• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Jaguar F-Pace został odmłodzony

Michał Jelionek
27 lipca 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Najnowszy artykuł na ten temat Nowa Honda HR-V i spalanie na poziomie 5 litrów
Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej. Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.

Pierwszy w historii SUV Jaguara doczekał się kuracji odmładzającej. F-Pace otrzymał potrzebną aktualizację, a fachowcy poprawili niedociągnięcia z pierwszej wersji modelu. Co prawda z zewnątrz auto zmieniło się nieznacznie. Większość modernizacji zaszło we wnętrzu. Sprawdźcie, co się zmieniło.



Czy podoba ci się Jaguar F-Pace?

Jaguar F-Pace zadebiutował na rynku 5 lat temu, w 2016 roku. Włodarze marki jesienią ubiegłego roku postanowili nieco odmłodzić swój najważniejszy i najchętniej kupowany model w gamie. Do tej pory F-Pace'a nabyło ponad 270 tys. klientów, a to bardzo obiecujący wynik.

SUV wciąż prezentuje się bardzo świeżo. Nie było więc sensu zbytnio ingerować w udany i atrakcyjny wygląd. Designerzy przemodelowali nieco LED-owe reflektory z przodu, które stały się smuklejsze. Natomiast światła do jazdy dziennej mają teraz charakterystyczny wzór w kształcie litery "J". Zmieniono także wygląd atrapy chłodnicy. W pasie tylnym również spłaszczono nieco klosze lamp. Ponadto delikatnie przestylizowano nakładkę zderzaka i końcówki układu wydechowego.

Producent chwali się, że udało mu się zmniejszyć współczynnik oporu, który zmalał z 0,37 do 0,35. A to wpływa na mniejsze spalanie i nieznacznie lepsze osiągi.

  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
To tyle jeśli chodzi o zmiany w stylistyce zewnętrznej. Prawdziwy lifting przeszło unowocześnione wnętrze F-Pace'a. Trzeba przyznać, że zmieniło się diametralnie. Przy nim kabina sprzed kuracji odmładzającej wygląda po prostu archaicznie.

Projektanci poprawili jakość wykończenia wnętrza, kompletnie przeprojektowali konsolę środkową i dorzucili nowe multimedia z 11,4-calowym ekranem. Nowa jest kierownica, która tak naprawdę pochodzi z elektrycznego I-Pace'a. Nowy jest także wybierak skrzyni biegów, który przybrał formę tradycyjną. To tak naprawdę przełącznik działający w trybie shift-by-wire. Przypomnijmy, że zrezygnowano z wysuwanego pokrętła, kojarzonego z... piekarnikiem czy pralką.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
Pojawiły się także: 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, pokrętła z ekranikami do obsługi klimatyzacji (do ich działania trzeba się przyzwyczaić), bezprzewodowa ładowarka, zdalne aktualizacje systemu multimedialnego czy układ jonizacji powietrza. Dostępne są również bardzo atrakcyjnie wyglądające i wygodne fotele ze smuklejszymi oparciami (także z funkcją masażu).

Całokształt wnętrza należy ocenić bardzo wysoko. Jakość, komfort i wygląd na piątkę.

  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił 2-litrowy silnik benzynowy generujący moc 250 KM oraz 365 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h. Oczywiście chciałoby się mieć pod maską mocniejszego, 400-konnego "benzyniaka", ale ten słabszy też daje radę. Zdecydowanie.

W każdej wersji F-Pace oferowany jest z napędem na wszystkie koła i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W moim odczuciu skrzynia jest nieco ospała. W niektórych sytuacjach potrzebuje chwili namysłu. Bywa to niestety irytujące.

Podczas jazd testowych średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło niespełna 12 litrów paliwa na 100 km.

Cennik zmodernizowanego Jaguara F-Pace otwiera kwota 239 600 zł za wersję Standard z 2-litrowym dieslem o mocy 163 KM. Hybryda PHEV to wydatek rzędu 317 400 zł. Testowany, 250-konny egzemplarz został wyceniony na kwotę 375 920 zł. Natomiast topowy wariant SVR z 5-litrowym, 550-konnym silnikiem benzynowym V8 pod maską kosztuje co najmniej 539 900 zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.

  • Jaguar F-Pace po kuracji odmładzającej.

Miejsca

Opinie wybrane

Wszystkie opinie (19)

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Phantom to flagowa limuzyna:

 

Najczęściej czytane