• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Czytelnik: uruchomienie sygnalizatorów sparaliżowało Dąbrowę

Przemysław
4 marca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (184)
Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej

Zgłosił się do nas oburzony czytelnik, mieszkaniec Gdyni, który poinformował nas o drogowym paraliżu po uruchomieniu sygnalizatorów świetlnych na Dąbrowie. Jego zdaniem zmiana kompletnie zakorkowała ulice Rdestową i NowowiczlińskąMapka na dojeździe do trójmiejskiej obwodnicy.



Problem w naszym Raporcie z Trójmiasta zasygnalizowali także inni czytelnicy.


Poniżej treść wiadomości, którą otrzymaliśmy od pana Przemysława.

Uruchomieniem sygnalizacji świetlnej na Dąbrowie, na wysokości zjazdów na obwodnicę, sparaliżowało poranny ruch na ul. Rdestowej i Nowowiczlińskiej. 2 marca, już od godz. 6:30 był problem z włączeniem się do ruchu na ul. Rdestową. Mieszkańcy są wściekli na te światła. Przejechanie 200 metrów trwa 20 minut. Dosłownie. Przed uruchomieniem sygnalizacji ruch był całkiem płynny. Oczywiście wcześniej, w godzinach szczytu, były w tym miejscu korki, ale jakoś to "szło". Teraz czas oczekiwania, przez te światła, został potrojony.



Czy sytuacja drogowa na Dąbrowie uległa poprawie Czy sytuacja drogowa na Dąbrowie uległa poprawie
Z ulic podporządkowanych kierowcy płynnie włączali się do ruchu. Na lokalnych forach wrze. Masa niewybrednych komentarzy. Kto na to zezwolił?

Proszę również zwrócić uwagę, ile w tym miejscu ustawiono sygnalizatorów. Jest to dla mnie kompletnie niezrozumiałe. Jaki był tego cel?

  • Komentarz naszych czytelników.
  • Komentarz naszych czytelników.
  • Komentarz naszych czytelników.
  • Komentarz naszych czytelników.
Proszę napiszcie o tym, bo zamęczą kierowców w tym rejonie Gdyni. Najpierw przedłużający się o 1,5 roku remont tego węzła, a teraz dowalili te światła.

Poniżej kilka komentarzy naszych czytelników, które pojawiły się pod wspomnianym raportem. Komentujący podzielają opinie pana Przemysława.

Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej Węzeł Karwiny: od poniedziałku duże zmiany w ruchu na Chwaszczyńskiej
Zwężenie na ul. Słowackiego: tymczasowe, ale świetne rozwiązanie Zwężenie na ul. Słowackiego: tymczasowe, ale świetne rozwiązanie
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
  • Ulica Nowowiczlińska od Chwaszczyńskiej do Rdestowej
Przemysław

Co Cię gryzie - artykuł czytelnika to rubryka redagowana przez czytelników, zawierająca ich spostrzeżenia na temat otaczającej nas trójmiejskiej rzeczywistości. Wbrew nazwie nie wszystkie refleksje mają charakter narzekania. Jeśli coś cię gryzie opisz to i zobacz co inni myślą o sprawie. A my z radością nagrodzimy najciekawsze teksty biletami do kina lub na inne imprezy odbywające się w Trójmieście.

Opinie (184) 9 zablokowanych

  • Zgadzam sie (7)

    Zgadzam się z treścią listu. Nie może tak być, za nak krótkim odcinku drogi mamy co kawałek światła. Przecież to oczywiste spowolnienie ruchu na bardzo obciążonej jezdni. Kierowcy dobrze sobie radzili bez tych świateł, zjeżdżający z obwodnicy byli wpuszczani na Nowowiczlinska. Nie od dziś Gdynia jest wrogiem kierowców.

    • 104 4

    • Gdynia ma już wieloletnią tradycję psucia dróg. Zaczęli dawno temu od zmian w okolicy Wzgórza, przejazd z Witomina do centrum to zagadka jak ktoś nie zna miasta. Przejazd od Urzędu Miasta do Riviery - pasy ruchu przed i za skrzyżowaniem nie pasują do siebie, nie wiadomo jak jechać, zamknięcie Świętojańskiej ale tylko w jedną stronę i tylko dla niektórych. Tam już wszystko popsuli to teraz przenieśli się do dzielnic. Jeżeli to jest ich metoda na ograniczanie ruchu samochodowego to zupełnie nie działa bo nie ma alternatywy. Komunikację miejską likwidują zamiast rozwijać i zbudować pociąg, który byłby jedyną szansą żeby ludzie przesiedli się z samochodów na transport zbiorowy.

