordzie nie umie zredukować i depnąć na gaz to jego problem.

      • 0 2

  • Winny teb z Forda, ale ...

    Ten z Audi jest zwyczajnym chamem. Pytanie czy nie zrobił tego celowo, ale tego się nie dowiemy

    • 2 3

  • Z jakichś bliżej nieokreślonych powodów ...

    zawsze stroniłem od kupna audi, bmw,
    vw, czy mercedesa.
    Z tych samych bliżej nieokreślonych powodów nie słucham martyniuka i pokrewnych ...

    • 3 4

  • Ja (1)

    Stanę trochę w obronie pirata poniewaz problemem jest rownież to (szczegolnie na obwodnicy i autostradzie) że duża ilość pojazdow zamiast dynamicznie włączać się do ruchu bo do tego służy taki pas, wskakuje na główny ps z prędkością 50,60 km /h

    • 5 3

    • Bo teraz uczą i**otów jeździć benzyną jak dieselem. Jedzie taki 45/h i on już ma 6 zapiętą przy 1700RPM... Jak to ma przyspieszyć?

      • 1 0

  • Mnie osobiście wkurza jak ktoś włącza się do ruchu np. na obwodnicy i jedzie równo ze mną, wymuszając hamowanie lub zjazd na lewy pas, a wystarczy dodać trochę gazu i wyprzedzić lub przyhamować i włączyć się za mną.

    • 5 0

  • Można lepiej

    Ogólnie dramat. Wyprzedzam zaraz po wjechaniu na pas rozbiegowy, ale wjeżdżam od razu na lewy pas (upewniam się że jest pusty i mam odpowiednią prędkość w innym przypadku dostosowuję się do pojazdu przede mną) tak, aby inny samochód mógł się normalnie włączyć. Wyprzedzić żeby zablokować inny pojazd i jednocześnie hamować to poziom inteligencji na poziomie glonów w Bałtyku.

    • 4 0

  • (1)

    Przeczytałem informację o 72 letnim kierowcy który prowadził pechowy autobus a którym zginęło tyle osób a wiele jest rannych . Z całym szacunkiem ale miejsce tego 72 latka było na miejscu pielgrzyma a nie za kierownicą . Każdy wiek ma swoje prawa ale również i ograniczenia , ten człowiek nie powinien zasiadać za kierownicą autobusu jadącego nocą w nieznanym kraju. Po to ktoś wymyśl wiek emerytalny aby przynajmniej w niektórych zawodach ludzie w słusznym nie musieli pracować aby swoją niedyspozycją psychofizyczną nie narażać innych na takie konsekwencje. Żeby była jasność , jestem w podobnym wieku i widzę ile mogłem jeszcze 10 lat temu a ile mogę dziś .

    • 1 0

    • ale firmy transportowe mają to w du....

      taki 72 latek weźmie mniej niż 35latek, bo 72latek ma emeryturę i firma transportowa płaci mniejsze składki, wina jest systemu w tym kraju, firmy ratują się jak mogą przed dużymi kosztami, ile jest ogłoszeń że zatrudnią 25latka z orzeczeniem o niepełnosprawności lub rencistę

      • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane