• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • (4)

    elektryki to badziewie, niezależnie gdzie i przez kogo produkowane. Nie trwałe, nie praktyczne i wbrew lansowanym w mediach opiniom.... nie ekologiczne!

    • 20 2

    • Gadaj se, gadaj, to tylko jedna z wielu opinii.

      • 0 0

    • Mądrze prawisz

      Mój faktycznie po 4 latach nie był na serwisie, badziew i tyle. No i nie jest ekologiczny, wcale ;P

      • 0 1

    • (1)

      "Nie" z przymiotnikami piszemy razem, nie oddzielnie.

      • 0 2

      • masz rację

        • 1 0

  • Wygląda zacnie!! (4)

    Tylko szkoda że nie kosztuje do 50% wartości europejskiego elektryka ....bo wtedy bym kupił na 100% Chinski nie oznacza że gorszy

    • 19 15

    • bo to kosztuje 50% europejskiego elektryka (1)

      a cena wyszła taka sama, bo 50% to marża Plichty

      • 8 2

      • bzdury

        słyszałeś o cłach, podatku VAT i akcyzie?

        • 1 0

    • W tym wypadku oznacza

      • 0 0

    • Ja też z tym nie mam problemu

      ba, one są ładniejsze od koreańskich SsangYongów. Niemniej trudno produkować za 50% europejskich cen. Nawet toyota tak nie produkuje mimo że ograniczyła ilość personelu do minimum zastępując go robotami. Jednocześnie w Chinach pensje w przemyśle są już na polskim poziomie. Nie ma jak ciąć kosztów.

      • 8 4

  • (3)

    i jak zwykle podniesione osobówki, tzw. "SUVy". Meh.

    • 23 3

    • Duże auto, małe wnętrze (1)

      pierdzilion zbędnych funkcji, zużycie zasobów na poziomie wybudowania małego domu w stanie surowym, za to trwałość 10 lat maks.
      Czas ładowania do 80% pół godziny, ale zasięg teoretyczny już od 100%.
      Nie zapominajmy o drugim "bagażniku" - czyli schowku na kable hue hue hue
      A ekologia? Proszę bardzo, tylko jeden koncern chce zbudować 6 fabryk baterii za 20 mld ojro
      Będą tam produkować w sumie 3 mln baterii rocznie, czyli samego niklu pójdzie 150 tys. ton - a nikiel to taka drobnostka z eko-produkcji, kosztuje (na razie) 25 tys. $ za tonę - a więc tylko jedna marka i tylko w Europie znacznie podbije popyt na nikiel (światowa produkcja to jakieś 2,5 miliona ton - starczy na jakieś 50 milionów baterii a tymczasem aut na świecie jest około miliarda!)
      Nie ma na świecie tylu zasobów, by przejść masowo na elektryczne auta, więc jeździć tym będą nieliczni a mimo tego koszty dla środowiska będą olbrzymie.

      • 6 0

      • Jak by wszyscy byli tak ograniczeni jak Ty to byśmy wciąż furmankami jeździli.

        Przecież w technologiach baterii co rusz coś ciekawego powstaje, za parę lat będziesz się z obecnych baterii śmiał jak teraz z ołowiowo-kwasowych w wózkach widłowych czy Melexach.

        • 1 1

    • Taka durna moda...

      • 11 1

  • Skywell ma fatalne i dobrze uzasadnione (3)

    opinie. Badziew klasy światowej.

    • 30 3

    • hmmm (2)

      A ja myślę, że o Dacii też tak mówili jak Francuzi dali jej drugie życie. A jednak znalazła swoich nabywców. To auto też znajdzie. Każdy kto raz poprowadzi elektryka, chce go mieć.

      • 2 6

      • Miałem elektryka. Po powrocie z Niemiec (1)

        sprzedałem. Nie chcę mieć żadnego elektryka.

        • 2 2

        • tiaaaa

          Golf II to nie elektryk, a na tym forum każdy moze sobie napisać co chce i nie da się tego zweryfikować

          • 1 0

  • (3)

    Trudno mi sobie wyobrazić żeby ktoś wydał prawie ćwierć miliona na samochód z Chin, robiony według chińskich standardów.

    • 17 2

    • chińskie (2)

      A jakie są te Chińskie standardy? Byłeś tam? Widziałeś?

      • 1 3

      • (1)

        Widzialam I jezdzilam autem, ktore Firma X miala w planach homologowac w PL. Ostatecznie sobie darowali Bo ciagle cos bylo nie tak. A auto... Fajne. Ladne. Nawet sie ludzie za Nim ogladali. Gwozdziem do trumny (doslownie) byl wypadek z udziale auta testowego. Kierowca nie przezyl. Pewnie gdyby jechal starym golfem by co najwyzej sie polamal. Moze te Maja lepiej. Nie wiem. Wiem jednak, ze z ramtefo auta nie zostalo NIC a z drugiego bioracego udzial w wypadku bylo prakrycznie wszystko. Predkosc tez nie byla jakas zawrotna. Ot wypadek. Kazdy sie lapal za glowy jakim cudem to sie moglo skonczyc tak tragicznie.

