• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

I-Pace: świetny "elektryk" od Jaguara

Michał Jelionek
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczny Jaguar I-Pace. Elektryczny Jaguar I-Pace.

Ma napęd na wszystkie koła, 400 KM mocy, blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy. Do tego na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Poznajcie elektrycznego Jaguara, model I-Pace. Jego cennik otwiera kwota 365 tys. zł.



Jaguar I-Pace choć zadebiutował w 2018 roku, to wciąż jest jednym z ciekawszych elektrycznych modeli dostępnych na rynku. Auto mimo upływu trzech lat wygląda bardzo świeżo i nowocześnie. W ubiegłym roku samochód doczekał się delikatnej kuracji odmładzającej.

Jaguar określa go mianem SUV-a, ale w moim odczuciu bliżej mu... No właśnie, do jakiego nadwozia? I-Pace ma dość nietypowe proporcje bryły z charakterystyczną, krótką maską i muskularnym tyłem, a do tego jest nisko osadzony. To akurat może być zaletą tego auta, bo trudno na drodze pomylić je z innym modelem.

Elektryczny Jaguar I-Pace. Elektryczny Jaguar I-Pace.
Trzeba przyznać, że sylwetka auta wygląda interesująco, bardzo dynamicznie. Stylistyka aut elektrycznych często okraszana jest futurystycznymi dodatkami. Tu takowych brak, i bardzo dobrze. Brakuje także ostrych przetłoczeń, a wygląd nadwozia jest dość subtelny, minimalistyczny.

Charakterystyczne elementy nadwozia to z pewnością krótkie zwisy, wysuwane klamki, spłaszczone lampy z przodu i z tyłu, dość płaska szyba w klapie bagażnika czy napompowane nadkola w pasie tylnym. Nie brakuje także zabiegów aerodynamicznych, jak chociażby spory wlot powietrzna w masce czy spojler dachowy. Minusem jest wspomniana szyba tylna, przez którą kierowca nie widzi praktycznie nic. Z pomocą przychodzi bardzo dobrej jakości obraz z kamer.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Przyznam szczerze, że początkowo wygląd I-Pace'a nie przypadł mi do gustu, ale zmieniłem zdanie. Ten samochód na żywo prezentuje się zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. No i pamiętajcie, że kupując to auto, będziecie musieli przywyknąć do obserwatorów. Ten samochód przyciąga uwagę.

Jaguar I-Pace mierzy 4682 mm długości, 2011 mm szerokości i 1556 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2990 mm. Auto oferuje bagażnik o pojemności 656 litrów. Sporej wielkości baterie umieszczone są pod podłogą, przy obu osiach, dzięki czemu nie zabrano przestrzeni z bagażnika, jak to w niektórych "elektrykach" bywa. Dodajmy, że jest jeszcze drugi bagażnik pod maską. Choć to raczej schowek na kable, a nie bagażnik. Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo przydatne rozwiązanie, bo kable nie zabierają miejsca w bagażniku.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Same baterie mają pojemność aż 90 kWh. To dzięki nim - według producenta - I-Pace jest w stanie przejechać 480 km na jednym ładowaniu. Tesla może czuć oddech na plecach.

W mojej ocenie realny zasięg przy normalnej jeździe, z włączoną klimatyzacją i radiem, wynosi nieco ponad 400 km. To już bardzo przyzwoity wynik. Podczas jazd testowych "spalanie" oscylowało w granicach 21 kWh na 100 km. To już bardzo przyzwoity wynik. To, czego brakuje mi w kabinie I-Pace'a, to łopatki przy kierownicy służące do kontrolowania poziomu rekuperacji.

Ile trwa ładowanie? Jak sprytnie podaje producent, korzystając z dedykowanej ładowarki ściennej (wallbox) z każdą godziną ładowania zasięg będzie się powiększał o 65 km. W przypadku gniazdka domowego będzie to zaledwie 11 km na godzinę. Natomiast przy wykorzystaniu najszybszych stacji ładujących, przez godzinę ładowania zasięg zwiększy się aż o 270 km.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
I-Pace oferuje dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM - po 200 koni na każdą z osi. Jednostki zintegrowane są z przednią i tylną osią, dzięki czemu moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. Silnik generuje 696 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 4,8 sekundy do "setki" i 200 km/h maksymalnej prędkości.