      • 5 0

    • nie jest tak, że Gdynia jest wrogiem kierowców

      tylko podejmujący decyzję powinni co najwyżej zamiatać ulice.

      • 4 0

    • nie prawda (2)

      Chciałem skręcić nie raz w lewo i nie wpuszczał mnie nikt długo. Nie potraficie samochodem, to chodźcie pieszo. Światła są ok tutaj

      • 6 19

      • Dokładnie

        Ale wiadomo, że większość kierowców słabo jeździ...

        • 2 0

      • ale to ty nie potrafisz i obwiniasz innych

        • 11 5

    • Inżynieria ruchu w Gdyni leży i kwiczy. (1)

      A czy wprowadzenie w centrum Gdyni skrzyżowań równorzędnych ułatwiło jazdę kierowcom? NIE. Nagle się okazało, że jadący jednokierunkową Abrahama pod prąd rowerzysta ma pierwszeństwo wobec aut jadących do Świętojańskiej dwukierunkowymi ulicami Armii Krajowej, Obrońców Wybrzeża czy Żwirki u Wigury. To jest bez sensu, jak światła na Dąbrowie.

      • 15 4

      • To, że nie ogarniasz zasad ruchu bez świateł nie czyni ich bezsensownymi

        Zdecyduj się - chcesz więcej świateł (na które narzekają właśnie w tym artykule) czy mniej? I co ma do artykułu Gdynia, jak zjazdy i światła przy nich to robota GDDKiA?

        • 3 11

  • Zgadzam się

    Cały zarząd miasta i podejrzewam że osobiście p. Szczurek to zaprzysięgli przeciwnicy kierowców w Gdyni. Utrudnienia z parkowaniem, nieuporządkowana sygnalizacja świetlna w tym sygnalizatory co 100m, trzecie miejsce w Polsce jeżeli chodzi o wysokość stawek za parkowanie. Opanowała ich jakaś mania prześladowcza. Moja rada: to się leczy.

    • 1 0

  • Działania (1)

    W celu eliminacji obywateli myślących. Ci bez mozgow będą po prostu głosować na PiS i stać w korkach bez słowa. Ci myślący w końcu nie wytrzymają i wyjadą. Światła to jest jeden z tysięcy powodów.

    • 5 8

    • Tez mysle ze to sa celowe dzialania

      Nie mieli jak rozwalic trojmiasta to zaczeli od utrudnienia mieszkancom zycia na maksa

      • 0 0

  • Problem Trojmiasta (5)

    Władze Trojmiasta pozwoliły na budowę osiedli bez wcześniejszego planu na dojazdy do nich.Następnie jakiś urzędnik stwierdził,ze ustawi sygnalizacje,aby udrożnić wyjazdy z tych osiedli.To dotyczy całego Trojmiasta.Sygnalizacja paraliżuje ruch,a na dodatek zlikwidowano wiele połączeń w transporcie zbiorowym.Witamy w XXI wieku!

    • 135 9

    • Co, Dąbrowę jak ja budowali w latach 80?

      Co ty za bzdury opowiadasz. A za tą sygnalizację i jej ustawienie odpowiada GDDKiA

      • 1 0

    • Władze miasta nie mają podstawy prawnej odmówić inwestycji z dojazdem choćby drogą polną

      Lex Developer rządzi.

      • 4 0

    • Niech już ten prezydent i aktywiści odejdą!

      • 7 1

    • (1)

      A co ma XXI wiek do tego. Przywitaj się ze swoim skorumpowanym preziem

      • 5 5

      • A jaki problem abyś był członkiem władz miasta, w którym żyjesz?

        Przecież możesz zostać radnym. Aaaa, jest problem. Nie jesteś zameldowany w Trójmieście

        • 3 3

  • Przypominam wszystkim... (1)

    ...że światła w tym miejscu nie mają nic wspólnego z UM i ZDiZ.
    Wszystko jest w gestii GDKiA.

    • 15 4

    • Taaa

      Gddkia robi sobie w Gdyni co chce i o nic nie musi pytac ZDIZ. Po prostu Zdiz ma w pupie mieszkancow, najważniejsi sa turysci.

