• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • 220k zł

    za podstawowe auto klasy średniej...

    • 8 0

  • Prądu nie będzie (2)

    Zimą ma być 20 stopień zasilania, kto będzie jeździł elektrycznym samochodem??

    • 8 1

    • Ja (1)

      • 0 0

      • chyba na lawecie :D

        albo tylko z górki

        • 0 0

  • 100% elektryk to ślepy zaułek (4)

    Najważniejszą zaletą silnika spalinowego to zasięg ograniczony tylko wydolnością kierowcy. Kończy się paliwo ? Tankujesz i za 10 minut (wliczając zakup hot doga) jedziesz dalej. Nie ma potrzeby godzinnych postojów żeby naładować baterie do 50%.
    Przyszlość to silnik wodorowy , w horyzoncie 20-30 lat . Kończy się wodór ? Tankujesz jak benzynę i jedziesz dalej. A z wydechu wydobywa się czystą wodą

    • 18 2

    • kolejny Fizyk (2)

      Stacje ponad 100kW to już standard przy nowych lokalizacjach. Powstają już takie ponad 200. Duże auto ma od 80 do 100kWh baterię. Ładujesz zawsze nie od zera i nigdy do 100%. nawet jeśli ładujesz 80kWh to jak ci wychodzi 50%? Powiedz jak to liczysz, bo ja nie daję rady ;P

      • 1 3

      • Czepiasz się liczb a nie odniosłeś się do meritum

        • 5 0

      • 60km od Gdańska na A1 masz po obu stronach stacje 350kW - Ionity.

        • 0 0

    • Zawsze możesz jechać z drugim kierowcą i się zmieniać, nie ma to jak jeździć jeździć jeździć :-)

      • 0 0

  • Co za różnica czy to chińczyk, czy jakikolwiek inny elektryk? (2)

    Krótszy zasięg niż samochodu spalinowego.
    Ładowanie wielokrotnie dłuższe niż tankowanie.
    Cena dużo wyższa niż tradycyjnego samochodu.
    Koszty naprawy dużo wyższe niż samochodu tradycyjnego. Praktyczne brak alternatywy dla serwisu.
    W Polsce większość energii pochodzi z węgla, więc dbanie o środowisko to u nas mit.
    Samochody spalinowe, szczególnie te starszej generacji można wielokrotnie naprawiać i odnawiać.
    Elektryk po zużyciu się akumulatorów, tylko recykling całego samochodu, bo wymiana baterii jest nieopłacalna.
    Wyeliminowanie samochodów spalinowych to pozbawienie dużej części społeczeństwa mobilności i prawa wyboru rodzaju transportu.

    • 21 4

    • (1)

      No ale właśnie do tego zmierza ten świat, masz siedzieć w domu i masz być pozbawiony podstawowych praw, jak zakaz przemieszczania się, NWO nadchodzi. Dodajmy do tego zakaz spozywania mięsa, zakaz uprawy np. pomidorów czy zakaz posiadania zwierząt domowych jak psów czy kotów.

      • 8 2

      • dokładnie tak jak kiedyś chłop pańszczyźniany

        • 9 0

  • Straszny paździerz. Do tego tandetny plastik o niezbyt fajnym zapachu.

    • 7 0

  • Cena od 220 tysi?

    Chińczycy myślą że Polska jest krajem bogaczy?

    • 10 0

  • nic nowego (1)

    Najwięcej do powiedzenia mają Ci, których nie stać nawet na najtańsze auto z salonu :D

    • 3 11

    • Ja mysle ze wiele aut po prostu juz nie spelnia oczekiwan potencjalnych nabywcow. Sama od kilku lat przymierzam sie do nowego auta. Nowego tj nowka sztuka z salonu. I serio gorzej jak z ciuchami. Nie chce telewizora w aucie. Pracuje z kilkoma komputerami I roznymi monitorami na raz I nie chce ich miec w aucie. Nie chce by do mnie gadalo czy za mnie myslalam chce by siedzial cicho I po prostu jezdzilo. No dobra mam jedno specjalnie wymaganie - odtwarzacz cd. I nie chce by mi pan w salonie promowal dostep do Spotify Bo ja tego nie chce. Mysle, ze jest spora grupa osob, ktora chce miec po prostu samochod a nie wybajezony jezdzidelko.

      • 2 0

  • W Chinach te auta dostępne są za 1/3 ceny

    • 8 0

  • Gdzie jest IZERA (1)

    Tyle kasy poszło na ten rządowy projekt.

    • 5 1

    • Czego się czepiasz premiera

      On już sam się nie może się połapać co obiecał

      • 1 0

  • Super !!natychmiast sprzedaje mojego 20letniego szrota od Niemca co płakał jak sprzedawał i kupuje 2 takie elektryki !!

    Oj przepraszam bo pomyliłem sie o jedno zero :) w takim razie kupuje jeden na kredyt na 250lat 3 pokolenia będą go spłacać .Moze prezydent Gdyni da jakies dofinansowanie na elektryka juz wydali 100 zł na jakies elektryki 2 kołowe to teraz prosze o 4 kołowe :)

    • 7 1

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Bezpłatne badania dla kierowców zawodowych (1 opinia)

(1 opinia)
badania

Premiera MINI Cooper F66

Premiera MINI Cooper F66

Sprawdź się

Sprawdź się

Co to jest ACC?

 

Najczęściej czytane