• Kino
  • Mapa
  • Ogłoszenia
  • Forum
  • Komunikacja
  • Raport

Kolejne szkolenie z aut elektrycznych. Tym razem dla policjantów

mJ
3 czerwca 2023 (artykuł sprzed 1 roku) 
Opinie (183)
Szkolenie z "elektryków" dla policjantów z Gdańska. Szkolenie z "elektryków" dla policjantów z Gdańska.

Najpierw strażacy, a teraz przyszła kolej na policjantów - za nami następne szkolenia z budowy i obsługi aut elektrycznych. Organizatorami cyklu szkoleń są dealer Plichta Electric i Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych.



Jak oceniasz inicjatywę Plichta Electric i PSPA?

Przypomnijmy, w kwietniu w miasteczku Grupy Plichta w Letnicy kilkudziesięciu strażaków miało okazję na żywo poznać aż 24 elektryczne modele. Teraz inicjatorzy szkoleń przeprowadzili kolejne warsztaty, już w nieco bardziej kameralnych okolicznościach - w gdyńskim salonie Plichta ElectricMapka.

W szkoleniu wzięli udział policjanci z Komendy Miejskiej Policji w Gdańsku. Cel? Bliższe poznanie samochodów elektrycznych różnych marek. Funkcjonariusze przy fachowym wsparciu poznali budowę i obsługę "elektryków".


Szkolenie z "elektryków" dla policjantów z Gdańska. Szkolenie z "elektryków" dla policjantów z Gdańska.
Biorąc pod uwagę, że funkcjonariusze policji są zwykle pierwsi na miejscu różnych zdarzeń drogowych czy interwencji, istotne było, aby poznać systemy stosowane w pojazdach elektrycznych. To jest niewątpliwie krok w kierunku nowoczesnej, zrównoważonej i bezpiecznej przyszłości naszych dróg - wyjaśnia Dominik Matusik z Plichta Electric.
Uczestnicy warsztatów mieli okazję przyjrzeć się szerokiej gamie osobowych aut elektrycznych, ale także użytkowych, których na naszych drogach za chwilę będzie coraz więcej.

Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw Pożar elektrycznego Mustanga na stacji paliw
Czytelnik: pożary aut elektrycznych niepokoją, bo palą się... nowe auta Czytelnik: pożary aut elektrycznych niepokoją, bo palą się... nowe auta
  • Szkolenie z "elektryków" dla policjantów z Gdańska.
  • Szkolenie z "elektryków" dla policjantów z Gdańska.
mJ

Miejsca

Opinie (183) 7 zablokowanych

Wszystkie opinie

  • (6)

    Bezsensowne lansowanie groźnych elektryków,których utylizacja i produkcja o wiele bardziej zatruwa Ziemię...

    • 43 11

    • To nie prawda. Elektryki są bezpieczne.

      Nie ma czegoś takiego jak utylizacja, chyba że sam wyrzucasz np zużyte baterie z pilota tv do lasu. Proces przetwarzania zużytych ogniw jest wystarczająco zaawansowana i bezpieczna.

      • 2 8

    • ale ludzie w większości w każdych wyborach głosują na komunistów .....a komuniści zabronią produkcji aut spalinowych (3)

      .....komuniści tylko mnożą podatki i posady dla biurokracji dlatego pensje netto ludzi pracujących w realnej gospodarce są niskie ...niestety nic się nie zmieni w PL bo ludzie dalej chcą w większości głosować na komunistów gospodarczych po/pis/2050/psl/nowa komuna

      • 3 4

      • Zapomniałeś największych komunistów (2)

        Konfiarzy. Za ruble zrobią wszystko

        • 3 4

        • Konfederacja to jedyna partia propolska i chce likwidacji socjalizmu w PL (1)

          ...

          • 4 3

          • Ale się uśmiałem.

            Konfederacja to propagowanie socjalizmu pomieszanego z komunizmem.

            • 2 2

    • Eletric

      Wszystkie auta na minuty powinny być elektryczne.

      • 0 0

  • (4)

    Najważniejsze to mieć przy sobie 40 gaśnic,bo to cały dzień się gasi...najlepszy numer,że Europa,która zajmuje 8% planety chce zbawić cały świat tym pseudo eko.Reszta i tak będzie truła,do tego produkcja,utylizacja,opłacalność i cena tego wozu to jakiś ponury żart.