      • 0 1

  • tragedia

    Czy władze miasta w ogole po odpaleniu czegokolwiek przejechaly sie tymi ulicami? Ż A R T - wszystko co robią z dojazdem do Dabrowy to jaki cyrk.

    • 1 0

  • Nadmierna ilośc samochodów (2)

    Problemem nie jest sygnalizacja świetlna, a nadmierna ilość samochodów. Ilu by nowych inwestycji drogowych nie oddano do użytku to i tak w krótkim czasie się za korkują, z uwagi na lawinowy przyrost samochodów. Nie tędy więc droga. Należy więc wszystko zrobić aby ograniczyć ilość samochodów na drogach, w szczególności w miastach. Najlepszym na to sposobem jest jak największe uprzykrzanie poruszania się samochodami po mieście. Na przykład poprzez drakońskie zmniejszenie miejsc parkingowych i wprawadzenie drakońskich cen za korzystanie z tych miejsc. Likwidacja wszystkich darmowych miejsc parkingowych. Bezwzględny zakaz wjazdu wszelkim samochodom do ścisłego centrum miast. Masowa budowa buspasów. Poruszanie się samochodem po mieście musi się stać udręką a nie przyjemnością. W zamian należy dać ludziom alternatywę w postaci sprawnej komunikacji miejskiej (być może bezpłatnej). W krajach zachodnich już dawno to przeprowadzono i to z pozytywnym skutkiem.

    • 4 7

    • Bolszewicki nowotwór nadaje a wiesz co się robi z nowotworem? Wycina się go

      • 0 0

    • Korkują się ponieważ są beznadziejnie zaprojektowane zaprojektowane przez ludzi głupich albo kretów

      • 2 0

  • Niech ten czytelnik wstanie wcześniej z wyra (11)

    i by pomniejszyć ilość korków korzysta z transportu publicznego

    • 15 85

    • Może pojechać 23 (4)

      A nie, czekaj

      • 7 1

      • powinno się przywrócić oryginalne połączenie linii 23 (3)

        czyli bieg 23 musi się kończyć pętlą na Placu Górnośląskim.
        A te budy z lat 90', które tam są rozebrać.
        Co to za fanaberie żeby słoikom z przyłączonych do miasta wsi Karwiny i Dąbrowa robić infrastrukturę jak w mieście.

        • 1 6

        • (2)

          Oryginalnie to Gdynia była wioską rybacką, więc aspiracje do bycia miastowym są dużo na wyrost

          • 2 5

          • Wszyscy zaczynają od statusu wioski (1)

            Niektórym dojście do statusu dużego miasta zajmuje kilkadziesiąt lat, innym tysiąc.

            • 5 1

            • Gdynia wraca do swojej dziejowej rangi zacofanej nudnej wiochy już nawet nie rybackiej bo poławianie ryb jest w zielonej eko bolszewii passe to miasto nie ma już niczego do zaoferowania ludziom

              • 0 0

    • (5)

      Tylko czy ten twój transport publiczny też nie będzie stał w tych korkach i widzisz zanim cokolwiek się napisze to najpierw wypada zorientować się w temacie zamiast pisać głupoty

      • 16 6

      • Przesiadanie się ludzi do KM czy na rowery zmniejsza korki dla wszystkich (2)

        do po prostu mniej aut konkuruje o tą samą infrastrukturę. A miasto nie jest z gumy i tej infrastruktury nie da się rozbudowywać w nieskończoność. W Stanach próbowali i się poddali.

        • 4 1

        • (1)

          Mam na 6 do pracy i ch..we połączenie, nie będę wstawał o 4 nad ranem by dotrzeć do pracy. Jak masz taką ochotę to tak rób, ja będę nadal dojeżdżał samochodem.

          • 7 3

          • Ale to Ty wybierałeś miejsce pracy i zamieszkania, czy wybierano Tobie?

            Nikt Ci nie broni jeździć choćby konno, tylko nie płacz na forach później że korki

            • 2 4

      • Mój nie stoi, bo jeździ po torach i z centrum Sopotu do centrum Gdyni dociera w 10 minut

        ale wy gardłowaliście za drogami, nie ustaleniem alternatywnego przebiegu PKM, więc alternatywy mieć nie będziecie. A ona w miarę "obrastania" okolic przystanków dużymi osiedlami zwiększy takt i stanie się kręgosłupem górnego tarasu, tak jak SKM jest kręgosłupem dolnego.

