• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

I-Pace: świetny "elektryk" od Jaguara

Michał Jelionek
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczny Jaguar I-Pace. Elektryczny Jaguar I-Pace.

Ma napęd na wszystkie koła, 400 KM mocy, blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy. Do tego na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Poznajcie elektrycznego Jaguara, model I-Pace. Jego cennik otwiera kwota 365 tys. zł.



Jaguar I-Pace choć zadebiutował w 2018 roku, to wciąż jest jednym z ciekawszych elektrycznych modeli dostępnych na rynku. Auto mimo upływu trzech lat wygląda bardzo świeżo i nowocześnie. W ubiegłym roku samochód doczekał się delikatnej kuracji odmładzającej.

Jaguar określa go mianem SUV-a, ale w moim odczuciu bliżej mu... No właśnie, do jakiego nadwozia? I-Pace ma dość nietypowe proporcje bryły z charakterystyczną, krótką maską i muskularnym tyłem, a do tego jest nisko osadzony. To akurat może być zaletą tego auta, bo trudno na drodze pomylić je z innym modelem.

Elektryczny Jaguar I-Pace. Elektryczny Jaguar I-Pace.
Trzeba przyznać, że sylwetka auta wygląda interesująco, bardzo dynamicznie. Stylistyka aut elektrycznych często okraszana jest futurystycznymi dodatkami. Tu takowych brak, i bardzo dobrze. Brakuje także ostrych przetłoczeń, a wygląd nadwozia jest dość subtelny, minimalistyczny.

Charakterystyczne elementy nadwozia to z pewnością krótkie zwisy, wysuwane klamki, spłaszczone lampy z przodu i z tyłu, dość płaska szyba w klapie bagażnika czy napompowane nadkola w pasie tylnym. Nie brakuje także zabiegów aerodynamicznych, jak chociażby spory wlot powietrzna w masce czy spojler dachowy. Minusem jest wspomniana szyba tylna, przez którą kierowca nie widzi praktycznie nic. Z pomocą przychodzi bardzo dobrej jakości obraz z kamer.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Przyznam szczerze, że początkowo wygląd I-Pace'a nie przypadł mi do gustu, ale zmieniłem zdanie. Ten samochód na żywo prezentuje się zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. No i pamiętajcie, że kupując to auto, będziecie musieli przywyknąć do obserwatorów. Ten samochód przyciąga uwagę.

Jaguar I-Pace mierzy 4682 mm długości, 2011 mm szerokości i 1556 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2990 mm. Auto oferuje bagażnik o pojemności 656 litrów. Sporej wielkości baterie umieszczone są pod podłogą, przy obu osiach, dzięki czemu nie zabrano przestrzeni z bagażnika, jak to w niektórych "elektrykach" bywa. Dodajmy, że jest jeszcze drugi bagażnik pod maską. Choć to raczej schowek na kable, a nie bagażnik. Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo przydatne rozwiązanie, bo kable nie zabierają miejsca w bagażniku.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Same baterie mają pojemność aż 90 kWh. To dzięki nim - według producenta - I-Pace jest w stanie przejechać 480 km na jednym ładowaniu. Tesla może czuć oddech na plecach.

W mojej ocenie realny zasięg przy normalnej jeździe, z włączoną klimatyzacją i radiem, wynosi nieco ponad 400 km. To już bardzo przyzwoity wynik. Podczas jazd testowych "spalanie" oscylowało w granicach 21 kWh na 100 km. To już bardzo przyzwoity wynik. To, czego brakuje mi w kabinie I-Pace'a, to łopatki przy kierownicy służące do kontrolowania poziomu rekuperacji.

Ile trwa ładowanie? Jak sprytnie podaje producent, korzystając z dedykowanej ładowarki ściennej (wallbox) z każdą godziną ładowania zasięg będzie się powiększał o 65 km. W przypadku gniazdka domowego będzie to zaledwie 11 km na godzinę. Natomiast przy wykorzystaniu najszybszych stacji ładujących, przez godzinę ładowania zasięg zwiększy się aż o 270 km.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
I-Pace oferuje dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM - po 200 koni na każdą z osi. Jednostki zintegrowane są z przednią i tylną osią, dzięki czemu moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. Silnik generuje 696 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 4,8 sekundy do "setki" i 200 km/h maksymalnej prędkości.

