• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

I-Pace: świetny "elektryk" od Jaguara

Michał Jelionek
3 sierpnia 2021 (artykuł sprzed 2 lat) 
Elektryczny Jaguar I-Pace. Elektryczny Jaguar I-Pace.

Ma napęd na wszystkie koła, 400 KM mocy, blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy. Do tego na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Poznajcie elektrycznego Jaguara, model I-Pace. Jego cennik otwiera kwota 365 tys. zł.



Jaguar I-Pace choć zadebiutował w 2018 roku, to wciąż jest jednym z ciekawszych elektrycznych modeli dostępnych na rynku. Auto mimo upływu trzech lat wygląda bardzo świeżo i nowocześnie. W ubiegłym roku samochód doczekał się delikatnej kuracji odmładzającej.

Jaguar określa go mianem SUV-a, ale w moim odczuciu bliżej mu... No właśnie, do jakiego nadwozia? I-Pace ma dość nietypowe proporcje bryły z charakterystyczną, krótką maską i muskularnym tyłem, a do tego jest nisko osadzony. To akurat może być zaletą tego auta, bo trudno na drodze pomylić je z innym modelem.

Elektryczny Jaguar I-Pace. Elektryczny Jaguar I-Pace.
Trzeba przyznać, że sylwetka auta wygląda interesująco, bardzo dynamicznie. Stylistyka aut elektrycznych często okraszana jest futurystycznymi dodatkami. Tu takowych brak, i bardzo dobrze. Brakuje także ostrych przetłoczeń, a wygląd nadwozia jest dość subtelny, minimalistyczny.

Charakterystyczne elementy nadwozia to z pewnością krótkie zwisy, wysuwane klamki, spłaszczone lampy z przodu i z tyłu, dość płaska szyba w klapie bagażnika czy napompowane nadkola w pasie tylnym. Nie brakuje także zabiegów aerodynamicznych, jak chociażby spory wlot powietrzna w masce czy spojler dachowy. Minusem jest wspomniana szyba tylna, przez którą kierowca nie widzi praktycznie nic. Z pomocą przychodzi bardzo dobrej jakości obraz z kamer.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Przyznam szczerze, że początkowo wygląd I-Pace'a nie przypadł mi do gustu, ale zmieniłem zdanie. Ten samochód na żywo prezentuje się zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. No i pamiętajcie, że kupując to auto, będziecie musieli przywyknąć do obserwatorów. Ten samochód przyciąga uwagę.

Jaguar I-Pace mierzy 4682 mm długości, 2011 mm szerokości i 1556 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2990 mm. Auto oferuje bagażnik o pojemności 656 litrów. Sporej wielkości baterie umieszczone są pod podłogą, przy obu osiach, dzięki czemu nie zabrano przestrzeni z bagażnika, jak to w niektórych "elektrykach" bywa. Dodajmy, że jest jeszcze drugi bagażnik pod maską. Choć to raczej schowek na kable, a nie bagażnik. Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo przydatne rozwiązanie, bo kable nie zabierają miejsca w bagażniku.

Trójmiejskie salony samochodowe


  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Same baterie mają pojemność aż 90 kWh. To dzięki nim - według producenta - I-Pace jest w stanie przejechać 480 km na jednym ładowaniu. Tesla może czuć oddech na plecach.

W mojej ocenie realny zasięg przy normalnej jeździe, z włączoną klimatyzacją i radiem, wynosi nieco ponad 400 km. To już bardzo przyzwoity wynik. Podczas jazd testowych "spalanie" oscylowało w granicach 21 kWh na 100 km. To już bardzo przyzwoity wynik. To, czego brakuje mi w kabinie I-Pace'a, to łopatki przy kierownicy służące do kontrolowania poziomu rekuperacji.

Ile trwa ładowanie? Jak sprytnie podaje producent, korzystając z dedykowanej ładowarki ściennej (wallbox) z każdą godziną ładowania zasięg będzie się powiększał o 65 km. W przypadku gniazdka domowego będzie to zaledwie 11 km na godzinę. Natomiast przy wykorzystaniu najszybszych stacji ładujących, przez godzinę ładowania zasięg zwiększy się aż o 270 km.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
I-Pace oferuje dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM - po 200 koni na każdą z osi. Jednostki zintegrowane są z przednią i tylną osią, dzięki czemu moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. Silnik generuje 696 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 4,8 sekundy do "setki" i 200 km/h maksymalnej prędkości.

