- 1 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (40 opinii)
- 2 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (350 opinii)
- 3 Kto będzie jeździł Obwodnicą Metropolitalną? (218 opinii)
- 4 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (134 opinie)
- 5 Czy paliwo dalej będzie tanieć? (59 opinii)
- 6 Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł (163 opinie)
Pierwszy w historii SUV Jaguara doczekał się kuracji odmładzającej. F-Pace otrzymał potrzebną aktualizację, a fachowcy poprawili niedociągnięcia z pierwszej wersji modelu. Co prawda z zewnątrz auto zmieniło się nieznacznie. Większość modernizacji zaszło we wnętrzu. Sprawdźcie, co się zmieniło.
SUV wciąż prezentuje się bardzo świeżo. Nie było więc sensu zbytnio ingerować w udany i atrakcyjny wygląd. Designerzy przemodelowali nieco LED-owe reflektory z przodu, które stały się smuklejsze. Natomiast światła do jazdy dziennej mają teraz charakterystyczny wzór w kształcie litery "J". Zmieniono także wygląd atrapy chłodnicy. W pasie tylnym również spłaszczono nieco klosze lamp. Ponadto delikatnie przestylizowano nakładkę zderzaka i końcówki układu wydechowego.
Producent chwali się, że udało mu się zmniejszyć współczynnik oporu, który zmalał z 0,37 do 0,35. A to wpływa na mniejsze spalanie i nieznacznie lepsze osiągi.
To tyle jeśli chodzi o zmiany w stylistyce zewnętrznej. Prawdziwy lifting przeszło unowocześnione wnętrze F-Pace'a. Trzeba przyznać, że zmieniło się diametralnie. Przy nim kabina sprzed kuracji odmładzającej wygląda po prostu archaicznie.
Projektanci poprawili jakość wykończenia wnętrza, kompletnie przeprojektowali konsolę środkową i dorzucili nowe multimedia z 11,4-calowym ekranem. Nowa jest kierownica, która tak naprawdę pochodzi z elektrycznego I-Pace'a. Nowy jest także wybierak skrzyni biegów, który przybrał formę tradycyjną. To tak naprawdę przełącznik działający w trybie shift-by-wire. Przypomnijmy, że zrezygnowano z wysuwanego pokrętła, kojarzonego z... piekarnikiem czy pralką.
Trójmiejskie salony samochodowe
Pojawiły się także: 12,3-calowy wyświetlacz wirtualnych zegarów, pokrętła z ekranikami do obsługi klimatyzacji (do ich działania trzeba się przyzwyczaić), bezprzewodowa ładowarka, zdalne aktualizacje systemu multimedialnego czy układ jonizacji powietrza. Dostępne są również bardzo atrakcyjnie wyglądające i wygodne fotele ze smuklejszymi oparciami (także z funkcją masażu).
Całokształt wnętrza należy ocenić bardzo wysoko. Jakość, komfort i wygląd na piątkę.
Pod maskę testowanego egzemplarza trafił 2-litrowy silnik benzynowy generujący moc 250 KM oraz 365 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 7,3 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 217 km/h. Oczywiście chciałoby się mieć pod maską mocniejszego, 400-konnego "benzyniaka", ale ten słabszy też daje radę. Zdecydowanie.
W każdej wersji F-Pace oferowany jest z napędem na wszystkie koła i z 8-biegową przekładnią automatyczną. W moim odczuciu skrzynia jest nieco ospała. W niektórych sytuacjach potrzebuje chwili namysłu. Bywa to niestety irytujące.
Podczas jazd testowych średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło niespełna 12 litrów paliwa na 100 km.
Cennik zmodernizowanego Jaguara F-Pace otwiera kwota 239 600 zł za wersję Standard z 2-litrowym dieslem o mocy 163 KM. Hybryda PHEV to wydatek rzędu 317 400 zł. Testowany, 250-konny egzemplarz został wyceniony na kwotę 375 920 zł. Natomiast topowy wariant SVR z 5-litrowym, 550-konnym silnikiem benzynowym V8 pod maską kosztuje co najmniej 539 900 zł.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.
Miejsca
Opinie wybrane
-
2021-07-27 09:52
Za małe ekraniki. (1)
30 cali powinno być.
Albo w ogóle jeden duży ekran jako deska i szyba.
I ceny też za niskie, milion za najtańszą wersję, to miałoby sens.
No i to spalanie, taki prestiżowy wóz musi konkretnie palić, 100 na 100 co najmniej.
I czemu tylko 4 koła, przecież tyle ma nawet najtańszy szrot. 6 albo i 8, to byłoby coś.- 19 9
-
2021-07-28 09:52
Zamiast przestarzalej kierownicy powinien byc wirtualny dzojstik na tym ekranie dodtykowym.
- 0 1
-
2021-07-27 10:02
(2)
Po co opisywać modele niedostępne dla 99,99% rodaków?520000zł...faktycznie okazja dla Kowalskiego)Opisujcie najpopularniejsze używki,wszak średnia wieku auta w Polsce to 16 lat a na nowe stać jedynie firmy,korporacje,floty.
- 5 17
-
2021-07-27 15:09
99,99% hahahah tak sobie to tłumacz :) (1)
- 4 4
-
2021-07-27 23:52
Leasing sie nie liczy.
- 5 1
-
2021-07-27 09:55
W końcu jest wart tej dopłaty ponad niemców (1)
Jakość pojazdów grupy Jaguar-Land Rover poszybowała ostro w górę w ciągu zeszłego roku, efekt potężnej inwestycji w obniżenie awaryjności, faktycznie teraz "czuć piniondz". Sam F-Pace bardzo ładny, szkoda tylko ślepego podążania za wyścigiem na powierzchnię ekranów wewnątrz.
- 8 8
-
2021-07-27 10:02
Źródło: moja głowa
- 4 3
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.