• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Drogowcy: zrobimy, jak radzą czytelnicy

Michał Brancewicz
21 października 2009 (artykuł sprzed 14 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Mniej korków dzięki naszym czytelnikom
Drogowcy starają się sprostać sugestiom czytelników, by miasto było mniej zakorkowane. Drogowcy starają się sprostać sugestiom czytelników, by miasto było mniej zakorkowane.

Kolejne "spotkanie" drogowców z czytelnikami za pośrednictwem portalu trojmiasto.pl za nami. Okazało się, że niektóre propozycje zmian dokładnie pokrywają się z planami miasta.



Wjazd z ul. Potokowej w ul. Słowackiego. Dziś na pasach do skrętu w lewo zmieści się niewiele aut, choć większość jedzie właśnie w tym kierunku. Po zmianie (z prawej) ten kierunek zyska priorytet, natomiast nieco trudniej będzie skręcić w kierunku centrum Wrzeszcza. Wjazd z ul. Potokowej w ul. Słowackiego. Dziś na pasach do skrętu w lewo zmieści się niewiele aut, choć większość jedzie właśnie w tym kierunku. Po zmianie (z prawej) ten kierunek zyska priorytet, natomiast nieco trudniej będzie skręcić w kierunku centrum Wrzeszcza.
Na pierwszy plan idą więc sprawy, które uda się w najbliższym czasie zmienić lub prowadzone będą zaawansowane analizy, mające zadecydować, jaki wariant wybrać.

Na początek wiecznie zakorkowana ul. Słowackiego i jej skrzyżowanie z ul. Potokową zobacz na mapie Gdańska. Tutaj czytelnicy zasugerowali dwa rozwiązania. Pierwsze dotyczy zmiany organizacji ruchu na ul. Potokowej przy rondzie De La Salle. Propozycja naszej czytelniczki pani Anny i pana Wojciecha okazała się dokładnie taka sama, jak plany drogowców. Zabieg - choć niezbyt skomplikowany - nie jest łatwy do opisania. Najprościej ujmując: udrożni jeden z lewoskrętów, polepszy i usprawni jazdę w stronę lotniska, gdzie jest największy ruch. Najłatwiej pokazać to na zamieszczonej obok wizualizacji.

- Takie rozwiązanie może radykalnie nie zwiększy przepustowości, ale wyeliminuje tych kierowców, którzy dotąd jeździli mniej uczęszczanym prawym pasem niemal do końca i potem "wbijali się" przed innych, by pojechać w lewo - mówi Tomasz Wawrzonek, kierownik wydziału ruchu gdańskiego ZDiZ-etu.

Drugie rozwiązanie dotyczy samej ul. Słowackiego i skrętu w prawo właśnie w ul. Potokową. Tę zmianę wymyśliła również kobieta - pani Katarzyna. Według jej pomysłu z dwóch pasów, czyli obecnego prawoskrętu i pasa do jazdy prosto, można będzie skręcać w ul. Potokową.

- Polskie przepisy mówią, że w sytuacji, gdy do skrętu w prawo służy więcej niż jeden pas należy zlikwidować zieloną strzałkę - mówi Tomasz Wawrzonek. - Dlatego trzeba przeanalizować, które rozwiązanie daje większą przepustowość, czy dwa pasy do skrętu w prawo, czy jeden i zielona strzałka w prawo.

Zmiana szykuje się także na skrzyżowaniu al. Hallera z ul. Czarny Dwór zobacz na mapie Gdańska. Obecnie zdaniem naszego czytelnika "Rudego" sygnalizacja jest tak zaprogramowana, że niełatwo zrozumieć kto ma pierwszeństwo wjazdu w ul. Czarny Dwór. Przedstawiciele ZDiZ-u zapewniają, że zainstalowana zostanie zielona strzałka do skrętu w lewo dla osób jadących al. Hallera w stronę morza. Niestety stanie się to dopiero w przyszłym roku.

