• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czy strażacy potrafią gasić auta elektryczne?

mJ
27 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (201)
26.03.2023. Pożar elektrycznego Mercedesa w pow. Kartuskim. Tak wyglądał "pojazd" przed zatopieniem go w kontenerze. 26.03.2023. Pożar elektrycznego Mercedesa w pow. Kartuskim. Tak wyglądał "pojazd" przed zatopieniem go w kontenerze.

Osoby, które choć trochę interesują się samochodami elektrycznymi wiedzą, że w razie pożaru ugaszenie takiego pojazdu nie jest łatwe. "Elektryków" na drogach przybywa, potencjalne ryzyko zdarzeń z takimi autami rośnie, ale czy strażacy potrafią je gasić? Co ciekawe, gdy publikowaliśmy ten artykuł strażacy z Pomorza walczyli z pożarem "elektryka". Auto zostało ugaszone po... 21 godzinach.



Czy obawiasz się samozapłonów aut elektrycznych?

Elektryfikacja europejskiej motoryzacji trwa od kilku lat. W ofertach producentów roi się od aut elektrycznych. Co zresztą zaczynamy widzieć także na naszych ulicach - samochodów z zielonymi tablicami rejestracyjnymi jest coraz więcej. A więcej "elektryków" oznacza większe prawdopodobieństwo ich uczestnictwa w kolizjach i wypadkach drogowych. Czy polscy strażacy wiedzą, jak obchodzić się z takimi samochodami? Zapytaliśmy u źródła.

Straż wie, jak gasić "elektryki"



Państwowa Straż Pożarna zapewnia, że strażacy są przygotowani do gaszenia pożarów pojazdów z napędem elektrycznym. Największą trudnością przy tego typu działaniach jest znaczne zapotrzebowanie na wodę niezbędną do gaszenia i chłodzenia palących się baterii w takich pojazdach.

Zgodnie z procedurą straży pożarnej, niewielkie pożary samochodów elektrycznych możemy gasić przy użyciu gaśnic proszkowych lub pianowych zachowując bezpieczną odległość wskazaną na etykiecie gaśnicy. Rozwinięty pożar samochodu elektrycznego gasimy z wykorzystaniem wody, piany sprężonej tzw. CAFS (Compressed Air Foam System) oraz proszkiem gaśniczym z wykorzystaniem samochodów straży pożarnej wyposażonych w zbiornik na proszek gaśniczy. Gaszenie pożarów z wykorzystaniem powyższych środków gaśniczych można prowadzić nawet bez odłączenia instalacji wysokiego napięcia w samochodzie. Minimalna odległość między źródłem pożaru a wylotem strumienia środka gaśniczego to 1 m dla rozproszonych prądów wody oraz 5 m dla zwartego strumienia wody. Pożarów samochodów elektrycznych nie gasimy za pomocą strumieni piany ciężkiej oraz średniej. Liczba spienienia to od około 5 do 200 - wyjaśnia bryg. Karol Kierzkowski, rzecznik prasowy komendanta głównego PSP.
Jedną z metod gaszenia "elektryków" jest umieszczenie ich w kontenerze wypełnionym wodą. Nie we wszystkich przypadkach jest to jedna metoda możliwa do zastosowania. Drugim problemem jest ich dostępność. Na cały kraj jest ich raptem kilka. Pomorska straż planuje zakup takiego kontenera.

W takim kontenerze zatapiane są auta elektryczne. W takim kontenerze zatapiane są auta elektryczne.

Pożar samochodu. Skąd bierze się samozapłon? Pożar samochodu. Skąd bierze się samozapłon?

Szkolenia i nowe zasady dla strażaków



Komenda Główna Państwowej Straży Pożarnej wychodząc naprzeciw nowym zagrożeniom, w czerwca 2020 roku wprowadziła w podległych jednostkach PSP "standardowe zasady postępowania podczas zdarzeń z samochodami osobowymi z napędem elektrycznym". Wprowadzenie nowych procedur w jednostkach straży pożarnej poprzedzone zostały licznymi konsultacjami, m.in. z podmiotami branży przemysłu samochodowego, instytutami badawczymi i jednostkami ochrony przeciwpożarowej.