        • 4 2

      • jak chociaż co 5-ty wstanie wcześniej z wyra i skorzysta z komunikacji miejskiej

        to nikt nie będzie stał w korku

        • 6 16

  • Wystarczyło pomyśleć (11)

    Kiedy światła były wyłączone ruch w tamtym miejscu odbywał się wolno ale płynnie. Potem ma jeden dzień je włączyli i od razu powstał problem z przejazdem. Czemu już wtedy nie podjęto decyzji stałym wyłączeniu świateł? Dlaczego ponownie pozowolono na taki balagan ma drogach? Do tego chciałbym poznać analizę stojącą za decyzją aby światła na przejsciu dla pieszych przed wjazdem na obwodnicę w kierunku Gdańska nie były na guzik tylko stałe się zmieniały! Kto to wymyślił?

    • 94 10

    • Tylko i aż pomyśleć (4)

      W UM rządzi banda starej gwardii. Oni coś wymyślają, kto inny to organizuje a oni podpisują finalny papier. Założę się ze za ruch drogowy w UM odpowiada kumpel szczura np weterynarz albo ex ubek.

      • 3 4

      • (3)

        Ale ten węzeł zbudowała GDDKiA, geniuszu!

        • 3 0

        • (2)

          Jest na kogo zwalić winę, geniuszu. Podobnie jak na PKP, PiS, Kosakowo itd

          • 1 3

          • Jeśli mój sąsiad popełni przestępstwo, to nie będę brał za niego winy (1)

            Nie jestem masochistą. I nie sądzę, by władze Gdyni były i babole zwłaszcza PKP brały na siebie.

            • 1 0

            • Największy babol to ta cała śmieszna Gdynia wystarczy się przejechać uliczkami działek leśnych by zobaczyć jaka banda upośledzonych umysłowo id .tow bierze się za temat dróg znaków itd znakoza progoza jednokierunkoza i co zrobią to spierd..la wyniesiemy se przejście bo tak bo chcemy pokazać że cokolwiek robimy oczywiście to że asfalt na ulicy jest w stanie agonalnym nas nie interesuje zbudujemy se wyniesione przejście tak strome że jadąc zgodnie z ograniczeniem możemy sobie pourywać osłony pod silnikiem ale walczymy dzielnie z wydumanymi problemami

              • 0 0

    • Idźmy krok dalej. (3)

      Skoro światła na guzik są takie cudowne, wprowadźmy je też dla kierowców!

      • 12 21

      • A widzisz różnicę, między przejściem przez jezdnię a przejazdem przez chodnik? (2)

        Jak zaczniemy budować te drugie, to przycisk jak najbardziej będzie OK :-)

        • 11 9

        • Tych drugich jest multum i jakoś przycisków tam nie ma (1)

          • 8 2

          • Światła na tym zjaździe z obwodnicy

            Prawdopodobnie są utworzone w związku z pobliskim budowanym centrum handlowym.

            • 0 2

    • Odpowiadajac na pytanie

      To rozwiazanie wymyslil i**ota

      • 3 5

    • GDDKiA

      Nie może być sytuacji, gdy korek zaczyna się ustawiać na obwodnicy. Nie pasuje organizacja zjazdów i wjazdów na drogę ekspresową, można postawić barierki. Będziecie znów wjeżdżać na węźle, roszczeniowcy.

      • 8 2

  • Niesety światła tam muszą być (24)

    Skala wymuszeń pierwszeństwa i nieostrożnego włączania się do ruchu dramatycznie zwiększyło prawdopodobieństwo tragicznego w skutkach wypadku. Jedyne rozwiązanie to rondo.

    Na chwilę obecną polecam komunikację miejską, rower i zmianę mentalności, bo na nic innego nie można liczyć przez kilka kolejnych lat, a liczba dojeżdżających autem tylko wzrsata.

    • 31 93

    • (2)

      Może rowerowy faszysta co nie ma pojęcia o komunikacji niech sie nie wypowiada. Podaj proszę ilośc wypadków do których tam doszło.

