• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejna chińska marka aut elektrycznych w Trójmieście

Michał Jelionek
2 sierpnia 2022 (artykuł sprzed 1 roku) 
Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta. Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Jakiś czas temu informowaliśmy o nowym kierunku Grupy Plichta, która rozpoczęła sprzedaż chińskich aut elektrycznych. Do ich portfolio - oprócz Seresa i Maxusa - dołączyła trzecia marka o nazwie Skywell. Jego cennik otwiera kwota 219 990 zł.



Czy podoba ci się Skywell ET5?

Od niedawna w Gdyni przy ul. Morskiej 290AMapka w salonie przejętym po dealerze Opla, działa Plichta Electric. To obiekt, w którym klienci znajdą nowe i używane samochody na prąd. W grupie tych pierwszych są chińskie Seresy, Maxusy i Skywelle. Dealer nie ukrywa, że wiąże duże nadzieje z tymi dość egzotycznymi markami. I choć na naszym rynku nie są jeszcze znane, to dużą ich zaletą jest dostępność. Co w dzisiejszych czasach jest prawdziwą bolączką dealerów.

Drugą grupą aut są samochody z drugiej ręki. Urozmaicenie marek jest zdecydowanie większe. No i są to marki popularne. Już teraz w salonie zaparkowały "elektryki" spod znaków Audi, Forda, Skody czy Volkswagena. Czyli marek, których autoryzowanym przedstawicielem jest Grupa Plichta.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
Wróćmy jednak do Skywella. To chińska marka będąca częścią Skyworth Group Co., która powstała w 1988 roku. W Chinach Skywell kojarzony jest przede wszystkim z produkcji elektrycznych pojazdów dostawczych, ciężarowych i autobusów. Grupa posiada rozbudowany zespół badawczy, który opracowuje m.in. nowe technologie dla przemysłu motoryzacyjnego, inteligentnych domów i branży AGD. Może się pochwalić ponad 9 tys. patentów.

Chiński Seres - nowa marka aut w Trójmieście. Czy cokolwiek ugra?



  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

Przestronność - duża zaleta ET5



Aktualnie w nowym salonie aut elektrycznych można obejrzeć na żywo model ET5. Choć w Chinach znany jest pod nazwą Skyworth EV6 (zawiłość nazewnictwa tego modelu na różnych rynkach świata to temat na oddzielny artykuł). W Polsce pierwszy osobowy model chińskiej firmy występuje pod nazwą Skywell ET5, i tego się trzymajmy. Co oferuje?

Przede wszystkim przestronne wnętrze. Ważący ponad 1,9 tony SUV mierzy 4698 mm długości, 1908 mm szerokości i 1696 mm wysokości (rozstaw osi liczy 2800 mm). To wymiary porównywalne ze Skodą Enyaq iV. Przestrzeń bagażnika wynosi 467 litrów. Oprócz przestronności ET5 może się pochwalić całkiem niezłym wykonaniem kabiny. Choć te pozytywne wrażenia nieco zaburzają niektóre, dość tandetne elementy wykończenia. Mamy tu na myśli chociażby dywaniki w pod nogami czy te wyściełające podłogę bagażnika. "Luksusowe" pikowanie wygląda kiczowato. Ale ogólna ocena jest dobra.

Salony samochodowe - Gdańsk, Gdynia, Sopot


  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.

500 km zasięgu



ET5 napędzany jest silnikiem elektrycznym o mocy 204 KM (320 Nm maksymalnego momentu obrotowego). SUV od 0 do 100 km/h przyspiesza w 9,6 s, a prędkość maksymalna została elektronicznie ograniczona do 150 km/h.

Litowo-jonowa bateria o pojemności 72 kWh pozwala osiągnąć zasięg przekraczający 500 km. Brzmi naprawdę dobrze. O tym, czy nie są to naciągane wyniki napiszemy po pierwszych jazdach testowych. Korzystając z ładowarki o zasilaniu AC (11 kW) - pełne naładowanie baterii zajmie około 6,5 godz. Szybka ładowarka DC naładuje akumulator z 20 proc. do 80 proc. w zaledwie 30 minut.

  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
  • Seres, Maxus, a teraz Skywell - trzecia marka chińskich "elektryków" w portfolio Grupy Plichta.
ET5 oferowany jest w dwóch wersjach wyposażenia - Comfort i Luxury. Cennik tego pierwszego otwiera kwota 219 990 zł, a bardziej luksusowego wariantu - 244 990 zł.

Więcej na temat tego samochodu napiszemy po wspomnianych jazdach testowych.

Miejsca

Opinie (170) 5 zablokowanych

  • Ceny wręcz idealne na kieszeń przeciętnej polskiej rodziny ;) (1)

    Można te chińskie samochodziki pooglądać na wystawie, po czym odjechać swoim poczciwym dieslem czy benzyniakiem.

    • 8 0

    • Taką przyszłość nam szykują niestety

      To będzie współczesna wersja chłopa pańszczyźnianego, mieszkającego w pańskich czworakach.
      Będziemy mogli sobie tylko popatrzeć na nowy powóz pana dziedzica.

