- 1 Mieszkańcy Bojana naprawili drogę w Gdyni (139 opinii)
- 2 Nowy Ford Mustang już w Trójmieście (95 opinii)
- 3 Po ośmiu godzinach otwarto obwodnicę (377 opinii)
- 4 Hamowanie przed autem to bandyterka (172 opinie)
- 5 Nie będzie podatku od aut spalinowych (167 opinii)
- 6 Rondo w Kowalach i niezrozumiały wyjazd (46 opinii)
Jeep Renegade po kuracji odmładzającej z nowymi silnikami
Rynkowa ofensywa Jeepa trwa w najlepsze. Całkiem niedawno do trójmiejskich salonów wjechała najnowsza, czwarta generacja legendarnego Wranglera, a już niebawem poznamy nowego Cherokee po kuracji odmładzającej. Zanim do tego dojdzie, sprawdziliśmy, co zmieniło się w najmniejszym i najtańszym modelu Jeepa - Renegade. Zmiany są dość subtelne.
Nie zmienia to jednak faktu, że zwolenników tego auta nie brakuje. Tylko w ubiegłym roku, na Starym Kontynencie Jeep sprzedał ponad 73 tys. egzemplarzy swojej małej "terenówki". Dzięki czemu Renegade zyskał miano najlepiej sprzedającego się SUV-a marki w Europie.
Po czterech latach od oficjalnej światowej premiery Renegade'a, Włosi z FCA (Fiat Chrysler Automobiles) postanowili nieznacznie odświeżyć model. Co się zmieniło? Projektanci delikatnie przestylizowali pas przedni, oferta poszerzyła się o nowe silniki benzynowe, poprawiono również systemy dbające o bezpieczeństwo podróżujących.
Zacznijmy od stylistyki odmłodzonego Renegade'a. Zmiany na rok 2019 są raczej skromne i objęły głównie pas przedni. To przede wszystkim reflektory, które otrzymały LED-owe oświetlenie do jazdy dziennej. To również delikatnie zmodyfikowany grill i przestylizowany zderzak z wbudowanymi światłami przeciwmgielnymi. Spostrzegawcze oko dostrzeże także delikatne zmiany w tylnych lampach. Dodatkowo klienci będą konfigurować swoje egzemplarze z nowymi kolorami lakieru i nowymi wzorami felg. I to by było na tyle.
Czytaj także: Jeep Renegade Trailhawk ma terenowy potencjał
Zaglądamy do kabiny Renegade'a, w którym zaszło kilka zmian. Pojawił się nowy, całkowicie dotykowy ekran centralny (7 lub 8,4 cali) zintegrowany z systemem multimedialnym UconnectTM nowej generacji, który działa bez zarzutów, a dodatkowo oferuje użytkownikom kompatybilność z Apple CarPlay i Android AutoTM. Ponadto delikatnie zmodyfikowano panel z przyciskami oraz pokrętłami od klimatyzacji i radia.
Czytaj także: 707-konny Jeep kupiony w Trójmieście
Największą nowością w ofercie Jeepa Renegade'a 2019 są dwa turbodoładowane silniki benzynowe - 1.0 o mocy 120 KM i 1.3 o mocy 150 KM lub 180 KM. Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje trzycylindrowa jednostka o pojemności 1 litra, która została zestrojona z 6-biegową manualną skrzynią.
Byliśmy bardzo ciekawi, jak poradzi sobie 120-konny "benzyniak". Ku naszemu zdziwieniu, ten "agresywnie" brzmiący silnik zdał egzamin na mocną czwórkę. Dla osób, które przemieszczają się głównie po mieście - będzie to wystarczająco dynamiczny motor. Mocy zaczyna brakować na drogach szybkiego ruchu. Spalanie? Podczas naszych jazd, w cyklu mieszanym średnie spalanie oscylowało w granicach 10 litrów paliwa na 100 km.
Ofertę silników uzupełniają 1.6-litrowa jednostka wysokoprężna o mocy 120 KM i 2-litrowy silnik MultiJet II turbodiesel o mocy 140 KM lub 170 KM.
Na pewno dużym plusem nowego Renegade'a są zaawansowane technologicznie funkcje bezpieczeństwa, w tym m.in. system ostrzegania przed opuszczaniem pasa ruchu (Lane Departure Warning-Plus), inteligentny ogranicznik prędkości (Intelligent Speed Assist) z systemem rozpoznawania znaków drogowych (Traffic Sign Recognition) oraz system ostrzegający przed najechaniem na poprzedzający pojazd (Forward Collision Warning-Plus) z systemem aktywnego hamowania awaryjnego (Active Emergency Braking) w wersji Limited.
Cennik zmodernizowanego Jeepa Renegade'a otwiera kwota 73 900 zł. Egzemplarz testowy w wersji Limited został wyceniony na kwotę 114 tys. zł.