Z przychylnością spotkała się także propozycja pana Marcina, który zasugerował budowę lewoskrętu na al. Grunwaldzkiej na wysokości ul. Piramowicza zobacz na mapie Gdańska. Umożliwiłoby to zawracanie kierowcom bez blokownia jednego z pasów ruchu do jazdy na wprost. - Będziemy starali się wygospodarować środki w przyszłym roku - deklaruje Tomasz Wawrzonek.

Koszt budowy lewoskrętu - zakładając, że pod ziemią nie znajdują się żadne rury czy instalacje, które trzeba będzie przenieść - waha się w granicach 250-300 tys. zł. Podobne środki ZDiZ stara się wygospodarować na lewoskręt z ul. Spacerowej w ul. Kielnieńską.

Spora reorganizacja szykuje się także na ul. Pomorskiej. Najpierw przeprogramowana zostanie cała sygnalizacja świetlna skrzyżowania z ul. Subisława zobacz na mapie Gdańska. O mankamentach w tym rejonie informował nas pan Marcinartykule czytelnika. Dodatkowo na skrzyżowaniu z Subisława w stronę Grunwaldzkiej tylko jeden pas będzie prowadził na wprost, drugi zostanie zmieniony na prawoskręt. Także za skrzyżowaniem jezdnia zwężona będzie do jednego pasa aż do wiaduktu.

- Zmiany powinny się pojawić w ciągu dwóch tygodni - zapowiada kierownik wydziału ruchu. Czy nie spowoduje to korków? - Tak ustawimy światła, żeby ruch przebiegał płynnie - zapewnia.

W czwartek opiszemy miejsca zasugerowane przez czytelników, gdzie zmiany, zdaniem drogowców, nie mają racji bytu i z różnych względów nie zostaną w najbliższym czasie wprowadzone.

Opinie (238) 6 zablokowanych

  • Gdańscy drogowcy.

    Chętnie bym też usłyszał co na sugestie internautów mają do powiedzenia g d y ń s c y drogowcy.

    • 2 0

  • A może najpierw tak Słowackiego udroznic?

    • 0 0

  • JESZCZE JEDNA RADA - CHEŁM

    Chełm.
    1. Skrzyzowanie przy pętli tramwajowej. Skręt z Witosa w lewą stronę do centrum. Swiatło zielone dla jadacych do centrum zapala się nieco wcześniej niz dla jadących w kierunku Łostowic. I to jest OK. Jednak nasi drogowcy nie wzieli pod uwagę że żeby skręcić trzeba jeszcze przejechać prawie 100m - dojeżdzam do skrętu i wtedy ruszają samochody jadace w kierunku Łostowic. To bez sensu. Powinno się ustawić większe o ok. 10 sek opoznienie - wtedy jadący w kierunku A. Krajowej zdązyliby zjechać. Dodatkowo więcej osob kierowałoby się w przez Witosa do centrum zamiast pchac się na skrzyzowanie A.Krajowej-Łostowicka od strony Wilanowskiej.
    W tej chwili co rano jest korek blokujacy dodatkowo wyjazd z ul Cieszynszkiego na Witosa.

    2. Zlikwidować swiatła przy "małym skrzyżowaniu" przy Biedronce. Swiatła skrzyzowania oddalonego o 10 m są wystarczające.

    • 6 0

  • Już teraz okropnie się korkuje prawy pas! Nie róbcie tego! (3)

    a co będzie jak go skróca i to znacznie? Pytanie do tzw. specialistów od zapychania dróg. Poza tym wydaje mnie się że na Morenie/Chełmie mieszka "troszkę" więcej osób niż na małym Niedźwiedniku.
    No ale żeby o tym wiedzieć nie można widzieć tylko końca własnego nosa (osiedla).

