- 1 Dziki parking taksówek przy stacji PKM (79 opinii)
- 2 Nowe zatoki na styku dwóch gmin (57 opinii)
- 3 16-latek miał 1,5 promila i jechał rowerem... obwodnicą (18 opinii)
- 4 Drogie auta będą jeszcze droższe (255 opinii)
- 5 Miała 1,8 promila i uderzyła w kilka aut (23 opinie)
- 6 Wandale niszczą "auta na minuty" (104 opinie)
Kładka na Zaspie zniknie lub się zmieni. Trzy wizje
Minusy: jest przaśna, przeskalowana i droga w utrzymaniu. Plusy: zapewnia stosunkowo bezpieczne przejście nad ruchliwą dwupasmową ulicą. Tych pierwszych jest więcej, więc kładka na Zaspie nad skrzyżowaniem al. Rzeczypospolitej i al. Jana Pawła II na pewno się zmieni. Wachlarz pomysłów obejmuje zarówno jej całkowitą rozbiórkę jak i utworzenie na niej miejskiego ogrodu.
Gdy z planów nic nie wyszło, kładka na 40 lat wpisała się w krajobraz dzielnicy. Dziś straszy. Wielkością, niefunkcjonalnością, wysokimi kosztami utrzymania. Wymaga kolejnego, kosztownego remontu, dlatego urzędnicy wpadli na pomysł, by się jej pozbyć.
- Zrobiliśmy badania ruchu pieszego na kładce. Okazało się, chodzą po niej głównie pasażerowie korzystający z przystanków tramwajowych i autobusowych w ciągu al. Rzeczpospolitej. Wykorzystują jednak wyłącznie jedną część kładki, tę z windami - mówi Mieczysław Kotłowski, dyrektor Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.
Urzędnicy rozpatrują trzy różne warianty przebudowy węzła. Przy każdym z nich uwzględniona jest budowa pełnego skrzyżowania na al. Rzeczpospolitej, na wysokości ul. Żwirki i Wigury . Dzięki temu z tej osiedlowej ulicy można by włączyć się do ruchu zarówno w stronę Wrzeszcza, jak i Przymorza. Dodatkowo uspokoiłoby to ruch na całej alei.
Wariant 1: oszczędnościowy
Zakłada rozbiórkę części kładki, tej która wymaga pilnego remontu i będącą praktycznie niewykorzystywaną. Jeśli miasto zdecydowałoby się na ten wariant to głównie ze względu na niższe koszty całej operacji. Szacuje się, że częściowe wyburzenie kładki kosztowałoby ok. 2 mln zł.
porównać
Wariant 2: kładka znika
Realizacja tego pomysłu oznaczałaby całkowite wyburzenie przestarzałego obiektu. Aby zapewnić pieszym dojście do przystanków, nad łącznicami zjazdowymi i wjazdowymi z al. Rzeczpospolitej na al. Jana Pawła II powstałyby przejścia dla pieszych. Powstałyby one nad jezdniami, które w tym miejscu biegną w niecce. Konieczne byłoby jednak wytyczenie naziemnych przejść dla pieszych na al. Rzeczpospolitej. Dlatego - jak już wspomniano wyżej - wiązałoby się to z koniecznością uspokojenia ruchu na tej ulicy.
Jak zastrzegają urzędnicy, ze względu na zakres prac - zarówno wyburzeniowych, jak i budowlanych - koszty realizacji tego wariantu mogłyby wzrosnąć do 3-4 mln zł. Dodają jednak, że po uwzględnieniu kosztów, które nie zostaną wydane na niezbędny remont i bieżące utrzymanie, ten wariant stałby się najbardziej opłacalny.
porównać
III wariant - High Line na Zaspie
Ostatnim pomysłem - najbardziej śmiałym, a przy tym najbardziej kosztownym - jest generalny remont całego obiektu i dostosowanie go do funkcji rekreacyjno-wypoczynkowej. Według odważnych zamierzeń miejskich planistów, na kładce miałaby się pojawić zieleń, ławki, leżaki czy punkt widokowy.
Odniesieniem miałaby być - oczywiście z zachowaniem wszelkich proporcji - nowojorska linia High Line. Na nieczynnych wiaduktach kolejowych w zachodniej części Manhattanu kilka lat temu stworzono atrakcyjną przestrzeń do relaksu i wypoczynku, która dziś jest już jedną z wizytówek Nowego Jorku.
Wydaje się jednak, że na gdańskie wydanie takiego parku będziemy musieli poczekać. Na przeszkodzie mogłyby stanąć nie tylko wysokie koszty, ale i lokalizacja inwestycji - trudno wyobrazić sobie tłumy mieszkańców, wypoczywających nad ruchliwą trasą, gdy tuż obok mają do dyspozycji dwa parki: im. Jana Pawła II i Millenium Gdańska , a nieco dalej Park Reagana i pas nadmorski.
