• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • Wygląda zacnie!! (4)

    Tylko szkoda że nie kosztuje do 50% wartości europejskiego elektryka ....bo wtedy bym kupił na 100% Chinski nie oznacza że gorszy

    • 19 15

    • Ja też z tym nie mam problemu

      ba, one są ładniejsze od koreańskich SsangYongów. Niemniej trudno produkować za 50% europejskich cen. Nawet toyota tak nie produkuje mimo że ograniczyła ilość personelu do minimum zastępując go robotami. Jednocześnie w Chinach pensje w przemyśle są już na polskim poziomie. Nie ma jak ciąć kosztów.

      • 8 4

    • bo to kosztuje 50% europejskiego elektryka (1)

      a cena wyszła taka sama, bo 50% to marża Plichty

      • 8 2

      • bzdury

        słyszałeś o cłach, podatku VAT i akcyzie?

        • 1 0

    • W tym wypadku oznacza

      • 0 0

  • Pierwsza to podróba matchboxa ? (5)

    Wystarczy poczytać chińskie opinie jak to się rozpada po kilku km. Części brak. Składane jak zabawki z bazaru.

    • 28 6

    • takie opinie to nawet o mercedesach można poczytać, tyle że klient zadowolony znacznie rzadziej pisze opinie niż wkurzony. W ten sposób można nabrać tylko błędnego przekonania o produkcie.

      • 8 4

    • Jakość adekwatna do ceny.

      • 1 1

    • (2)

      Cały czas śmiejecie się z chińczyków i ich jakości, ale mają własną technologię produkcję samochodów i wiele innych. A wy macie podwyżki gazu, prądu i kredytów, kraj zadłużony po uszy, takim jesteśmy "mondrym" narodem.

      • 6 7

      • A tu syn Donalda (1)

        Się wypowiedział. Tylko język z niemieckiego zmieniono na potrzeby biznesu

        • 1 9

        • Twoja ruska propaganda powinna być pisana cyrylicą.

          • 5 0

  • Modlitwa (12)

    Na Śląsk się tym nie zajedzie. Trzeba zrobić postój na Jasnej Górze i podładować.

    • 90 3

    • Zrobiłeś mi dzień. ! (2)

      Aż tam zajade ;)

      • 6 1

      • No i blachy... (1)

        Walcowane w Jangcy czy Gangesie?

        Przecież to zacznie gnić po 4-5 latach :D Ale niech się 'kolejny właściciel' martwi...
        Oh wait... nie będzie "kolejnego właściciela" bo koszt wymiany chińskich akumulatorów przewyższy wartość pojazdu po rzeczonych 5 latach :D
        Przynajmniej skończą się durne ogłoszenia "pierwszy właściciel w kraju" - a na świeci 17-sty :D

        No i design również powala...
        Czemu ten tablet wygląda, jak by był przymocowany na wkręty? XD
        Dlaczego np. Niemcy, Włosi, potrafią zrobić przyzwoite wnętrze, a tu taka masakra....
        Na Mamuta ten tablet wkleili? że z niczym jest niespasowany?

        • 6 1

        • "Pierwszy właściciel w kraju" :D

          To kluczowa informacja w każdym ogłoszeniu, znaczy tyle, że 'na krajowe' nie stać, a wcześniej autem jeździli:
          -3 Niemców
          -2 Turków
          -Cygan

          • 4 0

    • (6)

      W życiu nie miałem potrzeby jechać na Śląsk samochodem. Za to mam potrzebę jeździć po Trójmieście.

      • 2 14

      • (1)

        Jak będziesz chciał wozić gruz, to też będziesz narzekał, że do Skody Octavii mało wchodzi?

        • 2 1

        • gruzu się nie wozi, tylko spala na miejscu. Tak robią ruskie.

          • 5 1

      • (3)

        to ubogie masz życie :) ja zjeździłem Polskę wzdłuż i wszerz nadal to robię, tak samo Europę, podstawową zaletą mojego auta jest to, że na 1 baku przejadę nawet 1000km, mogę jechać w każde góry i odległe pustkowia bez przejmowania się o dostępność stacji paliw, takie życie jest piękne, polecam

        • 8 1

        • (2)

          Oceniasz bogactwo mojego życia na podstawie tego, że nie miałem nigdy potrzeby jechać samochodem na Śląsk?

          • 5 3

          • nie trudź się (1)

            Twojemu przedmówcy zajmie jeszcze kilka lat zrozumienie, że auto nie musi spełniać wszystkich potrzeb. A zrozumienie, że auto na podróż można wypożyczyć za pieniądze zaoszczędzone przy zakupie mniejszego auta do miasta nigdy moim zdaniem nie nadejdzie :) No i ta ocena, że jesteś gorszy bo nie podróżujesz :))) Niech się jeszcze pocieszy dieselkiem, bo zaraz podatki go zjedzą.