    • 39 6

    • To nie żart - to biznes. Mikrocefale to kupią - dosłownie i w przenośni.

      • 6 2

    • Bzdura. To kłamstwa z tym długim gaszeniem. (2)

      Poczytaj konkretne raporty strażaków a nie brednie z gazet

      • 3 8

      • Kłamstwo nie kłamstwo... (1)

        Nawet jeśli nie gasi się wg Ciebie wyjątkowo długo (bym polemizował), to jednak rosnąca ilość samozapłonów melexów nadal każe Ci myśleć że "nic się nie stało"?

        • 5 1

        • Rosnąca ilość? Jakieś statystyki masz?

          Porównaj tą rosnącą ilość pożarów z rosnącą ilością samochodów i pomyśl

          • 0 1

  • (4)

    Idąc za fragmentem artykułu to jestem ciekaw na czym niby polega zrównoważona przyszłość w kontekście aut elektrycznych?

    • 26 3

    • (2)

      I tak niczego nie zrozumiesz, przyjmując kłamstwa za prawdę

      • 4 5

      • zapomniałeś dopisać (1)

        jak argumentu 'włącz myślenie'

        • 2 3

        • To wasz ruski argument. Politolog czy żołnierz nie jest fizykiem, by to zrozumieć - by umieć w tym myśleć

          • 1 2

    • Jedne się spalą a drugie nie. Stąd ta równowaga.

      • 1 0

  • Sami miłośnicy paczków. Na zdjęciu. (2)

    Sami miłośnicy paczków. Na zdjęciu.

    • 14 5

    • Z potrójnym lukrem. Ciekawe jaki mają czas na 100m.

      • 0 2

    • won z tymi .sami

      • 2 0

  • Do tego doprowadziła kochana unia i jej centralne zarządzanie (9)

    Aż boję się pomyśleć jak takie auto zapali się na parkingu podziemnym. Powinien być zakaz wjazdu

    • 27 10

    • (8)

      Elektryk się pali tak jak spalinowy, ta sama ilość energii. Wszystkie teksty o długich pożarach to kłamstwa

      • 3 14

      • Oczywiście. Litowe baterie palą się jak chrust. Wystarczy chlusnąć wodą i się gaszą (7)

        Czemu piszesz bzdury i wprowadzasz ludzi w błąd? Napisz jaka jest temperatura zapalonego ogniwa i to, że nie ma możliwości jej zgaszenia. Czego się boisz?

        • 11 3

        • (6)

          Temperatura taka sama bo taka sama ilość energii co w baku paliwa. To co "długo" się pali to wnętrze samochodu. A to jest takie same w spalinowych.

          • 1 9

          • Kolego... co miałeś z fizyki w szkole? (2)

            Ach... nie chodziłeś? Zwolnienie miałeś?
            No cóż...
            Nic dziwnego, że mamy teraz takie rzesze "specjalistów"...

            • 8 2

            • To konfederat, najmądrzejszy we wszechświecie bzdur. (1)

              • 3 3

              • Nie ma czegoś takiego jak konfederat, to wprost rusek

                • 1 1

          • "Temperatura taka sama bo taka sama ilość energii co w baku paliwa" (2)

            Człowieku... skąd wziąłes te brednie? Ty w ogóle masz pojęcie o czym piszesz? Szkoda mi cię, więc ci przyblizę podstawy:
            1 litr ropy w baku to dawka 10 kWh. Paliwo jest lżejsze od wody, zatem w 1 kilogramie paliwa mamy nawet kilkanaście kWh energii. A w 1 kilogramie akumulatora mamy 200 Wh, czyli 0,2 kWh na kilogram paliwa. To 50 razy mniej niż w przypadku paliw płynnych. 1W to 1J. Mimo, że energii w elektryku jest 50 razy mniej, to dochodzi reakcja chemiczna litu, która powoduje spalanie w wysokiej temperaturze, niemożliwej do ugaszenia w początkowej fazie.
            Więc przestań bredzić o takiej samej ilosci energii i się nie kompromituj.

