- 1 15-latek autem na minuty uciekał policji (58 opinii)
- 2 W trakcie jazdy odpadło mu koło (48 opinii)
- 3 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (126 opinii)
- 4 OMT: bajpas nie dla ciężarówek (22 opinie)
- 5 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (61 opinii)
- 6 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (24 opinie)
Volvo S60, V60, S80, V70, XC60 i XC70 - wszystkie te modele możemy teraz oglądać w odświeżonych wersjach. Dawno już nie było tak masowego faceliftingu dokonanego przez jednego producenta i w tym samym czasie. Co przede wszystkim postanowiło zmienić lub wprowadzić Volvo?
Równie ciekawe są najnowsze systemy, jakie znajdziemy w najnowszych, oferowanych już u nas pojazdach. Active High Beam Control to nowy system inteligentnego sterowania wiązką świateł drogowych ze specjalnymi przysłonami dbającymi o to, by nie oślepiać kierowców pojazdów zarejestrowanych przez kamerę pojazdu. Pozwala on oświetlić przestrzeń przed samochodem za pomocą świateł długich także wtedy, gdy przed samochodem z tym systemem jedzie inny pojazd, lub gdy inne auta nadjeżdżają z naprzeciwka. Zastosowane w AHB oprogramowanie odróżnia światła np. samochodu czy motocykla od blasku latarni, reklam, neonów, czy czerwonych świateł przy przejazdach kolejowych.
System Cyclist Detection dba z kolei o bezpieczeństwo użytkowników dwóch kółek. Kamera i radar w obecnej, pierwszej generacji tego systemu wykrywają wyłącznie rowerzystów poruszających się w tym samym kierunku, co samochód. Gdy mijany rowerzysta wykona gwałtowny manewr i znajdzie się na kursie kolizyjnym, system uruchomi samoczynne, awaryjne hamowanie samochodu. Jeśli różnica prędkości między samochodem a rowerem będzie nieznaczna, w ogóle nie dojdzie do kolizji. W przypadku większych różnic prędkości, system zredukuje prędkość uderzenia i zminimalizuje jego konsekwencje. Procesor sterujący systemem reaguje tylko w sytuacjach krytycznych.
Przed wprowadzeniem na rynek, rozwiązanie to testowano w miastach, w których porusza się dużo rowerów, aby wyeliminować samoczynne hamowanie pojazdu, gdy nie jest to niezbędne. Awaryjne hamowanie zostanie podjęte, gdy prędkość samochodu nie przekracza 80 km/h.
Odświeżone modele Volvo to także niewielkie zmiany stylistyczne karoserii oraz we wnętrzu pojazdów. Do tego nowe opcje wyposażenia mające podkreślić luksusowy charakter marki.
- Najważniejsze jednak jest to, że każdy z tych modeli teraz lepiej się prowadzi - mówi Piotr Wejman z Volvo Drywa, trójmiejskiego przedstawiciela marki. - Zmiany objęły także oprogramowanie silników, skrzyń biegów czy nastawy zawieszenia. Dzięki temu, każdy kto zapozna się z tymi samochodami, doceni ich właściwości jezdne.
Pełną gamę odświeżonych Volvo można było poznać w czasie ubiegłoweekendowych Volvo Gdynia Sailing Days, którą to imprezę mocno wsparł lokalny przedstawiciel marki.
Szwedzki producent mimo spadków w branży motoryzacyjnej ma w Trójmieście ugruntowaną pozycję. Trójmiejscy miłośnicy marki wybierają głównie modele z serii XC, wśród których zdecydowany prym wiedzie XC60. Wśród innych popularnych modeli znajdują się auta z linii S oraz V.
Mart