Wiadomości

Grunwaldzka - aleja dealerów samochodowych

Najnowszy artukuł na ten temat

Usługa door-to-door w salonach samochodowych

Motoryzacyjne centrum Trójmiasta - al. Grunwaldzka.
Motoryzacyjne centrum Trójmiasta - al. Grunwaldzka. fot. Łukasz Unterschuetz/trojmiasto.pl

Myślisz: najpopularniejsza motoryzacyjna lokalizacja Trójmiasta, mówisz: al. Grunwaldzka. Trudno się z tym nie zgodzić. Od wielu lat przy jednej z głównych arterii Gdańska prężnie działają salony samochodowe, i wciąż powstają nowe.



Salony samochodowe powinny powstawać:

w centrach miast 9%
na obrzeżach miast 54%
jest mi to obojętne 37%
zakończona Łącznie głosów: 889
Blisko 7-kilometrowa aleja Grunwaldzka zobacz na mapie Gdańska przebiega przez trzy reprezentacyjne dzielnice Gdańska - Wrzeszcz, Oliwę i Strzyżę. Od lat przy tej prestiżowej arterii łączącej Gdańsk z Sopotem powstają nowe inwestycje, w tym przede wszystkim biznesowe zagłębie Trójmiasta. Kiedy jeszcze w Oliwie futurystycznych biurowców nie było - rządziły tu salony samochodowe. Dziś niektóre z nich mogą pochwalić się wieloletnią tradycją.

To właśnie w Oliwie, głównie w jej południowej części, nieopodal granicy ze Strzyżą, wyrosło istne centrum motoryzacyjne. Na kilometrowym odcinku znajdziecie stacje dealerskie: Zdunek KMJ (Nissan), Konocar (Opel), Carter (Toyota), Margo (Hyundai), Plichta (Skoda), Zdanowicz (Subaru oraz autoryzowane serwisy Mazdy i SsangYong) i BIG Autohandel (Ford). A to przecież nie koniec, bo w sąsiedztwie al. Grunwaldzkiej znajduje się salon British Automotive (Land Rover i Jaguar), a jadąc dalej w kierunku Sopotu, natraficie na powstający od podstaw obiekt Mercedes-Benz Witman.

Zestawienie salonów samochodowych zlokalizowanych przy al. Grunwaldzkiej uzupełnia działający od trzech lat we Wrzeszczu obiekt Bawaria Motors.

Salonów będzie więcej



Już niebawem do powyższej listy dopiszemy kolejne obiekty. Na grudzień zaplanowane jest otwarcie salonu Citroen Zdunek, natomiast w przyszłym roku działalność rozpocznie nowoczesna stacja Lexusa, która powstaje w miejscu dawnego sklepu Media Markt. Wybiegając nieco w bardziej odległą przyszłość, w Strzyży, tuż przed wspomnianym wiaduktem PKM wybudowany zostanie nowy salon British Automotvie.

Jeśli nie al. Grunwaldzka to...



Motoryzacyjnemu zagłębiu Trójmiasta nic nie grozi, choć coraz częściej dealerzy decydują się na budowę swoich salonów na obrzeżach miast. W ostatnich latach tym najpopularniejszym kierunkiem jest oczywiście obwodnica. Atrakcyjne ceny gruntów, łatwy dojazd, duży parking, no i większe możliwości aranżacyjne salonu - plusy migracji są naprawdę spore.

Dziś na działkach sąsiadujących z obwodnicą Trójmiasta znajduje się kilka salonów, m.in. Infiniti Centrum, Serwis Haller (Opel), Plichta (Volkswagen, Skoda, Seat, Audi), Wróbel (Mercedes-Benz), Truck Nord Center (Iveco), Scania Polska czy Isuzu Trucks.

Jest również kilka salonów, które zlokalizowane są na obrzeżach, ale nie w bezpośrednim sąsiedztwie obwodnicy. To chociażby obiekty Volvo Drywa, Kia Interbis, Peugeot JD Kulej czy Toyota Walder w Chwaszczynie.

Coraz atrakcyjniejszą lokalizacją dla dealerów jest obwodnica Trójmiasta.
Coraz atrakcyjniejszą lokalizacją dla dealerów jest obwodnica Trójmiasta. fot. Centrum Infiniti Gdańsk

Opinie (81) 3 zablokowane

  • (3)

    widoki jak w Bangladeszu

    • 86 15

    • co ty bredzisz?

      • 10 13

    • (1)

      byles w Bangladeszu? Bo ja tak. I zapewniam cie, ze te porownanie jest nie na miejscu. To nie zmienia faktu, ze salony sprzedazy samochodow nie pasuja do reprezentacyjnej alei, ktora moglaby byc salonem trojmiasta.

      • 9 4

      • Indi

        Kolorystycznie i urbanistycznie - Indie. Byłem, widziałem.

        • 6 2

  • Prosze o wiecej betonu!! (2)

    • 42 13

    • Masz w telewizji reżimowej .....pana Kur......

      • 6 4

    • mieszkasz w miescie, bedzie beton
      nie chcesz, to wracaj na swoje pgr
      bieda i sloje tylko narzekac potrafia

      • 4 2

  • Ha (1)

    A ja myśloł że chodzi o inny deal i skorzystam tak na legalu....
    tom się rozczarował

    • 12 3

    • Też bym zażył kreseczkę czegoś mocniejszego. W Krakowie można kupić specjalny gatunek arbuzów.

      • 0 0

  • Strasse (1)

    Ulicy Miałki szlak proponuje zmieni nazwe na ul Zdunka.
    Na tej ulicy juz nic innego niema praktycznie.
    Mysle ze Pan Tadeusz by sie ucieszył.