Co ważne, równomierne rozmieszczenie baterii pod podłogą zapewnia "elektrykowi" nisko położony środek ciężkości, który wpływa na dynamikę, ale i właściwości jezdne. Jazda tym samochodem sprawia wiele przyjemności. Auto wystrzeliwuje niczym z procy, jest piekielnie szybkie, a do tego rewelacyjnie słucha się kierowcy. Brawo Jaguar.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Warto wspomnieć słowo o elegancko skrojonym i przestronnym wnętrzu I-Pace'a. To jedna z tych kabin, z których nie chce się wysiadać. Nie brakuje w niej sporej wielkości ekranu multimedialnego (jego obsługa mogłaby być nieco bardziej intuicyjna) kompatybilnego z Apple CarPlay czy Android Auto, wirtualnych zegarów, a także dobrej jakości nagłośnienia firmy Meridian, które w niedawnym liftingu wzbogacone zostało o dwa dodatkowe głośniki w podsufitce (aktualnie 16 głośników i subwoofer). Wysoka jakość - z pewnością tak zapamiętam wnętrze Jaguara I-Pace'a.

Czytaj także:

Jaguar F-Pace został odmłodzony



  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
Jaguar I-Pace oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: S, SE, HSE i Black. Ceny bazowego wariantu rozpoczynają się od kwoty 364 tys. zł.

Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.

  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.
  • Elektryczny Jaguar I-Pace.

Miejsca

Opinie (84) 3 zablokowane

  • (2)

    To jest kot??? Gdzie te piękne jaguary... Ta linia ten design... Prawdziwe drewno...

    • 7 3

    • Jak chcesz drewno w aucie to poszukaj takich samochodów w muzeum

      • 1 2

    • całkiem ładny

      natomiast era renesansu już minęła, jakkolwiek była piękna to trzeba iść do przodu. Z samochodami jest tak samo. Jak chcesz drewna to z prawej strony na desce masz kawałek.

      • 2 0

  • (2)

    Promocja elektryków trwa...dla kogo te auta???Jak 95% rodaków jeździ 17 latkami.......

    • 16 3

    • Dla dzianych glonojadów, które myślą, że będą eko.

      • 11 1

    • średnia wieku samochodów w Polsce to 13,5 roku

      nie wiem skąd wziąłeś te 17 lat dla 95% ale raczej nie ze statystyk a z czapki. Wtedy nawet jakby pozostałe 5% ludzi miało nowe auta to nijak by te 13,5 roku średniej nie wyszło. Dla porónania, średnia dla europy - 11 lat, średnia u fryców 9 lat

      • 3 0

  • (2)

    Tzw. samochód bez sensu. W trasę się nie nadaje, a do miasta za duży. Nie mówiąc, że z ekologią to to nie ma nic wspólnego.

    • 35 4

    • No patrz, jak każdy SUV... (1)

      A jednak jeździ ich pierdylion.

      • 5 3

      • No patrz jak ma normalny silnik diesla to na trasę się nada

        W przeciwieństwie do elektrycznego SUV

        • 2 2

  • gdzie to mamy ładować ??? (3)

    • 6 2

    • W Gdańsku tylko do konca roku bedzie kilkaset stacji ładowania,ale poco sie pytasz skoro i tak cie nie bedzie stac (2)

      • 3 3

      • ,,poco,, ty analfabeto ..... (1)

        ... o moje pieniądze się nie martw daj namiary to dostaniesz drobne na korepetycje z języka ojczystego

        • 0 3

        • Dzbanie gdybys nie był pustakiem to bys sie nie pytał ,ale potwierdziłeś ze jesteś i to kilka razy

          • 1 0

  • (1)

    W kategorii melex to jest spoko, nawet całkiem szybki. Ale jako samochodu nie kupię ;)

    • 17 3

    • no i skont pinionszki!!1

      • 1 1

  • Nieudana podróba BMW X6 (1)

    ...nie jestem jasnowidzem z Człuchowa, ale nie widzę jego dobrej sprzedaży.

    • 6 4

    • bemu to szkarada jak mebel z poznego rokuwrozkroku widywany w muzeach

      • 2 0

  • (12)

    Za sto lat w Polsce może się uda czy ktoś tam myśli już widzę tysiące przedłużaczy wiszących z balkonów ,nie ma gdzie parkować a myślą o elektrykach ,proszę policzyć ile jest aut a ile potrzeba stacji ładowania to nie CPN że 2 minuty i jest do pełna ,już są awantury o ładowanie a co dopiero będzie potem ,myślę że trzeba myśleć pierw o tym

    • 17 1

    • Standardową cechą każdego osiedla będą stacje ładowania na każdym miejscu postojowym (1)

      Koszt gniazdka elektrycznego jest znikomy. Utrzymywanie całej infrastruktury będzie z funduszu remontowego budynku.

      • 6 8

      • Również infrastruktury doprowadzającej prąd do budynku...?

        • 0 0

    • Integralną cechą każdego osiedla będą stacje ładowania na każdym miejscu postojowym (6)

      Koszt gniazdka elektrycznego jest znikomy. Infrastruktura będzie utrzymywana z funduszu remontowego budynku lub specjalnie stworzonego funduszu na ten cel (dla zmotoryzowanych w formie abonamentu).

