• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Elektryczna Honda e w gdańskim salonie

mJ
17 grudnia 2020 (artykuł sprzed 3 lat) 
Nowa Honda e zaparkowała w strefie ekspozycyjnej gdańskiego salonu. Nowa Honda e zaparkowała w strefie ekspozycyjnej gdańskiego salonu.

Zamiast klasycznych lusterek bocznych - ma kamery, kokpit składa się z aż trzech ekranów rozpościerających się na całą szerokość auta, a do tego wygląda dość futurystycznie i jest oczywiście na prąd - poznajcie elektryzującą nowość od Hondy, czyli Hondę e, która właśnie zaparkowała w gdańskim salonie przy ul. Jabłoniowej 54aMapka.



Czy podoba ci się elektryczna Honda e?

We współczesnej motoryzacji trwa wyścig zbrojeń, do którego poniekąd wielkie koncerny zostały zmuszone. W innym przypadku płaciłyby potężne kary. Tak naprawdę dziś każda marka powinna, a raczej musi posiadać w swojej gamie samochód elektryczny. Honda taki model już ma i można go obejrzeć w Gdańsku.

Elektryczna Honda e oferowana w dwóch opcjach silnikowych. Podstawowa wersja, która nazywa się dokładnie tak samo jak model, zapewnia 136 KM mocy. Mocniejsza opcja, czyli Honda e Advance, oferuje moc na poziomie 154 KM. W oby przypadkach maksymalny moment obrotowy wynosi 315 Nm. Honda e do "setki" rozpędza się w 9 sekund, a Honda e Advance w 8,3 sekundy. Prędkość maksymalna dla obu wersji wynosi 145 km/h.

  • Nowa Honda e ma aż trzy duże ekrany.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
Oba warianty zostały wyposażone w baterie o takiej samej pojemności, która wynosi 35,5 kWh. Według Japończyków ich "elektryk" jest w stanie przejechać na jednym ładowaniu około 220 km.

Przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC naładowanie baterii do 80 proc. trwa zaledwie pół godziny. Ze standardowego, domowego gniazdka ładowanie do pełna wydłuży się do nawet kilkunastu godzin.

To, co z pewnością rzuca się w oczy - to brak lusterek. Zamiast standardowych lusterek bocznych zastosowano kamery, z których obraz wyświetlany jest na dwóch ekranach zlokalizowanych na kokpicie pod słupkami A. To rozwiązanie poznaliśmy przy okazji elektrycznego Audi e-tron. Z tym że Japończycy bardziej przemyśleli lokalizacje dla wspomnianych ekranów. W e-tron obraz wyświetlany jest na bocznych drzwiach i jest to niezbyt wygodne dla kierowcy.

  • Widok z "lusterek" w postaci kamer pokazywany jest na takich ekranach.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
We wnętrzu znajdują się aż trzy ekrany, które rozpościerają na całą szerokość kokpitu. To robi wrażenie. Dodajmy tylko, że Honda e dostępna jest także w dwóch wersjach wyposażenia - Base i Advance.

Cennik bazowego wariantu startuje od kwoty 152 900 zł. Za droższą wersję należy zapłacić co najmniej 165 900 zł. Nie są to małe kwoty, ale rynek przyzwyczaił nas do wysokich cen "elektryków". Więcej szczegółów przekażemy po jazdach testowych elektryczną Hondą.

Więcej na temat aut elektrycznych



  • Nowa Honda e zamiast lusterek bocznych ma kamery.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
  • Nowa Honda e.
mJ

Miejsca

Opinie (130) 5 zablokowanych

  • A tak lubiłem hondę.
    Ale brzydki
    Ps. Trochę mało wyświetlaczy

    • 15 5

  • ale to brzydkie

    blee

    • 16 10

  • Wyjątkowo prosta bryła. Przy przekombinowanych, krzyczących i bezsensownie udziwnionych innych modelach tego producenta - patrząc na ten - oczy odpoczywają. Choć do urzekających nie należy.

    • 10 0

  • (3)

    Kamery zamiast lusterek, czyli wymyslanie kola na nowo...
    Rozumiem kamere cofania, bo ona obejmuje zakres widocznosci, ktory jest nie do uzyskania w lusterkach.

    • 24 0

    • (2)

      A jak myślisz, co najbardziej słychać podczas jazdy?
      Szum lusterek i dlatego właśnie robią takie rzeczy.
      Także jest jakiś powód.