    • 37 7

    • ty sobie książka

      Gęby nie wycieraj. Ręce precz od Pana Tadeusza.

      • 1 3

  • na Zachodzie widziałem salony samochodowe w parterach wieżowców (5)

    u nas koniecznie musi to być blaszany barak z parkingiem przed

    • 63 11

    • Myślałeś może... (3)

      Gdzie zorganizować serwis? Magazyn części? Jaki jest generowany ruchu wokół salonu? (klientów, pracowników, klientów serwisu) gdzie trzymać samochody kupione i jeszcze nie odebrane?
      W centrum miasta w biurowcu może być co najwyżej salon Bentleya, albo innego Buggati, gdzie ludzie tylko oglądają przez szybę, a tak naprawdę nikt nie kupuje.

      • 18 12

      • nie masz pojęcia i wyobraźni, a do tego nigdzie nie byłaś (1)

        a uwierz że przeciętny salon samochodowy generuje mniejszy ruch niż jedna 200 osobowa firma ktora zajmuje 2 z 40 pięter w takim wieżowcu

        zaskoczę ciebie ale nawet stacje benzynowe potrafią być zlokalizowane w parterach wieżowców w dużych miastach

        • 13 9

        • Mogą, ale czy na pewno tak jest lepiej?

          • 11 6

      • Owszem, myślałem.

        Pomijając nuż, że takowe usługi z powodzeniem mogą funkcjonować w zabudowie miejskiej, to idealnym miejscem na serwis i magazyn części są przedmieścia

        • 0 0

    • salon tak ale nie kompleks z serwisem.

      • 5 2

  • Sprzedaż rośnie, to salonów przybywa.. (4)

    Kiedyś mało kto mógł sobie pozwolić na zakup nowego auta, teraz też nie jest łatwo, ale dużo wykształconych, młodych ludzi dobrze zarabia i mogą pozwolić sobie na spełnienie marzenia.
    Oczywiście liderem nadal są firmy i sprzedaż w ofercie leasingowej.

    • 20 15

    • I każdy syn właściciela produkcji folii do parówek się lansuje na wielkiego pana. (1)

      Do tego zestaw :
      -ajfon na 36 rat
      - rejbany w leasingu
      - ssak leśny poderwany na furę na sopockich baletach i jej ciułałła
      -ajfon na parking nie mają 2 zł.

      • 19 11

      • jego sprawa jak zyje.
        a ajfon na 36 rat tez trzeba splacac, tak samo jak i rejbany

        • 9 6

    • Galapagos (1)

      A gdzie Polski Fiat i Ursus?

      • 0 0

      • Sprzedali skośno okim z Deawoo

        A Ci nie potrafią złożyć dobrze nawet kosiarki do trawy.
        Grupa VW Audi był zainteresowany zakupem FSO, ale ktoś wziął w łapę i poszło w ręce fraudów..

        • 1 0

  • (2)

    Niby swiatowo,ale te szyldy,plandeki reklamowe...Dobrze,ze Polacy przekonuja sie do innych marek jak vwe I aldi. Pamietam lata temu jak poszedlem po prospekty do Groblewskiego I zobaczylem chyba wtedy nowe A6. To bylo wow.

    • 19 5

    • w jakim sensie, sie przekonuja? toyota i skoda (tez vw) to inna polka cenowa, tak samo jak nissan ..

      • 0 0

    • aldi u nas nie ma

      jest lidl

      • 2 0

  • Przyznam, jest tam częsty widok na suvy z " prowadzone" przez utrzymankinkami

    Dzielnie ssały to teraz mają auta

    • 52 6

  • Na uboczu powstał także Auto Plus... (4)

    Diler Fiat, DŻIPA i alfą złomeo... ale tam nikt nie przychodzi wiec pewnikiem zniknie wkrótce

    • 24 4

    • (1)

      no popatrz a Alfa Stelvio to najlepiej sprzedający się SUV premium

      • 6 5

      • Peeewnieee.... jaaaasneee....

        Czy to czujny marketing dealera zaklina rzeczywistość? Dobrze jak klika w ciągu roku wyjedzie na ulice, gdy w tym czasie X5 a nawet bardziej X3 pozamiatała rynek. a swoją drogą najciekawszą propozycją jest dla mnie Lexus.

        • 1 6

    • powiedział Ernest w Golfie II

      • 7 2

    • FIAT

      Właśnie tam kupiłem.

      • 0 0

  • W niedalekiej przyszłości, kiedy stare auta dokonają żywota... (1)

    Ludzie będą zmuszeni kupować nowe, bo starszych, ale już tej nowej generacji, nie będzie się dało i opłacało serwisować. W dobie wyliczonej żywotności podzespołów bardziej będzie opłacało się kupić kolejny nowy samochód, niż utrzymywać i reperowac stary. Silniki obliczone na 100-200 tys przebiegu i ważne elementy podwozia, do których części będą droższe, niż całe nowe podwozie.
    Druga sprawa, to auta hybrydowe i elektryczne. Tu jest sprawa jeszcze bardziej oczywista. Zero serwisu poza siecią i nieopłacalna wymiana części.
    Reasumując - właściciele salonów dobrze to wiedzą i już budują sobie przyczółki.

    • 25 8

    • a tyle się mówi o ochronie środowiska...

      jakby komuś zależało to takie salony nie powstawałyby jak grzyby po deszczu
      widać, kto miesza kijem mówiąc o starych samochodach, dieslach itp
      macie, frajerstwo kupować nowe, plastikowe, z daną żywotnością a potem je wymieniać w super kredytach

      • 3 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Sprawdź się

Której marki modelem jest Mustang?