• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Klasa X, czyli Mercedes wśród pick-upów

Michał Jelionek
6 grudnia 2017 (artykuł sprzed 6 lat) 

Mercedes-Benz wypełnia rynkową niszę i do swojej oferty pełnej limuzyn, SUV-ów i roadsterów dorzuca... pick-upa klasy premium. Poznajcie absolutną nowość, woła roboczego niemieckiego producenta, gwiazdę wśród pick-upów - Klasę X.



Który pick-up podoba ci się najbardziej?

Pick-upy kojarzą nam się przede wszystkim ze Stanami Zjednoczonymi. Tak, Amerykanie kochają wielkie, paliwożerne wozy z tzw. pakami. I to właśnie za wielką wodą, ale również w Azji, tego typu samochody cieszą się największą popularnością. Na Starym Kontynencie sprzedaż pick-upów wygląda nieco gorzej - mimo to, Mercedes-Benz postanowił dokooptować do swojej oferty dostawczaka z "obciętym tyłem", a tym samym zaatakować zupełnie nieznany sobie segment, i to niekoniecznie w Europie.

Nieznajomość segmentu nie stanowi dla Mercedesa absolutnie żadnego problemu, bo przecież Klasa X to owoc romansu Mercedesa z Renault i Nissanem. Co jak co, ale akurat Japończycy na budowaniu pick-upów znają się bardzo dobrze, a doskonałym tego dowodem jest Nissan Navara, bliski krewny Klasy X. Trzeba przyznać, że zacieśniona w ostatnich latach współpraca z francusko-japońskim aliansem wyszła Niemcom na dobre.

Klasa X może pochwalić się naprawdę bardzo dobrymi właściwościami terenowymi. Klasa X może pochwalić się naprawdę bardzo dobrymi właściwościami terenowymi.
Można zatem powiedzieć, że Klasa X to luksusowo opakowana Navara. Zresztą oba pick-upy charakteryzuje raczej prosta konstrukcja osadzona na klasycznej ramie nośnej. W nowym pick-upie Mercedesa nie mogło zabraknąć m.in. sztywnego mostu zawieszonego na sprężynach, reduktora, blokady tylnego mostu i załączanego ręcznie napędu na wszystkie koła 4MATIC.

Niestety, przez brak centralnego mechanizmu różnicowego nie powinno się zapinać napędu 4x4 na asfalcie. Na utwardzonej drodze trzeba zadowolić się jedynie tylnym napędem. Na całe szczęście po nowym roku do oferty Klasy X trafi wersja ze stałym napędem na cztery koła.

Terenowe wyposażenie w połączeniu z 20-centymetrowym prześwitem, kątem natarcia na poziomie 30 stopni i brodzeniem do 60 cm - sprawiają, że Klasa X może zapuścić się na naprawdę wymagające bezdroża. Sprawdziliśmy to w lekkim terenie, z którym pick-up poradził sobie koncertowo, bez najmniejszej zadyszki.

Czytaj także: Land Cruiser - bestia w akcji

Cennik nowego Mercedesa-Benz Klasy X otwiera kwota 175 tys. zł brutto (142 tys. zł netto). Cennik nowego Mercedesa-Benz Klasy X otwiera kwota 175 tys. zł brutto (142 tys. zł netto).
Pick-up Mercedesa mierzy 534 cm długości i 192 cm szerokości, a rozstaw osi to 315 cm. Krótki zwis, cofnięta kabina i długi nawis tylny - te zabiegi sprawiają, że auto może pochwalić się bardzo dynamiczną sylwetką. Z kolei wymiary skrzyni, na którą można zapakować ważący ponad tonę ładunek, to 158 cm na 156 cm (samochód ma uciąg do 3,5 tony).

W obawie przed zamoknięciem czy kradzieżą przewożonego ładunku, skrzynię można zakryć na kilka sposobów, wiąże się to jednak z dodatkowym wydatkiem. Najdroższa jest pełna obudowa (hardtop), która kosztuje około 15 tys. zł. Za płaską pokrywę skrzyni zapłacicie niespełna 8 tys. zł, a za roletę 7,5 tys. zł.

Podłoże i ścianki skrzyni ładunkowej można wyłożyć wzmocnioną okładziną (koszt 1200 zł). Można również dokupić skrzynię na narzędzia (1700 zł) czy stylowe orurowanie (2400 zł).

Warto dodać, że w celu prawidłowego zabezpieczenia przewożonego ładunku skrzynia została wyposażona w szyny z czterema wyjmowanymi uchwytami, do których bez problemu zaczepicie np. pasy mocujące.

Czytaj także: Range Rover Velar - luksus i taplanie w błocie

  • Skrzynia ładunkowa "dźwignie" ponad tysiąc kilogramów.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
Przyglądamy się ofercie silnikowej Klasy X. Aktualnie klienci mogą wybierać między dwoma jednostkami wysokoprężnymi dCi o pojemności 2,3 litra (X 220 d i X 250 d). To solidne silniki zbudowane przy współpracy Nissana i Renault, które wykorzystywane są m.in. w autach dostawczych, ale również w Navarze. Słabszy diesel legitymuje się mocą 163 KM, a mocniejszy 190 KM.

Pod maską testowanego przez nas egzemplarza pracuje drugi z silników, który został zestrojony z 7-biegowym automatem (w podstawowej wersji występuje 6-biegowa skrzynia manualna). Jesteśmy miło zaskoczeni osiągami tej całkiem żwawej jednostki napędowej (450 Nm maksymalnego momentu obrotowego). Podczas jazd testowych średnie spalanie w cyklu mieszanym wyniosło 13 litrów paliwa na 100 km.