      • 0 3

      • najbardziej to szumi kasa w serwisie jak piksele w takim lusterku padną

        • 9 0

      • Tak, rozwiazywanie problemu halasu przy pomocy tworzenia kolejnych problemow w postaci kolejnych ekranow i elektroniki. Dobrze, ze motoryzacja sie rozwija, ale pod wzgledem funkcjonalnosci to kolejny krok wstecz tak jak obslugiwanie klimatyzacji i nawiewow za pomoca dotykowego tabletu, zamiast zwyklych przelacznikow.

        • 5 1

  • Elektryk ale olej bierze (2)

    Twórcy tego auta chyba z przyzwyczajenia zrobili możliwość dolewania oleju tak w ramach dobrych praktyk. Ciekawe jestem jak ta cała elektryka się popsuje co zrobi użytkownik, za 30 lat będzie przeklinać elektryczne auta bo nie będziemy mieli co zrobić z bateriami

    • 7 1

    • stare baterie (a właściwie akumulatory) przerabiasz na nowe, nie utylizujesz

      w odróżnieniu od paliwa
      To tak gwoli ścisłości, bo jak dla mnie to elektryki są bez sensu. Prędzej zaczną syntezować paliwo z CO2 moim zdaniem.

      • 2 0

    • Gimbaza opisuje o samochodach,że biorą olej
      a bawi się Matchboxami.

      • 1 2

  • Honda Civic jak najbardziej tak, salon bardzo fajny (3)

    Zdecydowanie polecam. Byłem i testowałem Civica, dobre podejście do klienta jest miło. Auto dostałem dla siebie i jechałem po obwodnicy sam, a nie jak w innych markach ze sprzedawcą na siedzeniu pasażera.

    Natomiast 150 tyś zł za tą zabawkę to musiałbym upaść na głowę żeby tyle zapłacić. Max 75 tyś złotych.

    Ps. Civic 5D był do tej pory produkowany i nadal jeszcze jest w UK, Swindon gdzie od lat Honda ma fabrykę tych modeli na Europę. Ale w 2021 Honda się zawija z Anglii .

    • 6 2

    • To chociaż raz w życiu pojeździłeś nowym samochodem.

      • 2 3

    • Nie wiem,czy jest świadomość ,że za kilka lat w salonach będą tylko nowe elektryki (1)

      A od stycznia wchodzi nowa ero norma i już Cyvic chyba jej nie spełnia,chyba,że jeszcze w grudniu dilerzy zarejestrują takie samochody.

      • 0 0

      • Owszem będzie Civic ale silnik Hybryda

        Info właśnie z tego salonu.
        Pewnie podobnie jak Subaru XV na 2020. Lub Toyota Corolla.

        • 0 0

  • Nawet ciekawy stylistycznie. Lubię kanciaki. Przynajmniej istotnie odbiega od tych nudnych, obłych, stylizowanych na jedno kopyto aut, które widać na drogach. Tylko po co te kamery zamiast lusterek ?

    • 6 1

  • chyba projektanta sangjongowi podebrali

    • 7 3

  • kierowca malucha 150 cm z długiiiiiimi rękami

    do obsługi panelu dotykowego po stronie pasażera. brzydkie, drogie, niepraktyczne, a zwrociłoby się chyba po 1000000 km i to przy założeniu, że będzie używał tylko darmowego prądu z czyjejś fotowoltaiki

    • 8 1

  • Zawsze można się pośmiać z użalania sie tych biedaczków co im sie nowe auta nie podobają (4)

    ,bo niezadowoleni ze ich nie stać .A co sie dziwić w Polsce nowych aut sprzedaje sie najmniej w europie,A sprowadza najwiecej starego złomu z europy.

    • 2 20

    • Ciekawe dlaczego tak jest, pomyślmy

      • 0 1

    • ale bełkot

      jak masz ochotę to kup to brzydactwo,

      • 3 1

    • Oj tak tak (1)

      jeżeli komuś sie nie podobają nowe samochody = nie stać go XD
      Nie pozdrawiam za takie p0lackie myślenie

      • 8 0

      • Otoz to. Mnie nie stac na postawienie biurowca, ale mam prawo powiedziec ze ma brzydka architekture.

        • 4 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

ODTJ Autodrom Pomorze zlokalizowany jest w:

 

Najczęściej czytane