      • 5 0

  • Modlitwa (12)

    Na Śląsk się tym nie zajedzie. Trzeba zrobić postój na Jasnej Górze i podładować.

    • 90 3

    • modlac siem?

      • 1 0

    • (6)

      W życiu nie miałem potrzeby jechać na Śląsk samochodem. Za to mam potrzebę jeździć po Trójmieście.

      • 2 14

      • (3)

        to ubogie masz życie :) ja zjeździłem Polskę wzdłuż i wszerz nadal to robię, tak samo Europę, podstawową zaletą mojego auta jest to, że na 1 baku przejadę nawet 1000km, mogę jechać w każde góry i odległe pustkowia bez przejmowania się o dostępność stacji paliw, takie życie jest piękne, polecam

        • 8 1

        • (2)

          Oceniasz bogactwo mojego życia na podstawie tego, że nie miałem nigdy potrzeby jechać samochodem na Śląsk?

          • 5 3

          • nie trudź się (1)

            Twojemu przedmówcy zajmie jeszcze kilka lat zrozumienie, że auto nie musi spełniać wszystkich potrzeb. A zrozumienie, że auto na podróż można wypożyczyć za pieniądze zaoszczędzone przy zakupie mniejszego auta do miasta nigdy moim zdaniem nie nadejdzie :) No i ta ocena, że jesteś gorszy bo nie podróżujesz :))) Niech się jeszcze pocieszy dieselkiem, bo zaraz podatki go zjedzą.

            • 1 4

            • Przede wszystkim, nie wiedziałem, że póki się nie pojedzie samochodem na Śląsk, to nie można powiedzieć, że się nie podróżuje. To coś jak - nie jesteś biegaczem, póki nie zaliczysz maratonu.

              • 0 2

      • (1)

        Jak będziesz chciał wozić gruz, to też będziesz narzekał, że do Skody Octavii mało wchodzi?

        • 2 1

        • gruzu się nie wozi, tylko spala na miejscu. Tak robią ruskie.

          • 5 1

    • Zrobiłeś mi dzień. ! (2)

      Aż tam zajade ;)

      • 6 1

      • No i blachy... (1)

        Walcowane w Jangcy czy Gangesie?

        Przecież to zacznie gnić po 4-5 latach :D Ale niech się 'kolejny właściciel' martwi...
        Oh wait... nie będzie "kolejnego właściciela" bo koszt wymiany chińskich akumulatorów przewyższy wartość pojazdu po rzeczonych 5 latach :D
        Przynajmniej skończą się durne ogłoszenia "pierwszy właściciel w kraju" - a na świeci 17-sty :D

        No i design również powala...
        Czemu ten tablet wygląda, jak by był przymocowany na wkręty? XD
        Dlaczego np. Niemcy, Włosi, potrafią zrobić przyzwoite wnętrze, a tu taka masakra....
        Na Mamuta ten tablet wkleili? że z niczym jest niespasowany?

        • 6 1

        • "Pierwszy właściciel w kraju" :D

          To kluczowa informacja w każdym ogłoszeniu, znaczy tyle, że 'na krajowe' nie stać, a wcześniej autem jeździli:
          -3 Niemców
          -2 Turków
          -Cygan

          • 4 0

    • ale mozesz jechac pociagiem tylko najpierw musiał bys pomyslec :)

      • 3 0

  • polski chińczyk

    Kolejna propozycja elektrycznego auta chińskiej produkcji trafiła do sprzedaży na polski rynek. A kiedy pojawią się oferty aut elektrycznych zaprojektowanych przed polskich inżynierów i zbudowanych w Polsce z naszych rodzimych komponentów i materiałów?
    Mądrzy Chińczycy produkują wszystko u siebie bez podpisania się logistycznym importem.
    A my pamiętamy deklaracje premiera Morawieckiego i cierpliwie czekamy.

    • 2 1

  • (2)

    Kolejny elektro-śmieć !

    • 44 2

    • Ruski propaliwowy trol

      • 0 4

    • Dzięki za elektro-śmieciową opinię

      • 1 6

  • ciekawe jak 10-15 % aut będzie na prund to pod ładowarką będą bitwy o wtyczkę

    • 6 0

  • biore

    i jade

    • 1 1

  • Super !!natychmiast sprzedaje mojego 20letniego szrota od Niemca co płakał jak sprzedawał i kupuje 2 takie elektryki !!

    Oj przepraszam bo pomyliłem sie o jedno zero :) w takim razie kupuje jeden na kredyt na 250lat 3 pokolenia będą go spłacać .Moze prezydent Gdyni da jakies dofinansowanie na elektryka juz wydali 100 zł na jakies elektryki 2 kołowe to teraz prosze o 4 kołowe :)

    • 7 1

  • W Chinach te auta dostępne są za 1/3 ceny

    • 8 0

  • Cena od 220 tysi?

    Chińczycy myślą że Polska jest krajem bogaczy?

    • 10 0

  • Straszny paździerz. Do tego tandetny plastik o niezbyt fajnym zapachu.

    • 7 0

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W sezonie 2020 kino samochodowe przy Gdynia Arena mogło pomieścić:

 

Najczęściej czytane