W taktyce działań ratowniczych zasady przewidują wykorzystanie sprzętu pożarniczego i specjalistycznego powszechnie dostępnego na wyposażeniu samochodów ratowniczo-gaśniczych, tak aby wszystkie jednostki zdolne były podjąć skuteczne działania na miejscu akcji. Jednocześnie mając na uwadze dynamikę rozwoju branży pojazdów elektrycznych strażacy uczestniczą w licznych szkoleniach i seminariach organizowanych we współpracy z producentami samochodów, a także organizacjami pozarządowymi - dodaje rzecznik prasowy.
W Komendzie Głównej PSP powołany został zespół zadaniowy do aktualizacji wspomnianych zasad. Zadaniem zespołu jest poznawanie efektywnych metod i technik gaszenia pożarów pojazdów elektrycznych, a także wypracowanie dalszych rozwiązań mających wpływ na bezpieczeństwo ratowników podczas działań ratowniczo-gaśniczych w zdarzeniach z udziałem samochodów o napędzie elektrycznym.

Ponadto w ramach prac zespołu zwrócono się do ośmiu krajów UE z prośbą o udzielenie odpowiedzi o rozwiązaniach funkcjonujących w tych państwach w zakresie działań ratowniczo-gaśniczych przy zdarzeniach z udziałem samochodów o napędzie elektrycznym. Uzyskane informacje posłużą do wypracowania jeszcze skuteczniejszych procedur w tym zakresie, co pozwoli na prowadzenie działań zapewniając jak najwyższy poziom bezpieczeństwa zarówno strażaków, jak i osób ratowanych - mówi przedstawiciel straży.
Koniec aut spalinowych przesądzony? To się okaże Koniec aut spalinowych przesądzony? To się okaże

Pożary aut elektrycznych



Na szczęście, póki co, pożarów aut elektrycznych w Polsce było bardzo mało. W ubiegłym roku na terenie całego kraju odnotowano ich 10. Dla porównania - w analogicznym okresie strażacy gasili 8333 samochodów spalinowych.

Pomorscy strażacy w 2022 roku gasili trzy pojazdy hybrydowe, z czego dwa na autostradzie A1.

Ile trwa gaszenie auta elektrycznego? Długo. Średni czas działań gaśniczych przy pożarach pojazdów elektrycznych wynosi około 1,5 godz. Najdłuższy pożar "elektryka" z dnia 10 września 2021 roku w Polsce trwał... 9 godz. i 16 min.

Ciągły rozwój nowoczesnej technologii, w tym wzrost udziału pojazdów elektrycznych na całym świecie w stosunku do pojazdów spalinowych jakie są obecnie produkowane, wymusza na służbach ratowniczych, jak i producentach podejmowanie kroków służących skróceniu czasu prowadzenia działań, jak również strat z nimi związanych. Dodatkowo, skrócenie działań ratowniczych ma duży wpływ na ochronę środowiska naturalnego poprzez redukcję emisji gazów cieplarnianych - zakończył bryg. Kierzkowski.
Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw

  • Pożar samochodu elektrycznego, 26.03.2023.
  • Pożar samochodu elektrycznego, 26.03.2023.
  • Pożar samochodu elektrycznego, 26.03.2023.
  • Pożar samochodu elektrycznego, 26.03.2023.
  • Pożar samochodu elektrycznego, 26.03.2023.
  • To zdjęcie poglądowe. Nie jest to samochód elektryczny.

26.03.2023 r. - pożar pierwszego "elektryka" na Pomorzu



Co ciekawe, w niedzielny wieczór, 26 marca, w Tuchomiu zapalił się samochód elektryczny. To pierwszy taki przypadek na Pomorzu. Do gaszenia wykorzystano zwykły kontener wypełniony wodą. Samochód spalił się do cna. Strażacy przystąpili do gaszenia w niedzielę po godz. 21. Dogaszanie w kontenerze... wciąż trwa (poniedziałek, godz. 12). Z samochodu pozostała rama i bateria, z której ugaszaniem w dalszym ciągu walczą strażacy.

