• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Feralny zakręt na ul. Potokowej

Michał Jelionek
22 stycznia 2019 (artykuł sprzed 5 lat) 
Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem. Wypadnięcie z niebezpiecznego zakrętu najczęściej kończy się dachowaniem.

Niebezpiecznych punktów na drogowej mapie Trójmiasta jest sporo. Do listy takich miejsc można dopisać ul. Potokową i feralny zakręt, który co rusz zbiera żniwo. Od września 2017 roku doszło tu do siedmiu zdarzeń. Warto poważnie zastanowić się nad rozwiązaniem, które poprawi bezpieczeństwo na tym odcinku drogi.



Pod koniec października opisywaliśmy temat zakrętu-katapulty na Trasie WZ. Zdaje się, że podobnym przykładem jest łuk drogi na ul. Potokowej zobacz na mapie Gdańska. To w tym miejscu kierowcy prowadzący swoje samochody z nadmierną prędkością, przy niesprzyjających warunkach pogodowych, często po prostu z nich wypadają, najczęściej kończąc... na dachu.

Pechowy zakręt znajduje się tuż przed salonem samochodowym Auto Plus, na skrzyżowaniu z ul. Ogrodową zobacz na mapie Gdańska. Codziennie pokonują go kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.

- Najczęstszą przyczyną kolizji i wypadków w tym miejscu jest niedostosowanie prędkości do warunków ruchu. Główny problem leży w kwestii przestrzegania przez kierujących przepisów drogowych i dostosowania techniki jazdy do warunków panujących na drodze - tłumaczy nadkom. Magdalena Ciska z Wydziału Ruchu Drogowego KMP w Gdańsku.
Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę. Pechowy zakręt jest zlokalizowany na ul. Potokowej. Wypadają z niego kierowcy jadący z Niedźwiednika na Morenę.
Samochody, które wypadają z zakrętu na ul. Potokowej są bardzo dużym zagrożeniem dla przechodniów, bo przecież najczęściej auto po kilkudziesięciometrowym poślizgu czy dachowaniu zatrzymuje się dopiero na ogrodzeniu salonu samochodowego, na wysokości zatoczki przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych. O tragedię nietrudno.

- Od początku istnienia naszego obiektu, czyli od września 2017 roku, w lokalizacji, o której mowa, miało miejsce siedem zdarzeń drogowych i wypadków. Większość z nich zmuszało nas do naprawy ogrodzenia. Uszkodzone były również maszty, a nawet zaparkowane na terenie obiektu samochody - wyjaśnia Malwina Dunst z salonu Auto Plus.
Czytaj także: Najniebezpieczniejsze ulice w Trójmieście

Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych. Auto po poślizgu zatrzymało się dopiero na ogrodzeniu, zaraz za przystankiem autobusowym i tuż przed przejściem dla pieszych.
Dopuszczalna prędkość na ul. Potokowej wynosi 50 km/h.

- Prowadzimy w tej sprawie korespondencję z Urzędem Miejskim w Gdańsku. Na zlecenie UM zostały wykonane pomiary prędkości, z których jasno wynika, że znaczna część kierowców przekracza na problematycznym odcinku ul. Potokowej dozwoloną prędkość. Zmierzona średnia prędkość pojazdów wyniosła 61 km/h, a 15 proc. pojazdów przekroczyło 70 km/h. Obecnie czekamy aż Komisja ds. bezpieczeństwa i organizacji ruchu drogowego podejmie stosowne kroki celem zabezpieczenia tej lokalizacji - dodaje.
Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym. Ten samochód dachował... na przystanku autobusowym.
Co można zrobić w celu poprawy bezpieczeństwa w tym miejscu? Pomysłów jest kilka. Nieoficjalnie mówi się o przeniesieniu przystanku autobusowego i przejścia dla pieszych w bardziej bezpieczne miejsce, a także o zabezpieczeniu pasa biegnącego wzdłuż salonu barierami energochłonnymi. Takie działania z pewnością podniosłyby bezpieczeństwo pieszych, ale wciąż nie rozwiązałyby problemu wpadających w poślizg aut.

