- 1 Burza o "nowy" parking, który już istnieje (113 opinii)
- 2 Dodatkowy lewoskręt odkorkuje Trasę WZ? (167 opinii)
- 3 Mapa pożarów aut w Trójmieście (132 opinie)
- 4 Po majówce podwyżki na stacjach paliw? (42 opinie)
- 5 Podsumowanie majówki na drogach (58 opinii)
- 6 Auto wjechało w pieszych i w budynek (311 opinii)
I-Pace: świetny "elektryk" od Jaguara
Ma napęd na wszystkie koła, 400 KM mocy, blisko 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego, a do "setki" rozpędza się w 4,8 sekundy. Do tego na jednym ładowaniu jest w stanie przejechać ponad 400 km. Poznajcie elektrycznego Jaguara, model I-Pace. Jego cennik otwiera kwota 365 tys. zł.
Jaguar I-Pace choć zadebiutował w 2018 roku, to wciąż jest jednym z ciekawszych elektrycznych modeli dostępnych na rynku. Auto mimo upływu trzech lat wygląda bardzo świeżo i nowocześnie. W ubiegłym roku samochód doczekał się delikatnej kuracji odmładzającej.
Jaguar określa go mianem SUV-a, ale w moim odczuciu bliżej mu... No właśnie, do jakiego nadwozia? I-Pace ma dość nietypowe proporcje bryły z charakterystyczną, krótką maską i muskularnym tyłem, a do tego jest nisko osadzony. To akurat może być zaletą tego auta, bo trudno na drodze pomylić je z innym modelem.
Trzeba przyznać, że sylwetka auta wygląda interesująco, bardzo dynamicznie. Stylistyka aut elektrycznych często okraszana jest futurystycznymi dodatkami. Tu takowych brak, i bardzo dobrze. Brakuje także ostrych przetłoczeń, a wygląd nadwozia jest dość subtelny, minimalistyczny.
Charakterystyczne elementy nadwozia to z pewnością krótkie zwisy, wysuwane klamki, spłaszczone lampy z przodu i z tyłu, dość płaska szyba w klapie bagażnika czy napompowane nadkola w pasie tylnym. Nie brakuje także zabiegów aerodynamicznych, jak chociażby spory wlot powietrzna w masce czy spojler dachowy. Minusem jest wspomniana szyba tylna, przez którą kierowca nie widzi praktycznie nic. Z pomocą przychodzi bardzo dobrej jakości obraz z kamer.
Przyznam szczerze, że początkowo wygląd I-Pace'a nie przypadł mi do gustu, ale zmieniłem zdanie. Ten samochód na żywo prezentuje się zdecydowanie lepiej niż na zdjęciach. No i pamiętajcie, że kupując to auto, będziecie musieli przywyknąć do obserwatorów. Ten samochód przyciąga uwagę.
Jaguar I-Pace mierzy 4682 mm długości, 2011 mm szerokości i 1556 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2990 mm. Auto oferuje bagażnik o pojemności 656 litrów. Sporej wielkości baterie umieszczone są pod podłogą, przy obu osiach, dzięki czemu nie zabrano przestrzeni z bagażnika, jak to w niektórych "elektrykach" bywa. Dodajmy, że jest jeszcze drugi bagażnik pod maską. Choć to raczej schowek na kable, a nie bagażnik. Nie zmienia to jednak faktu, że to bardzo przydatne rozwiązanie, bo kable nie zabierają miejsca w bagażniku.
Trójmiejskie salony samochodowe
Same baterie mają pojemność aż 90 kWh. To dzięki nim - według producenta - I-Pace jest w stanie przejechać 480 km na jednym ładowaniu. Tesla może czuć oddech na plecach.
W mojej ocenie realny zasięg przy normalnej jeździe, z włączoną klimatyzacją i radiem, wynosi nieco ponad 400 km. To już bardzo przyzwoity wynik. Podczas jazd testowych "spalanie" oscylowało w granicach 21 kWh na 100 km. To już bardzo przyzwoity wynik. To, czego brakuje mi w kabinie I-Pace'a, to łopatki przy kierownicy służące do kontrolowania poziomu rekuperacji.