Akcja gaszenia "elektryka" zakończyła się w poniedziałek, około godz. 18. Trwała blisko 21 godzin.



Jak ugasić pożar auta? Jak ugasić pożar auta?

mJ

Opinie (201) 8 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • Opinia wyróżniona

    Nie wszystkie baterie palą się. (3)

    A moc pożaru zależy od naładowania pojazdu, pojemności baterii i ich typu.

    • 4 33

    • Niektóre też wybuchają...

      • 0 0

    • nie wszystkie ogniwa nadają się do elektryków (1)

      problem jest taki, że te które nadają się lecą z dymem świetnie

      • 20 1

      • Nie masz pojęcia o akumulatorach

        • 2 13

  • Opinia wyróżniona

    To tylko teoria (17)

    Można gasić samochód elektryczny nawet w basenie, ale najpierw trzeba znaleźć kogoś kto zaczepi liny pod takim samochodem i dźwig, który płonące auto podniesie i je tam umieści. W Niemczech kiedyś gasili elektryka 3 dni.

    • 87 3

    • (2)

      Taka to ekologia...

      • 3 1

      • (1)

        Bo to żadna ekologia ale "greenwashing". Prawdziwa ekologia to projektowanie i urządzanie miast tak by wszystkie potrzebne funkcje były osiągalne pieszo/rowerem/komunikacją zbiorową.

        • 2 0

        • Taak, bo jak ktoś pracuje np. w fabryce, to każdemu mini fabrykę postawią w odległości 15 minut rowerem... Tak samo Ikea, markety budowlane i wiele, wiele innych... Na wakacje też sobie pojedziesz rowerem 15 minut od domu. A co do komunikacji zbiorowej, to ja 10 minut muszę iść do tramwaju czy autobusu, a nie mieszkam na żadnym z*dupiu, więc jakie 15 minut?

          • 0 0

    • chemikalia które są w bateriach palą się nawet pod wodą (12)

      • 23 0

      • a teraz puscmy wodze wyobrazni (4)

        mija 25 lat, w typowy budynek w cetrum miasta, a w nim hala garazowa, wjazd to typowa brama 3x2,5m a w srodku 100-150 elektrykow..... i zalozmy, ze wszyscy na weekend chca sie ladowac..... pobor pradu w ci*l..... nawet nie pytam o limit roczny na gospodarstwo domowe..... a niech jeden z nich sie zapali..... i pies drapal te fury za 100 kola kazda.... ale jak pozar naruszy konstrukcje nosna to ubezpieczyciel bedzie musial zaplaci za 100-150 mieszkan po 1 mln kazde

        • 13 1

        • Przeżyłem pożar auta z silnikiem benzynowym w hali garażowej.
          Nie trzeba szukać elektryków, których w Polsce jest jak na lekarstwo. Stare złomy, nie serwisowane stanowią większe zagrożenie od nowych aut.
          Co będzie, jak taki złom wiedzie tak sobie do hali garażowej, bo go ktoś wpuścił i tam się zapali?
          W domu, w którym mieszkam zdarza się nagminnie, że parkują auta obce, stoją na drodze ewakuacyjnej.

          • 0 1

        • A teraz nie puszczajmy (1)

          typowa stacja benzynowa w cetrum miasta, dookoła bloki, wjazd to typowa wąska uliczka 3m a w kolejce 100-150 benzynówek..... i zalozmy, ze wszyscy na weekend chca tankowac..... benzyny w ci*l..... nawet nie pytam o limit roczny na gospodarstwo domowe..... a niech jeden z nich sie zapali..... i pies drapal te fury za 100 kola kazda.... ale jak pozar naruszy konstrukcje nosna to ubezpieczyciel bedzie musial zaplaci za 100-150 mieszkan po 1 mln kazde

          • 0 10

          • podczas tankowania benzyny kierowca jest w pobliży i samo tankowanie trwa kilka minut

            • 6 0

        • ubezpieczenia oc pokrywają szkody do miliona euro. powyżej dopłaca... właściciel auta :D

          • 4 0

      • (6)

        Zwłaszcza lit lubi wodę XD

        • 13 6

        • (5)

          Fajnie, tylko w bateriach nie ma czystego litu...