            • 4 2

            • xD (1)

              Bo skisne :))))))))))))

              • 1 1

              • Tylko tyle potrafisz napisać?

                iksde.

                • 1 1

  • A nie lepiej na polu golfowym popatrzeć na Melexa- to jedyne rozsądne zastosowanie dla samochodów elektrycznych.

    • 21 7

  • To nachalne promowanie (5)

    Tego badziewia wszystkim nam się czkawką odbije

    • 33 7

    • (3)

      Ruskie by chciały dalej nas uzależniać od ropy, stąd taki hejt na elektryki

      • 2 13

      • (2)

        Ropa jest we wielu krajach świata.
        Sprawdź sobie natomiast, kto trzyma łapę na metalach potrzebnych do produkcji baterii

        • 9 3

        • (1)

          Baterie można robić z różnych materiałów. Nie ma tu uzależnienia. Sam prąd jest praktycznie darmowy, a to prąd jest "paliwem". Baterie spokojnie wystarczą na 10 lat, potem przechodzą proces odzysku, który ciągle jest usprawniany. Nie ma obaw o materiały do baterii. Problemem są kończące się paliwa kopalniane

          • 1 11

          • Obudź się człowieku :D

            • 3 3

    • część ludzi nie ma co z pieniędzmi robić więc kupuje zabawki elektryczne lub w kredycie na firmę dla kosztów ..

      ...nikt normalny kto zna wartość pieniędzy i pracuje w realnej gospodarce nie kupuje elektrycznej zabawki za ponad 150tys zł

      • 2 2

  • Może w końcu portal sprostuje kłamliwe teksty o 21-godzinnym pożarze Merc elektryka kilka miesięcy temu? (22)

    Raz ze został celowo podpalony, dwa, że ugasili w 21 minut, potem tylko dozór.

    • 17 37

    • Nie ma takiej drugiej energii na świecie (15)

      Która sami w domu możemy sobie wytworzyć i zasilić samochód. Dlatego elektryki to przyszłość. Naładować można niemal z każdej lampy ulicznej. Znajdźcie mi domowe kaczałki, stacje benzynowe z ropy rafinowanej w piwnicy xD Tylko ruskie lobby paliwowe pluje jadem na elektryki, nie wierzcie w to

      • 3 9

      • Kolejny nawiedzony elektromaniak (14)

        Po pierwsze, aby naładować elektryczny samochód w sensownym czasie (czyli np 6 godzin w nocy, a to i tak duży kompromis), musisz mieć dobre źródło. Aby mieć dobre źródło, musisz mieć dobry bank energii. Aby mieć i zasilić bank energii, musisz mieć drogie, sprawne ogniwa w dużej liczbie. Podpięcie ogniw na zasadach odkupu energii to nieopłacalna bzdura (przynajmniej w Polsce).
        Reasumując - wszystkie te opisane punkty powodują, że elektryk nie ma sensu. Jedyne w czym widzę sens, to własna elektrownia wodna o dużej mocy, dzięki której na bieżąco naładujesz akumulator samochodu. Albo tanie banki energii.

        • 6 5

        • A jak często trzeba ładować samochód? (9)

          Jak często tankujesz dziś paliwo? Codziennie? Nie. Samochód możesz ładować w weekend, możesz ładować w ciągu dnia w biurze, przy firmie, przy swojej pracy lub domu, jak masz home office. Elektrownie wiatrowe nie są zależne od pory dnia. U nas na północy wieje przez 6 dni w tygodniu. Budują nam morska farmę wiatrową, która będzie operacyjna niemal nonstop. Nie twierdzę, że każdy będzie miał swoje prywatne źródło z bankiem energii, może za 50 lat tak, dziś jeszcze nie. Ale jesteśmy świadkami szybkiego postępu w tej kwestii, wyrzucenie spalinowek z rynku europejskiego cały ten proces przyspieszy. Z wyzwań do rozwiązania jest rozbudowa sieci ładowania pomiędzy miastami. Pozostajną dłuższy czas pojazdy ciężarowe na ropę, ale i tu są postepy.