W przyszłym roku ofertę silnikową Klasy X wzbogaci topowy diesel V6 o mocy 258 KM (550 Nm maksymalnego momentu obrotowego).

Czytaj także: Powstają dwa nowe salony Mercedesa

  • Klasa X to po prostu Mercedes wśród pick-upów.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
Wygodnie zasiadamy w fotelu kierowcy, rozglądamy się dookoła i od razu zauważamy, że to wnętrze zostało skrojone przez projektantów Mercedesa. Cztery wloty powietrza, wystający ekran multimedialny o przekątnej 8,4 cala, konsola środkowa i charakterystyczna kierownica - to elementy zapożyczone od pozostałych modeli niemieckiego producenta. Można się przyczepić do jakości plastików, ale nie zapominajmy, że to wół roboczy, auto stworzone z myślą o pracy. Zresztą na tle konkurencji wyposażenie i wykończenie wnętrza wypada naprawdę bardzo dobrze.

Na pewno interesuje was cena tego samochodu. Kwota, która otwiera cennik Klasy X to 175 tys. zł brutto (142 tys. zł netto). Za mocniejszy, 190-konny silnik należy dopłacić 10 tys. zł. A co na to konkurencja? Nissan Navara kosztuje 128 tys. zł (2,3 i 163 KM), Volkswagen Amarok - 139 tys. zł (3.0 V6 i 163 KM), Mitsubishi L200 - 125 tys. zł (2.4 i 154 KM), Toyota Hilux - 137 tys. zł (2.4 i 150 KM), a Ford Ranger - 98 tys. zł (2,2 i 130 KM).

Cena to niestety spory minus Klasy X, ale jak to się mówi... bez gwiazdy nie ma jazdy.

  • Wnętrze Klasy X posiada wiele elementów charakterystycznych dla limuzyn Mercedesa.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
  • Nowy Mercedes-Benz Klasy X.
Mercedes Klasy X to samochód dla osób, które od pick-upa oczekują czegoś więcej niż tylko funkcjonalności, wytrzymałości i możliwości terenowych. Oprócz tego oczekują komfortu jazdy, atrakcyjnego wyglądu, solidności, osiągów i bezpieczeństwa. Te wszystkie cechy łączy w sobie nowy pick-up z gwiazdą na masce, a przecież ten emblemat do czegoś zobowiązuje. Tak, jestem przekonany, że Klasa X będzie Mercedesem wśród pick-upów.
Samochód do testów udostępnił dealer BMG Goworowski
Nowy Mercedes-Benz Klasy X. Nowy Mercedes-Benz Klasy X.

Miejsca

Opinie (65) 2 zablokowane

  • (6)

    Fajny jest ale jak zlozylem siedzenia w swoim B5 to weszly 2 tony cementu. Silnik nawet tego nie poczul. W niedziele rokladam siedzenia i jade do kosciola. Jestem zadowolony ze mam tanie dobre uniwersalne ale jednak prestiżowe auto

    • 31 9

    • (4)

      Prestiżowe...hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Nie zasnę ze śmiechu.

      • 6 9

      • ludzie przecież to ironia (3)

        czego wy nie kumacie?

        • 14 2

        • czego?

          tekstu pisanego

          • 3 0

        • Bo jak ktoś ma trociny zamiast mózgu, to nie wyczuje ironii, nawet jak by go walneła prosto w pysk. (1)

          • 5 4

          • Ironia w takiej formie również jest przezabawna.

            • 2 0

    • Asa

      Walnj worek cementu rozerwany i pogadamy a zawieszenie to będzie ze hoho.

      • 2 2

  • Asa (4)

    Niestety zobaczymy za kilka miesięcy jak to będzie z niezawodnoscia. Opinia znajomego z serwisu "ten samochód to neporozumienie" a cena wersja taka jak mojego hiluxa który kupiłem 3 tygodnie temu to 220 tyś to o 60 tyś więcej. A nawara wychodziła o 15 tyś więcej niż hilux.
    Wiec skąd te cenniki mają . Najwiekszym minusem tego picupa to konstrukcja navary po mojej poprzedniej awaryjnej to trzeba być samobójcą. Tylko hilux lub ford.

    • 8 1

    • Tylko SsangYong z pickupow

      • 0 1

    • Mitsubishi L200 - też nie do zarżnięcia - nadleśnictwa w Polsce je eksploatują w dużych ilosciach od lat (2)

      • 1 1

      • i sprzedają używane części w pudełkach

        Jako nowe;) buhehehehe buhehehehehe ;)!

        • 0 3

      • M

        C

        • 0 1

  • Czekamy az będzie dostępny w S klasa Taxi

    • 6 0

  • to jakieś wypierdki a nie pickupy (2)

    tylko Dodge RAM

    • 26 7

    • Tylko kamaz

      RAM to masz w komputerku

      • 11 1

    • Prosze Cię!

      Tylko Hilux w dawnej wersji Heavy Duty.

      • 8 3

  • (1)

    Fajna Navara. A nie, czekaj...

    • 28 3

    • to nie ma znaczenia, przecież obaj ci producenci potrafią stworzyć dobre auto

      bardziej chodzi o samą cenę. Gdyby ten Mercedes był wypasiony tak jak to Mercedes ma w zwyczaju to rozumiem że byłby droższy, a tak to płacenie za znaczek

      • 6 0

  • tylko Renault Duster Oroch 2.0 benz.

    • 3 5

  • :)

    Jaka cena :D

    • 2 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Do przystanku Westerplatte dostaniemy się autobusem linii:

 

Najczęściej czytane