• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • Wolvo?

    Juz jest.

    • 0 0

  • Elektryki

    to ślepy zaułek.
    Ani ekologiczne ani ekonomiczne, takie niewiadomo co ... elektrośmieci

    • 4 0

  • brak szybkich ładowarek

    Wielu by skusiło się na samochód elektryczny, ale brak ogólnie dostępnych szybkich ładowarek w wielu miejscach na osiedlach i przy zakładach pracy powoduje rezygnację. Wspólnoty mieszkaniowe czy spółdzielnie nie są na tę technologię przygotowane. Montaż paneli słonecznych na dachu budynku wielomieszkaniowego i wystawienie dwóch miejsc do szybkiego ładowania samochodów elektrycznych, że nie wspomnę o zasilaniu oświetlenia w pomieszczeniach wspólnych (klatki schodowe, hale parkingowe, piwnice itd.) to jeszcze łabędzi śpiew.

    • 1 2

  • co to za marna podroba logo maseratti

    • 1 0

  • I nikogo nadal nie dziwi, że jak tylko koncerny z Europy zaczęły dostawać po tyłku przez "braki półprzewodników", rynek zaczęły (2)

    zalewać Chinskie koncerny, którym "braki" nie zagrażają? Może jeszcze trochę lockdownów sobie zafundujemy co by było weselej? Jakaś małpia biegunka czy inne indycze przeziębienie i jedziemy z zamykaniem lasów.

    • 51 5

    • mi małpia biegunka nie grozi, to ponoc tylko homoniepewnym grozi

      covid też nie grozi, to tylko nacpanym od propaganda grozi, a ja nie mam telewizora. Wracajac do aut, miałem kiedys pieknego Rovera 75, swietnie jezdzil, blacharka typowo wyspiarska, czyli zero rdzy, niestety silnik byl typowo dla oszczednosci tak wyliczony, ze po okreslonych tysiacach kilometrow trzeba bylo po kolei wszystko wymieniac , bo sie psuło samo z siebie. Potem tą markę angole sprzedały Chinczykom. Oczywiście wszelkie "znafcy wszechmotoryzacji" od razu falusa na Chinczykach powiesili, ze nie potrafia oni nic z ta marka zrobic , jesli nie skopac tak pieknego auta. Tymczasem Chinole nie dosc, ze zrobili na bazie tego auta piekne klony to jeszcze rozwineli ta markę o swietne (takze elektryczne) silniki i wiecej modeli marki. U nich Rover to Roewe. Wystarczy spojrzec na model 750 (klon europejskiego modelu 75, a u Chinczykow od razu w wersji Vanden Plas, 950 albo RX-y i porownac wnetrza do starej brytyjskiej marki. Brytole przy Chinolach moza by powiedziec, ze nie mieli polotu i fantazji wcale. Ale "znafcom" zawsze wszystko bedzie przeszkadzac, na koniec nawet gwóźdź w ich własnym bucie. A na koniec powiem, czemu Polaków nie stac na te piękne auta: otóż według Chinczyków koszt wyprodukowania tak bogatego auta wraz z 5-letnia gwarancją na wszystkie podzespoły do kupienia w Chinach (w Europie polscy dystrybutorzy obcinają ten okres o 3 lata) to suma : za Roewe 950 - 112tys Yuanów (obecnie okolo 77tys PLN), za Roewe RX-8 - 195tys Yuanów (obecnie okolo 133tys PLN). Teraz zadajcie polskiemu rządowi to pytanie: komu tak ładnie napychaja kieszenie obkładajac akcyzą, cłem i kij wie jeszcze jakimi drakonskimi podatkami import tak swietnie skrojonych aut z długą gwarancją, jezeli jakis tam byle Skyline ET5 u Chinola kosztuje 153tys Yuanów (okolo 105tys PLN) a tu w Polsce miejscowa lichwa salonowa chce za niego drugie tyle? To daje wyobrazenie jak jestesmy łojeni na kasie w imię lobbowania smieci motoryzacyjnych z Europy.

      • 9 2

    • Nikt ci nr każe chińszczyzny kupować.

      Bądź patriotą.

      • 2 15

  • nic nowego (1)

    Najwięcej do powiedzenia mają Ci, których nie stać nawet na najtańsze auto z salonu :D

    • 3 11

    • Ja mysle ze wiele aut po prostu juz nie spelnia oczekiwan potencjalnych nabywcow. Sama od kilku lat przymierzam sie do nowego auta. Nowego tj nowka sztuka z salonu. I serio gorzej jak z ciuchami. Nie chce telewizora w aucie. Pracuje z kilkoma komputerami I roznymi monitorami na raz I nie chce ich miec w aucie. Nie chce by do mnie gadalo czy za mnie myslalam chce by siedzial cicho I po prostu jezdzilo. No dobra mam jedno specjalnie wymaganie - odtwarzacz cd. I nie chce by mi pan w salonie promowal dostep do Spotify Bo ja tego nie chce. Mysle, ze jest spora grupa osob, ktora chce miec po prostu samochod a nie wybajezony jezdzidelko.

      • 2 0

  • Gdzie jest IZERA (1)

    Tyle kasy poszło na ten rządowy projekt.

    • 5 1

    • Czego się czepiasz premiera

      On już sam się nie może się połapać co obiecał

      • 1 0

  • Elektryczne (3)

    Gdzie Polski elektryk tyle kasy poszło w p

    • 28 4

    • Jest prototyp po wszystkich testach. (2)

      Czeka na budowę fabryki w Jaworznie.... i pewnie trochę poczeka, ktoś robi zamieszanie z terenem pod budowę.

      • 1 1

      • To już nie wiem. Fabryki nie ma samochód jest.

        To samo co ze stocznią w Szczecinie. Stocznia jest statków nie ma. A miały być takie na miarę 23 wieku.

        • 0 0

      • Taaa, po testach.

        Testach wirtualnych co najwyżej.
        To nie prototyp a makieta z mrugajcymi lampkami

        • 1 1

  • W Teksasie upały i braki prądu. Tesla już śpieszy z pomocą. :)

    "W ostatnim czasie w samochodach elektrycznych firmy Tesla pojawia się komunikat zachęcający do nieładowania tychże pojazdów między godziną 15 a 20 każdego dnia.
    Wskazanie to stanowi kolejny dowód na to, że stosowanie na skalę globalną samochodów elektrycznych przy braku wydolnej infrastruktury energetycznej jest wizją utopijną i nierealną, wbrew temu czego chcieliby politycy, pseudoekologiczni aktywiści oraz przedstawiciele biznesu."

    • 6 0

  • Mam wydać ponad dwieście kafli na takie coś?

    Co za kilka lat pójdzie w całości na przemiał?
    Sorry. Za bardzo zależy mi na ekologii. Wolę starsze samochody, które nie są nieprzyzwoicie drogimi jednorazówkami.
    * Dotyczy wszystkich elektryków w aktualnej technologii.

    • 8 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

Quattro to napęd na wszystkie koła stosowany w autach marki:

 

Najczęściej czytane