- 1 Światła na ostatniej zebrze na Grunwaldzkiej (129 opinii)
- 2 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (82 opinie)
- 3 Wojskowa flota aut wyprzedała się na pniu (86 opinii)
- 4 15-latek autem na minuty uciekał policji (117 opinii)
- 5 Zwężenie na Estakadzie Kwiatkowskiego (38 opinii)
- 6 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (136 opinii)
Drogowcy: zrobimy, jak radzą czytelnicy
Kolejne "spotkanie" drogowców z czytelnikami za pośrednictwem portalu trojmiasto.pl za nami. Okazało się, że niektóre propozycje zmian dokładnie pokrywają się z planami miasta.
Na pierwszy plan idą więc sprawy, które uda się w najbliższym czasie zmienić lub prowadzone będą zaawansowane analizy, mające zadecydować, jaki wariant wybrać.
Na początek wiecznie zakorkowana ul. Słowackiego i jej skrzyżowanie z ul. Potokową . Tutaj czytelnicy zasugerowali dwa rozwiązania. Pierwsze dotyczy zmiany organizacji ruchu na ul. Potokowej przy rondzie De La Salle. Propozycja naszej czytelniczki pani Anny i pana Wojciecha okazała się dokładnie taka sama, jak plany drogowców. Zabieg - choć niezbyt skomplikowany - nie jest łatwy do opisania. Najprościej ujmując: udrożni jeden z lewoskrętów, polepszy i usprawni jazdę w stronę lotniska, gdzie jest największy ruch. Najłatwiej pokazać to na zamieszczonej obok wizualizacji.
- Takie rozwiązanie może radykalnie nie zwiększy przepustowości, ale wyeliminuje tych kierowców, którzy dotąd jeździli mniej uczęszczanym prawym pasem niemal do końca i potem "wbijali się" przed innych, by pojechać w lewo - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału ruchu gdańskiego ZDiZ-etu.
Drugie rozwiązanie dotyczy samej ul. Słowackiego i skrętu w prawo właśnie w ul. Potokową. Tę zmianę wymyśliła również kobieta - pani Katarzyna. Według jej pomysłu z dwóch pasów, czyli obecnego prawoskrętu i pasa do jazdy prosto, można będzie skręcać w ul. Potokową.
- Polskie przepisy mówią, że w sytuacji, gdy do skrętu w prawo służy więcej niż jeden pas należy zlikwidować zieloną strzałkę - mówi Tomasz Wawrzonek. - Dlatego trzeba przeanalizować, które rozwiązanie daje większą przepustowość, czy dwa pasy do skrętu w prawo, czy jeden i zielona strzałka w prawo.
Zmiana szykuje się także na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Czarny Dwór . Obecnie zdaniem naszego czytelnika "Rudego" sygnalizacja jest tak zaprogramowana, że niełatwo zrozumieć kto ma pierwszeństwo wjazdu w ul. Czarny Dwór. Przedstawiciele ZDiZ-u zapewniają, że zainstalowana zostanie zielona strzałka do skrętu w lewo dla osób jadących al. Hallera w stronę morza. Niestety stanie się to dopiero w przyszłym roku.
Z przychylnością spotkała się także propozycja pana Marcina, który zasugerował budowę lewoskrętu na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Piramowicza . Umożliwiłoby to zawracanie kierowcom bez blokownia jednego z pasów ruchu do jazdy na wprost. - Będziemy starali się wygospodarować środki w przyszłym roku - deklaruje Tomasz Wawrzonek.
Koszt budowy lewoskrętu - zakładając, że pod ziemią nie znajdują się żadne rury czy instalacje, które trzeba będzie przenieść - waha się w granicach 250-300 tys. zł. Podobne środki ZDiZ stara się wygospodarować na lewoskręt z ul. Spacerowej w ul. Kielnieńską.
Spora reorganizacja szykuje się także na ul. Pomorskiej. Najpierw przeprogramowana zostanie cała sygnalizacja świetlna skrzyżowania z ul. Subisława . O mankamentach w tym rejonie informował nas pan Marcin w artykule czytelnika. Dodatkowo na skrzyżowaniu z Subisława w stronę Grunwaldzkiej tylko jeden pas będzie prowadził na wprost, drugi zostanie zmieniony na prawoskręt. Także za skrzyżowaniem jezdnia zwężona będzie do jednego pasa aż do wiaduktu.
- Zmiany powinny się pojawić w ciągu dwóch tygodni - zapowiada kierownik wydziału ruchu. Czy nie spowoduje to korków? - Tak ustawimy światła, żeby ruch przebiegał płynnie - zapewnia.
Opinie (238) 6 zablokowanych
-
2009-10-21 10:09
Gdańscy drogowcy.
Chętnie bym też usłyszał co na sugestie internautów mają do powiedzenia g d y ń s c y drogowcy.
- 2 0
-
2009-10-21 10:13
A może najpierw tak Słowackiego udroznic?
- 0 0
-
2009-10-21 10:17
JESZCZE JEDNA RADA - CHEŁM
Chełm.
1. Skrzyzowanie przy pętli tramwajowej. Skręt z Witosa w lewą stronę do centrum. Swiatło zielone dla jadacych do centrum zapala się nieco wcześniej niz dla jadących w kierunku Łostowic. I to jest OK. Jednak nasi drogowcy nie wzieli pod uwagę że żeby skręcić trzeba jeszcze przejechać prawie 100m - dojeżdzam do skrętu i wtedy ruszają samochody jadace w kierunku Łostowic. To bez sensu. Powinno się ustawić większe o ok. 10 sek opoznienie - wtedy jadący w kierunku A. Krajowej zdązyliby zjechać. Dodatkowo więcej osob kierowałoby się w przez Witosa do centrum zamiast pchac się na skrzyzowanie A.Krajowej-Łostowicka od strony Wilanowskiej.