      • 2 10

      • (5)

        Ale bzdura. A powiedz: jaka siec wytrzyma takie obciazenie, jezeli Polacy wroca z pracy o 18 i zaczna ladowac tysiace elektrykow na swoich osiedlach?

        • 11 3

        • (2)

          Tania taryfa jest chyba od 23-ciej do 6 rano, więc dopiero wtedy zaczną, jak już nie będzie obciążenia

          • 3 6

          • Tylko, że wtedy już nie będzie taniej taryfy nocnej, bo obciążenie będzie wysokie przez całą dobę. (1)

            • 6 3

            • Co za bzdura :D

              Jak nie będzie taryfy nocnej, to wszyscy będą ładować w dzień, bo nie będą mieli powodu aby ładować w nocy, a wtedy naprawdę siądzie energetyka

              • 3 1

        • Dzbanie pojecie nie masz o energetyce ale sie wypowiadasz tylko poco ? Takich jak ty zawsze wysyłalismy po faze z wiaderkiem:)

          • 2 1

        • nowa...

          pamiętam jak jakieś 20 lat temu internet był w akademiku na koncentryku szeregowo podłączany.... i patrz jak się zmieniło, teraz w powietrzu lata :)

          • 1 0

    • Elektryka się nie ładuje na stacji tylko w hali garażowej w nocy (2)

      Mocy wtedy nie trzeba jak wiele, wystarczy zwykła "siła" żeby przez noc naładować od 0 to 100%. A ładowanie nie będzie co noc, bo większość ludzi jeździ 50-100 km dziennie. Fakt, trzeba mieć miejsce w hali, ale w większości nowych bloków to nie problem.

      • 6 8

      • Mocy nie trzeba wiele .... (1)

        30 samochodów * 16A * 400V....

        Razy liczba bloków. .

        • 0 0

        • Obiad

          A jak jest jak obiad o 12tej panie domu gotują na kuchence elektrycznej, używając różnych agd, patrząc w telewizor, gotując wodę na kawę :) infrastruktura da radę, a jak nie to się ją wymieni

          • 0 0

  • Komentarz o węglu za 3... 2... 1... (1)

    • 3 1

    • Węgiel jest dobry na biegunke

      I do palenia w piecu

      • 1 0

  • Świetny

    na tapetę w laptopie

    • 6 0

  • Dokąd zmierza motoryzacja (9)

    Jakaś grupka wpływowych ekologów mówi Nam, że mamy jeździć autami na prąd. Silnik musi huczeć trzeba czuć zapach paliwa

    • 10 9

    • (1)

      Diesel musi dymić, a skarpety muszą śmierdzieć

      • 7 0

      • Lamusowa europa będzie jeździć silnikami na baterię

        A 3 świat i USA silnikami 6.0 L

        • 7 0

    • (6)

      Jakaś grupka wpływowych chemików mówi nam, że mamy jeździć autami na benzynę.
      Prawdziwy mężczyzna musi pachnieć końskim potem.
      A w czasie jazdy to trzeba czuć podrygiwania siodła i końskie pierdy.

      • 6 5

      • Tak jak piszesz facet to facet (4)

        Auto to auto a nie zabawka 3 cylindrowa albo elektryk. Ja tam będę katował Swojego paska 1.9 TDI

        • 5 1

        • (3)

          1.9 tdi?
          To Ty jakiś wąsaty Janusz jesteś a nie facet.
          Niedługo będziesz mógł tym tylko po swojej wsi jeździć, bo Cię żadne duże miasto nie wpuści z tym rozsiewaczem raka do centrum.

          • 2 0

          • No tak miasto to wszystko (2)

            Już widże jak rolnicy dostarczają Swoje produkty elektrycznymi autami do miasta. Obudź się Europejska biurokracja to RAK.

            • 3 2

            • No tak, szczególny przypadek traktujesz jak ogólny (1)

              Ile jest samochodów w mieście a ile na wsi? Ile jest rolników, a ile pracowników biurowych?

              • 1 0

              • w miastach mieszka 60% Polaków, ale jeśli co 10 z nich jest pracownikiem biurowym to będzie dużo

                na wsi mieszka pozostałe 40% Polaków więc tak, rolników jest więcej niż pracowników biurowych

                • 0 0

      • jest dokładnie na odwrót

        to lobby zielonych mówi nam że mamy jeździć elektrykami. Spalinowcami jeździmy od lat dlatego bo są efektywniejsze (zasięg, szybkość tankowania, CENA przede wszystkim). A chemik to tutaj nie ma nic do gadania. Równie dobrze o zielonych mogę powiedzieć że muszą mieć sojowe latte które dowiezie im i tak spalinówka.

        • 0 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest DPF?

 

Najczęściej czytane