      • 2 3

      • Dzieciaku ja nawet roweru nie mam. (1)

        • 1 0

        • I nie wiesz ile tam było wypadków oczywiście

          • 0 0

    • Wzrasta liczba aut bo mieszkania w centrum drogie (5)

      ludzie wyprowadzają się na peryferia i musza dojeżdżać , odwozić dzieci do szkoły, przedszkola, na drugi koniec miasta , robić zakupy bo nie wszystko kupisz w żabce itd, a tobie proponuję rower w styczniowej śnieżycy przy - 10 i twoim rodzicom i dziadkom też ,jak jadą np do lekarza, a co tam niech pedałują, zdrowsi będą , o ile dojadą

      • 25 17

      • Znów te bzdurne argumenty, to już nudne (1)

        Śnieżyca i -10 zdarza się kilka razy w roku, a większość kierowców to młodzi zdrowi ludzie. Uprzedzając kolejny argument - ci kierowcy nie wożą bułek do sklepu, kafli na remont ani teściowej do lekarza. A gdyby ci co nie muszą jechać autem przesiedliby się na coś innego, to dla tych co muszą byłoby lepiej.

        • 15 29

        • Podejrzewam, że Ci którzy wożą bułki też są wściekli. Światła działają cała dobę. Ruch zerowy - czerwone jest !

          • 0 0

      • Na kredyt wyższy o 1000 zł nie stać

        Ale już na paliwo za 2000 zł tak

        • 9 5

      • Jak "muszą" to niech stoją

        • 8 4

      • Nikt nie ma pretensji jak jedziesz samochodem kiedy musisz.

        Problem w tym, że "muszę pojechać 300m do Biedronki po browary" nie jest poprawnym argumentem...

        • 12 9

    • Światła muszą być, bo tak napisał urzędnik. (4)

      Mieszkańcy Dąbrowy przez lata dawali sobie radę bez świateł i ruch był względnie płynny. Teraz będą stać w korkach i zakończenia ich tortur kolejnymi remontami nie widać.

      Właśnie zlikwidowano im również 23 z Dąbrowy tak w kwestii przesiadki na komunikację miejską. Ścieżki rowerowej łączącej Dąbrowę z Karwinami albo Wiczlinem nadal nie ma.

      • 22 10

      • A z czym tam konkretnie było skrzyżowanie kilka lat temu? (3)

        • 6 1

        • Z Anyżową i Lubczykową

          • 0 0

        • Ze ślepą drogą (1)

          • 3 1

          • I największa zagadka ludzkości sprawnie rozwiązana

            artykuł można dawać do archiwum

            • 3 1

    • Rondo na węzłach dróg ekspresowych w bliskiej sąsiedztwie miast to fatalny pomysł. Wystarczy pojechać na węzeł Straszyn i Węzeł Rusocin by samemu się przekonać jak to funkcjonuje. Kolejki ze wszystkich stron cofające się również na obwodnicę przez co stoi sama obwodnica.

      • 4 0

    • Więc zmień swoją mentalność i nie narzucaj innym czym mają jeździć (2)

      a sam przesiądź się na rower lub komunikację miejską jak czułeś się tam niebezpiecznie.

      • 20 9

      • To nie cykliści wypocili ten artykuł

        • 9 3

      • więc jeździj czym chcesz, ale nie bądź roszczeniowy

        jak was jest za dużo w samochodach to stoicie w korku - normalne prawo natury

        • 9 13

    • Z urzedu miasta piszesz? (1)

      Sam se zmien mentalnosc. My zmienimy wladze w miescie. Nareszcie.

      • 17 10

      • Jak słyszę o wymianie władz w Trójmieście

        która jest w całej Polsce uznawana za najbardziej prosamochodową metropolię (i ma w porównaniu do innych najmniejsze korki) to zawsze mam ubaw. Zmieniajcie, zmieniajcie. Z deszczu pod rynnę ;)

        • 8 8

    • Rondo

      W pełni popieram: W tym miejscu rondo aż się prosi. Szkoda tylko, że drogowcy tego nie wiedzą...

      • 6 2

    • Polecaj se rower dla siebie i swojej rodziny (1)

      A przede wszystkim zmianę mentalności

      • 25 11

      • więc zatrzymaj swoją mentalność i stój w korku

        twoja sprawa

        • 11 11

    • Tylko rondo .. a nie staroć rozwiązań w postaci świateł. Lobby sygnalizatorów góra . Serwis kosztuje . Inwestor płaci długie lata

      • 3 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Za przekroczenie prędkości w terenie zabudowanym o 50 km/h kierowca straci prawo jazdy na okres:

 

Najczęściej czytane