Co ważne, równomierne rozmieszczenie baterii pod podłogą zapewnia "elektrykowi" nisko położony środek ciężkości, który wpływa na dynamikę, ale i właściwości jezdne. Jazda tym samochodem sprawia wiele przyjemności. Auto wystrzeliwuje niczym z procy, jest piekielnie szybkie, a do tego rewelacyjnie słucha się kierowcy. Brawo Jaguar.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Warto wspomnieć słowo o elegancko skrojonym i przestronnym wnętrzu I-Pace'a. To jedna z tych kabin, z których nie chce się wysiadać. Nie brakuje w niej sporej wielkości ekranu multimedialnego (jego obsługa mogłaby być nieco bardziej intuicyjna) kompatybilnego z Apple CarPlay czy Android Auto, wirtualnych zegarów, a także dobrej jakości nagłośnienia firmy Meridian, które w niedawnym liftingu wzbogacone zostało o dwa dodatkowe głośniki w podsufitce (aktualnie 16 głośników i subwoofer). Wysoka jakość - z pewnością tak zapamiętam wnętrze Jaguara I-Pace'a.

Czytaj także:

Jaguar F-Pace został odmłodzony



  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Jaguar I-Pace oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: S, SE, HSE i Black. Ceny bazowego wariantu rozpoczynają się od kwoty 364 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.

Miejsca

Opinie (84) 3 zablokowane

  • Hmm

    "Świetny"? Jakoś nie widzę tej "świetności". O przepraszam świetna jest jego cena. :-) Powodzenia w sprzedaży. Następny proszę.

    • 7 0

  • Trochę bida z ładowaniem - nie przyjmie więcej niż 100kW do 40% baterii, potem moc ładowania spada.

    • 2 0

  • na prąd z węgla (2)

    a zasięg realny 250 km, nadaje się wspaniale do lansu w naszym wspaniałym kraju trzeciego świata

    • 5 3

    • W takim razie meduzo proponuje bys sie wyprowadził na pustynie i tam postawił panel słoneczny :) (1)

      • 0 1

      • a ja tobie pantofelku

        żebyś sobie ten panel rozbił na głupim łbie

        • 0 0

  • Idealna limuzyna dla naszych urzędników co własnie przetarg na takie rozpisali z kasy mjieszkanców Gdańska!

    Ale no tak zapomniałem ze oni kupują tylko niemieckie wiec niestety odpada :)
    Pozostałych nie stac na Nowe nawet benzynowe a o elektrycznym możemy pomarzyć za około 50 lat

    • 1 1

  • A kogo obchodzą elektryki? Chyba tylko firmy, które chcą tylko bardziej dobić konkurencję. Z eko nie ma to nic wspólnego.

    Btw. ciekawostka - jakaś kolejna bandyterka pseudoaktywistyczna zniszyła 300 elektrycznych hulajnów w Lyonie, bo nie były dostatecznie eko :)

    • 1 4

  • wtf (4)

    Mam z 8 pietra zwieszac przedluzacze i ladowac 15 godzin? wole passata 20 letniego w tdi

    • 6 2

    • (3)

      A kogo interesuje co woli biedota z falowca? masz tramwaj pod nosem.

      • 1 3

      • I morze blisko... i mieszkanie za 12000/m2 (1)

        A ty co masz... na kredyt?

        • 3 1

        • Nie misiu, nie na kredyt i nie jedno, ale nie chce mi się z Tobą gadać :)

          • 1 2

      • i spalinowca, więc zgadnij co wybiorę

        • 0 0

  • Kiedy ten milion elektrykow Pinokia? narodowych... (2)

    Chyba nie klamal co?

    • 5 2

    • Morawiecki kłamać?
      Nigdy w życiu. jest kryształowo uczciwy, tak jak zresztą cała partia PiS przecież.
      Możesz mu spokojnie ufać.
      No i jeszcze prawy i sprawiedliwy.

      • 3 0

    • Ty juz Dzbanku zapomniałes o Irlandii Tuska co

      • 0 1

  • Za 30 lat będzie problem z elektrykami

    To taki współczesny jeżdżący azbest

    • 7 2

  • Wyjaśnię niektórym podstawowe prawa fizyki (12)

    w Polsce energetyka oparta jest na spalaniu węgla. Żeby naładować baterie w samochodzie elektrycznym potrzeba wytworzyć co najmniej 2 razy więcej energii ze spalania węgla. Oznacza to, ze samochody elektryczne są mnie Eko niż nawet najstarsze szroty na ropę. O produkcji baterii nawet nie będę wspominać.

