- 1 Uniewinnienie ws. śmiertelnego potrącenia (363 opinie)
- 2 Naprawią uszkodzoną jezdnię obwodnicy (43 opinie)
- 3 Dla kogo Obwodnica Metropolitalna? (219 opinii)
- 4 Czy paliwo dalej będzie tanieć? (96 opinii)
- 5 Seria awarii na Migowskiej. Przez Jaśkową (140 opinii)
- 6 Rozbudują ul. Unruga za 30 mln zł (163 opinie)
Kolejne szkolenie z aut elektrycznych. Tym razem dla policjantów
Najpierw strażacy, a teraz przyszła kolej na policjantów - za nami następne szkolenia z budowy i obsługi aut elektrycznych. Organizatorami cyklu szkoleń są dealer Plichta Electric i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.
W szkoleniu wzięli udział policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Cel? Bliższe poznanie samochodów elektrycznych różnych marek. Funkcjonariusze przy fachowym wsparciu poznali budowę i obsługę "elektryków".
Biorąc pod uwagę, że funkcjonariusze policji są zwykle pierwsi na miejscu różnych zdarzeń drogowych czy interwencji, istotne było, aby poznać systemy stosowane w pojazdach elektrycznych. To jest niewątpliwie krok w kierunku nowoczesnej, zrównoważonej i bezpiecznej przyszłości naszych dróg - wyjaśnia Dominik Matusik z Plichta Electric.
Uczestnicy warsztatów mieli okazję przyjrzeć się szerokiej gamie osobowych aut elektrycznych, ale także użytkowych, których na naszych drogach za chwilę będzie coraz więcej.


Miejsca
Opinie wybrane
-
2023-06-03 19:21
(1)
Zwykła reklama bo nie mają takiej sprzedaż jak myśleli. Już widzę jak komenda kupuje kilka aut a później na środku drogi stoją bo im się rozładował. Ale jest światełko w tunelu dla spalinowych aut bo oto Niemcy próbują przepchnąć ustawę że ich syntetyczne paliwo będzie dozwolone a co za tym idzie także i auta które tym paliwem będą napędzane. Ciekawe w tym jest to że gdy w Niemczech coś się kończy lub nie sprzedaje to staje się złe i bardzo nieekologiczne.
- 28 2
-
2023-06-03 19:54
Tak
Na holzgaz :)
- 0 0
-
2023-06-03 09:38
Sztuczne napędzanie elektromobilności (8)
Po pierwsze - nie w Polsce, gdzie energia pochodzi z paliw kopalnych. To juz wyklucza temat pojazdów elektrycznych. Dwa, dopóki nie zostaną wynalezione ogniwa wielkich pojemności z możliwością szybkiego przyjęcia i zmagazynowania (bo z oddaniem już nie ma problemu) wielkich ilości energii, to ponownie, auto elektryczne nie ma sensu.
Na tąPo pierwsze - nie w Polsce, gdzie energia pochodzi z paliw kopalnych. To juz wyklucza temat pojazdów elektrycznych. Dwa, dopóki nie zostaną wynalezione ogniwa wielkich pojemności z możliwością szybkiego przyjęcia i zmagazynowania (bo z oddaniem już nie ma problemu) wielkich ilości energii, to ponownie, auto elektryczne nie ma sensu.
Na tą chwilę przyszłością (i teraźniejszością) są elektryki z silnikiem spalinowym jako generator prądu (np mazda z silnikiem wankla) oraz wodorowe ogniwa paliwowe. Technologia transportu, przechowywania i tankowania wodoru już jest opanowana.- 42 7
-
2023-06-03 09:59
(5)
Bzdury. U nas energia w 50% jest odnawialna, i szybko jej udział rośnie. Nie ma powrotu do paliw kopalnych
- 4 9
-
2023-06-03 10:46
Ale pisz na temat (3)
Nawet jeśli odejdziemy od paliw kopalnych, to nadal infrastruktura nie pozwoli na ładowanie elektryków. Już nie pozwala na oddawanie energii z OZE. W Skandynawii czy Niemczech w sezonie prąd produkowany z OZE to nadwyżka i ludzie dostają go za darmo! A u nas? Gdy zbliża się nadprodukcja, OZE są w y ł ą c z a n e. Potencjalna energia jest
Nawet jeśli odejdziemy od paliw kopalnych, to nadal infrastruktura nie pozwoli na ładowanie elektryków. Już nie pozwala na oddawanie energii z OZE. W Skandynawii czy Niemczech w sezonie prąd produkowany z OZE to nadwyżka i ludzie dostają go za darmo! A u nas? Gdy zbliża się nadprodukcja, OZE są w y ł ą c z a n e. Potencjalna energia jest marnowana. Tak działa dziadowska, polska technologia.
Więc tak jak napisałem - tylko własne banki energii rozwiązują problem. Tyle, że sprawny bank energii na tą chwilę kosztuje tyle co samochód elektryczny- 3 4
-
2023-06-03 11:01
Loool (2)
Napisałeś same sprzeczności. Nadprodukcja istnieje, bo pis pokpił zrównoważony rozwój magazynów. Żarnowiec ma za małą pojemność i wydajność. Do tego elektorwnie jądrowe są potrzebne, dwie a może trzy, każda 3GW. Cała reszta moźe iść z odnawialnych. Zainteresuj się wykresem przewidywanych dostaw z elektrowni morskich Baltica.
- 3 2
-
2023-06-03 18:08
Słowo - klucz (1)
Infrastruktura.
Nie chce mi się już więcej tłumaczyć.- 5 2
-
2023-06-05 17:12
guru?
Nie chce Ci się tłumaczyć bo masz rację i basta? :) Ja tu wesprę kolegę, który mówi, że udział energii odnawialnej rośnie. Pamiętasz, jak kiedyś sieć internetową robiło się szeregowo na skrętce? Teraz jesteśmy w takim właśnie miejscu z elektromobilnością. A sieci nie będą pracowały tylko w kierunku elektrownia- dom (czy ładowarka) to się właśnie zmienia i kto wie czy nasze zacofanie nie będzie wytrychem dla nowych technologii. Nie dąsaj się ;) Nie jesteś nieomylny
- 0 0
-
2023-06-03 11:02
Taki poziom jest osiągany, gdy świeci słońce i wieje. A jak jest inaczej to udział OZE jest znikomy
- 1 3
-
2023-06-03 16:21
Kuchany. Będziem mieli małe mini reaktorki
atomowe w każdym domostwie. Czasami dwa na zagrodę. Damy radę z tym prądem. Tak mówi prezes a ja mu wierzę.
- 0 0
-
2023-06-03 21:59
A wiesz można być
Produkować tyle prądu ile byśmy chcieli z fotowoltaikę. Ale są ograniczenia dla gospodarstw domowych. Bo wiadomix elektrownie poszly by z torbami
- 0 1
-
2023-06-03 17:43
Taki zwykły mechanik samochodowy ze stacji tankowania paliwa... (3)
...nie naprawi samochodu elektrycznego. To musi być zrobione przez certyfikowanych ludzi którzy muszą podpisać się pod dokumentem poświadczającym dokonana naprawę. Na wypadek pożaru, taki mechanik ponosi odpowiedzialność. Biura ubezpieczeniowe chcą wiedzieć kto naprawiał samochód. Wszystkie dane naprawy muszą potem być dostępne w komputerze. Inaczej właściciel samochodu bierze odpowiedzialność za wszystko.
- 16 2
-
2023-06-03 22:14
E? Na stacjach tankowania nie ma mechaników... (2)
A zwykły mechanik jak najbardziej może naprawiać elektryki, tylko nie baterię i napęd.
- 3 3
-
2023-06-04 01:20
Może potrafi, ale bez certyfikatu mu nie wolno. (1)
Ponieważ w razie pożaru i dużych zniszczen kto pokryje koszty? Ubezpieczenie musi wpierw od kogoś ściągnąć pieniądze żeby poszkodowanym zapłacić.
- 3 1
-
2023-06-05 16:12
Większość pożarów spaliniaków zaczyna się od zwarcia w instalacji elektrycznej - gdzie wtedy ubezpieczyciel szuka certyfikatów?
- 0 0
Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.