• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: Auto elektryczne? Minimum 300 km zasięgu

mJ
12 lutego 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (325)
Nasz czytelnik mieszka w bloku i zastanawia się, czy zakup auta elektrycznego ma w ogóle sens. Na zdjęciu elektryczna Kia EV6 z zasięgiem około 500 km na jednym ładowaniu. Nasz czytelnik mieszka w bloku i zastanawia się, czy zakup auta elektrycznego ma w ogóle sens. Na zdjęciu elektryczna Kia EV6 z zasięgiem około 500 km na jednym ładowaniu.

Jeśli miałbym zdecydować się na zakup auta elektrycznego, to ten samochód musiałby oferować co najmniej 300 km zasięgu na jednym ładowaniu. Tak, żebym ładował go co 4-5 dni. Wówczas miałoby to jakikolwiek sens - napisał pan Michał. Czy zgadzacie się z opinią naszego czytelnika?



Kiedy kupisz swoje pierwsze auto elektryczne?

Napisał do naszej redakcji pan Michał, czytelnik portalu Trojmiasto.pl, który poruszył temat aut elektrycznych. Poniżej jego wiadomość.

Jak zapewne wiele osób mam mieszane uczucia co do kierunku, w którym zmierza motoryzacja. Mimo wielu niedociągnięć kładzie się bardzo mocny nacisk na elektryfikację. Obawiam się, że nie ma przed tym ucieczki.

"Elektryk" w... bloku



Zacząłem sobie wyobrażać moje życie, w którym posiadam auto elektryczne. Jak miałoby to wyglądać? Zasadniczym problemem jest fakt, że mieszkam w bloku. Możliwości ładowania są bardzo problematyczne. Nie posiadam miejsca w hali garażowej (choć wiem, że niewiele by to w tym przypadku zmieniło, bo przecież w halach nie ma ładowarek), a przecież nie będę zrzucał przedłużacza z trzeciego piętra, żeby naładować auto. Dlatego jedyną opcją jest skorzystanie z płatnych, ogólnodostępnych ładowarek.

W tych salonach kupisz auta elektryczne


Minimum 300 km zasięgu



Każdego dnia do pracy "wykręcam" około 60 km w dwie strony. Co przez pięć dni, od poniedziałku do piątku, daje w sumie 300 km. Z racji braku możliwości ładowania auta przy domu musiałbym ograniczyć liczbę tygodniowych wizyt na stacjach ładowania do minimum. Tym bardziej że muszę specjalnie do nich dojechać, bo ani w pobliżu miejsca zamieszkania, ani przy pracy nie ma takich urządzeń. To kolejny problem.

Dlatego też najważniejszym kryterium jest dla mnie zasięg. Musi być na tyle duży, żebym mógł ładować samochód co 4-5 dni.

"Elektrykom" mówię tak, ale pod warunkiem, że bez żadnych problemów, także zimą, takie samochody przejadą minimum 300 km. Zima to ważny poligon. Zdaję sobie sprawę, że w okresie zimowym zasięg w autach na prąd jest po prostu mniejszy.

Dopłaty do używanych aut elektrycznych? Dopłaty do używanych aut elektrycznych?

Wybór aut jest duży?



Wybór aut elektrycznych rzeczywiście jest coraz większy. Pamiętam, jak pierwsze "elektryki" pojawiały się na naszym rynku - ich zasięg oscylował w granicach 100-150 km na jednym ładowaniu. Dziś faktycznie większość samochód potrafi przejechać około 300 km. Wiąże się to oczywiście z dużym wydatkiem, bo dziś na niezłego "elektryka" trzeba wydać około 200 tys. zł. Cena to jedno, drugim problemem jest czas oczekiwania na wyprodukowanie takiego samochodu.

Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji Hybryda ładowana z gniazdka - to powinna być przyszłość motoryzacji
mJ

Opinie (325) ponad 10 zablokowanych

  • Nigdy nie bedzie uzywanych aut elektrycznych bo beda trafiac natychmiast na zlom idealna sytuacja dla producentów

    Dlatego przemysł motoryzayjny chetnie sie na to przestawia bo to dlanich ogromne zwiekszenie zysków!!
    A jednoczesnie oznacza ze bedzie tylko bogatych stac na auto!!

    • 18 0

  • Możecie już projektować znak drogowy (1)

    zakaz ruchu pojazdów spalinowych, widziałem już parę projektów ale na razie są słabe

    • 3 9

    • Taki znak już jest D-54

      Wszedł do użycia rozporzadzeniem Ministerstwa Infrastruktury z dnia 29 sierpnia 2018 r.

      • 2 0

  • Wystarczy na dachu zamontować żagiel (3)

    To zwiększa zasięg

    • 31 5

    • najlepiej wiatrak :)

      • 6 0

    • To zależy w jakim kierunku i z jaką siłą wieje wiatr.

      Bo na drodze nie da się halsować.

      • 7 1

    • A jakie ekonielogiczne - Klaus lubi to

      • 10 2

  • 300?

    I dwa ładowania w drodze do Wrocławia?

    Pomijam już, że mijane na autostradzie tesle jadą w tempie zbliżonym do tirowego, żeby ten maksymalny zasieg okazał sie prawdziwy... .

    • 27 1

  • Obserwuje elektryki jak stoją w kolejce do ogólnodostępnej ładowarki w pobliskim sklepie.

    Ostatnio ładowało się bmw z teslą a czekało porsche. Zabawnie to wyglądało jak kierownicy siedzieli w aucie kilkadziesiąt minut. A ja benzyniakiem przyjechałem, zrobiłem zakupy i odjechałem.

    • 28 2

  • (1)

    dlaczego auto, którego konstrukcja jest znacznie prostsza niż tradycyjnego, kosztuje znacznie drożej?

    • 15 1

    • Jak zdemontujesz bak, to auto spalinowe traci na wartości powiedzmy 1-2%
      A ile straci na wartości auto elektryczne po wymontowaniu akumulatorów?
      Wiesz już, co robi cenę "elektryka" od strony techniczno-ekonomicznej?
      Resztę robi polityka i ideologia. Zakup elektryków często jest dofinansowany w jakiś sposób przez budżet - zatem producenci mogą śmiało podnieść cenę.

      • 7 1

  • (1)

    Nigdy,zadnych pseudo aut na bateryjki,,,,mega buble

    • 49 6

    • Nigdy nie mów nigdy

      • 4 7

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

Wystawa amerykańskich aut zabytkowych "Made in USA 2"

zlot

Sprawdź się

Sprawdź się

Jaki bilet należy kupić, aby poruszać się komunikacją miejską po całym Trójmieście?

 

Najczęściej czytane