          • 2 5

          • Nie chce mi się już pisać (3)

            Odpowiem jednym słowem:
            I n f r a s t r u k t u r a

            • 1 1

            • A czytałeś co ja napisałem?

              • 1 1

            • Czytał. I jak dobrze wiesz, niedobór infrastruktury jest problemem.

              • 2 0

            • No tak, święta racja, nic nie da się zrobić, jesteśmy zgubieni.

              • 0 0

          • Hmm... no tak... cóż za piękną marketingowa nowomowa... (4)

            A jechał kolega np. w zimę choćby 700 km na południe Polski takim melexem?
            Ile razy trzeba było "zatankować" i ile to trwało? O koszty nie pytam, póki co...
            No słucham...?
            Ja nawet na jednym zbiorniku przeskoczę i bez zatrzymywania, jakby co. I nie muszę zwalniać sporo poniżej dopuszczalnej prędkości, żeby do stacji dojechać.

            • 3 3

            • (3)

              Ile procent czasu jazdy ogólnie samochodem stanowią dla ciebie podróże 700km? Przy tej odległości spokojnie wystarczy jedno ładowanie, trwa 40minut akurat na posiłek. Za 10 lat, gdy elektryki spowszednieją stacje będą co 15km, ładowanie może i krótsze. Natomiast na codzień do jazdy po mieście elektryki będą bezproblemowe z ładowanie, co 2 tygodnie :) Tak to już dziś wygląda. Ładować będziesz mógł z każdego słupa oświetleniowego

              • 2 4

              • Poczekam zatem na ten złoty czas, gdy będę mógł ładować z każdego słupa elektrycznego.

                • 4 2

              • Człowieku, co ty z tymi słupami masz? (1)

                Zostawisz pod słupem auto na kilka godzin? Pomijam już koszty, które będą rosły. Jeśli elektryk, to wtłącznie z własnego OZE.

                • 0 1

              • Oczywiście że zostawię - na parkingu pod domem. Ty masz z tym jakiś problem? Pod pachę zabierasz samochód i na balkonie

                go stawiasz?

                • 0 0

        • Wreszcie ktoś ma jakieś pojęcie o tym jak to działa...

          Praw fizyki pan nie oszukasz.
          Reszta komentarzy to trolle i łabędzi śpiew przedstawicieli handlowych.

          • 2 1

        • O matko, znowu ktoś się wypowiada o fotowoltaice nie mając pojęcia jak działają rozliczenia (2)

          Cała koncepcja polega na tym, że prąd w fotowoltaiki oddajesz do sieci, w nocy pobierasz z sieci, a roczne statystyki są takie że wyprodukowałeś więcej niż pobrałeś. I nieważne że w nocy masz prąd z węgla, nie można patrzeć na to w skali godzinowej tylko rocznej.

          • 0 0

          • A kiedy w 2024 wejdzie rozliczenie godzinowe (1)

            ...to w godzinach szczytu produkcji PV oddasz za prawie darmo (o ile PSE nie odetnie OZE jak w tym roku),.a odkupisz wieczorem za zipełnie inną cenę ,+VAT + opłata przesyłowa (w dwie strony).

            • 1 0

            • No przez 12 lat jeszcze mam starego prosumenta i nic za darmo w południe nie oddaję.

              • 0 0

    • pomyłka (5)

      w 21 sekund

      • 14 4

      • (3)

        Zobacz sobie raport straży pożarnej

        • 7 5

        • z raportu spisałem (2)

          • 1 0

          • Pomyliłeś raporty. (1)

            • 1 1

            • chyba ty

              • 1 1

      • A nie 21 d*p.

        • 0 0

  • Dla seniorów muszą być

    I mieć siedziska ergonomiczne to pilne

    • 3 5

alert Portal trojmiasto.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii.

Wydarzenia

Gdańska Liga Rallycross Modeli RC

30 zł
zawody / wyścigi

Distinguished Gentleman's Ride (1 opinia)

(1 opinia)
w plenerze, zlot, imprezy i akcje charytatywne

Event w Audi City Gdańsk

warsztaty, dni otwarte

Sprawdź się

Sprawdź się

W którym roku do użytku kierowców oddano pierwszy odcinek trójmiejskiej obwodnicy?

 

Najczęściej czytane