            • 1 4

            • Przede wszystkim, nie wiedziałem, że póki się nie pojedzie samochodem na Śląsk, to nie można powiedzieć, że się nie podróżuje. To coś jak - nie jesteś biegaczem, póki nie zaliczysz maratonu.

              • 0 2

    • ale mozesz jechac pociagiem tylko najpierw musiał bys pomyslec :)

      • 3 0

    • modlac siem?

      • 1 0

  • ... (4)

    Na YouTube już jest film na którym klient narzeka na Skylewa,co chwilę ma problemy z nim

    • 26 6

    • YT to mierne źródło wiarogodnych informacji

      • 12 0

    • Na youtubie są filmy jak wszyscy narzekają na wszystko

      • 11 0

    • na youtube jest taki film o każdym dostępnym w handlu aucie

      • 8 0

    • Na youtube jest film i to nie jeden o płaskiej ziemi.

      • 6 1

  • Elektryczne (3)

    Gdzie Polski elektryk tyle kasy poszło w p

    • 28 4

    • Jest prototyp po wszystkich testach. (2)

      Czeka na budowę fabryki w Jaworznie.... i pewnie trochę poczeka, ktoś robi zamieszanie z terenem pod budowę.

      • 1 1

      • Taaa, po testach.

        Testach wirtualnych co najwyżej.
        To nie prototyp a makieta z mrugajcymi lampkami

        • 1 1

      • To już nie wiem. Fabryki nie ma samochód jest.

        To samo co ze stocznią w Szczecinie. Stocznia jest statków nie ma. A miały być takie na miarę 23 wieku.

        • 0 0

  • (13)

    Zaraz po II wojnie światowej świat się śmiał z samochodów japońskich, następnie na początku lat 90 śmiano się z koreańskich, obecnie obiektem drwin są auta chińskie.

    • 58 9

    • (6)

      tyle że teraz to też już nieuzasadnione, Chinole mają technologie. Kraj potęga. W tej chwili technologicznie jesteśmy daleko za nimi. Śmiać to się można było z ich motoryzacji tak z 10 lat temu i wcześniej gdzie ich wyroby wyglądały jak koreańskie z wczesnych lat 90. Teraz to już co innego.

      • 19 4

      • (1)

        Ale przedmowcy wlasnie o to chodzi. Smiejemy sie a sa to coraz lepsze auta.

        • 6 1

        • wiem, dokładnie tak

          • 1 0

      • (1)

        nie 10 lat temu tylko 30 lat temu

        • 1 0

        • 30 lat temu jej w ogóle nie mieli, a jeszcze 10-15 lat temu to był poziom Dacii

          • 1 0

      • (1)

        Ten twój "kraj potęga" okłamuje świat na temat swojego PKB i nie potrafi dogonić USA pomimo 3 razy większej populacji xD

        • 2 7

        • to twoje okłamywanie wynika z twojej wiary a nie wiedzy na temat faktów, a tam gdzie jest wiara nie ma miejsca na argumenty. Chiny wyszły 30 lat temu z jednym z najniższych PKB per capita na świecie. Ogólnie natomiast 6,5% tego co USA. Obecnie mają 70% tego co USA i nawet jeśli w to nie wierzysz to jest o cały rząd !!! wielkości więcej. Tobie się wydaje że w 30 lat można nadgonić zaprzepaszczone 50 lat (nie mówiąc już o tym co się tam działo długo wcześniej)? To podaj mi kraj który to zrobił. My mieliśmy odpowiednio 1%, teraz to jest 3% pkb usa. xd xd xd

          • 1 0

    • (3)

      ...zycze powodzenia z chinczykami

      • 1 1

      • Zgadza się, najlepsze elektryki są polskie. . (2)

        • 5 0

        • też mam sobie chwalę i użytkuję

          • 1 0

        • na śmianie się z polskich jeszcze przyjdzie nam poczekać

          tzn. połóż się i czekaj

          • 2 0

    • Z Chińskich aut się wszyscy śmieją od ponad 20-lat. (1)

      I zasłużenie. Bo to nadal szajs.

      • 5 2

      • Z ciebie też.

        Bo nic nie wiesz o motoryzacji poza tym co przeczytasz w polskim przedruku Auto Bilda.

        • 1 0

  • (2)

    Kolejny elektro-śmieć !

    • 44 2

    • Dzięki za elektro-śmieciową opinię

      • 1 6

    • Ruski propaliwowy trol

      • 0 4

  • (3)

    i jak zwykle podniesione osobówki, tzw. "SUVy". Meh.

    • 23 3

    • Taka durna moda...