Ile trwa ładowanie? Jak sprytnie podaje producent, korzystając z dedykowanej ładowarki ściennej (wallbox) z każdą godziną ładowania zasięg będzie się powiększał o 65 km. W przypadku gniazdka domowego będzie to zaledwie 11 km na godzinę. Natomiast przy wykorzystaniu najszybszych stacji ładujących, przez godzinę ładowania zasięg zwiększy się aż o 270 km.
I-Pace oferuje dwa silniki elektryczne o łącznej mocy 400 KM - po 200 koni na każdą z osi. Jednostki zintegrowane są z przednią i tylną osią, dzięki czemu moment obrotowy przekazywany jest na wszystkie koła. Silnik generuje 696 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Osiągi? 4,8 sekundy do "setki" i 200 km/h maksymalnej prędkości.
Co ważne, równomierne rozmieszczenie baterii pod podłogą zapewnia "elektrykowi" nisko położony środek ciężkości, który wpływa na dynamikę, ale i właściwości jezdne. Jazda tym samochodem sprawia wiele przyjemności. Auto wystrzeliwuje niczym z procy, jest piekielnie szybkie, a do tego rewelacyjnie słucha się kierowcy. Brawo Jaguar.
Warto wspomnieć słowo o elegancko skrojonym i przestronnym wnętrzu I-Pace'a. To jedna z tych kabin, z których nie chce się wysiadać. Nie brakuje w niej sporej wielkości ekranu multimedialnego (jego obsługa mogłaby być nieco bardziej intuicyjna) kompatybilnego z Apple CarPlay czy Android Auto, wirtualnych zegarów, a także dobrej jakości nagłośnienia firmy Meridian, które w niedawnym liftingu wzbogacone zostało o dwa dodatkowe głośniki w podsufitce (aktualnie 16 głośników i subwoofer). Wysoka jakość - z pewnością tak zapamiętam wnętrze Jaguara I-Pace'a.
Czytaj także:
Jaguar F-Pace został odmłodzony
Jaguar I-Pace oferowany jest w czterech wersjach wyposażenia: S, SE, HSE i Black. Ceny bazowego wariantu rozpoczynają się od kwoty 364 tys. zł.
Samochód do jazd testowych użyczyła firma British Automotive Gdańsk.
Miejsca
Opinie (84) 3 zablokowane
-
2021-08-03 06:37
(2)
To jest kot??? Gdzie te piękne jaguary... Ta linia ten design... Prawdziwe drewno...
- 7 3
-
2021-08-03 09:35
Jak chcesz drewno w aucie to poszukaj takich samochodów w muzeum
- 1 2
-
2021-08-03 12:25
całkiem ładny
natomiast era renesansu już minęła, jakkolwiek była piękna to trzeba iść do przodu. Z samochodami jest tak samo. Jak chcesz drewna to z prawej strony na desce masz kawałek.
- 2 0
-
2021-08-03 06:39
(2)
Promocja elektryków trwa...dla kogo te auta???Jak 95% rodaków jeździ 17 latkami.......
- 16 3
-
2021-08-03 07:15
Dla dzianych glonojadów, które myślą, że będą eko.
- 11 1
-
2021-08-03 12:28
średnia wieku samochodów w Polsce to 13,5 roku
nie wiem skąd wziąłeś te 17 lat dla 95% ale raczej nie ze statystyk a z czapki. Wtedy nawet jakby pozostałe 5% ludzi miało nowe auta to nijak by te 13,5 roku średniej nie wyszło. Dla porónania, średnia dla europy - 11 lat, średnia u fryców 9 lat
- 3 0
-
2021-08-03 07:13
(2)
Tzw. samochód bez sensu. W trasę się nie nadaje, a do miasta za duży. Nie mówiąc, że z ekologią to to nie ma nic wspólnego.