Miejsca
Opinie (61) 1 zablokowana
-
2018-10-02 08:38
Fajne auto. Szkoda że Dacia skopiowała tylne światła bo paradoksalnie teraz Jeep kojarzy mi się z Dacią..
- 6 0
-
2018-10-01 18:44
Dobrze się tym stoi w korku? (3)
- 7 5
-
2018-10-01 22:27
lepiej niż w skm-ce (1)
taka sprawa bidulku
- 5 2
-
2018-10-02 08:12
Stoi się lepiej, ale jedzie znacznie wolniej
- 3 0
-
2018-10-01 19:00
w automacie tak bo siedzisz jak na stołku plery nie bolą
- 4 0
-
2018-10-01 18:21
Był na targach motoryzacyjnych w Amber Expo . . . (1)
. . . i niestety bardzo plastikowy samochód, ładny na zewnątrz ale wnętrze trochę jak w Ficie Tipo czyli bardzo budżetowo. Poza tym nowa, włoska konstrukcja 1.0 w całkiem ciężkim aucie, to nie może jechać sprawnie, o trwałości się nie wypowiem, za wcześnie. Dobrze, że jest wybór pośród wszystkich golfopodobnych aut i na pewno wyróżnia się ten Jeep na plus wyglądem.
- 9 5
-
2018-10-02 08:11
zapewniam cię, ze na miejskie korki jest w sam raz
- 0 0
-
2018-10-02 07:16
Ale brzydki ten ...
fiat...
- 3 7
-
2018-10-01 18:08
beznyniak 1.0 (7)
Kiedyś jeep to było coś.. silnik 5.7 Hemi a teraz 1.0 .. no tak ale teraz to już Fiat
- 51 3
-
2018-10-01 18:23
Pentastar 3.6 (3)
Ja mam taki silnik i pali mi w cyklu mieszanym 14.4. Po co zatem taki mały, wysilony i awaryjny? Po za tym u mnie masa auta pewnie o dobre 800kg+
- 6 0
-
2018-10-01 19:08
skąd wiesz, że awaryjny? (2)
twój przy ostrej jeździe spali 25, a ten 10.
- 2 5
-
2018-10-02 00:08
Zapraszam na test
Jak przy ostrej jeździe moim autem spalisz więcej niż 15.5 to stawiam bardzo dobre Whisky.
- 1 0
-
2018-10-01 21:25
taaa. tylko przy ostrej jeździe tym 1.0 to bedzie kupa śmiechu z przewagą kupy... niestety. Pojemności nie przeskoczysz. Jeżeli to ma być bzyk do miasta na polną dróżkę - oczywiście. Jeżeli ma zjechać z tej dróżki albo pokonać górkę z 4 osobami na pokładzie.... nie ma bata - fizyki nie oszukasz...
widocznie zrobiono badania, które pokazały, że klienci tego auta poruszają się gdzie poruszają i nie potrzebne im dobre mocne silniki. Zadowola się taką bzykawką. I idzie sprzedaż...- 13 0
-
2018-10-01 21:46
(1)
ale zaraz zaraz, przecież 3,6 5,7 6,2 i 6,4 dalej jest w ofercie Grand Cherokee więc o co chodzi?
- 3 1
-
2018-10-01 22:22
Chodzi o to, ze to nie powinno sie nazywac Jeep, tylko Fiat Panda/500 4x4.
- 17 0
-
2018-10-01 18:48
W sam raz dla wypacykowanej dziuni
na wizytę u kosmetyczki albo zakupy w galerii
- 11 1
-
2018-10-01 23:36
A ja mam
1.4 turbo pali 7.1 na 100 km bardzo fajne pojemne auto choc troche nieprecyzyjny uklad kierowniczy ale ogolnie polecam
- 3 0
-
2018-10-01 23:30
Padło
Trzy cylindrowa litrówka spalająca 10 litrów gratulacje .
- 7 2
-
2018-10-01 20:16
(4)
Jak na Fiata to niezly. Ale litrowy silnik w takim aucie dyskwalifikuje
- 12 1
-
2018-10-01 20:24
(2)
Spalil wam 10litrow, a producent podaje 5,9. Nie wiem po co producenci musza podawac spalanie.
- 15 0
-
2018-10-01 22:38
i to w dodatku jednolitrówka
lekki uśmiech w kąciku ust z szyderstwa
- 3 0
-
2018-10-01 22:25
No to jest ten zart. Wsadzili 1.0 zeby spelnial zje*ane normy spalin, pali 10/100 i nie jedzie. Moja 10letnia Vectra C z silnikiem benzynowym 2.2 direct pali 8.5/100, a noge mam ciezka.
- 6 0
-
2018-10-01 20:25
Niemiec patrzy i mysli "o tanie autko 20 tysiakow to sobie kupie" a u nas bez komentarza
- 10 0
-
2018-10-01 22:10
Wyglądem przypomina fiata pandę
- 4 4
-
2018-10-01 22:04
to juz nie jest jeep !!!
- 8 2
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.