          • 7 7

          • dotknij wnętrza wilgotną ręką i dopuść powietrze to zobaczysz co jest i jak reaguje (4)

            • 7 0

            • Nie rozbierałeś nigdy baterii z telefonu? (3)

              Dopóki nie zrobisz zwarcia, przebijając ją na przykład metalowym nożem, absolutnie nic się nie dzieje i możesz ją sobie rozwinąć.

              Na YouTube jest pelno filmików z rozbierania baterii.

              • 2 0

              • (2)

                Podczas wypadku nie trudno o rozerwanie baterii. Im wiecej bedzie elektrykow tym wiecej bedzie wypadkow tym wiecej bedize samozaplonow.

                Pytanie czy strazacy beda mieli tyle kontenerow z woda na te palace sie elektryki

                • 2 1

              • A jak ma dojście do wypadku w hali garażowej? (1)

                I to takiego który uszkodzi baterię?

                • 2 1

              • Nie jeździsz 120km/h po hali garażowej?

                • 0 2

    • pamiętam!!!1 ile piwa, wurstów i sauerkrautu przeżarli wtedy, trzy dni ogniska...

      • 3 0

  • Opinia wyróżniona

    Co z elektrykami w halach garazowych? Czy unia to przewidziala? Czy ubezpieczyciele podniosa stawki za ubezpieczenie (15)

    mieszkan w zwiazku ze zwiekszonym ryzykiem dlugotrwalego pozaru w garazach pod budynkiem? jak beda gaszone takie pojazdy?

    • 75 2

    • (9)

      Już OC przez to podrożało. W Skandynawii jest zakaz wjazdu elektrykami na promy...

      • 14 3

      • taa, w 1 małej firmie, która sama ma promy hybrydowe :)

        • 0 0

      • W Szwecji nie ma niestety takiego zakazu. (1)

        Przynajmniej na promach Stena Line.

        • 1 1

        • Tutaj chodzi o lokalne promy

          • 1 0

      • Dosłownie na jeden prom ale news się ładnie niesie

        • 2 1

      • (4)

        Dziwne ze nie ma zakazu wjazdu na parkingi podziemne, zwłaszcza ze tam budują z dawna. W stv jak się elektryk zapalił na parkingu przy lotnisku, to zrównał z ziemia cała konstrukcje metalową 3 piętra razem z samochodami parkującymi obok. Odnośnie tych promów, są elektryczne. Ten kraj to stan umysłu.

        • 9 0

        • Ale tam nie płonął elektryk tylko zwykłe spaliniaki... (3)

          • 2 4

          • (2)

            Tam sie wszystko paliło od tego elektryka .

            • 6 2

            • (1)

              "Strach przed samochodami elektrycznymi bardzo chętnie podsycają media walczące o klikalność. Gdy na ulicy Górczewskiej 181 w Warszawie doszło do pożaru w garażu podziemnym, który zniszczył 46 samochodów, media natychmiast zaczęły kolportować informację, że zapalił się samochód elektryczny. Nikt jej natomiast później nie zdementował, gdy okazało się, że w garażu nie było ani elektryka, ani nawet hybrydy."

              • 7 3

              • Nie wiem co było przyczyna pożaru w Warszawie, jednak tutaj oficjalnie napisali, ze przyczyną byl elektryczny samochód.Potwierdziły to służby. Widziałeś kiedyś jak się pali taki samochód, zastanawiałeś się dlaczego tak trudno go ugasić? Pewnie nawet nie siedziałeś w takim samochodzie. Media to się wręcz podniecają lobbując zabawki dla dużych dzieci, ukrywając pewne fakty! Nawet ten artykuł świadczy o tym, ze nie ma się czego bać. A jest się czego bać.