- Mamy kilka sugestii na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu. Warto pomyśleć o przebudowaniu profilu zakrętu, aby ograniczyć siły działające na samochody pokonujące łuk. Można przeprowadzić śrutowanie nawierzchni, czyli dokładnie taki sam zabieg, który wykonano na leśnym odcinku ul. Słowackiego. Poprawa przyczepności nie zniweluje złego profilu jezdni, więc jest to jedynie półśrodek. Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest ustawienie przed newralgicznym punktem fotoradaru - zakończyła Dunst.
Warto zaznaczyć, że niełatwe zadanie mają również kierowcy, którzy włączają się do ruchu, wyjeżdżając z ul. Ogrodowej w ul. Potokową w kierunku Moreny. Skrzyżowanie zlokalizowane na łuku drogi, niesie za sobą spore ryzyko kolizji bądź wypadku.

  • W większości przypadków dealer zmuszony jest do wymiany ogrodzenia.

Miejsca

Opinie (291) 4 zablokowane

  • Przebudowa skrzyzowania z Ogrodowa

    Skrzyżowanie z sygnalizacja świetlna i problem rozwiazany

    • 1 0

  • Poprawa przyczepności nie zniweluje złego profilu jezdni

    Czyli jezdnia w tym miejscu jest zle wyprofilowana i sprawa jasna

    • 0 1

  • idioci

    zakręt winien, czy i**ota za kierownicą, który nie potrafi bezpiecznie jeździć ???
    a może matka, która takiego urodziła ???
    przestańcie bronić i**otÓW !!!!!!!!!!

    • 2 0

  • TYLKO 287 komentarzy...

    ....gdyby choc na jednym zdjeciu bylo by widać BMW to zapewne bylo by wiecej komatarzy...
    Pozdrawiam.

    • 2 0

  • Hmm (12)

    Jeżdżę tamtendy codziennie i jeszcze nie przywaliłem i nie dachowałem. Czy ze mną jest coś nie tak?

    • 273 4

    • Przesiądź się z Autobusu do BMW... (3)

      To zobaczysz :-)
      PS..
      Auta na F nie wypadają tam ...

      • 1 5

      • (1)

        Przecież na jednym ze zdjęć w artykule jest przewrócony folkswagen!

        • 4 0

        • wolzwagen

          :D

          • 0 0

      • He

        Vw, Opel, Seat,.... nie widzę na zdjęciu BMW-i :-). Ktoś chyba ma jakiś kompleks ;-) hehe

        • 2 0

    • Poprostu jeździsz po ulicy. A ten pan chyba po chodniku.

      • 0 0

    • raz prawie wypadłem, wszystkie 4 koła piszczały (3)

      ale też się liczy że jednak nie

      • 0 0

      • czyli masz sprawne hamulce :) brawo (2)

        • 0 0

        • w takiej sytuacji trzeba kontrować i lekko dodać gazu i żeby nie stracić przyczepności

          • 0 2

        • nie hamowałem, ale potwierdzam że są sprawne

          • 0 0

    • :)

      Chyba jest nas więcej.
      P.S. "tamtędy"

      • 12 0

    • trzeba cie skierowac na powtórny kurs

      zapewne prawko robiłeś 30 lat temu na maluchu - dlatego jeździłeś powoli - bo wiadomo - cokolwiek maluchem trącisz to nie masz nóg albo głowy.
      Teraz robi się prawko na lepszych autach

      • 7 15

    • Tak! Jeździsz stosunkowo bezpiecznie.

      • 22 1

  • Mam też kilka sugestii na poprawę bezpieczeństwa w tym miejscu.
    Sugestia 1:przestrzegać przepisów ruchu drogowego
    Sugestia 2: zachować ostrożność
    Sugestia 3: obciążyć kosztami sprawcę uszkodzeń
    Sugestia 4: znacznie podwyższyć wysokość mandatów karnych

    • 2 0

  • Plaża ul. Hallera

    Jeśli ktoś zna Brzeźno to ten kierowca k po chodniku. Żeby tam się wbić

    • 1 0

  • (1)

    Proponuję postawić policje i mierzyć prędkość. Jak się normalnie jedzie to i z zakrętu się nie wypada! Np. AK jeżdżę codziennie i nie ma problemu.