Obecna kładka dla pieszych na Zaspie
Opinie (485) 4 zablokowane
-
2017-12-05 08:56
co się czepiacie znowu do dobrych rozwiązań?
część kładki z windami jest niedawno wyremontowana a teraz pomysły na burzenie? puknijcie sie w głowę. Zamiast wydawać choćby 2 miliony na burzenie pozostałej części to wystarczy wydać kilkaset zł na 2 płotki i zamknąć nieużywaną część. I nie bać sie że się rozpadnie bo przetrzyma jeszcze ze 20 lat nieremonowana
- 14 3
-
2017-12-05 08:55
Ostatni fragment drogi którym sprawnie można przejechać bez świateł od shella po etc i z powrotem. Brawo urzędasy! Jeszcze progi zwalniające zróbcie! I strefę Tempo-Pajac
- 13 2
-
2017-12-05 08:10
nienormalny wariant 2 (2)
czy oni trochę myślą przejście dla pieszych na tak ruchliwej ulicy, głupi pomysł....
- 7 11
-
2017-12-05 08:53
są bardziej ruchliwe i przejścia są
- 0 1
-
2017-12-05 08:25
Ruchliwej póki co z przejściami juz nie była by tak ruchliwa.
- 2 1
-
2017-12-05 08:46
Kładka sama się nie zmieni. Może zostać zmieniona przez kogoś lub coś.
- 3 1
-
2017-12-05 06:52
Jakaś durna baba (1)
Na Discovery się śmieli, że kobieta zaprojektowała skrzyżowanie trzy poziomowe kolizyjne. To co niezbędne bym zostawił a resztę rozebrał tego wstydliwego reliktu z PRL
- 14 17
-
2017-12-05 08:33
śmieli powiadasz.... relikt PRL ale wiesz jak bardzo był potrzebny w tamtych czasach ? nie wiesz
i wszystko cię denerwuje co związane z tamtymi czasami.
popatrz na słoi na tych ościennych osiedlach jak codziennie wylewają żale na korki. Zaspa była projektowana dla ludzi z myśleniem w przyszłość. gdyby takie osiedla jak teraz się buduje, powstawały w czasach budowy Zaspy, teraz nie byłoby jak się tam poruszać.
temat kładki został poruszony bo przy takich inwestycjach zawsze ktoś z urzędasów 'dorobi' sobie. wystarczy ładnie ją odmalować aby cieszyła oko jak te nowe betonowe osiedla i po sprawie i wydawaniu milionów z naszej kasy- 10 3
-
2017-12-05 08:22
Przaśna nie jest, modernizm bez panierki ze styro rzadko jest przaśny
może być np. obleśna ale na pewno nie ma nic z przaśności
- 9 1
-
2017-12-05 06:34
miasto demokracji? raczej porazka (1)
Pierwsze wybory samorządowe dały prawicy w Gdańsku możliwość pokazania mieszkańcom i wpatrzonemu w „kolebkę Solidarności” światu, czym jest demokracja, wolny rynek itp. Tymczasem władze miasta wolny rynek potraktowały jak „wolną amerykankę”.
- 13 6
-
2017-12-05 08:22
taaa ustawa śmieciowa też pokazała jaką mamy demokrację i wolny rynek, zamiast mieć wybór wśród firm wywożących śmieci
wyebali odgórnie podatek i nie masz możliwości korzystania z innej oferty
- 5 1
-
2017-12-05 08:03
likwidacja kładki od zaraz!
Nie ma się co zastanawiać. Zgodnie z aktualnymi trendami naszych władz miasta, natychmiastowa likwidacja kładki i przejście naziemne.
Wszędzie przejścia naziemne, precz z tunelami i kładkami!!!- 6 11
-
2017-12-05 07:10
Gdańsk - wstydliwy temat (3)
Gdańsk brudne miasto - Macie problem z czystością brudem smrodem oraz z syfem
- 9 13
-
2017-12-05 08:03
Dopóki ciebie tu nie było, nie było również problemów, o których piszesz.
- 3 3
-
2017-12-05 07:13
ale to ukrywamy
- 2 1
-
2017-12-05 07:12
Ty masz problem z mozgiem.
- 3 3
-
2017-12-05 08:02
no ja bym jeszcze dał zakaz jazdy samochodów
i puścił zaprzęgi konne i ryksze!!! ale by było eko-zaje-fajnie
dzięki Bogu już wybory i oszołomów będzie można usunąć.- 10 7
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.