                • 2 1

    • Nie musi być elektryk samochód

      Wystarczy hulajnoga lub rower elektryczny których jest pełno w halach garażowych. I to z badziewiem No name,

      • 2 0

    • dokładnie, to powinno być uregulowane
      Po pierwsze suma gwarancyjna ich polis powinna być znacznie podniesiona ze względu na duże prawdopodobieństwo że budynek w którym wybuchnie taki pożar będzie się nadawał do rozbiórki.
      Do tego powinien być zakaz parkowania, a już na pewno ładowania takich aut w halach garażowych, a jest to coraz popularniejsze że właściciele takich pojazdów robią sobie przyłącze w hali garażowej.
      Potem będzie budynek do rozbiórki i na pewno 1mln eur sumy gwarancyjnej nie wystarczy.

      • 2 1

    • Będą kopać się po kostkach w sądzie. (1)

      Patrz Warszawa, ul. Górczewska. Ludzie nadal nie wrócili do domów.

      • 7 4

      • I po co bzdury powielasz?

        Na Górczewskiej nie było w hali garażowej ani jednego elektryka. Pożar wywołał samozapłon samochodu spalinowego i wszystkie spalone auta były spalinowe.

        • 6 10

    • Umieszczą dom w kontenerze z wodą.

      • 19 0

  • (13)

    10 pożarów to dużo, skoro jest tych pojazdów o wiele mniej niż spaliniakow i są to nowsze pojazdy. Powinien być zakaz wjazdu do parkingów podziemnych dla elektryków.

    • 64 8

    • spalinówek jest ponad 27 milionów w Polsce (10)

      elektryków ok 30 tysięcy

      • 12 2

      • Pod koniec stycznia 2023 r. po polskich drogach jeździło 63 701 elektrycznych samochodów osobowych (9)

        Ale nawet jakbyś policzył dla 30 tys

        (10/3000)*100=0,03%
        (8333/29mln)*100=0,03%

        Czyli liczba pożarów identyczna xD

        A biorąc faktyczne dane z GUS to na 1000 pojazdów tych elektrycznych pali się dwa razy mniej niż spalinowych.

        • 8 4

        • A czas? (1)

          Spalinówka zgaszona po 20/30 minutach pracy strażaków, a chemiczna bomba paląca się 20 godzin, widzisz różnicę?

          • 3 0

          • 1h 30 min średnio na ugaszenie elektryka. Poszukaj sobie najdłuższej akcji gaśniczej pojazdu spalinowego. Nie znacie czegoś to się boicie. To tak jak z oddawaniem komórek macierzystych / szpiku. Ludzie się boją bo nie wiedza ze w 90% dawców z krwi się pobiera.

            • 0 0

        • Lubię ten argument, że pali się taki sam % pojazdów (4)

          Szkoda tylko, że nikt nie bierze pod uwagę, że palą się spalinowe, 30-letnie podrutowane T4 i inne busy z przebiegiem od miliona km w górę, elektryki tymczasem palą się nowe, max. 5-letnie.

          • 14 4

          • Łojej, dobrze że telefony nie dożywają 20stu lat, ile by to pożarów było spodni i sukienek :-)

            • 0 1

          • Mi się spalił roczny peugeot z silnikiem diesla (1)

            Sąsiadowi półroczne Audi q5

            • 2 7

            • podpaliłeś somsiadowi, a somsiad Tobie :)

              • 8 1

          • akurat nowe szroty spalinowe też się palą często

            • 3 3

        • mowa o elektrykach 100% nie o hybrydach które uwzględniasz w całkowitej sumie (1)

          różnica jest taka, że spalinówkę jest stosunkowo łatwo ugasić, czego o palącym się ogniwie nie można powiedzieć. Po ugaszeniu przewidziane są dodatkowe procedury chłodzenia całości i przechowywania wraku albo w kontenerze z wodą albo w pojemniku z azotem i argonem (jak w przypadku systemów gaszenia serwerowni albo pomieszczeń z szafami elektrycznymi).