    • 17 3

    • Trudny temat

      Musieli by strzelać ze środka między pasami , jak by postawili się przy salonie to na 100 będzie katastrofa , jakiś Janusz na GKA są po cheblach i daszek gotowy

      • 0 0

  • Przyczyna tkwi w usytuowaniu salonu (16)

    To nie jest miejsce inie bylo od poczatku na postawienie takiego obiektu. Skutki Sami wyliczacie

    • 20 150

    • Ale bzdura...

      Jak salonu tam nie było też były dachy i strzały w skarpę. A co się działo 10lat temu jak na zakręcie były wymalowane pasy dla pieszych , i w deszczowy dzień m.in 2 auta dziennie

      • 1 0

    • Opinia została zablokowana przez moderatora

    • masz rację. w poblizu drogi, tak w odleglosci do 20 metrów, niczego nie powinno być (4)

      • 6 7

      • nie niczego bo to słowa konowicza czy konowała (3)

        po prostu jest to ciąg drogowy i naturalny jest chodnik , przystanek autobusowy a nawet ewentualnie droga rowerowa ale ten salon został nieprzemyślany. Ot za tanioche kupiono dzialkę o dziwnym kształcie i postawiono budkę z lodami

        • 1 2

        • tam sie przekracza predkosc , to jest przyczyna wypadkow (2)

          • 4 0

          • Projekt drogi jest zdooopcony, nie spełnia norm. Jakiś osioł kiedyś wydał zgodę na budowe od tak jak i teraz forumowicze specjaliści od karania nigdy tam nie będąc. Jak kiedyś będziesz potrzebował pomocy karetki lub straży poż, to też nie dojedzie na czas bo się tam wyp.... bo przecież przekroczyli prędkość. Ot logika.

            • 1 3

          • ale nie zrobiono porównania

            ile było przed budową salonu a ile wypadków zdarzyło się po otwarciu. porównanie prawdę Ci powie (nie tylko cyganka)

            • 0 2

    • każdy chce miec jepa i zamist prowadzic oglada jepy

      • 1 0

    • Trzeba ściąć drzewo - taką mam koncepcję (2)

      Czyli salon do przeniesienia, zresztą chodnik, przystanek i piesi też.

      • 6 1

      • Trzeba Morenę przenieś na Niedźwiednik

        albo na odwrót. Wtedy nie będą jeździć z jednego osiedla na drugie więc wyeliminuje się wypadki całkowicie. To moja autorska koncepcja.

        • 5 0

      • wina leży po stronie salonu projektodawcy i wykonawcy

        a ci wszyscy pokrzywdzeni powinni wystąpić o odszkodowanie do salonu plusa

        • 0 5

    • (2)

      A co ma salon do tego? Akurat obrywa rykoszetem, ale problemem są wypadki.

      • 28 3

      • salon! samochodowy w tym miejscu to tak jak jak inny salon np z panienkami przy autostradzie (1)

        rozprasza uwagę co niektórych kierowców

        • 2 6

        • Macie rację, w tym miejscu powinien być cmentarz

          W razie czego po prostu się do dołka wrzuci, przyklepie ziemię i po kłopocie, nie trzeba wozić karawanem kilometrami.

          • 9 0

    • zamknąć centra miast dla kierowców./ (1)

      od razu będzie luźniej, ciszej, bezpieczniej, mniej zanieczyszczenia.
      są przecież autobusy, skm, pkm, rowery, chodniki, tramwaje, itp.
      ale to można dujżymiu literami tłumaczyć a lobby samochodowe ciśnie i ciśnie żeby więcej i więcej i jeszcze więcej kupili żeby w centrum był najlepiej ruch wielopoziomowy.

      • 5 3

      • przecież rondo de la salle i okolice to absolutne wydupie a nie centrum miasta, gorzej już tylko kokoszki i rębiechowo

        • 1 2

  • Najbardziej oczywistym rozwiązaniem jest poprawa przebiugu jezdni w tym miejscu

    a nie stawianie fotoradarów!

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Który z tych polskich samochodów był produkowany w XXI wieku?

 

Najczęściej czytane