        • 1 1

        • ale zmyślasz :D :D :D internetowy mitomanie

          Po pierwsze rozmawiamy o aucie homologowanym wg europejskich norm. Po drugie wypadek w którym ktoś ginie i nie jest testem normatywnym dla homologacji nie ma znaczenia. A skoro jechał w nim kierowca to znaczy że nie był to crash test tylko wypadek. Tak więc te swoje brednie wsadź se w buty. W d... byłeś i g.... widziałeś :)

          • 1 0

  • Będzie jak z Ladą (7)

    Pamiętam salon samochodowy Lady w Toruniu.
    Były to tanie samochody, ale chętnych też jakoś brakowało, no i salon zniknął.
    Tylko Ałdi, VW w TDI.
    A jak ktoś ma pieniądze to wybierze Teslę albo ID.3 albo chociaż LEAF-a

    • 66 11

    • prawda taka ze kupując ten samochód w chinach i go sprowadzając (2)

      wyjdzie ponad połowę taniej. to jest tak jak z amerykańskim dodge challenger można kupić go w kraju za za spore pieniądze ,a kupując w U.S. ze sprowadzeniem tez wyjdzie połowę taniej :) zresztą każdy kto ma Internet i umi szukać , to znajdzie ceny tych aut

      • 7 2

      • jak policzysz cło i akcyzę oraz transport to nie wyjdzie taniej

        przerabiałem to już na bazie Chevroleta Tahoe. Używka wyjdzie taniej, nowy nie. Nowy 65k $, transport do portu + fracht do Gdyni 1,9-2,6k $, cło 6,6k $, VAT 23% - 16,6 k $, akcyza 9,2k $. Razem wychodzi 100k $ bez paru dolców. Na polskie ponad 460 tys zł czyli 53% więcej od ceny zakupu w USA. Podstawowy Challenger jest za 3 dychy więc po sprowadzeniu wyjdzie 46 tys $ czyli 214k PLN. W salonach importerów stoją po 250. Nie zaoszczędzisz połowy jakby nie liczyć. Nie po tym kursie złotówki. Teraz byłbyś tylko 15% na plusie.

        • 2 0

      • w stanach ceny podawane online sa netto

        Nalezy doliczyc podatki. Polecam tez sprawdzic jaka jest akcyza dla aut z silnikiem powyzej 2.0

        • 7 3

    • (2)

      Mi sie marzy nowa Niva.

      • 2 0

      • Chyba Nivea.

        • 0 0

      • w elektryku.

        • 0 0

    • Chiny są już dawno przed Europą

      Polecam zainteresować się rynkiem Chińskich aut elektrycznych. Już w 2008r Chiny były w tym kierunku przed Europą. Dziś Europa u USA blokuje eksport bo rynek aut z Chin zniszczył by Europejskie marki. Co lepsze to właśnie europejskie marki kupują technologię i patenty od Chińczyków.

      • 4 3

  • Przed paroma dniami czytałem recencję tego Skywella (2)

    Po prostu koszmar i groteska. Łącznie z beznadziejnymi fotelami i dźwiękiem ding ze starego windowsa. Prowadzenie tego wozu nie istnieje.

    • 2 0

    • Też czytałem (1)

      Ale to recenzja z Auto świata. Polskojęzycznego Niemieckiego portalu.
      Tam tak jak w TVN Turbo, tylko niemieckie samochody są najlepsze. No może jeszcze japońskie, ale już takim Koreańczykom trudno jest się przebić z jakością.

      • 1 0

      • Auto Świat to przedruk z Auto Bilda, toczka w toczkę

        tam nawet jak test robią i im wyniki nie pasują to zmieniają wagę punktacji żeby wygrało to co ma wygrać

        • 0 0

  • ile trwa załadowanie "pod korek" z gniazdka 240v ? (4)

    bo innego nie mam w piwnicy

    • 5 0

    • Możesz ładować codziennie, nie musisz wyjeździć "do zera". (2)

      • 1 0

      • jakk codziennie mam ładować ? (1)

        jaki dzień ma min. 36 godzin ?

        • 1 0

        • to ładuj przez 24

          • 0 1

    • 36h

      • 3 1

  • poczytajcie recenzje tego czegos (1)

    to szybko wam sie odechce, na dodatek ta cena... :D to jest MOŻE warte 1/4 tego, nie wiecej

    • 1 1

    • tiaaaa, cóż za precyzyjne wyliczenia

      • 0 1

  • Zejdźcie na ziemię tak naprawdę używanie szybkich ładowarek bardzo niszczy baterie poczytajcie sobie o tym a ładowanie standardową ładowarką albo wolniejsze trwa 8 godzin przecież to jest jakaś porażka

    • 1 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W jakich samochodach aktualnie zdaje się egzamin na prawo jazdy kat. B w Trójmieście?

 

Najczęściej czytane