          • 9 1

          • Mowa o elektrykach i hybrydach które mają takie same baterie tylko o mniejsze pojemności

            • 2 0

    • (1)

      A przez to że często dochodzi do ich pożarów, które skutkują całkowita kasacja samochodu i nie da się ich naprawić, wszyscy płacimy coraz większe OC....

      • 3 1

      • Nooo, często, tak często jak spalinówek statystycznie póki co, śpij spokojnie, to tylko koszmar był :-)

        • 0 1

  • Zakazać produkcji aut elektrycznych.

    Zakaz produkcji to jedyne sensowne rozwiązanie na dziś. 1) są bardzo drogie w produkcji 2) nieekologiczne-wyczerpią się złożą litu-czyli "paliwo" kopalne 3) brak wystarczającego prądu w polskiej sieci do ładowań tysięcy elektryków 4) bardzo małe zasięgi 5) jak naładować auto w lesie? 6)co z utylizacją starych 7) są łatwopalne -pożary nie do ugaszenia-auto musi wypalić się samo do końca.

    • 0 0

  • (1)

    Ciekawe ile mamy elektryków na Pomorzu bo pierwszy już w płomieniach wyzionął ducha a taki ładny był niemiecki

    • 1 0

    • W Gdyni na skrzyżowaniu Swarzewska Morska solidnego dzwona miał elektryczny Mercedes EQC zapewne trafił na żyletki ponieważ w miejscu gdzie on zawsze parkował nie ma go już od momentu wypadku

      • 0 0

  • (11)

    Dlatego samochody elektryczne to żadne rozwiązanie. Zajmują tyle samo miejsca co każdy inny samochód, ważą więcej (więc bardziej niszczą nawierzchnię, są bardziej niebezpieczne dla otoczenia przy zderzeniu), akumulatory łatwo uszkodzić w stłuczce, a surowce których potrzeba do wyprodukowania baterii starczyłyby na setkę rowerów elektrycznych.

    Potrzebujemy mniej samochodów, za to lepszej komunikacji zbiorowej i rowerowo-pieszej.

    • 40 21

    • (5)

      Specjalnie pod elektryki zmienią teraz uprawnienia prawa jazdy kat. B. Będzie do 4,5 tony żeby elektryki z jako taką baterią można było prowadzić na kat.b

      • 5 1

      • Golf TDI waży 1.3 tony (3)

        E-Golf 1.6. Faktycznie, porażająca różnica...

        • 0 0

        • (2)

          Golf TDI zwłaszcza 4 generacji id. To ma blachę golf 8 jest zbudowany z czegoś niewiele grubszego niż puszka po piwie

          • 0 2

          • Ale kogo obchodzą jakieś muzealne szroty? (1)

            Blachę ma taką, że uderzając we współczesny samochód składa się jak harmonijka :D

            Jeżeli nie boisz się do takiego wsiadać, szanuję odwagę :D

            • 1 0

            • Co ty powiesz kr..tynku może prawa fizyki zaginają? Może mi powiesz pal..cie że mini samochodzik wytrzyma zderzenie ze starą klasa S z 2000 r? Gwiazdeczki ncap to pic na wodę

              • 0 0

      • Coś dzwoni, ale w drugą stronę - kampera i dostawczaka spalinowego 3,5t na B, a elektrycznego do 4,5t.

        • 1 0

    • i są nienaprawialne (4)

      • 12 4

      • dokladnie jak twoja glowa (3)

        • 2 1

        • (2)

          Bateria stanowi 3/4 ceny tego auta biedny id. To chyba mi nie powiesz że jakieś maleńkie renault z plastiku jest warte 120 tysięcy złotych

          • 0 1

          • Jak liczysz ceny wymiany w ASO, silnik spalinowy to też. 3/4 ceny auta. (1)

            • 0 0

            • Mam ponad 20 letnie auto w którym silnik jest w dobrym stanie nie muszę niczego wymieniać

              • 0 0

  • (9)

    A zastanówcie się, niby elektryki takie ekologiczne, ale podczas takiego pożaru, który trwa od 1,5 godziny nawet do 9, ile dwutlenku węgla i innych gazów się wytwarza...