- 35 4
-
2021-08-03 11:23
No patrz, jak każdy SUV... (1)
A jednak jeździ ich pierdylion.
- 5 3
-
2021-08-03 15:28
No patrz jak ma normalny silnik diesla to na trasę się nada
W przeciwieństwie do elektrycznego SUV
- 2 2
-
2021-08-03 07:25
gdzie to mamy ładować ??? (3)
- 6 2
-
2021-08-03 10:10
W Gdańsku tylko do konca roku bedzie kilkaset stacji ładowania,ale poco sie pytasz skoro i tak cie nie bedzie stac (2)
- 3 3
-
2021-08-03 17:29
,,poco,, ty analfabeto ..... (1)
... o moje pieniądze się nie martw daj namiary to dostaniesz drobne na korepetycje z języka ojczystego
- 0 3
-
2021-08-03 22:47
Dzbanie gdybys nie był pustakiem to bys sie nie pytał ,ale potwierdziłeś ze jesteś i to kilka razy
- 1 0
-
2021-08-03 07:29
(1)
W kategorii melex to jest spoko, nawet całkiem szybki. Ale jako samochodu nie kupię ;)
- 17 3
-
2021-08-03 15:16
no i skont pinionszki!!1
- 1 1
-
2021-08-03 07:30
Nieudana podróba BMW X6 (1)
...nie jestem jasnowidzem z Człuchowa, ale nie widzę jego dobrej sprzedaży.
- 6 4
-
2021-08-03 13:16
bemu to szkarada jak mebel z poznego rokuwrozkroku widywany w muzeach
- 2 0
-
2021-08-03 07:34
(12)
Za sto lat w Polsce może się uda czy ktoś tam myśli już widzę tysiące przedłużaczy wiszących z balkonów ,nie ma gdzie parkować a myślą o elektrykach ,proszę policzyć ile jest aut a ile potrzeba stacji ładowania to nie CPN że 2 minuty i jest do pełna ,już są awantury o ładowanie a co dopiero będzie potem ,myślę że trzeba myśleć pierw o tym
- 17 1
-
2021-08-03 07:56
Standardową cechą każdego osiedla będą stacje ładowania na każdym miejscu postojowym (1)
Koszt gniazdka elektrycznego jest znikomy. Utrzymywanie całej infrastruktury będzie z funduszu remontowego budynku.
- 6 8
-
2021-08-04 10:18
Również infrastruktury doprowadzającej prąd do budynku...?
- 0 0
-
2021-08-03 08:01
Integralną cechą każdego osiedla będą stacje ładowania na każdym miejscu postojowym (6)
Koszt gniazdka elektrycznego jest znikomy. Infrastruktura będzie utrzymywana z funduszu remontowego budynku lub specjalnie stworzonego funduszu na ten cel (dla zmotoryzowanych w formie abonamentu).
- 2 10
-
2021-08-03 08:06
(5)
Ale bzdura. A powiedz: jaka siec wytrzyma takie obciazenie, jezeli Polacy wroca z pracy o 18 i zaczna ladowac tysiace elektrykow na swoich osiedlach?
- 11 3
-
2021-08-03 08:43
(2)
Tania taryfa jest chyba od 23-ciej do 6 rano, więc dopiero wtedy zaczną, jak już nie będzie obciążenia
- 3 6
-
2021-08-03 09:29
Tylko, że wtedy już nie będzie taniej taryfy nocnej, bo obciążenie będzie wysokie przez całą dobę. (1)
- 6 3
-
2021-08-03 12:31
Co za bzdura :D
Jak nie będzie taryfy nocnej, to wszyscy będą ładować w dzień, bo nie będą mieli powodu aby ładować w nocy, a wtedy naprawdę siądzie energetyka
- 3 1
-
2021-08-03 10:03
Dzbanie pojecie nie masz o energetyce ale sie wypowiadasz tylko poco ? Takich jak ty zawsze wysyłalismy po faze z wiaderkiem:)
- 2 1
-
2021-08-03 14:32
nowa...