    • 2 2

    • To nie te światła ;)

      ale spoko i tak masz rację jakby co :)

      • 0 1

    • no w sumie różnica nie jest taka wielka (1)

      bo na morenie mieszka z 25k ludzi, a na niedźwiedniku 18k, czyli wiecej niż np. na osowej. za to Ty chyba myślisz, że jesteś pępkiem świata:D bo to skrzyżowanie nie jest ani dla niedźwiednika, ani dla moreny- 90% ludzi przez nie przejeżdzających godzinach szczytu wraca z pracy w gdańsku i jedzie w kierunku obwodnicy...bo mieszkają POZA gdańskiem i prawie nikt z nich nie mieszka na żadnym z tych osiedli...skręcająych w prawo samochodów jest tam może 1/30 tych co skręcają w lewo...i tyle samo jadących prosto, czyli na niedźwiednik...chełm ma swoje własne połączenie do obwodnicy, więc myślę, ze jesteś z moreny(bo jeśli z chełmu, to jesteś po prostu bezczelny, jeśli myślisz, że droga będzie przebiegać tak, żeby Tobie się wygodnie jechało nawet okrężną drogą do wrzeszcza) i poważny problem chcesz zmienić w lokalną wojenkę między osiedlami. własnie dlatego, ze widzisz tylko koniec własnego nosa...

      • 1 2

      • Hołota z obwodnicy niech jeżdzi Kartuską!

        Przecież dla pobudowali Armii Krajowej!
        A tak wogóle to zaorać wszystko od obwodnicy w górę i będzie spokój!
        Gdańsk dla Moreny i Niedźwiednika!

        • 0 1

  • Skrzyżowanie: Grunwaldzka, Do Studzienki, Miszewskiego

    W godzinach szczytu jest tam walka o ogień. Ludzie nie mają pojęcia jak się ustawiać, wszyscy chą jechać na wprost i w lewoskręty co się lekko wyklucza.
    Potem ucinają swiatła wszyscy stoją a tramwaj już sunie z górki. Niedawno widziałem jak zatrzymał się dostłownie metr od drzwi jakiejś babki, która została na torowisku. Przydały by się tam zielone strzałki dla skrecających w lewo.

    Chętnie bym tamtędy jezdził ale już wolę spokojnie wjechać na Grunwaldzką na skrzyzowaniu z Kościuszki Słowackiego.

    • 7 0

  • Kołobrzeska na Grunwaldzką jak Potokowa na Słowackiego

    Moim zdaniem tak jak będzie reorganizowany zjazd z potokowej na Słowackiego (rysunek) powinien być zrobiony zjazd w lewo z Kołobrzeskiej na Grunwaldzką.

    Pół biedy gdy jesteśmy poza godzinami szczytu - problemu nie ma, ale gdy choć odrobinę zwiększa się ruch, to lewy pas kołobrzeskiej stoi + prawy pełen "cwaniaków" i nieświadomych "złego pasa" kierowców. Oczywiście jak to u nas oznaczenie skrętów jest dopiero na wiadukcie kolejowym, czyli troszkę za późno na spokojne i bezpieczne wykonanie manewrów...

    • 4 1

  • Co to znaczy zainstaluja zieloną strzałkę?

    czy będzie na stałe czy będzie się zapalać? ;)

    • 0 0

  • TE ZMIANY PASÓW POD OSTRYM KATEM ? (1)

    Kto to wymyślil?

    • 2 1

    • Przecież napisali ze kobieta

      • 2 0

  • A kiedy drogowcy przeprogramuja swiatla na skrzyzowaniu

    przy Placu Kaszubskim w Gdyni (kolo szpitala i budynku IK). Przecież tam już nikt nie patrzy co pokazują światła i każdy przechodzi jak mu wygodniej. Ale nie ma się co dziwić bo przechodząc zgodnie z przepisami trzeba stać 5 minut na każdej wysepce na środku skrzyżowania.

    • 5 0

  • KONIEC SKRECANIA W PRAWO (1)

    A w lewo będzie tylko trochę szybciej!!

    • 4 0

    • Słusznie! Wprowadzić tylko lewoskręty w całym Gdańsku!

      I nie będzie problemu ze strzałkami!

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Kto był gościem specjalnym podczas gdyńskiej edycji Verva Street Racing w 2019 roku?

 

Najczęściej czytane