• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • Przed paroma dniami czytałem recencję tego Skywella (2)

    Po prostu koszmar i groteska. Łącznie z beznadziejnymi fotelami i dźwiękiem ding ze starego windowsa. Prowadzenie tego wozu nie istnieje.

    • 2 0

    • Też czytałem (1)

      Ale to recenzja z Auto świata. Polskojęzycznego Niemieckiego portalu.
      Tam tak jak w TVN Turbo, tylko niemieckie samochody są najlepsze. No może jeszcze japońskie, ale już takim Koreańczykom trudno jest się przebić z jakością.

      • 1 0

      • Auto Świat to przedruk z Auto Bilda, toczka w toczkę

        tam nawet jak test robią i im wyniki nie pasują to zmieniają wagę punktacji żeby wygrało to co ma wygrać

        • 0 0

  • brak szybkich ładowarek

    Wielu by skusiło się na samochód elektryczny, ale brak ogólnie dostępnych szybkich ładowarek w wielu miejscach na osiedlach i przy zakładach pracy powoduje rezygnację. Wspólnoty mieszkaniowe czy spółdzielnie nie są na tę technologię przygotowane. Montaż paneli słonecznych na dachu budynku wielomieszkaniowego i wystawienie dwóch miejsc do szybkiego ładowania samochodów elektrycznych, że nie wspomnę o zasilaniu oświetlenia w pomieszczeniach wspólnych (klatki schodowe, hale parkingowe, piwnice itd.) to jeszcze łabędzi śpiew.

    • 1 2

  • (2)

    A ja tak po ludzku chciałbym miec wybór pomiędzy dieslem, benzyną czy elektrykiem a nie, byc zmuszanym do elektryka. Taka sama sytuacja byla z jednym jedynym preparatem, wciskali gdzie sie da, a ja tak po ludzku chcę mieć wybór.

    • 5 0

    • Twoje żądania są niezgodne z aktualną linią władzy. Nie tylko polskiej ale przede wszystkim unijnej. :)

      • 2 0

    • ja też, dlatego mamy 13 lat by sobie pokupować Corvetty czy o czym tam sobie marzycie. Teraz mam prawie 41 lat, ale w 2035 roku jak zakażą rejestracji spalinówek będę miał 54 lata. Ale już zarejestrowanych zakazać nie będą mogli. Akurat jak sobie kupię to mi starczy do końca życia przy 10 tys. km przebiegu rocznie.

      • 1 0

  • Elektryki

    to ślepy zaułek.
    Ani ekologiczne ani ekonomiczne, takie niewiadomo co ... elektrośmieci

    • 4 0

  • Wolvo?

    Juz jest.

    • 0 0

  • Zejdźcie na ziemię tak naprawdę używanie szybkich ładowarek bardzo niszczy baterie poczytajcie sobie o tym a ładowanie standardową ładowarką albo wolniejsze trwa 8 godzin przecież to jest jakaś porażka

    • 1 0

  • poczytajcie recenzje tego czegos (1)

    to szybko wam sie odechce, na dodatek ta cena... :D to jest MOŻE warte 1/4 tego, nie wiecej

    • 1 1

    • tiaaaa, cóż za precyzyjne wyliczenia

      • 0 1

  • elektryczne auto moze kupic tylko ktos kto nie ma pojecia o technice

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Którą z wymienionych linii autobusowych dojedziemy do Rumi?

 

Najczęściej czytane