pamiętam jak jakieś 20 lat temu internet był w akademiku na koncentryku szeregowo podłączany.... i patrz jak się zmieniło, teraz w powietrzu lata :)
- 1 0
-
2021-08-03 08:36
Elektryka się nie ładuje na stacji tylko w hali garażowej w nocy (2)
Mocy wtedy nie trzeba jak wiele, wystarczy zwykła "siła" żeby przez noc naładować od 0 to 100%. A ładowanie nie będzie co noc, bo większość ludzi jeździ 50-100 km dziennie. Fakt, trzeba mieć miejsce w hali, ale w większości nowych bloków to nie problem.
- 6 8
-
2021-08-04 10:17
Mocy nie trzeba wiele .... (1)
30 samochodów * 16A * 400V....
Razy liczba bloków. .- 0 0
-
2021-08-05 06:49
Obiad
A jak jest jak obiad o 12tej panie domu gotują na kuchence elektrycznej, używając różnych agd, patrząc w telewizor, gotując wodę na kawę :) infrastruktura da radę, a jak nie to się ją wymieni
- 0 0
-
2021-08-03 08:30
Komentarz o węglu za 3... 2... 1... (1)
- 3 1
-
2021-08-03 15:28
Węgiel jest dobry na biegunke
I do palenia w piecu
- 1 0
-
2021-08-03 08:31
Świetny
na tapetę w laptopie
- 6 0
-
2021-08-03 08:35
Dokąd zmierza motoryzacja (9)
Jakaś grupka wpływowych ekologów mówi Nam, że mamy jeździć autami na prąd. Silnik musi huczeć trzeba czuć zapach paliwa
- 10 9
-
2021-08-03 08:41
(1)
Diesel musi dymić, a skarpety muszą śmierdzieć
- 7 0
-
2021-08-03 10:14
Lamusowa europa będzie jeździć silnikami na baterię
A 3 świat i USA silnikami 6.0 L
- 7 0
-
2021-08-03 09:35
(6)
Jakaś grupka wpływowych chemików mówi nam, że mamy jeździć autami na benzynę.
Prawdziwy mężczyzna musi pachnieć końskim potem.
A w czasie jazdy to trzeba czuć podrygiwania siodła i końskie pierdy.- 6 5
-
2021-08-03 10:15
Tak jak piszesz facet to facet (4)
Auto to auto a nie zabawka 3 cylindrowa albo elektryk. Ja tam będę katował Swojego paska 1.9 TDI
- 5 1
-
2021-08-03 10:51
(3)
1.9 tdi?
To Ty jakiś wąsaty Janusz jesteś a nie facet.
Niedługo będziesz mógł tym tylko po swojej wsi jeździć, bo Cię żadne duże miasto nie wpuści z tym rozsiewaczem raka do centrum.- 2 0
-
2021-08-03 13:17
No tak miasto to wszystko (2)
Już widże jak rolnicy dostarczają Swoje produkty elektrycznymi autami do miasta. Obudź się Europejska biurokracja to RAK.
- 3 2
-
2021-08-03 18:53
No tak, szczególny przypadek traktujesz jak ogólny (1)
Ile jest samochodów w mieście a ile na wsi? Ile jest rolników, a ile pracowników biurowych?
- 1 0
-
2021-08-03 22:59
w miastach mieszka 60% Polaków, ale jeśli co 10 z nich jest pracownikiem biurowym to będzie dużo
na wsi mieszka pozostałe 40% Polaków więc tak, rolników jest więcej niż pracowników biurowych
- 0 0
-
2021-08-04 21:52
jest dokładnie na odwrót
to lobby zielonych mówi nam że mamy jeździć elektrykami. Spalinowcami jeździmy od lat dlatego bo są efektywniejsze (zasięg, szybkość tankowania, CENA przede wszystkim). A chemik to tutaj nie ma nic do gadania. Równie dobrze o zielonych mogę powiedzieć że muszą mieć sojowe latte które dowiezie im i tak spalinówka.
- 0 1
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.