W tej chwili co rano jest korek blokujacy dodatkowo wyjazd z ul Cieszynszkiego na Witosa.
2. Zlikwidować swiatła przy "małym skrzyżowaniu" przy Biedronce. Swiatła skrzyzowania oddalonego o 10 m są wystarczające.- 6 0
-
2009-10-21 10:23
Już teraz okropnie się korkuje prawy pas! Nie róbcie tego! (3)
a co będzie jak go skróca i to znacznie? Pytanie do tzw. specialistów od zapychania dróg. Poza tym wydaje mnie się że na Morenie/Chełmie mieszka "troszkę" więcej osób niż na małym Niedźwiedniku.
No ale żeby o tym wiedzieć nie można widzieć tylko końca własnego nosa (osiedla).- 2 2
-
2009-10-21 11:07
To nie te światła ;)
ale spoko i tak masz rację jakby co :)
- 0 1
-
2009-10-21 22:30
no w sumie różnica nie jest taka wielka (1)
bo na morenie mieszka z 25k ludzi, a na niedźwiedniku 18k, czyli wiecej niż np. na osowej. za to Ty chyba myślisz, że jesteś pępkiem świata:D bo to skrzyżowanie nie jest ani dla niedźwiednika, ani dla moreny- 90% ludzi przez nie przejeżdzających godzinach szczytu wraca z pracy w gdańsku i jedzie w kierunku obwodnicy...bo mieszkają POZA gdańskiem i prawie nikt z nich nie mieszka na żadnym z tych osiedli...skręcająych w prawo samochodów jest tam może 1/30 tych co skręcają w lewo...i tyle samo jadących prosto, czyli na niedźwiednik...chełm ma swoje własne połączenie do obwodnicy, więc myślę, ze jesteś z moreny(bo jeśli z chełmu, to jesteś po prostu bezczelny, jeśli myślisz, że droga będzie przebiegać tak, żeby Tobie się wygodnie jechało nawet okrężną drogą do wrzeszcza) i poważny problem chcesz zmienić w lokalną wojenkę między osiedlami. własnie dlatego, ze widzisz tylko koniec własnego nosa...
- 1 2
-
2009-10-22 10:09
Hołota z obwodnicy niech jeżdzi Kartuską!
Przecież dla pobudowali Armii Krajowej!
A tak wogóle to zaorać wszystko od obwodnicy w górę i będzie spokój!
Gdańsk dla Moreny i Niedźwiednika!- 0 1
-
2009-10-21 10:24
Skrzyżowanie: Grunwaldzka, Do Studzienki, Miszewskiego
W godzinach szczytu jest tam walka o ogień. Ludzie nie mają pojęcia jak się ustawiać, wszyscy chą jechać na wprost i w lewoskręty co się lekko wyklucza.
Potem ucinają swiatła wszyscy stoją a tramwaj już sunie z górki. Niedawno widziałem jak zatrzymał się dostłownie metr od drzwi jakiejś babki, która została na torowisku. Przydały by się tam zielone strzałki dla skrecających w lewo.
Chętnie bym tamtędy jezdził ale już wolę spokojnie wjechać na Grunwaldzką na skrzyzowaniu z Kościuszki Słowackiego.- 7 0
-
2009-10-21 10:27
Kołobrzeska na Grunwaldzką jak Potokowa na Słowackiego
Moim zdaniem tak jak będzie reorganizowany zjazd z potokowej na Słowackiego (rysunek) powinien być zrobiony zjazd w lewo z Kołobrzeskiej na Grunwaldzką.
Pół biedy gdy jesteśmy poza godzinami szczytu - problemu nie ma, ale gdy choć odrobinę zwiększa się ruch, to lewy pas kołobrzeskiej stoi + prawy pełen "cwaniaków" i nieświadomych "złego pasa" kierowców. Oczywiście jak to u nas oznaczenie skrętów jest dopiero na wiadukcie kolejowym, czyli troszkę za późno na spokojne i bezpieczne wykonanie manewrów...- 4 1
-
2009-10-21 10:31
Co to znaczy zainstaluja zieloną strzałkę?
czy będzie na stałe czy będzie się zapalać? ;)
- 0 0
-
2009-10-21 10:31
TE ZMIANY PASÓW POD OSTRYM KATEM ? (1)
Kto to wymyślil?
- 2 1
-
2009-10-21 10:38
Przecież napisali ze kobieta
- 2 0
-
2009-10-21 10:36
A kiedy drogowcy przeprogramuja swiatla na skrzyzowaniu
przy Placu Kaszubskim w Gdyni (kolo szpitala i budynku IK). Przecież tam już nikt nie patrzy co pokazują światła i każdy przechodzi jak mu wygodniej. Ale nie ma się co dziwić bo przechodząc zgodnie z przepisami trzeba stać 5 minut na każdej wysepce na środku skrzyżowania.
- 5 0
-
2009-10-21 10:37
KONIEC SKRECANIA W PRAWO (1)
A w lewo będzie tylko trochę szybciej!!
- 4 0
-
2009-10-21 12:22
Słusznie! Wprowadzić tylko lewoskręty w całym Gdańsku!
I nie będzie problemu ze strzałkami!
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.