• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Karambol na obwodnicy

10 maja 2005 (artykuł sprzed 19 lat) 
Złe warunki pogodowe były prawdopodobnie przyczyną karambolu, do którego doszło we wtorek około południa na gdyńskim odcinku obwodnicy trójmiasta.

Na pasie w kierunku Gdańska pomiędzy zjazdami na Chwarzno i Karwiny zderzyło się aż 10 pojazdów. Na szczęście nikt nie został ranny.
- Przez około godzinę ten odcinek obwodnicy był całkowicie nieprzejezdny, ponieważ trwały parce strażaków i policjantów - poinformował rzecznik gdyńskiej straży pożarnej, Tadeusz Konkol.

Przyczyną wypadku były prawdopodobnie: zła widoczność i śliska nawierzchnia. - W miejscu, gdzie wydarzył się wypadek było bardzo ślisko. Spadł grad. Nadmierna prędkość i trudne warunki drogowe doprowadziły do karambolu. Zderzyło się kilka samochodów osobowych i jeden dostawczy - powiedział nam Tadeusz Konkol.

To zdarzenie przysporzyło sporych trudności również innym kierowcom, którzy na przejazd przez zablokowany odcinek obwodnicy musieli czekać w długim korku.
Hit FM

Opinie (6)

  • No co to SLD wyprawia!

    Nie mogą się pogodzić, że stracą koryto i razem z Putinem zsyłają na wyborców Platformy chmurę gradową!

    • 0 0

  • Droga obwodowa Trójmiasta

    jest bardzo niebezpieczna. Spotkałem się z opinią, że wybudowano ją w złym miejscu, położonym przy skłonie skarpy, gdzie teren gwałtownie opada. W tym rejonie ścierają się fronty atmosferyczne: znad Pojezierza Kaszubskiegi i znad Bałtyku. Stąd panują tu bardzo często fatalne warunki drogowe: mgły, mokra i śliska nawierzchnia, wczesna gołoledź itd. W kolicznym lasie liczne są torfowiska (opary!). Projektant wymienionej drogi szybkiego ruchu nie wziął tego pod uwagę. Nadmierna prędkośc, wymienione niekorzystne dla ruchu drogowego warunki atmosferyczne są przyczyną wielu kolizji drogowych. Poza tym droga miejscami ma duże pochylenie, miejscami jest zbyt wąska. Aby poprawić bezpieczeństwo należy ją zmodernizować i... ograniczyć prędkość jazdy (!). Droga ta ma niekorzystny wpływ na środowisko. To nie tylko wysoki poziom hałasu, emisja trujących spalin oraz pyłu gumowego z opon (świadczą o tym badania bioindykacyjne na przyległym obszarze). To także zablokowanie tradycyjnych korytarzy ekologicznych dla zwierzyny, która, mimo postawionych wielokilometrowych barier, masowo ginie pod kołami (wskutek m.in.ograniczenia migracji zwierzyny płowej oraz dzików, zwłaszcza te ostatnie można często spotkać na terenie zabudowanym). To także utrudnienie dla turystów, którzy muszą robić kilometrowe obejścia, aby dostać się na drugą stronę drogi (patrz: Gołebiewo). Osobiście uważam, że droga ta została wytyczona w najgorszym miejscu - powinna przebiegać poza Gdańskiem, na wysokości Banina (za lotniskiem), a z Trójmiastem powinna mieć tylko połączenia w postaci nowoczesnych dojazdów. Aż prosi się o zastosowanie odcinków nawierzchni drenażowej, która lepiej odprowadza wodę, i przez to znacznie podnosi bezpieczeństwo jazdy.
    Na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego na obwodnicy próbowałem rozmawiać z przewodniczącym komisji planowania przestrzennego Rady Miasta Gdańska. Niestety, nie znalazłem współnego języka wskutek braku przygotowania fachowego (merytorycznego) ze strony mojego interlokutora.

    • 0 0

  • m.s.w.b.

    Szkoda, że swoich fachowych uwag nie zgłosiłeś jakieś 30 lat temu.
    Może i masz rację, aczkolwiek przypomina to trochę żal nad rozlanym mlekiem. Sam często korzystam z drogi obwodowej i nie wyobrażam sobie sytuacji gdyby tej drogi nie było.

    Co do częstych wypadków, to nie wydaje mi się, że spowodowane są one źle wyprofilowanymi zakrętami, niewłaściwym położeniem całej obwodnicy, tylko nieuwagą kierowców. Obwodnica przeszła kilka lat temu modernizację i uważam, że jest ok. Trzeba jeszcze popracować nad zjazdami w kierunkach do centrum Gdańska i Gdyni.

    Pozdrawiam

    • 0 0

  • obwodnica to bardzo bezpieczna droga! korzystam z niej od kilku lat i uważam to nasi kierowcy nie potrafia dostosowac predkosci do warunkow panujacych na drodze.pozdrawiam

    • 0 0

  • Poprawki do obwodnicy

    Uwagi poprzedników są bardziej lub mniej słuszne. Dorzycę do nich dwie: 1.Na obwodnicy należy oznakować miejsca niebezpieczne przy złej pogodzie i ograniczyć na nich prędkość. 1.Zbudować zjazd do centrum Gdyni przed ul. Chwaszczyńską, tam gdzie jeszcze są trzy pasy! Dlaczego tego nie zrobiono w czasie budowy obwodnicy, to trudno zrozumieć.

    • 0 0

  • m.s.w.b. zauwaz ze wiekszosc samochodow jezdzacych po obwodnicy to mieszkancy trojmiasta i okolic, ktorzy chca szybko minac obszary zakorkowane jak wrzeszcz oliwa czy sopot. poprowadzenie trasy przez banino mijaloby sie z celem. de facto ta droga nie jest obwodnica w dokladnym znaczeniu tego slowa, a raczej szybka droga wewnatrzna trojmaista, ktore z racji swojej budowy (bardzo dlugie, z kilkoma centrami, a nie okragle z jednym jak np wawa) musi takowa posiadac, a ruch tranzytowy przez pomorze, poki co nie wymaga budowania drugiej, przeznaczonej juz wylacznie dla osob chcacych ominac jak najszybcie 3miasto. poza tym cala obwodnica zostala dosc niedawno calkowicie wyrementowana i nie zgadzam sie z teza, ze ktorys z odcinkow nalezy ponownie naprawiac, a wiem co mowie bo jako mieskzaniec osowy codziennie jezdze nia czy do gdanska czy do gdynii. droga ta byla budowana po to by odciazyc samo maisto i skrocic droge przejazdu, ze akurat gdzies nad nia sie scieraja fronty trudno, nikt nie bedzie nadrabial 10-20km tylko dlatego, ze 3 razy w roku na jedym odcinku wystepuje gololedz. rozwiazanie jest bardzo proste, masowo stosowane u anszych zachodnich sasiadow. obok termometru na wysokosci witomina nalezy ustawic autmatyczne znaki, ktore w razie wystapienia gololeci czy innych niekorzystnych zjawisk, wysiwetla stosowne komunikaty i ogranicza predkosc na czas ich wystepowania. jakiekolwiek trwale organiczenia predkosci sa nonsensem, znowu wzgledy ekonomiczne sie klaniaja. tak wiec mimo wszystkich twoich argumentow uwazam, ze obwodnica w swojej obecnej postaci spelnia wszystki wymogi (oprocz zwiezyny, fakt ze przydaloby sie pare przejsc czy t pod czy nadziemnych dla niej) a jedynie pospiech i nieuwaga kierowcow jest tu problemem.

    pozdrawiam

    • 0 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest PHEV?

 

Najczęściej czytane