    • 50 8

    • Mniej niż podczas pożaru pełnego baku paliwa. (8)

      Pomijając to, że taki bak i tak przepalasz kilkanaście-kilkadziesiąt razy w roku.

      • 6 14

      • (2)

        Co ty powiesz lewacki id. To 50 l benzyny pali się cały dzień czy pół dnia?

        • 1 1

        • Jak będziesz gasił je wodą, a nie dedykowanym do benzyny sprzętem, spoko wystarczy na cały dzień. (1)

          • 0 0

          • Wystarczy standardowe gaszenie pianą

            • 0 0

      • A prąd do elektryków to masz z czego? Z węgla z elektrowni - eko fikcja (4)

        • 22 5

        • Z paneli fotowoltaicznych, jak znakomita większość posiadaczy elektryków... (2)

          • 5 9

          • ty szmondaku

            • 0 0

          • dokładnie

            • 2 3

        • z gniazdka

          • 11 2

  • To że mało się spaliło wynika tylko z ich ilości w stosunku do spalinówek (6)

    w wielu miastach w USA i Chin jest całkowity zakaz wjazdu elektryków do parkingów podziemnych, ciągle wprowadzają nowe przepisy które zaczynają to obejmować. Jak dojdzie do zapłonu tego nie da się w takim miejscu praktycznie ugasić. Jak wyglądają takie pożary można sobie wyklinać w wyszukiwarce
    Tesla set itself on fire and exploded
    Electric bus bursts into flames, sets nearby vehicles on fire

    Każdy kto bawi się RC wie doskonale co dzieje się np z LIPO które przy kraksie lub w czasie transportu ulegnie uszkodzeniu mechanicznemu lub przepięciu przy ładowaniu lub podłączaniu....

    • 43 4

    • Bzdury (4)

      Dane statystyczne pokazują wyraźnie że na 1000 pojazdów danego typu elektryków pali się dwa razy mniej niż spalinowych.

      • 2 14

      • (2)

        Oczywiście oczadzony propaganda id. To spalinowe auta to zło unijna bolszewia zadekretowala

        • 2 1

        • Spalinowe auta to zło, bo obiektywnie silnik spalinowy nie nadaje się do napędzania samochodów. (1)

          Zero momentu przy ruszaniu, niesamowicie wąski zakres użytecznych obrotów, potężne opory wewnętrzne, zero odzyskiwania energii...

          Można tak wymieniać i wymieniać, co widzą też sprzedawcy i producenci paliwa (jak to, ktoś sam będzie mógł wyprodukować prąd, bez naszego monopolu?) i szerzą pierdoły, jak to zła Unia chce zabrać Ci spalinówkę, bo elektryk jest wybitnie gorszy...

          • 0 1

          • Zielona unijna bolszewia niech się goni w piętkę

            • 0 0

      • naucz się liczyć i sprawdz dane jeszcze raz

        • 5 2

    • statystycznie

      słuszna uwaga, elektryków jest bardzo mało, 10 pożarów oznacza, że spaliło się 1 auto na 3000, z kolei taka ilość pożarów samochodów "klasycznych" oznacza, że pożar dotknął 1 auto na 3500 sztuk. Biorąc pod uwagę, że auta spalinowe są w większości dużo starsze, niż nowiutkie elektryki, z tymi drugimi może być coraz gorzej.
      Ale ej - przynajmniej jest ekologicznie, prawda?

      • 4 1

  • A ja tak dla kolegi zapytam,a do jeśli taki elektryk zapali się w garażu podziemnym mieszkalnym lub handlowym daj my na to w galerii Forum ..to jak wtedy gasić taki pojazd bo kontenerek odpada?? Pytanie dla nas wszystkich bo chodzi o życie i bezpieczeństwo. Może straż pożarna powinna się wypowiedzieć ?

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Liftback to:

 

Najczęściej czytane