Co ważne, równomierne rozmieszczenie baterii pod podłogą zapewnia "elektrykowi" nisko położony środek ciężkości, który wpływa na dynamikę, ale i właściwości jezdne. Jazda tym samochodem sprawia wiele przyjemności. Auto wystrzeliwuje niczym z procy, jest piekielnie szybkie, a do tego rewelacyjnie słucha się kierowcy. Brawo Jaguar.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Warto wspomnieć słowo o elegancko skrojonym i przestronnym wnętrzu I-Pace'a. To jedna z tych kabin, z których nie chce się wysiadać. Nie brakuje w niej sporej wielkości ekranu multimedialnego (jego obsługa mogłaby być nieco bardziej intuicyjna) kompatybilnego z Apple CarPlay czy Android Auto, wirtualnych zegarów, a także dobrej jakości nagłośnienia firmy Meridian, które w niedawnym liftingu wzbogacone zostało o dwa dodatkowe głośniki w podsufitce (aktualnie 16 głośników i subwoofer). Wysoka jakość - z pewnością tak zapamiętam wnętrze Jaguara I-Pace'a.

Czytaj także:

Jaguar F-Pace został odmłodzony



  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Jaguar I-Pace oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: S, SE, HSE i Black. Ceny bazowego wariantu rozpoczynają się od kwoty 364 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.

Miejsca

Opinie (84) 3 zablokowane

  • Skąd te ceny️️ (1)

    Taki sam w Norwegii kosztuje 620.000 kr x 0.44=Około 273.000 zł

    • 1 0

    • Ale w Norwegii zarabiają 15 tysiecy a w Polsce 25.

      • 0 0

  • Spalanie oscylowało... Ciekawe, co on spalał?

    • 1 0

  • Absolutny bezsens jak to elektryki (1)

    Przy obecnej gęstości energii akumulatorów, ich koszcie i prędkości ładowania (która nawiasem mówiąc wcale nie jest niska) - wydaje się, że jedyna rozsądna rola elektryka to samochód miejski/submiejski. 300, 400 czy 500 km teoretycznego zasięgu na trasę to będzie zawsze za mało, jeśli ładowanie trwa godzinę i trzeba sie naszukać, a może i czekać na wolny slot.
    Za to w przypadku auta miejskiego, nawet 100 km zasięgu jest w pełni wystarczające na 1-2 dni jazdy, przy założeniu, że mamy garaż z gniazdkiem, to ładowanie do pełna jest osiągalne w kilka godzin, koszt samochodu niższy. Tylko - ze to wtedy "drugie" auto.

    • 0 0

    • 500km to już jest trasa przez całą Polskę - większość kierowców robi taką raz na kilka lat, to wtedy można się chwilkę wysilić

      • 0 0

  • fajne mieszkanie

    choć wolę mieć za tę kwotę też łazienkę i kuchnię.

    • 0 0

  • 400 km zasięgu jak jedziesz emerycko do 80 kmh.

    Przy normlanej jeździe mamy zasięg 300km a przy szybkiej max 250 km.

    • 1 0

  • moda a rzeczywistość

    Warto poważnie się zastanowić przed zakupem modnego "elektryka" i być świadomym co nas może czekać po fascynującym zakupie. Warto obejrzeć coś na przykładzie samochodu Tesla Model S.
    https://www.youtube.com/watch?v=EbrIQioiv8k , od 9 minuty zaczyna się ciekawiej. :)

    • 0 0

  • a moze argument praktyczny (1)

    jesli nie korzystam z drogiego pradu w niedostepnych drogich i zuzywajacych akumulatory ladowarkach to na 1 godz jazdy przypada 10g ladowania....

    • 0 0

    • Generalnie w samochodach na 1h jazdy przypada ponad 20h stania - więc jaki problem?

      • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane