- 1 Auto wjechało w pieszych i w budynek (282 opinie)
- 2 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (196 opinii)
- 3 "Podatek od aut spalinowych i tak będzie" (74 opinie)
- 4 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (112 opinii)
- 5 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (378 opinii)
- 6 Hamowanie przed autem to bandyterka (173 opinie)
Trzy nowe, bardzo komfortowe "Solarisy" kupiło w poprzedni piątek Przedsiębiorstwo Komunikacji Autobusowej, jeden z ośmiu przewoźników autobusowych w Gdyni (wszystkie jeżdżą na zlecenie gdyńskiej komunikacji). Dwa standardowe o dł. 12 m i jeden autobus przegubowy o dł. 18 m. Wszystkie tzw. III generacji z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi. PKA kupiło je ze swoich środków, bez żadnego ekstra dofinansowania. Solaris to marka, którą kupują miasta europejskie (Szwajcaria, Niemcy).
- Nie możemy liczyć na stare jednostki, bo mają 800 - 900 tys. km na liczniku - mówi Zdzisław Maksymowicz, prezes PKA. - W tamtym roku kupiliśmy 2 nowe autobusy i 2 używane. W tym roku - 3 kolejne nowe. Czy to koniec zakupów? To nie jest powiedziane.
Autobus to nie jest tania sprawa. Przegubowy kosztuje ok. 1 mln zł, a "krótki" przeszło 700 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć jeszcze 22 proc. VAT-u.
- Proszę zobaczyć ile pojedyńczych biletów za 2 zł i ulgowych za 1 zł trzeba uzbierać od pasażerów, aby kupić taki jeden autobus przegubowy za 1 mln 220 tys. zł, ale nie oznacza to podwyżki cen biletów - zapewnia Marcin Gromadzki, rzecznik Zarządu Komunikacji Miejskiej w Gdyni, organizatora przewozów.
Obecnie w gdyńskiej sieci komunikacyjnej jest 239 autobusów, z czego 203 niskopodłogowe, a 28 średniopodłogowych - jeszcze w miarę przyjaznych osobom niepełnosprawnym.
- Tylko 8 to stare Ikarusy wysokopodłogowe. Są one głównie wykorzystywane do przewozów na liniach nocnych i kibiców meczów piłkarskich - wyjaśnia rzecznik ZKM.
- Sądzimy, że w związku ze świeżymi zakupami pozbędziemy się jednego Ikarusa, z tym, że nie sztuka go wyzłomować. Sztuka go sprzedać - dodaje Zdzisław Maksymowicz.
Ostatnio sprzedany Ikarus (jesienią tamtego roku) pojechał na Śląsk. Był tak sprawny, że nazajutrz po przyjeździe założono tylko nowe numery i ruszył na trasę. Długi czas jeździł nawet w gdyńskich barwach. Kolejny jest podporą olsztyńskiej komunikacji, wiele jest w Białymstoku - bo niestraszny im mróz. Kolejne sprzedano licznym firmom prywatnym, które wożą pasażerów z podwarszawskich miasteczek do Warszawy. Tam autobus z gdyńskimi oznaczeniami i w gdyńskich barwach nikogo nie dziwi.
- Bardzo dobrą renomę mają także nasi kierowcy - we wszelkich kursach kwalifikujących do wyjazdu do Wielkiej Brytanii samo wpisanie do kwestionariusza informacji "staż w gdyńskiej komunikacji miejskiej" zwalnia z części egzaminów - chwali Marcin Gromadzki i uspokaja: Nasza komunikacja jest tak stabilna finansowo, że nie obawiamy się dużego odpływu kierowców.
Opinie (67) 3 zablokowane
-
2006-03-03 23:37
kiedy w GDAŃSKU zacznie się wreszcie jakieś inwestycje ZKM???
...bo rzęchów w GDA jest mnóstwo, nadal
- 2 1
-
2006-03-03 23:39
"nie oznacza to podwyżki cen biletów" - wraz z początkiem marca bilety okresowe właśnie podrożały:D
Miło jeździć takimi autobusami i przy dużej częstotliwości ruchu nie trzeba długo czekać na przystankach- 2 0
-
2006-03-03 23:45
bilety
moze podrozaly ale porownujac je do cen w gdansku to tanio, szczegolnie ze w gdansku transport miesji kuleje, tam sa same ikarusy chyba:P
- 0 0
-
2006-03-03 23:54
za daleko padł ten kiboluś
wypozyczam takiego na nocke i daje popalic
robi sie testowe jazdy nawiazuje kontakt z pasazerem typu p 2 p
nastepnie rozdaje sie rozne bilety m-czne i i po wstepnych eliminacjach oglasza zwyciezce.
A co ma to wspolnego z artykułem ?
To ze daleko pada kibol od stadionu:)
czyli tyle, ze koneksje kibolsko-sportowo
sa tak daleko zakamuflowane jak plany rozwoju komunikacji
psss. chodza sluchy, ze łapciuchy z tzw. renomy zamierzaja puszczac w miasto swoje wozy drabiniaste; )- 0 0
-
2006-03-03 23:57
Ojej aż 3
Bo reszta floty to w większości przypadków 10 letnie pseudonowoczesne szroty z niemiec.
http://www.zkmgdynia.pl/index1.php?action=0607
To zresztą jedyny sukces bezinwestycyjnej popadającej w marazm gdyni.- 1 0
-
2006-03-04 00:15
I po co....
takie pierdoły wypisujecie! Az sie czytac nie chce!!!
Mieszkam w Gdansku ale wcale nie uwazam ze Gdynia jest jakims gorszym miastem. Zamiast wypisywac te bzdury powinnismy sie wzajemnie popierac i cieszyc sie sukcesami naszych miast. To ze sa nowe autobusy to rewe1acja. A w Gdansku nie sa same Ikarusy!!! Ale oczywiscie wiadomo ze fajnie byloby jezdzic tylko niskopodlogowymi! Ludzie opanujcie sie i przestancie sie nawzajem opluwac!!!- 0 0
-
2006-03-04 00:17
Ceny biletów
To nieprawda, że bilety nie podrożały, cena mojego miesięcznego na Gdynie wzrosła o 1 zł. Nie wiem czy jest to związane z zakupem nowych autubusów ale wzrost ceny jest faktem:)
- 0 0
-
2006-03-04 01:43
eh w gdyni to przynajmniej sa jakieś bardziej nowoczesne autobusy:) a spójrzcie na Gdańsk - aż komunistycznie CZERWONO na ulicach i stare IKARUSY, shit w ktorym zimą są 3 stopnie albo niżej:)
Są też nowsze ale to mniejszość aż WSTYD
porażka ale bilet to musisz mieć bo cie skasują, heh śmiechu warte
I MY POLSKA W EUROPIE ??? normalnie bekaaaaaa- 0 1
-
2006-03-04 06:15
Umbert, przejedż się do Gdyni i popatrz, cała flota to nowe autobusy.
- 0 0
-
2006-03-04 08:06
wawa
co za bzdury tu pisza, zadne ex-gdynskie ikarusy nie wozą nikogo do warszawy, ani nawet w okolicach....podwarszawskie wiochy dawno przestawiły sie na uzywane z Niemiec, badz tez trupki z Gryfu, np dawny 7372 jeździ bodaj do Otwocka:)
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.