    • 16 10

    • dr

      dziękujemy, szczepionki też są be :p

      • 10 4

    • Ciekawe te prawa fizyki (7)

      Czy tylko energia z węgla musi być wyprodukowana dwukrotnie większa niż przyjmie bateria? Czy energii ze słońca i wiatru też trzeba zużyć 2x tyle? I jak ktoś ładuje elektryka z mocą 100 kW, to gdzie te drugie 100 kW się podziewa?

      Poza tym, jak zwykle w takich przypadkach, to jest argument przeciw węglowi a nie przeciw elektrykom.

      • 3 3

      • (6)

        sprawność, przecież energię ze spalenia musisz jakoś zamienić na ruch obrotowy prądnicy, musisz ten prąd potem przesłać lub zmagazynować. Jeśli tak jak on mówi taka sprawność wynosi 50% to i tak dużo. Natomiast w reszcie postulatów nie ma racji. Elektrownie węglowe są znacznie czystsze niż silniki spalinowe. Mają bardziej zaawansowane filtry i sam proces spalania jest lepiej kontrolowany

        • 5 2

        • (5)

          Aaa o to mu chodziło :) Sprawność elektrowni węglowej to raczej koło 30-40%. To tym bardziej argument przeciw węglowi. Równie dobrze można twierdzić że zagotowanie wody w czajniku elektrycznym zużywa 2x więcej energii z węgla (właściwie to nawet 3x). I nie ma to absolutnie nic wspólnego z samochodami. Co więcej, do produkcji benzyny potrzeba od groma prądu, do rafinerii idzie kilka linii 110 kV, a rafineria ciągnie średnio około 1 GW energii, czyli 5 x tyle co produkuje elektrownia gdańska.

          • 2 1

          • Najpierw czysta energia (1)

            z atomu, wody, słońca i gazu, później odpowiednia infrastruktura dla samochodów elektrycznych i wodorowych oraz zastępowanie nimi samochodów z silnikami benzynowymi. Ten proces żeby miał sens musi być globalny i rozłożony w czasie. Nie można zaczynać od d strony i zmuszać Europejczyków do złomowania z dnia na dzień swoich samochodów. To jest tylko paliwo dla różnych ekstremistów typu PiS i skrajna prawica.

            • 2 1

            • A może tak jednak równolegle to robićć? Będzie szybciej.

              • 0 0

          • tu się nie zgodzę (2)

            przy ilości paliwa jakie produkuje rafineria to ona tego prądu aż tak dużo nie zużywa. Procentowo

            • 0 0

            • Wliczasz w to energię zużytą przy wydobyciu ropy? (1)

              Wtedy jakby gorzej.... co prawda ta energia powstaje "przy okazji", ale jednak jest to spalanie gazu....
              Czystsze niż węgla, ale jak dodasz do tego ilości gazu wypalane w atmosferę ...
              (Z własnego przykładu - przy wydobyciu 70 tys. Baryłek, w aymosferę wypala się blisko 1 mln m3 gazu + to co spalą turbiny robiące 17 MW do podtrzymania procesu).

              • 0 0

              • tak wliczam, w innym wypadku bilans energetyczny sprawił by że by się ten biznes nie opłacał

                70 tys baryłek to 110 GWh energii więc inny rząd wielkości

                • 0 0

    • a my ci wyjaśnimy

      że elektrownie węglowe są dużo czystsze niż palenie węglem w piecu czy spalanie paliwa w silniku spalinowym

      • 5 0

    • Pustaku ty nawet nie rozumiesz co czytasz ,a chcesz komuś cos wyjasniac?

      • 0 1

    • Masz pojęcie o elektrykach jak Kaczyński o demokracji

      moja instalacja złożona z paneli słonecznych już się zwróciła, prąd mam za darmo. Tak samo ogrzewanie (pompa ciepła). Także g...o wiesz bo g...o w życiu widziałeś

      • 0 0

  • Świetny i elektryk to antagonizmy (1)

    • 0 1

    • Tak jak świetny i spaliniak

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Traficar i MiiMove to:

 

Najczęściej czytane