      • 11 1

    • Duże auto, małe wnętrze (1)

      pierdzilion zbędnych funkcji, zużycie zasobów na poziomie wybudowania małego domu w stanie surowym, za to trwałość 10 lat maks.
      Czas ładowania do 80% pół godziny, ale zasięg teoretyczny już od 100%.
      Nie zapominajmy o drugim "bagażniku" - czyli schowku na kable hue hue hue
      A ekologia? Proszę bardzo, tylko jeden koncern chce zbudować 6 fabryk baterii za 20 mld ojro
      Będą tam produkować w sumie 3 mln baterii rocznie, czyli samego niklu pójdzie 150 tys. ton - a nikiel to taka drobnostka z eko-produkcji, kosztuje (na razie) 25 tys. $ za tonę - a więc tylko jedna marka i tylko w Europie znacznie podbije popyt na nikiel (światowa produkcja to jakieś 2,5 miliona ton - starczy na jakieś 50 milionów baterii a tymczasem aut na świecie jest około miliarda!)
      Nie ma na świecie tylu zasobów, by przejść masowo na elektryczne auta, więc jeździć tym będą nieliczni a mimo tego koszty dla środowiska będą olbrzymie.

      • 6 0

      • Jak by wszyscy byli tak ograniczeni jak Ty to byśmy wciąż furmankami jeździli.

        Przecież w technologiach baterii co rusz coś ciekawego powstaje, za parę lat będziesz się z obecnych baterii śmiał jak teraz z ołowiowo-kwasowych w wózkach widłowych czy Melexach.

        • 1 1

  • Będzie jak z Ladą (7)

    Pamiętam salon samochodowy Lady w Toruniu.
    Były to tanie samochody, ale chętnych też jakoś brakowało, no i salon zniknął.
    Tylko Ałdi, VW w TDI.
    A jak ktoś ma pieniądze to wybierze Teslę albo ID.3 albo chociaż LEAF-a

    • 66 11

    • prawda taka ze kupując ten samochód w chinach i go sprowadzając (2)

      wyjdzie ponad połowę taniej. to jest tak jak z amerykańskim dodge challenger można kupić go w kraju za za spore pieniądze ,a kupując w U.S. ze sprowadzeniem tez wyjdzie połowę taniej :) zresztą każdy kto ma Internet i umi szukać , to znajdzie ceny tych aut

      • 7 2

      • w stanach ceny podawane online sa netto

        Nalezy doliczyc podatki. Polecam tez sprawdzic jaka jest akcyza dla aut z silnikiem powyzej 2.0

        • 7 3

      • jak policzysz cło i akcyzę oraz transport to nie wyjdzie taniej

        przerabiałem to już na bazie Chevroleta Tahoe. Używka wyjdzie taniej, nowy nie. Nowy 65k $, transport do portu + fracht do Gdyni 1,9-2,6k $, cło 6,6k $, VAT 23% - 16,6 k $, akcyza 9,2k $. Razem wychodzi 100k $ bez paru dolców. Na polskie ponad 460 tys zł czyli 53% więcej od ceny zakupu w USA. Podstawowy Challenger jest za 3 dychy więc po sprowadzeniu wyjdzie 46 tys $ czyli 214k PLN. W salonach importerów stoją po 250. Nie zaoszczędzisz połowy jakby nie liczyć. Nie po tym kursie złotówki. Teraz byłbyś tylko 15% na plusie.

        • 2 0

    • Chiny są już dawno przed Europą

      Polecam zainteresować się rynkiem Chińskich aut elektrycznych. Już w 2008r Chiny były w tym kierunku przed Europą. Dziś Europa u USA blokuje eksport bo rynek aut z Chin zniszczył by Europejskie marki. Co lepsze to właśnie europejskie marki kupują technologię i patenty od Chińczyków.

      • 4 3

    • (2)

      Mi sie marzy nowa Niva.

      • 2 0

      • w elektryku.

        • 0 0

      • Chyba Nivea.

        • 0 0

  • Skywell ma fatalne i dobrze uzasadnione (3)

    opinie. Badziew klasy światowej.

    • 30 3

    • hmmm (2)

      A ja myślę, że o Dacii też tak mówili jak Francuzi dali jej drugie życie. A jednak znalazła swoich nabywców. To auto też znajdzie. Każdy kto raz poprowadzi elektryka, chce go mieć.

      • 2 6

      • Miałem elektryka. Po powrocie z Niemiec (1)

        sprzedałem. Nie chcę mieć żadnego elektryka.

        • 2 2

        • tiaaaa

          Golf II to nie elektryk, a na tym forum każdy moze sobie napisać co chce i nie da się tego zweryfikować

          • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Pomorskie Targi Autokosmetyki 2024

10 - 25 zł
Kup bilet
targi

Dni testowe w promotocykle chwaszczyno

dni otwarte

Pomorska Giełda Modeli Samochodów

kiermasz

Sprawdź się

Sprawdź się

Co oznacza skrót FSM?

 

Najczęściej czytane