• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kia Stinger - pierwsze GT koreańskiej marki

Michał Jelionek
23 stycznia 2017 (artykuł sprzed 7 lat) 
Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia. Stinger łączy w sobie wszystko to, co aktualnie najlepszego w swojej ofercie ma Kia.

Ma piękną sylwetkę, odważną stylizację, przestronne i komfortowe wnętrze, a do tego okazałe moce pod maską - kilka dni temu Kia pochwaliła się światu pierwszym w swojej historii Gran Turismo. To auto, które ma zawojować rynek i stawić czoła niemieckiej konkurencji. Póki co, samochód został oficjalnie zaprezentowany za wielką wodą, w Detroit, ale jeszcze w tym roku wjedzie do Europy, a także do trójmiejskich salonów.



Czy Kia Stinger odniesie sukces na naszym rynku?

Od kilku lat koncern Kia Motors sukcesywnie umacnia swoją pozycję na rynku europejskim. I nie ma się specjalnie czemu dziwić, bo przecież koreańska marka oferuje solidne i atrakcyjnie wyglądające samochody. I ku uciesze wielu, po zrewolucjonizowaniu gamy modelowej, przyszedł czas na prawdziwą petardę - premierowe Gran Turismo w historii marki Kia.

A wszystko zaczęło się w 2011 roku podczas salonu samochodowego we Frankfurcie. Wówczas koreański producent zaprezentował koncepcyjny egzemplarz Kia GT. Pojazd wzbudził ogromne emocje. Dlatego też postanowiono opracować jego produkcyjny model. I tak oto powstała Kia Stinger, bazująca na koncepcyjnej Kia GT.

Dodajmy, że za piękny wygląd auta odpowiada zespół niemieckich stylistów pod kierownictwem Petera Schreyera. I - jak zapewniają przedstawiciele koncernu - Stinger to popisowy model marki, który otrzymał wszystko to, co aktualnie Kia ma najlepszego do zaoferowania. Mowa oczywiście o mocy, osiągach, właściwościach jezdnych i jakości wykonania.


Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe. Kia Stinger to pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe.
W europejskiej wersji Stinger mierzy 4830 mm długości, 1870 mm szerokości oraz 1400 mm wysokości. Rozstaw osi liczy 2905 mm, a to więcej niż w m.in. Audi A4, Infiniti Q50, Lexusie IS, BMW serii 4 Gran Coupe czy Mercedesie-Benz CLS.

Z informacji przekazanych przez Kia Motors wynika, że europejscy nabywcy będą mieć do wyboru trzy wersje napędowe: dwie benzynowe i jedną wysokoprężną (wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder). Niewykluczone, że w przyszłości do oferty koreańskiego grand tourera trafi również hybryda oraz silnik elektryczny.

Bazowym silnikiem będzie 2-litrowy "benzyniak" Theta II generujący moc 255 KM i 353 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Drugą jednostką benzynową, oznaczoną jako Lambda II, będzie widlasta szóstka o pojemności 3,3 litra, osiągające moc 365 KM (510 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Mocniejsza jednostka pozwala na osiągnięcie "setki" w zaledwie 5,1 s, a prędkość maksymalna wynosi 269 km/h.

Czytaj także: Giulia Quadrifoglio zawitała do Trójmiasta

Trzecią i prawdopodobnie najpopularniejszą europejską propozycją będzie diesel o pojemności 2,2 litra i mocy 200 KM (440 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Auto w takiej konfiguracji od 0 do 100 km/h rozpędza się w 8,5 s.

Standardowo, wszystkie jednostki napędowe będą współpracować z 8-stopniowym automatem, który można obsługiwać przy pomocy łopatek. Ponadto do wyboru kierowcy pozostaje pięć trybów jazdy (indywidualny, sportowy, ekonomiczny, inteligentny i komfortowy), które mają wpływ na pracę zawieszenia, skrzyni biegów, reakcji na gaz i układu kierowniczego. Warto dodać, że napęd będzie przekazywany na tylną oś lub opcjonalnie, na wszystkie koła.

Niestety, producent nie ujawnił jeszcze cennika Kia Stinger. Wiadomo jednak, że pięcioosobowy sedan o sylwetce sportowego coupe do europejskich salonów ma wjechać pod koniec tego roku.

  • Najmocniejsza wersja silnikowa Stingera pozwala na osiągnięcie "setki" w nieco ponad 5 s.

Opinie (66) 1 zablokowana

  • Wygląda jak podróbka a7 (1)

    • 3 11

    • A7 brzydsze

      więc nie trafiłeś

      • 3 1

  • jakby nie napisali, że to gt, to bym nie zgadł. Sedan jak sedan. Może i pod maska ma coś mocnego, ale sama bryła auta powinna jednoznacznie wskazywać na segment

    • 5 2

  • (1)

    Pewnie za najmocniejszą wersję trzeba liczyć 250-260 tys. zł.

    • 1 1

    • I tutaj mogą mieć problem bo infinity q50 405 koni v6 biturbo startuje od 220tys.... a q60 z 4x4 od 264tys dziękuję wole jednak infinity byłem w zeszłym tygodniu w tymczasowym salonie i się zastanawiam poważnie.

      • 4 0

  • pierwsze GT ???

    Czy GT to nie oznacza wielka turystyka ?
    Czy GT to nie synonim auta sportowego do przemierzania kontynentu?
    Czy piszący te słowa wie o czym pisze ?
    GT dzisiaj to Bentley Continental, Ferrari FF, i pare innych ..no ale cóż..

    • 2 6

  • Wolę zdecydowanie Bentleya. (1)

    • 1 5

    • W skali 1:18?

      • 6 0

  • Zdecydowanie

    wolę Kia. To super auta.

    • 8 1

  • niestety to dalej KIA. wygląda ladnie ale wykonaniem (3)

    daleko do klasy premium. Więc do BMW, Mercedesa czy nawet Audi nie ma podjazdu :)

    konkurencja dla choinki, króla zwierząt czy skody :)

    • 3 12

    • (1)

      Nie siedziałeś chyba w żadnym nowym Mercedesie... Z jakości starych Mietków to tylko legenda została.
      I mówi Ci to osoba, która kocha Mercedesa, nawet te nowe modele :(

      • 7 1

      • Dokładnie, z trwałości i jakości niemieckiej motoryzacji lat 90-tych niewiele dziś zostało.

        Ludzie łykają powtarzane hasła o niemieckich autach, ale te opinie dotyczyły dawnych czasów. Konkurencja nie śpi, Japońce i Koreańce już dawno pod względem jakości prześcignęły niemieckie auta, a pod względem stylistyki dużo nadrobiły w ostatnim 15-leciu.

        • 1 1

    • Właśnie nowe BMW, Mercedes to Chińszczyzna, jeszcze tylko wg mnie Audi trzyma jakość, ale i tak jest gorzej niż kiedyś.

      • 3 1

  • KIA!

    Wyczuwam drugą KIE w związku :P

    • 0 2

  • A gdzie manualne skrzynie? (2)

    I co to za napęd 4x4, jakiej konstrukcji?

    • 0 0

    • manual ? a po co ?

      • 0 0

    • Nie licz na torsena :P

      • 0 0

  • wszystkie jednostki wyposażono w turbodoładowanie, bezpośredni wtrysk paliwa i cztery zawory na cylinder

    Takie wykopaliskowe parametry to ma obecnie większość autek nawet miejskich :)

    • 2 2

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Premiera Volvo EX90 (1 opinia)

(1 opinia)
dni otwarte

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Q30, Q50, Q60 - to modele aut którego producenta?

 

Najczęściej czytane