• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Honda e w gdańskim salonie

mJ
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowa Honda e zaparkowała w strefie ekspozycyjnej gdańskiego salonu. Nowa Honda e zaparkowała w strefie ekspozycyjnej gdańskiego salonu.

Zamiast klasycznych lusterek bocznych - ma kamery, kokpit składa się z aż trzech ekranów rozpościerających się na całą szerokość auta, a do tego wygląda dość futurystycznie i jest oczywiście na prąd - poznajcie elektryzującą nowość od Hondy, czyli Hondę e, która właśnie zaparkowała w gdańskim salonie przy ul. Jabłoniowej 54aMapka.



Czy podoba ci się elektryczna Honda e?

We współczesnej motoryzacji trwa wyścig zbrojeń, do którego poniekąd wielkie koncerny zostały zmuszone. W innym przypadku płaciłyby potężne kary. Tak naprawdę dziś każda marka powinna, a raczej musi posiadać w swojej gamie samochód elektryczny. Honda taki model już ma i można go obejrzeć w Gdańsku.

Elektryczna Honda e oferowana w dwóch opcjach silnikowych. Podstawowa wersja, która nazywa się dokładnie tak samo jak model, zapewnia 136 KM mocy. Mocniejsza opcja, czyli Honda e Advance, oferuje moc na poziomie 154 KM. W oby przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Honda e do "setki" rozpędza się w 9 sekund, a Honda e Advance w 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 145 km/h.

  • Nowa Honda e ma aż trzy duże ekrany.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
Oba warianty zostały wyposażone w baterie o takiej samej pojemności, która wynosi 35,5 kWh. Według Japończyków ich "elektryk" jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu około 220 km.

Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC naładowanie baterii do 80 proc. trwa zaledwie pół godziny. Ze standardowego, domowego gniazdka ładowanie do pełna wydłuży się do nawet kilkunastu godzin.

To, co z pewnością rzuca się w oczy - to brak lusterek. Zamiast standardowych lusterek bocznych zastosowano kamery, z których obraz wyświetlany jest na dwóch ekranach zlokalizowanych na kokpicie pod słupkami A. To rozwiązanie poznaliśmy przy okazji elektrycznego Audi e-tron. Z tym że Japończycy bardziej przemyśleli lokalizacje dla wspomnianych ekranów. W e-tron obraz wyświetlany jest na bocznych drzwiach i jest to niezbyt wygodne dla kierowcy.

  • Widok z "lusterek" w postaci kamer pokazywany jest na takich ekranach.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
We wnętrzu znajdują się aż trzy ekrany, które rozpościerają na całą szerokość kokpitu. To robi wrażenie. Dodajmy tylko, że Honda e dostępna jest także w dwóch wersjach wyposażenia - Base i Advance.

Cennik bazowego wariantu startuje od kwoty 152 900 zł. Za droższą wersję należy zapłacić co najmniej 165 900 zł. Nie są to małe kwoty, ale rynek przyzwyczaił nas do wysokich cen "elektryków". Więcej szczegółów przekażemy po jazdach testowych elektryczną Hondą.

Więcej na temat aut elektrycznych



  • Nowa Honda e zamiast lusterek bocznych ma kamery.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
mJ

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • sami znafcy motoryzacji...

    w passerati albo ałdi 15 letnim

    • 4 9

  • Moze mi ktos wytlumaczyc po co mi (1)

    akwarium na środku deski? Ja prdl, to samochód czy jakaś zabawka dla 5 latka?

    • 9 2

    • We wszystkich nowych samochodach są ekrany.

      W Tesli S jest tablet na środku.

      • 0 0

  • Już widzę jak kierowcy zapatrzeni w te ekrany będą sprawnie prowadzić auta.

    • 7 0

  • 160 tys za puszkę? (1)

    Nie lekka ale gruba przesada. Nie jest dziwne ze nie kupują tego bo jest po prostu ..... za drogie

    • 7 1

    • Tańszy niż 500 e

      • 0 0

  • (1)

    Wszyscy pamiętają majstersztyk projektowy jeśli o chodzi o tył pojazdu czyli Honda City IV i Accord VII w Kombi pierwsza 10 murowana jeśli chodzi o szkaradztwa na drodze.

    • 3 0

    • Majstersztykiem

      Była reklama Accorda Tourera

      • 1 0

  • Nic w tym nowego ze bez lusterek

    • 1 1

  • fajne

    podoba mi się

    • 3 3

  • Sześćdziesiąt lat temu poczta zastąpiła furgony konne i stare Renault pojazdami elektrycznymi. Miały kabinę podobna do Stara i zabudowany tył do przewożenia paczek. Kierowcy ich nie lubili bo nic nie można było ukręcić. Dopiero żuki je zastąpiły i niebieska benzyna pojawiła się w sprzedaży za płotem.

    • 3 0

  • 152 tys. PLN (1)

    i to był moment w którym wybuchałem śmiechem... to jest samochód, który powinien kosztować 35 tys. PLN, 4 koła, silnik, akumulatory i samonośne nadwozie... i pewnie tyle kosztuje jak zjeżdża z taśmy... reszta to tz. marketing, to jak kupić garnek, który z chińskiej taśmy schodzi za 2,3 PLN a na pokazie dla wyselekcjonowanych klientów jest do kupienia za 1500 PLN
    ludzie, ciekawy jestem kiedy przeżycie na oczy, że wciska wam się odkurzacze w cenie wahadłowca

    • 11 0

    • To ile kosztują nowe samochody

      Najtańsza nowa Dacia ok 38 kpln,
      A Corsa,czy fFesta po doposażeniu ok 100 kpln,od nowego roku jeszcze drożej bo wchodzi norma emisji Euro 6 e.
      i obowiązkowo nowe systemy np rozpoznawani znaków żeby kupić compakt to już 100 kpln mało.

      • 0 0

  • Mialem kupic sobie nowa niemiecka limuzyne w dieslu (1)

    Ale nie kupie, bo za te same pieniadze wezme sobie to elektryczne autko i pozniej srebrniki mi sie zwroca, bo bede ladowac za darmo i za parkingi tez nie zaplace. Wow ;)

    • 2 1

    • Za darmo ?

      Za ładowanie już trzeba płacić,chyba że ktoś ma garaż i panele, taka jest niestety przyszłośća w UE jeszcze szybciej za 5 -7 lat nie będzie w salonach innych samochodów jak tylko elektryki.

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane